Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 677 040
  • 33 830
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ananas kuuluu muuten sitten ainakin MINUN pizzaan. Don't tell me what to do.
Tottakai kuuluu, jos tykkää. Ja kalan kanssa on ihan ok juoda punaviiniä jos tykkää ja lihan kanssa valkkaria jos tykkää. Helvetti että mua risoo nää sääntöjä laativat hifipellet.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tottakai kuuluu, jos tykkää. Ja kalan kanssa on ihan ok juoda punaviiniä jos tykkää ja lihan kanssa valkkaria jos tykkää. Helvetti että mua risoo nää sääntöjä laativat hifipellet.
Ei kai tuollaisia "viinisääntöjä" kuten ei punaviiniä kalan kanssa ole enää kymmeniin vuosiin kukaan asettanut... Ehkä joskus 80-luvulla noin saattoi olla, en tiedä kun en silloin juonut viiniä.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Joku Helsinki Pride on yhtä kuin hipstereiden kokoontumisajot, mutta noissa kehitysmaissa homojen (ja toki muidenkin vähemmistöjen) tilanne on yhä varsin huono.

Ylipäätään seurustelukulttuuri on intialaisilla hyvin erilainen kuin länsimaalaisilla. Minulla oli muutama vuosi Puolassa asuessani sitten intialainen kämppis, joka deittaili paikallista mimmiä. Oma suoriutuminen naisasioissa ei toki sekään mitään superluontevaa aina ole, mutta ikinä en ole nähnyt kenelläkään sellaisia vaikeuksia naisten kanssa mitä tuolla intialaisella oli.

Toki tuossa on vain yksi intialainen 1,33 miljardista eikä tätä ihan näin voi yleistää. Jollain nekin ovat toki lisääntyneet.

En itsekään tykkää yleistää mut nyt 2 oon läheltä nähny niin vakuuttavaa on homma. Hauskoja tyyppejä molemmat, mut jotenki alko vituttaa tuo ajatusmaailma. Varsinkin Suomi kelpaa muuten maaksi, mut sit jauhetaan noita naurettavia "kulttuuri" asioita
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Eihän Suomessakaan olis mitään syrjäytyneitä ns. jos perhe hoitas kaikille puolison. Pitää olla mieheen yhteydessä nyt jatkossa ja kysellä miltä Suomen meno maistuu. Voi nimittäi tulla kadulla vastaa mies- tai naispari. Sen verran iso asia tuntu olevan et hauska seurata.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Naisten aseman parantamista tarjotaan usein ratkaisuksi väestönkasvuun. Suomessa ongelma on väestön väheneminen, joten miksi kukaan ei ehdota ratkaisuksi naisten aseman huonontamista. Ei nyt mitään handmaidstalea, mutta sopivasti hellaa ja matalapalkkaa. Päinvastoin hoitajattarille pitäisi kuulemma saada lisää palkkaa. Odotan ulostuloja asiasta.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Naisten aseman parantamista tarjotaan usein ratkaisuksi väestönkasvuun. Suomessa ongelma on väestön väheneminen, joten miksi kukaan ei ehdota ratkaisuksi naisten aseman huonontamista. Ei nyt mitään handmaidstalea, mutta sopivasti hellaa ja matalapalkkaa. Päinvastoin hoitajattarille pitäisi kuulemma saada lisää palkkaa. Odotan ulostuloja asiasta.
Esimerkiksi Japani ensin -puolueen (nuorelta Timo Soinilta näyttävä) Makoto Sakurai ehdottaa ratkaisuksi nimenomaan tätä:
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Olen pitänyt sinua tolkun miehenä, mutta niin se palstahahmo voi vääristää todellisuutta. Feta ja sipuli tottakai.

Valkosipuli sensijaan kuuluu ihan jokaiseen ruokaan. Paitsi hernekeittoon.
Eräs palstalainen sitä kyllä laittaa hernekeittoonkin, varsin kunnioitettavia määriä. Valkosipuli oli monta vuotta boikotissa koska alkoi närästämään. Sitten ostin maatilatorilta erään Pohjanmaalaisen kasvattajan valkosipuleita. Oli kuulemma pari kymmentä vuotta jalostanut. Voi saakeli että ovat hyviä, eivätkä närästä, eivätkä juuri edes haise hengityksessä mutta silti maistuvat kuten pitää. Koko talven on mennyt 1-2 sipulia/viikko.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Eräs palstalainen sitä kyllä laittaa hernekeittoonkin, varsin kunnioitettavia määriä. Valkosipuli oli monta vuotta boikotissa koska alkoi närästämään. Sitten ostin maatilatorilta erään Pohjanmaalaisen kasvattajan valkosipuleita. Oli kuulemma pari kymmentä vuotta jalostanut. Voi saakeli että ovat hyviä, eivätkä närästä, eivätkä juuri edes haise hengityksessä mutta silti maistuvat kuten pitää. Koko talven on mennyt 1-2 sipulia/viikko.
Tuskin mua tarkoitat, mutta hernekeittoonhan se valkosipuli todellakin kuuluu. Toki melkein mihin tahansa.
Nuo maatilatorin tavarat on pääpiirteissään on yleensä kaupan kamaa parempaa. Jo jonkun aikaa olen ostanut säännöllisen epäsäännöllisesti Lähiherkusta tuoretta (marjoja, lihaa, mehuja, munia yms) luomuna. Tuovat melkein kotiovelle.
Okei, ehkä pikkuisen kalliimpaa, mutta ei niin paljon kuin kuvittelisi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Löydätteks tekin välillä itsenne jostain nettivideoista? No onneks oli vaatteet päällä. Aina ei voi luvata.
Kyllähän sitä aina välillä kun poliisi julkasee valvontakameramateriaalia epäillystä pervertikosta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ruumiin kuljettaminen on hemmetin kallista. Taksin hinta ole mitään ruumisautoon verrattuna.
Tuo on niin totta ja kuljetus on pakko ottaa (ruumista kun ei saa itse kyytsätä) eikä ne hinnat paljon kilpailuttamalla pienene (ainakaan pienellä paikkakunnalla). Äiti ihan pöyristyi siitä miten paljon äitinsä kuljetus maksoi vaikka oli kyseessä vain muutama kilometri palvelutalosta ruumishuoneelle Lisäksi oli laskutettu. vaatteista ja pukemisesta vaikka ruumis meni arkkuun omissa vaatteissaan. Onneksi äiti oli tarkkana ja huomasi surunsa keskellä tuon ylilaskutuksen.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo on niin totta ja kuljetus on pakko ottaa (ruumista kun ei saa itse kyytsätä) eikä ne hinnat paljon kilpailuttamalla pienene (ainakaan pienellä paikkakunnalla). Äiti ihan pöyristyi siitä miten paljon äitinsä kuljetus maksoi vaikka oli kyseessä vain muutama kilometri palvelutalosta ruumishuoneelle Lisäksi oli laskutettu. vaatteista ja pukemisesta vaikka ruumis meni arkkuun omissa vaatteissaan. Onneksi äiti oli tarkkana ja huomasi surunsa keskellä tuon ylilaskutuksen.
Näissä tilanteissa kannattaa tehdä niin, että ilmoittaa epäilevänsä rikosta. Esim. että omaiselle olisi annettu liikaa rauhoittavia lääkkeitä. Tällöin poliisit hoitavat ruumiin kuljetuksen. Toki silloin tehdään ruumiinavaus ja hautajaislupa menee myöhäisemmäksi ja voisi myös tuntua ruumiin häpäisyltä. Toisaalta eipä se ruumis oikeasti mitään tunne eikä sitten tosiaan tarvitse maksaa ruumisautosta mitään. Kyllä se kuolleen sielu ymmärtää jos on kerran tiukkaa. Tämä ihan tälläisenä "martat leipoo" vinkkinä eteen tuleviin arjen ongelmatilanteisiin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olikohan siskon muksu 11v. Siis ennen ainakin jätkät luki pokelehtiä siinä iässä. Voi luoja. Tai no ei ehkä komppu kuusneba -jengi, mutta normaalit.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tupakkalaki kieltää nuuskan käyttämisen kouluissa ja myös lukioissa ja ammatillisissa oppilaitoksissa (sekä sisä- että ulkotiloissa).

En siis itse käytä, mutta työn puolesta tuli silmäiltyä läpi tupakkalakia.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tässä lueskelin tuosta Milloin rasismi on oikeasti rasismia?- ketjusta nuorten jääkiekkopeliin liittyvää keskustelua. Avautui että pahennusta aiheuttanut kappale ei ollutkaan Hausmyllyn Mustamies vaan jokin minulle tuntematon kappale.

Miksi halutaan olla
Miksi halutaan olla neekereitä
Miksi halutaan olla
Miksi halutaan olla neekereitä

Jos käyt kosteana muusta kuin hiestä
Ja haluat saada mustaa miestä
Joka aktia ei jätä puolitiehen
Se viehätys voima on mustan miehen

Mikä siinä mustassa viehättää
Onko mustalla valkoista pidempää?
Miten värillä voi olla muka väliä
Värisokea ei mitään häviä

Miksi naiset aina rakastuvat miehiin mustiin?
Me halutaan olla neekereitä, halutaan olla
Miksi naiset aina rakastuvat miehiin mustiin?
Me halutaan olla neekereitä, halutaan olla


 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös