Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 699 468
  • 33 886

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Beatlesit ja Stonesit ainakin ovat käyttäneet oikeita nimiään, paitsi Bill Wyman joka oli oikeasti William Perks ja Ringo, joka ristittiin Richard Starkeyksi. David Bowien oikea sukunimi oli Jones, Bob Dylan on Robert Zimmerman, Elton John taas oli vanhemmilleen Reginald Dwight.

Vaan osattiin sitä ennen rokin keksimistäkin. Keitä ovat McKinley Morganfield, Chester Burnett ja Ellas McDaniel?
Nuohan on tuttuja ukkoja: Wolfgang Amadeus Mozart, Jean Sibelius ja Ludvig van Beethoven.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Politiikassakin on osattu. Hitlerin suku oli alkujaan Schicklgrubereita, Stalin oli Dzugasvili, Lenin puolestaan Uljanov...
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tässä kun sivusilmällä tuota köyhien kanavalla nähtävää änäripeliä katselen, niin avautui pari asiaa. Ensinnäkin poikkaria nuo tykkäävät tarjota ihan perkeleesti ilman että tuomaristoa kiinnostaa, toisekseen Ducks on aika jäätävän paska ainakin tässä ottelussa. Ilmeisesti Rangerskaan ei mikään sarjan kovakuntoisin porukka ole.

Ja näköjään nuo jaksavat nyrkkihippojakin vielä tuhrata ahkerasti, vähän jo itsetarkoituksellisen oloista kun koko ajan (yleensä sen antaumuksellisen poikkarilla tökkimisen jälkeen) ollaan nujuamassa ja huutelemassa että heti tappelen kun tiputat hanskat.
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Avautui, että @Jeesus kannattaa Kärppiä. Voi Jumala paratkoon, etkö sinä osannut ohjata poikaasi paremmille teille... heh. Eikun aivan, Jumala kannattaa Rauno Repomiehen sanojen mukaan IFK:ta. Vastakkainasettelu näkyy siis taivaallisissakin piireissä.
"Joka rakastaa isäänsä tai äitiään enemmän kuin minua, ei ole minulle kelvollinen, ja joka rakastaa poikaansa tai tytärtään tai Porin Ässiä enemmän kuin minua, ei ole minulle kelvollinen." Matt.10:37.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
"Joka rakastaa isäänsä tai äitiään enemmän kuin minua, ei ole minulle kelvollinen, ja joka rakastaa poikaansa tai tytärtään tai Porin Ässiä enemmän kuin minua, ei ole minulle kelvollinen." Matt.10:37.
Voiko nimimerkin @Jeesus postauksiin kommentoida muuta kuin : "ei saatana"
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Politiikassakin on osattu. Hitlerin suku oli alkujaan Schicklgrubereita, Stalin oli Dzugasvili, Lenin puolestaan Uljanov...
Ja lainvalvojat kans. Batman on Bruce Wayne ja Teris Clark Kent. Melekosta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Politiikassakin on osattu. Hitlerin suku oli alkujaan Schicklgrubereita, Stalin oli Dzugasvili, Lenin puolestaan Uljanov...
Niin, ja diktaattoripörssin yksi aliarvostetuimmista jäsenistä, Pol Pot, oli Shaloth Sar. Paaaljon coolimpi nimi dikkelle kun joku vitun Pol Pot, joka kuulostaa naurusavukkeita polttelevalta huumorimuusikolta.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Avautui, että Veikkauksen pelitilille ei saa siirrettyä rahaa yöllä.

Piti pelata jouluyön ratoksi vähän pokeria, mutta ei sitten...
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Avautui, että ulkona sataa lunta. Kävin keittiössä kipaisemassa hieman juotavaa ja huomasin katulampun kajastuksesta, että ulkona pyryttää. Kuvittelin maassa olleen hennon lumikerroksen olevan pelkkää huurretta, mutta katuvalo todisti lumisateen todeksi. Tuuletin innokkaasti. Nyt saadaan Poriin valkoinen joulu!
Älä huoli, kyllä se sulaa pois aamuun mennessä.
 

MegaForce

Jäsen
Beatlesit ja Stonesit ainakin ovat käyttäneet oikeita nimiään, paitsi Bill Wyman joka oli oikeasti William Perks ja Ringo, joka ristittiin Richard Starkeyksi. David Bowien oikea sukunimi oli Jones, Bob Dylan on Robert Zimmerman, Elton John taas oli vanhemmilleen Reginald Dwight.

Vaan osattiin sitä ennen rokin keksimistäkin. Keitä ovat McKinley Morganfield, Chester Burnett ja Ellas McDaniel?
Muita omilla nimillään menneitä taitaa olla ainakin Elvis Presley, Michael Jackson, Janis Joplin, Frank Zappa, Kurt Cobain ja Sid Vicious. Tuleeko muita mieleen?
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Politiikassakin on osattu. Hitlerin suku oli alkujaan Schicklgrubereita, Stalin oli Dzugasvili, Lenin puolestaan Uljanov...

Hitlerin sukuhistoriaa en ole jaksanut lukea, neonatsiksi kuviteltuna minua ei siis hyödytä leimakirvesteloittaa.
Minulla on ansioton laudatur saksankielen osaamisesta, Schicklgruberin oikein kirjoittaminen vaatii kopiointia, vaan onko tuo sittenkin itävaltaa.?
Arvelen notta Heil Schicklgruber!!! ei olisi iskenyt joukkoihin vimmakkaasti, sielujen ytimissä tuntunut.
Olisivat ihmiset joutuneet miettimään ääntämystään ja sitten muutenkin kaikkea maailmanmenoa enemmän.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Muita omilla nimillään menneitä taitaa olla ainakin Elvis Presley, Michael Jackson, Janis Joplin, Frank Zappa, Kurt Cobain ja Sid Vicious. Tuleeko muita mieleen?
Sid Vicious ei kyllä ollut herran syntymänimi.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Danny, Frederik ja Kirka kävi samaa ala-astetta ja kaikki oli sitä mieltä että heillä on niin hienot yksiosaiset nimet että heistä on pakko tulla laulajia. Luokan kiusatuin oli jostain poroalueelta sivistyksen pariin muuttanut neljäntuulenhattu Antti Hulkko, jonka jänkhän kielestä kukaan ei saanut mitään selvää.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Visailuentusiastina nää taiteilijanimet ovat mielenkiintoisia ja loputon kysymysten aihe. Sanokaas kuuklaamatta keiden taiteilijoiden oikeat nimet ovat Anna Maria Rahikainen tai Tuomo Vilhelm Valokainen. Jarkko Tapani Suon tietävät kaikki.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Konkkaronkka on harsosta ja nauhoista tehty rautalangalla tuettu hattu sisäkäyttöön (ks. kuva). Nykyäänhän se tarjoittaa jonkinmoista joukkiota.
 

Liitteet

  • IMG_20191225_122008.jpg
    IMG_20191225_122008.jpg
    300,9 KB · kertaa luettu: 263

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Visailuentusiastina nää taiteilijanimet ovat mielenkiintoisia ja loputon kysymysten aihe. Sanokaas kuuklaamatta keiden taiteilijoiden oikeat nimet ovat Anna Maria Rahikainen tai Tuomo Vilhelm Valokainen. Jarkko Tapani Suon tietävät kaikki.
Valokainen on Tumppi! Sen Pellen kaveri. Ihan paras kaksikko. Kuka tuo Rahikainen on? Suo on muistaakseni Lauri Tähkä
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Visailuentusiastina nää taiteilijanimet ovat mielenkiintoisia ja loputon kysymysten aihe. Sanokaas kuuklaamatta keiden taiteilijoiden oikeat nimet ovat Anna Maria Rahikainen tai Tuomo Vilhelm Valokainen. Jarkko Tapani Suon tietävät kaikki.
Tumpin ja Lauri Tähkän tiedän, mutta toi eka ei soittele kelloja.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Konkkaronkka on harsosta ja nauhoista tehty rautalangalla tuettu hattu sisäkäyttöön (ks. kuva). Nykyäänhän se tarjoittaa jonkinmoista joukkiota.
Kiitokset tästä!

En ole koskaan tullut edes ajatelleeksi mistä sana on peräisin: aina se on tarkoittanut vain jotakin joukkoa tai porukkaa.
Sana tullut ruotsista eli konkarong, mutta mistä ruotsinkieleen?

Avautui tai ainakin raottui.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös