Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 703 892
  • 33 899

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Joku ruotsalainen nimeltään Björn Borg on voittanut Kanadan tenniskisoissa menneinä vuosikymmeninä. Jos svenskapakki Andreas Borgman on ns. "Porimies", tämä tennistä taiteileva svenssoni vasta onkin sitä.
Olen ottanut kaksi julkkisselfietä. Eka oli Tauskin kanssa, ja toka oli Björn Borg, kun hän kävi v. 2017 Oulussa poikansa tennisturnauksen vuoksi. Olen siis Borgin ystävä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Kale

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Olen ottanut kaksi julkkisselfietä. Eka oli Tauskin kanssa, ja toka oli Björn Borg, kun hän kävi v. 2017 Oulussa poikansa tennisturnauksen vuoksi. Olen siis Borgin ystävä.

Tälläkin hetkellä Björn Borg hyväilee intiimialueitani. Jalassani on siis hänen nimikkokalsarinsa.

Minä olen Björnin kanssa hieman enemmän kuin ystävä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niissä Lidlin lasipullossa myytävissä appelsiinimehuissa on nykyään pantti (0,10€). Onkohan ollut jo pitkään? En minä ole niitä muistaakseni hetkeen ostanutkaan ennen tätä päivää, mutta ajatella, jos on laittanut turhaan tavalliseen lasinkeräykseen. Kahden laatikon panteilla saisi varmaan jo yhden Nobelanerin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistatteks te kans lapsuuden kesät. Tytöt, uiminen, jäätelö, rio cola. Pyöräily ja futis. Mut ei sitä tiennyt että aikuisena on vielä kivempaa. Paitsi niillä, jotka joutuu menee duuniin.
 

444

Jäsen
Joo tosiaan sellainen ruotsalainen tosiaan joskus vähän pelaili tennistä. Itse asiassa sen verran, että pidetään yhtenä kaikkien aikojen pelaajana, joidenkin mielestä jopa kovimpana.
Sehän suunnittelee kalsareita eikä mitään tennisjuttuja tee. Onkohan kalsarit valmistettu Porissa? Pitäisi ainakin. ”Made in Björn(e)Borg”
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Sehän suunnittelee kalsareita eikä mitään tennisjuttuja tee. Onkohan kalsarit valmistettu Porissa? Pitäisi ainakin. ”Made in Björn(e)Borg”
Vanhan puuvillatehtaan tuntemattomissa tehdassaleissa työttömät hitsarit ompelevat sormet verillä kalsareita ruotsalaiselle riistäjäisännelleen, tuolle Porin perustajalle. Patoumat purkautuvat Isomäen seisomakatsomossa.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Vanhan puuvillatehtaan tuntemattomissa tehdassaleissa työttömät hitsarit ompelevat sormet verillä kalsareita ruotsalaiselle riistäjäisännelleen, tuolle Porin perustajalle. Patoumat purkautuvat Isomäen seisomakatsomossa.

On aina yhtä ihanaa, kun totuus paljastuu!
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Vuosikymmeniä on ollut jo mainosrahoitteista ja kuluttajalle sitä kautta ilmaista tv-tarjontaa, sekä vastaavasti mainoksetonta ja maksullista tarjontaa.

En tiedä onko tällaista jo jossain muodossa ollut, mutta nyt avautui, että Cmorelta ainakin tulossa. Eli ihan mielenkiintoista nähdä, että miten kansa suhtautuu mahdollisuuteen saada suoratoistopalveluja halvemmalla mainosten kera.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minullakin oli oikeus Kelan maksamaan väliaikaiseen epidemiakorvaukseen. Olenhan minä tuollaisesta tuesta kuullut mutta en tajunnut että minullakin on oikeus siihen. Kun en saa enää toimeentulotukea mutta olen sitä kyllä saanut maaliskuusta elokuun loppuun aikavälillä.

Kiva yllätys. Ja tuskin ne sitä takaisinkaan perii kun on maksun perusteena käytettykin tosiaan sellaisia perusteita mitkä kyllä pitävät kutinsa. Eli olen just saanut aiemmin tuota toimeentulotukea. Vetihän tämä mielen iloiseksi koska vaikka en saanutkaan tuota korvausta kuin 75 euroa niin onhan tämä ihan eksra-rahaa minulle.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Pelikieltoja useita. Mutta meikäläisellä onkin myös yksi poisto joka ilmeisesti koitettiin tehdä vähän taustalla. Joutuivat perhana palauttamaan kun siitä ja parista muusta samalla kertaa hävinneestä tulikin vähän isompi juttu
Mitäs pahaa tuli sanottua? Tulikohan poistokäsky korkeammalta taholta, moderaattorit toimi kumileimasimena.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Muje tarkoittaa muikkua. Siitäkö se sukunimi sitten tulee? Olen aina luullut että se on keksitty jostain.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joka päivä pikkutytöt pyytelee tupakkaa tai jotain hakea. Parikin kertaa tossa äsken. Siis tää on lisääntynyt viime vuosina. En mä usko mihinkään uutistenlukijoiden juttuihin. Ne tiedot on kuitenkin joltain tutkijoilta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hah, mukavan ylimielinen asenne, sopii tähän roolileikkiin hyvin.
Miten se puhelin sinulle tuli?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä en voi auttaa tuon suhteen enempää, kun sen jo kaks kertaa olen sulle avannut. Sen verran vielä, että näistä myyjistä monet ei ole noita puhelimia edes käyttäneet, vaan tekevät niillä bisnestä. Osta kympillä ja myy kahdella. Mut poliisi toki pystyy jäljittämään...
Ei ole vaikea kysymys, joten ihmettelen tätä haluttomuutta vastata. Siispä oletan että sovitte treffit puhelimen luovutuksesta ihan facetoface. Hän muisti sinut hyvin.
Paha virhe sinulta oli uskoa myyjän puheisiin että puhelin olisi käyttämätön, kun se todellisuudessa olikin ollut myyjän käytössä monta viikkoa.
 

teppana

Jäsen
En minä ainakaan ole väittänyt että tuo mitään ydinfysiikkaa olisi. Muutenkin näiden olkiukkojen rakentelu oman loukatun egon paikkamiseksi on suht säälittävää. Ja tämä keskustelun siirtäminen toiseen ketjuun oman itsetunnon pelastamiseksi vieläkin naurettavampaa.

En asiaan enää tämän viestin jälkeen palaa. Kyse oli alun pitäen siitä, että kännykän käyttö prepaid liittymällä ei ole mikään tae siitä, etteikö datan julkaisemisesta voisi jäädä kiinni. Useamman mutkan kautta tuo toki onnistuu, mutta siinä vaiheessa ei kyse ole enää mistään "helppo nakki" hommasta. Vaan vaatii jo pidemmän aikavälin suunnittelua sekä vaivannäköä. Lisäksi nämä "puhelin torista" tyyppiset rikollisen maestron suunnitelmat ei ainakaan minuun vala uskoa siitä, että tuo olisi jotenkin pomminvarma ja yksinkertainen tapa ladata nettiin rikollista materiaalia.

Mutta kuten sanottua, asia ei itseäni sen enempää napostele ja otan ihan nöyränä vastaan tämän palstan päivystävän rikollisuuteen liittyvän auktoriteettihahmon (tokihan sitä vartijakurssit käymällä ja vokissa seisoskelemalla tulee asiantuntijaksi niin rikostutkintaan liittyvistä teknisistä haasteista kuin myös maahanmuuttoon liittyvissä asioissa) tuomion yksinkertaisesta ja rehellisestä ajatusmaailmasta.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Musiikkiin painottuva verkkolehti Desibeli.net on aktiivinen. Liekö tuo tosin tauolla ollutkaan, voi olla että muistan väärin. Onhan noita lopetettu.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joka päivä pikkutytöt pyytelee tupakkaa tai jotain hakea. Parikin kertaa tossa äsken. Siis tää on lisääntynyt viime vuosina. En mä usko mihinkään uutistenlukijoiden juttuihin. Ne tiedot on kuitenkin joltain tutkijoilta.

Käy järkeen. Eihän aikuisista juuri kukaan enää polta. Mutta joku niitä ostaa, kun joka kaupassa jaksetaan pitää tupakat myynnissä. Pikkutytöt kai sitten.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muutaman jakson katsonut lätkävaimoja, eikä toi ollut yhtään niin paska kuin ajattelin. Sirpa pelaa kyllä vähän eri sarjassa kuin nuo muut. Tai pelasi. Nythän Sirpa on jo eläkkeellä lätkävaimoudesta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei mun tarvitse uskoa sen myyjän puheita, tämä oli yleinen toteamus noista ammattimaisista tori kauppiaista. Eikö mene jakeluun, että millä konstilla se myyjä useamman kuukauden jälkeen antaa mun tiedot (joita siis en ole myyjälle antanut) viranomaisille?
Myyjä kertoi missä kaupat tehtiin ja tuntomerkit ostajasta. Harmiksesi viereisen autopurkaamon kamera oli puolivahingossa asetettu tallentamaan liikkeestä 24kk. Lopulta sinut valvontakamerakuvasta tunnisti ne lukuisat poliisituttavasi, tämä oli kieltämättä jo melkein kuin elokuvista.
Tuo puhelimen ostaminen joltain Tori-kauppiaalta oli aika dramaattinen virhe, näin jälkikäteen arvioiden.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös