Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 677 040
  • 33 830
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Avautui että "legendaarisen" Andy-patsaan Pelkosenniemellä on veistänyt Antin setä, Matti Hulkko. Sielä on (ilmeinen) sukulaisviha ja vittuilu vedetty finaaliin aika jämäkästi.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Just avasin nahkakaihtimet, kun ne oli huomaamattani lupsahtaneet kiinni tossa sohvalla rötvätessäni. Nukuin arviolta parin tunnin päikkärit.

Avataan nyt vielä tota termiä jos ette ole törmännyt aikaisemmin, ne on silmäluomet. Mutta miksi ihmeessä ne nimetty silmäluomiksi? Ei ne ainakaan muistuta niitä toisia luomia mistä ihosyöpäkin tulee.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Just avasin nahkakaihtimet, kun ne oli huomaamattani lupsahtaneet kiinni tossa sohvalla rötvätessäni. Nukuin arviolta parin tunnin päikkärit.

Avataan nyt vielä tota termiä jos ette ole törmännyt aikaisemmin, ne on silmäluomet. Mutta miksi ihmeessä ne nimetty silmäluomiksi? Ei ne ainakaan muistuta niitä toisia luomia mistä ihosyöpäkin tulee.
Hieno termi. Korvakarvathan ovat "sanansuotimet".
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Näin Puniksen ollessa jäähtymässä, veli @Glove on ottanut illan aikana palstan messukeisarin viitan. Tai sitten sillä on vaan tylsää sekä juomatonta nurkissa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kasarilta (radio kanava) tulee myös paljon nuoruuteni musaa. Kivaa kuunneltavaa...
Terv. Ysärifani
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Raejuustoakin pystyy syömään, kunhan vaan laittaa lautaselle puolet sitä ja puolet vadelmahilloa. Eikä tuu niin sitä fiilistä että olisit joku hiton fitnesspäiväkirja.

No ei ollut jääkaapissa muuta. Ei valoakaan voi syödä.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Kattopaneelin asentaminen yksin on mielenkiintoista puuhaa ja saa ihmisen kaipaamaan kolmatta kättä. Ja kaikenlisäksi piti vielä laittaa tuollaista helvetin pahvia kattoon (mdf).
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Tuo saatanan big brother on loppumassa pikkuhiljaa. Ei ole sanoja, mitä paskaa tuo on.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tuo saatanan big brother on loppumassa pikkuhiljaa. Ei ole sanoja, mitä paskaa tuo on.
Ei tuota ole pakko katsoa tai seurata. En itse ainakaan ole tietoinen siitä kuin etäisesti.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Ei tuota ole pakko katsoa tai seurata. En itse ainakaan ole tietoinen siitä kuin etäisesti.

Aha, onks Viljoo näkyny? JOKA vitun ilta erehdyn kanavia näpytellessä tuohon paskaan ja näen ne koulukiusatut lapaset jorisemassa jotain, eikä toki sovi unohtaa linkkejä muualta, kuinka sirpa paskoi seinään tai yleisön suosikki paavo ampui itsensä.
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Kattopaneelin asentaminen yksin on mielenkiintoista puuhaa ja saa ihmisen kaipaamaan kolmatta kättä. Ja kaikenlisäksi piti vielä laittaa tuollaista helvetin pahvia kattoon (mdf).

Juu, ite kuukauden päivät sitten 50 neliötä asensin. Toki kuusipaneelia. Välillä ku toista päätä löi syvemälle ponttiin, toinen pää karkasi pontista ja tuli kiire saada niin kiinni ettei ne repeä. Vaimo onneksi ehti välillä kannattelee toista päätä.

Ja ohjeista (Google) luin noiden valojen ja jakorasioiden oikean kiinnityksen, joten ruuvasin ne "aluslaudat" oikeaan korkoon kiinni sinne aluslaudoitukseen. Oli muuten tekeminen sitten saada ne rasiat niihin paneelien reikiin sitten.
Sähkömies vain sitten jälkikäteen sanoi ettei kukaan niitä juuri ruuvaa kiinni asennusvaikeuden takia.

No, onpahan mulla ainakin kaikki tukevasti....
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Juu, ite kuukauden päivät sitten 50 neliötä asensin. Toki kuusipaneelia. Välillä ku toista päätä löi syvemälle ponttiin, toinen pää karkasi pontista ja tuli kiire saada niin kiinni ettei ne repeä. Vaimo onneksi ehti välillä kannattelee toista päätä.

Ja ohjeista (Google) luin noiden valojen ja jakorasioiden oikean kiinnityksen, joten ruuvasin ne "aluslaudat" oikeaan korkoon kiinni sinne aluslaudoitukseen. Oli muuten tekeminen sitten saada ne rasiat niihin paneelien reikiin sitten.
Sähkömies vain sitten jälkikäteen sanoi ettei kukaan niitä juuri ruuvaa kiinni asennusvaikeuden takia.

No, onpahan mulla ainakin kaikki tukevasti....
Itsellä sentään vain vajaat 20 neliötä, mutta on sitä siinäkin. Lämmintä varastotilaa teen vähän parempaan käyttöön, mutta ilman ihan hirveitä rahallisia satsauksia, ja sen vuoksi laitoin mdf-paneelia. Ei ikinä enää sitä. Ensinnäkin koolausväli todella tiheä ja saa varoa kokoajan, että joku kulma ei mene rikki. Yksi susikappale jo tulikin, kun tuli kulma edellä lattiaan. No toisaalta helppo työstää, mutta keuhkot täynnä jotain muovi-/pahvipölyä.

Vähän jo tänään ku päällään yritti pitää paneelia katossa ja käsillä tehdä jotain kiinnityksen tapaista, niin mietti, että miksi sitä ihminen itseään kiusaa.
 

Undrafted

Jäsen
Olen katsonut Pukumiehiä neljänteen kauteen ja nyt tajusin, että sarjan suuri rakkauspari on Ross ja Rachel. En ihanehtinyt sarjassa puoliväliin eli olen noin 40% hidas...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään lentoturmatutkinta-erikoisraportin jaksossa käsiteltiin vuonna 2008 Meksikossa tapahtunutta lento-onnettomuutta joka vei mm. sisäministerin hengen (monen muun lisäksi). Olin sen jakson joskus nähnyt. Avautui että maassa olleena selvityjänä (silminnäkijänä) haastateltiin suomalaista Ulrika Björkstamia. Olen hänet jossain ohjelmassa nähnyt aikoinaan puhumassa selviytymisestä mutta nyt vasta yhdistin sen tähän onnettomuuteen (jonka olin joskus nähnyt Lentoturmatutkinta-ohjelmassa).
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen katsonut Pukumiehiä neljänteen kauteen ja nyt tajusin, että sarjan suuri rakkauspari on Ross ja Rachel. En ihanehtinyt sarjassa puoliväliin eli olen noin 40% hidas...

Siis nyt voi olla että ajan johonkin miinaan tai en ymmärrä mitä sarjaa tuolla Pukumiehet-nimellä tarkoitetaan mutta onko tämä siis sama kuin Frendit? Vai pitäisikö sarjan nimen ollakin Frendit?

Vai onko vain sattumaa että tällaisessa sarjassa nimeltä Pukumiehet on nimiltään täysin sama suuri rakkaustarina kuin Frendeissäkin eli Ross ja Rachel?

Jäin tätä miettimään kun särähti tosiaan korvaani että tämä rakkaustarina nimeltään Ross ja Rachel on nähty myös Frendeissä?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Partiolaisten joulukalenterista olisi saanut avata luukun jo eilen. Partioliike pohjaa (jollain tavalla) kristillisiin arvoihin joten kalenteri alkoi ensimmäisrstä adventista.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Partiolaisten joulukalenterista olisi saanut avata luukun jo eilen. Partioliike pohjaa (jollain tavalla) kristillisiin arvoihin joten kalenteri alkoi ensimmäisrstä adventista.

Onhan näitä joulukalentereita nähty joissa luukkuja on ollut enemmän kuin 24. Muistan aina sen kun äitini osti pojilleen joulukalentereiksi yhtenä vuonna Hugo-joulukalenterin ja Muumi-joulukalenterin. Minä sain ensin nuorempana valita kumman joulukalenterin haluan. Tuohon aikaan Hugo oli kova sana joten valitsin sen. SIinä sain sitten monta kertaa olla veljelleni kateellinen kun minulla oli "vain" perinteinen kuvakalenteri kun veli sai sellaisen kalenterin jossa oli Muumilaaksosta kuva ja kalenterista paljastui aina uusia kuvia jotka pystyi liimaamaan haluamilleen paikoilleen siihen Muumilaakso-kuvaan.

Kun selvisi millaisen kalenterin oli veli saanut niin olisin tietenkin itsellenikin halunnut sellaisen. Ja tämä Muumi-kalenteri oli jollain tavalla kai venäläistaustainen koska uskokaa tai älkää mutta kalenterissa muistaakseni oli joulukuun 31.päivään asti luukkuja. Tai ainakin kalenterissa oli avattavia luukkuja vielä pitkään jouluaaton jälkeenkin.
 

444

Jäsen
Siis nyt voi olla että ajan johonkin miinaan tai en ymmärrä mitä sarjaa tuolla Pukumiehet-nimellä tarkoitetaan mutta onko tämä siis sama kuin Frendit? Vai pitäisikö sarjan nimen ollakin Frendit?

Vai onko vain sattumaa että tällaisessa sarjassa nimeltä Pukumiehet on nimiltään täysin sama suuri rakkaustarina kuin Frendeissäkin eli Ross ja Rachel?

Jäin tätä miettimään kun särähti tosiaan korvaani että tämä rakkaustarina nimeltään Ross ja Rachel on nähty myös Frendeissä?
Pukumiehet = Suits.
Pääosissa uusimpia kausia lukuun ottamatta mm. Mike Ross ja Rachel Zane.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Poliisi on kouluttanut "seksikoiria"... Siis koiria jotka tunnistavat eriteitä seksuaalirikospaikalta. Koirat löytävät sellaisia eritetahroja joita tavanomaisella poliisitutkinnalla löydetä. Kaikkea sitä koulutetaankin. Ja hyvä niin jos koirat auttavat seksuaalirikosten ratkaisussa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Poliisi on kouluttanut "seksikoiria"... Siis koiria jotka tunnistavat eriteitä seksuaalirikospaikalta. Koirat löytävät sellaisia eritetahroja joita tavanomaisella poliisitutkinnalla löydetä. Kaikkea sitä koulutetaankin. Ja hyvä niin jos koirat auttavat seksuaalirikosten ratkaisussa.
Mutta mieti tuollaisen koiran kouluttamista. Vaatii kouluttajalta jo vähän heittäytymistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös