Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 704 678
  • 33 901

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Koiralenkillä aloin ihmettelemään, miksi ruoka-aika lounas ja ilmansuunta lounas on sama sana. No tietty siksi, että lounasta syötiin ennen kelloja siihen aikaan, kun aurinko paistoi lounaasta.

Pitäisi varmaan alkaa kuunnella vaikka jotain podcasteja...
Oikeesti en tiedä, milloin muinaisessa agraariyhteiskunnassa lounasta syötiin, mutta eikös tuo Suomessa ole ihan tyypillistä syödä ennen puolta päivää. Eli siis ennen auringon olemista korkeimmalla kohdallaan. Jos näin olisi, niin ruokalounaan nimihän pitäisikin olla kaakko.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Joo, vähän niinkuin kolitsi tai golitsi (college-pusero) kyläkaupan alelaarissa.
Itsehän sivistyneenä puuteriperseenä käytän termiä ranskalaisittain kolaaaaazzssh.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Työmarkkinoilla ja akkarintamalla pätee samat lainalaisuudet. Ilmoittaa vaan ettei ole käytettävissä.
Mutta se vasta vittumaista on jos haluis duuniin sekä antaa kullia, mutta kellekkään ei kelpaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siirsin tuolta rasismiketjusta, kun en tohtinut siellä tuoda julki asian avautumista OT-banaanin pelossa:

Esimerkiksi joku Apun "thank you, come again" on länsimaissa jo "klassikko" joka tunnetaan varmaan kaikkialla Eurooppaa myöden, ainakin fanien keskuudessa. Arvatkaapa, montako kertaa sitä on sarjan historian aikana toistettu?

Olisin nimittäin ollut valmis vaikka lyömään pienen vedon siitä, että Apun dänkjukamägen olisi Simpsoneissa kuultu vähintään kymmeniä, ellei jopa satoja kertoja. Tuli todella yllätyksenä, että se on kuultu sarjan historiassa vain kahdeksan (8) kertaa. Tämä siis jos on uskominen lainaamaani kirjoittajaa, eikä ainakaan minulla ole mitään syytä olla uskomatta.

On jotenkin käsittämätöntä, että tuo ainakin omassa ystäväpiirissäni jo aikoja sitten ikoniseen asemaan noussut ja "kaikkien" Simpsoneihin yhdistämä toivotus ei olekaan sarjassa yleinen, vaan itse asiassa perin harvinainen. 30 vuotta ja 668 jaksoa sarjaa kuitenkin takana.
 

Nick Neim

Jäsen
Olisin nimittäin ollut valmis vaikka lyömään pienen vedon siitä, että Apun dänkjukamägen olisi Simpsoneissa kuultu vähintään kymmeniä, ellei jopa satoja kertoja. Tuli todella yllätyksenä, että se on kuultu sarjan historiassa vain kahdeksan (8) kertaa. Tämä siis jos on uskominen lainaamaani kirjoittajaa, eikä ainakaan minulla ole mitään syytä olla uskomatta.
Tosiaan, kävi silloin täysin sama homma. Tuo tuli aikoinaan esille sinne ketjussa linkitetyssä dokumentissa, ja kun "varmistuksena" asiaa googlailin, niin kutinsahan tuo ilmeisestikin piti. Ainakin parissakin eri jutussa tuota samaa dokumentin tietoa siteerattiin, eikä tuosta ole sen kummemmin mitään oikaisuja näkynyt. En tosin alkanut jaksoja kelailemaan läpi, mutta tuskinpa sille on tarvetta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@Kari Runk Joo uskon tuohon kyllä jopa siinä määrin, etten tatti pystyssä alkanut googlaamaan ja varmistamaan/kumoamaan väitettä. Kyllä se edelleen uskomattomalta tuntuu, että intianenglannilla lausuttu dänkjyykamägen on noin vähällä toistolla muodostunut joihinkin kummeliläppiin vertautuvaksi heitoksi, vaan ehkä sitä toistoa on tapahtunut kaveriporukan kesken sitten senkin edestä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Aloin äskettäin ihmetellä, että olenko nähnyt silmissäni liikaa nollia. Mielestäni kun erään kirjoittajan nimimerkissä oleva luku piti olla 6000, mutta nyt se onkin 600. Ilmeisesti @mikko600 on vähäisesti vaihtanut nimimerkkiään. Vai olenko minä ihan kujalla?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Nimimerkkiään vaihtaneeen nimimerkin uuden nimimerkin arvuuttelusta ja uuden ja vanhan nimimerkin yhdistelystä taitaa tulla valitettavasti pitkät pelikiellot.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Nimimerkkiään vaihtaneeen nimimerkin uuden nimimerkin arvuuttelusta ja uuden ja vanhan nimimerkin yhdistelystä taitaa tulla valitettavasti pitkät pelikiellot.
Mihins tämä arvaus perustuu?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mä olen kyllä itse myös tuon kertonut että nimimerkkiä vaihdoin. Siis viitaten tuohon arvuuttelupelikieltopaskaan.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mä olen kyllä itse myös tuon kertonut että nimimerkkiä vaihdoin. Siis viitaten tuohon arvuuttelupelikieltopaskaan.
Mulla on itse kerrottu jäänyt huomaamatta. Ja hetken tuossa pohdin, että olenko itse aina lukenut sen väärin, mutta tänään huomasin jossain lainatussa viestissä sen 6000. Sitten aloin miettimään, että jos mikko6000 onkin nykyisin jotain ihan muuta ja nykyinen mikko600 olisi ihan joku muu. Onneksi nyt kuitenkin järkeilin oikein.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mulla on itse kerrottu jäänyt huomaamatta. Ja hetken tuossa pohdin, että olenko itse aina lukenut sen väärin, mutta tänään huomasin jossain lainatussa viestissä sen 6000. Sitten aloin miettimään, että jos mikko6000 onkin nykyisin jotain ihan muuta ja nykyinen mikko600 olisi ihan joku muu. Onneksi nyt kuitenkin järkeilin oikein.

Juu siis en tarkoittanut sua tuossa, vaan viittasin tuohon viestiin jossa mainittiin pelikiellosta jos arvuuttelee toisen vanhaa nimimerkkiä tms. Eli itse olen täällä jossain ketjussa maininnut että vaihdoin nimimerkkiä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Juu siis en tarkoittanut sua tuossa, vaan viittasin tuohon viestiin jossa mainittiin pelikiellosta jos arvuuttelee toisen vanhaa nimimerkkiä tms. Eli itse olen täällä jossain ketjussa maininnut että vaihdoin nimimerkkiä.
Jes, tajusin, ettet minua tarkoittanut. Kunhan höpöttelen.

Nyt vielä kaipaisin @ISH :n kertomaan, että mihin tuo väite, jonka mukaan uuden nimimerkin arvuuttelu ja uuden ja vanhan nimimerkin yhdistely aiheuttaisi pelikieltoa, perustuu. Tuu kertoo.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Eilen illalla oli pikkujoulujen suunnittelupalaveri. Jäi fiilis että sinne pikkujouluihin visailujen ideoijalla ja laatijalla (eli minulla) on selkeästi enemmän intoa laatia visoja kuin ainakin osalla kilpailla niissä visoissa. Tämä siis eilen avautui minulle.

En tiedä sitten kiinnostaako ihmisiä niin paljon enää eri visailut? Televisiossakaan ei enää visoja ole niin paljoa kuin 1990-luvulla.

Tämän asian avautumisen jälkeen pidän lyhyenä visailun pikkujoulussa ja ajattelin kokeilla kepillä jäätä ennen joulua ja pitää oman erillisen visailuryhmän joulun alla jos oikeasti halukkaita ja kiinnostuneita on.

Minua tällä hetkellä kiinnostaa paljon pitää etenkin joulusta visailuita. Mutta teen ilmoituksen ilmoitustaululle jossa kerron mahdollisesta erillisestä visailuryhmästä ennen joulua ja siihen halukkaat saavat ilmoittautua osallistujiksi. Tämä siis tuolla kuntoutuslaitoksessa jossa ennen asuin. Ja koskee siis vain tuon laitoksen asukkaita ja kotikuntoutujia. Kerroin ennen kuin täältä tulee kova yleisöryntäys.

Se on hyvä tietää ennen kuin alkaa laatimaan visoja että onko niihin kilpailijoita. Visojen tekeminen kuitenkin vaatii jonkin verran työtä.

Pikkujoulussa visoihin voi sitten osallistua nekin jotka eivät niin kiinnostuneita niistä ole. Ja visailun pituus siellä on noin 15-20 minuuttia. Omat visailut sitten mahdollisille ns. hardcore-visailijoille.
 
Nimimerkkiään vaihtaneeen nimimerkin uuden nimimerkin arvuuttelusta ja uuden ja vanhan nimimerkin yhdistelystä taitaa tulla valitettavasti pitkät pelikiellot.
Avautui, ettei linjauksemme ja säännöt ole avautuneet kaikille.

Sääntöjen kymmenes pykälä ottaa kantaa nimimerkin ja oikein henkilöllisyyden yhdistämiseen. Sen sijaan se ei ota millään tavalla kantaa nimimerkin ja nimimerkin yhdistämiseen. Joten emme todellakaan ole antamassa pelikieltoa, jos nimimerkki X kirjoittaa epäilevänsä nimimerkin Y olleen nimimerkki Z. Paitsi tietenkin jos se menee pahasti offtopicin puolelle

Modet
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jopas onkin sopivasti yllä viestin kirjoittajana @Moderaattorit... Moni palstalainen on varmaan miettinyt, mitä moderaattorit todellisuudessa tekevät, niin Ylen uutisessahan se viimein paljastetaan:

"(moderaattorit) turruttavat tunteitaan käyttämällä päihteitä ja harrastamalla seksiä vessoissa ja taukohuoneessa."

Vakavammin puhuen; ei onneksi koske tätä palstaa, mutta tässä artikkeli joka kaikkien kannattaa lukaista:

 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Suomen Pelastusalan keskusjärjestön (SPEK) edeltäjän nimi oli SUOMEN KAASUPUOLUSTUSJÄRJESTÖ.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Hallituksen puheenjohtaja Pentti Matikainen seurasi Laukkasen perässä.

Tapasin hänet (Niemisen) silmästä silmään, ja puhuttiin asiat selkeästi pois päiväjärjestyksestä, Matikainen kertoo Iltalehdelle.

Tuosta hetkestä jolloin Pentti kertoo möreän pehmeällä äänellään, tiukasti silmiin katsoen, potkuista ja puristaa vielä lopuksi jämerästi kättä... Siitä atmosfääristä voisi puristaa timantin, joka olisi silkkaa maskuliinisuutta.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tuosta hetkestä jolloin Pentti kertoo möreän pehmeällä äänellään, tiukasti silmiin katsoen, potkuista ja puristaa vielä lopuksi jämerästi kättä... Siitä atmosfääristä voisi puristaa timantin, joka olisi silkkaa maskuliinisuutta.
Soundtrack:











Bonus track:

 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Juice Leskinen ja biisi Minea. Saatana, sehän viittaa Waltarin Sinuhe egyptiläisen Mineaan sillä. Noh, parempi myöhään kuin ei ikinä nämäkin asian avautumiset.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Juice Leskinen ja biisi Minea ... viittaa Waltarin Sinuhe egyptiläisen Mineaan sillä. Noh, parempi myöhään kuin ei ikinä nämäkin asian avautumiset.
Mutta viittaako Minea Blomqvistin etunimi samaan henkilöön? Entä onko Suikkanen polkenut polkupyörää tässä rakennuksessa?
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Mikosta on tippunut 5400 pois.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jos Juice eläisi niin eipä pääsisi Emma-ehdokkaaksi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös