Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 704 461
  • 33 901

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Meidän mikroaaltouuni pyörittää lautasta aina eri suuntaan kuin edellisellä käynnistyksellä.

Toimiiks kaikki mikrot näin ja miks mä en oo koskaan huomannut?
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Meidän mikroaaltouuni pyörittää lautasta aina eri suuntaan kuin edellisellä käynnistyksellä.

Toimiiks kaikki mikrot näin ja miks mä en oo koskaan huomannut?
Huomasin saman omassa mikrossani vähän aikaa sitten. Piti jopa useamman kerran testata ja varmistaa, ettei aivot tee jotain tepposia. Joku fiksumpi voisi selventää miksi se pyörii eri suuntiin. Mikrona halvin mahdollinen 30€ Matsui.
 

White Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC/DC
Huomasin saman omassa mikrossani vähän aikaa sitten. Piti jopa useamman kerran testata ja varmistaa, ettei aivot tee jotain tepposia. Joku fiksumpi voisi selventää miksi se pyörii eri suuntiin. Mikrona halvin mahdollinen 30€ Matsui.

En oo mikään asiantuntija, mutta se että ajetaan vuorotellen eri suuntiin, niin auttaisko se mekaniikkaa kestämään paremmin?
Ei kulu niin nopeasti joku ratas/hihna siellä

Tämä oli pelkkä arvaus
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Huomasin saman omassa mikrossani vähän aikaa sitten. Piti jopa useamman kerran testata ja varmistaa, ettei aivot tee jotain tepposia. Joku fiksumpi voisi selventää miksi se pyörii eri suuntiin. Mikrona halvin mahdollinen 30€ Matsui.
En ole fiksumpi, mutta tässä kerrottu, eli päästään halvemmalla sähkömoottorilla kun se on mallia joka vaihtaa suuntaa kun kuorma kasvaa ja tämä tapahtuu myös aina käynnistyksen yhteydessä. edit: Tai varmaan se vähän riippuu kummoisen kuorman pysäyttäminen sattuu aiheuttamaan, että lähteekö kuitenkin samaan suuntaan.

After a full stop, the drive mechanism is usually pressed against the load in the direction of the last rotation. When the motor encounters the load, it reverses itself and gets a small running start (with no load for a small fraction of time) to pick up speed before engaging the load again.
The mechanical linkage needed to perform this is much cheaper than the additional windings of copper wire that a stronger motor would require, Dr. Thomas said.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Parasta pipareiden leivonnassa on kyllä taikinan syöminen. Parasta taikina on juuri valmistuneena kun se on vielä vähän pehmeää.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meidän mikroaaltouuni pyörittää lautasta aina eri suuntaan kuin edellisellä käynnistyksellä.

Toimiiks kaikki mikrot näin ja miks mä en oo koskaan huomannut?
No perhana. Olin aika varma, että oma mikro pyörittää aina vastapäivään ja kun ensimmäinen testi lähti niin päin, arvelin olevani oikeassa. Toinen käynnistys - da-daa! Myötäpäivään.

Aina oppii uutta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai hitto pitäiskö munkin ostaa mikro. Onko ne muka niin käteviä. Ja telkkari piti ostaa jo viime kesänä. Siis miten jengi aina muistaa ostella kaikkea. Kahvinkeitin ja leivänpaahdin. Porukoilla on varmaan pesukoneetkin himassa. Imuri ja sähköhammasharja. Nenäkarvatrimmeri ja perseenvalkaisutin. Koko koti Elloksen kuvastosta, kuin Hobby Hallin mainoksesta. Näin meidän pitää elää Barbie.

Siis kuka tarvii jotain keittiön pöytää mihinkään?
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Siis kuka tarvii jotain keittiön pöytää mihinkään?

Tämä on kyllä mysteeri. Koko ajatus on ihan dorka että siirtyy sohvalta johonkin toiseen huoneeseen syömään, saati että menee vielä jonkun pöydän ääreen istumaan. Siinä sitten tuijottelee vaivautuneena ympärilleen ja joutuu keskittymään siihen ruokailuprosessiin. Sohvalla sitä voi sitten pitää taukoja ja jatkaa syömistä kun siltä tuntuu, ilman että koko muu elämä pysähtyy siksi aikaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eikä vain parasta, vaan ainoa hyvä asia. Pilalle menee ihana taikina, kun sitä aletaan paistelemaan.
Minulla on tuollainen olo oikeastaan kaikkia taikinoita kohtaan. Pullataikina on vähän siinä ja tässä kun se hiivan takia röyhtäyttää kovin. Ehkä siksi pidän leipomisesta kun voi syödä taikinaa... Kun se on niin hyvää. Ja onhan se vähän ns. tuhmaa... Äiti ei ainakaan koskaan tykännyt kun söin taikinoita.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Ai hitto pitäiskö munkin ostaa mikro. Onko ne muka niin käteviä.
Joskus 13 vuotta sitten, kun elämäni Espoossa oli joiltain osin varsin petttermäistä, ostin mikropopcorneja kun kaupassa käydessä iski joku ihme himo niihin. Kämpillä sitten kävi ilmi että ei mulla ole mikroa.

No nyt on mikro. Ja omakotitalo ja kaikki mitä voi vaan kuvitella. Ja alapihalla saatanan iso oravanpyörä. 4,5-vuotias tyttöni tykkää aina käydä juoksemassa siinä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jumankauta pojaat. Pitäsköhän alkaa olla huolissaan? Nimittäin kahdesta vielä äsken suuresti julkisuudessa olleesta vaikuttajasta ei ole vähään aikaan kuulunut mitään. Onko veljillä havaintoja? Puhun tietenkin Tohtori Gerhardista sekä Matti Helimosta.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Jumankauta pojaat. Pitäsköhän alkaa olla huolissaan? Nimittäin kahdesta vielä äsken suuresti julkisuudessa olleesta vaikuttajasta ei ole vähään aikaan kuulunut mitään. Onko veljillä havaintoja? Puhun tietenkin Tohtori Gerhardista sekä Matti Helimosta.
Koskaan muista moisista kuullenikaan. Lähinnä olen itse huolissani missä menee suuri palstavaikuttaja @Kari Oksanen
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Koskaan muista moisista kuullenikaan.
Tietäjät tietää. Matti Helimo tuli tutuksi viime kaudella kaikille Telian Tampereen matsien katsojille. Tohtori Gerhard taas... No, tietäjät tietää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös