Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 678 620
  • 33 831
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Carolina Hurricanes vetää puhtaalla pelillä ja Sebben tehot on edelleen vaatimattomat 1+0. Voiskohan tossa toden totta olla joku spesiaali kasvutarina kehitteillä? Auta armias sitten kun Ahokin vielä herää tuolta tehoilemaan normaaliin tapaansa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Siis tiedätteks te sen fiiliksen kun bussissa sellainen ihana perse no en tiedä tytön ikää mitä sitten häh painautuu vasten niin mitä sitten häh.
Minä en nyt seposta tähän kummempia, kunhan vastaan kysymykseen. Tiedän. Kyllä, parahin veli Pettter, kyllä minä tiedän.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Liigakierros pyörähtää liikkeelle noin tunnin päästä, oon ollu hereillä noin viitisen tuntia ja käytännössä koko alkupäivä on kulunut musiikkia kuunnellen ja täällä jatkoajassa roikkuen. Kai tää on sitten sitä ajan tappamista.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Yleensä meikäläisen mielestä keskustelupalstalla erottuu henkilöt joilla on hauskoja, oivaltavia tai asiapitoisia viestejä ko. aiheesta mitä käsitellään. Tuhat viestiä oman arjen kuvaamista on päiväkirjan pitoa keskustelupalstalla vaan kirjoittamisen ilosta. Volyymillä tietty jää mieleen koska joka ketjussa tulee ihmisille samaa tavaraa eteen, ei se silti tee niistä viesteistä hauskoja tai oivaltavia.

Eikös myös tämmöiset viestit kuuluisi "Päiväkirja" -ketjuun? Kun semmoisen meille joku palstapoliisi pykäsi - nimimerkkiä en juuri nyt muista.
 

Glove

Jäsen
Liigakierros pyörähtää liikkeelle noin tunnin päästä, oon ollu hereillä noin viitisen tuntia ja käytännössä koko alkupäivä on kulunut musiikkia kuunnellen ja täällä jatkoajassa roikkuen. Kai tää on sitten sitä ajan tappamista.
Juurikin sitä. Itse olen lähinnä maannut sohvalla ja katsellut telkkaria. Ja selannu jatkoaikaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Juurikin sitä. Itse olen lähinnä maannut sohvalla ja katsellut telkkaria. Ja selannu jatkoaikaa.
Minä en ole paljon "kerinnyt" telkkaria katsella. Yhdet uutiset katsoin aamulla. Paljon muuta olen tehnyt mutta eipä siitä nyt muuta...
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Eikös myös tämmöiset viestit kuuluisi "Päiväkirja" -ketjuun? Kun semmoisen meille joku palstapoliisi pykäsi - nimimerkkiä en juuri nyt muista.

Hoh. Olipas kuiva yritys kuittailla. Eipä siinä, ens kerralla sitten paremmin!
 

Nick Neim

Jäsen
Höh. Harmi etten läpäissyt palstapoliisin hyvän kuittailun määritelmää. Hitsi!
Mitä palstapoliisin leikkimistä se muka on, että toteaa jonkun pitävän päiväkirjaansa palstalla?

Raskas osio tämä on nykyisellään, terv. PalstaPollareista se lukemisen hallitseva osapuoli
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Mitä palstapoliisin leikkimistä se muka on, että toteaa jonkun pitävän päiväkirjaansa palstalla?

Juuri sitä. En osaa sitä paremminkaan muotoilla.

Pitääkö minun nyt muuttaa käsitystäni asiasta kun sinäkin tulit asiaa kommentoimaan?

Söpö tämä teidän setämiesten klaani. Kumpa saisin joskus olla mukana.
 

Nick Neim

Jäsen
Juuri sitä. En osaa sitä paremminkaan muotoilla.

Pitääkö minun nyt muuttaa käsitystäni asiasta kun sinäkin tulit asiaa kommentoimaan?

Söpö tämä teidän setämiesten klaani. Kumpa saisin joskus olla mukana.
Nyt kun saatiin setämiehet ja palstapoliisit mainittua, niin pistä hashtageiksi vielä #runkkurinki ja #pumppujalat niin olet virallisesti läpäissyt Jatkoajan luovimmat kuittailut haasteen. Omaperäinen sälli ainakin oot.

Mä nyt muutin käsitykseni meidän setämiesten klaanista täysin sun kommentin myötä. Oot aika etevä, ainakin tähän pollariin verrattuna.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Nyt kun saatiin setämiehet ja palstapoliisit mainittua, niin pistä hashtageiksi vielä #runkkurinki ja #pumppujalat niin olet virallisesti läpäissyt Jatkoajan luovimmat kuittailut haasteen. Omaperäinen sälli ainakin oot.

Mä nyt muutin käsitykseni meidän setämiesten klaanista täysin sun kommentin myötä. Oot aika etevä, ainakin tähän pollariin verrattuna.

En pistä. Muutenhan alistuisin pollarin tahtoon.

Etevä ja omaperäinen. Hmmm, taidat pollarin lisäksi olla melkoinen keittiöpsykologi. Tuleeko vielä muita ominaisuuksia vai lukitaanko vastaus?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
En pistä. Muutenhan alistuisin pollarin tahtoon.

Etevä ja omaperäinen. Hmmm, taidat pollarin lisäksi olla melkoinen keittiöpsykologi. Tuleeko vielä muita ominaisuuksia vai lukitaanko vastaus?

Sulla unohtui vielä ”taisi osua kun hermostuit” tms. vastaava omaperäinen heitto.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
HIFK on näillä näkymin tän illan päätteeksi koko Liigan pohjilla :D Lieventää kummasti vitutusta siitä, että mun joukkueeni on ottamassa KooKoolta anneliin ihan huolella.

Edit: Kappas vaan, taisinkin kuitenkin sitten jinxata pelin lopputuloksen. Olkaa hyvä HIFK-fanit ja sori kaikille TPS:n faneille.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Parempi peukku palstalla kuin persiissä, kuuluu vanha viidakon sanonta.
Parempi puu pinossa kuin sormi suutarin perseessä.

Siis tiedätteks te sen fiiliksen kun bussissa sellainen ihana perse no en tiedä tytön ikää mitä sitten häh painautuu vasten niin mitä sitten häh.
En tiedä, kun en ole oikein matkustanut bussissa. Viimeksi kai -89. Mulla on auto, ja kännissä kuljen taksilla.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Niin, ilmeisesti on olemassa joku Samu Haber, eikä se olekaan väärin kirjoitettu Sam Huber. Epäilytti vähän, kun luin että sen niminen on suosittu Saksan teinipoppimarkkinoilla. Sekö rujon näköinen Eternal Erection -funkkikörmy? No ei ilmeisesti ollut se.

Kiusallaanko ne hommaa samoja tai samantapaisia nimiä? Vähän kuin se kiekkoilevien Jarkko Immosten lauma. Härnäävät ihmisiä, ruojat.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Se miten paljon menneestä irtipäästäminen oikeasti voikaan ajaa ihmistä eteenpäin elämässä. Sitä kun on tullut aiemmin roikuttua vähän liiankin kanssa kiinni menneissä ihmisissä ja paikoissa, niin pitkään mä en edes tajunnut, kuinka pahasti tein vain itselleni hallaa tällaisella takertumisella ja olin tästä syystä vielä viime vuonna vähällä toistaa menneisyyden virheeni ja painaa opintojen suhteen paniikkinappulaa, kun asiat eivät menneetkään ihan oman pillini mukaan.

Joskus viime kevään/kesän tienoilla alkoi hidas mutta vakaasti etenevä irtipäästämisprosessi eräästä yksittäisestä ihmisestä, jossa henkisesti kiinni roikkuminen oli jo vuosien ajan pahiten hidastanut mun henkistä kasvuani. Saman tien en tätä edes hiffannut mutta hiljalleen olen kuitenkin huomannut, että juuri viime vuodesta lähtien olen alkanut vetämään niitä oikeanlaisia ihmisiä puoleeni ja palaset elämässä ovat muutenkin alkaneet loksahtamaan kohdalleen.

Hain viime vuonna hullun lailla itselleni palkallista työtä, jolla olisin saanut samalla kouluni suoritetuksi. Oloni oli lähes maansa myynyt, kun edes toinen lopulliseen haastatteluvaiheeseen pääseminen lyhyen ajan sisään ei poikinut minulle töitä. Vituttihan se jos suoraan sanotaan, sillä olin taloudellisesti tuolloin melko ahtaassa raossa ja pienetkin lisätienestit olisivat helpottaneet elämää kummasti.

Loppuvuodesta, olikohan se nyt marraskuun loppupuolta vai joulukuun alkua, ryhmänohjaajani laittoi mulle viestiä, että Itiksen S-Marketiin olisi mahdollista päästä palkattomaan työharjatteluun. Sana palkaton särähti korvaani, olinhan tehnyt kaikkeni päästäkseni sellaiseen työhön, josta mulle myös maksettaisiinkin jotain. Pari päivää asiaa puituani totesin, että koulun läpisaaminen merkkaa mulle enemmän kuin raha joten kävin siellä haastateltavana ja otin palkattoman työn mukisematta vastaan, vaikka asun itse täysin toisella puolella Helsinkiä. Otinkin tuon silleen rohkeana hyppynä tuntemattomaan.

Ja voi pojat, kylläpä vaan kannatti. Sain noilta neljältä kuukaudelta imettyä niin paljon tulevaisuuteni kannalta tärkeää oppia. Kyllä, tuli mokailtua aivan hemmetin monesti eikä hyllytystahtini vastannut aina pomon vaatimuksia mutta huomasin, että kehityin koko ajan työssäni ja sain lisäksi tärkeää ymmärrästä päivittäistavarakaupan arjesta ja kuinka haastavaa se todellisuudessa on. Monesti tuli oltua yliaikaa töissä, kun periaatteessa olin se tyyppi, joka vei kaikki hyllyttämiseen käytettävän roskan pahvirullakoita ja pumppuja myöten varastoon, enkä usein tajunnut varata tälle riittävästi aikaa. Ja kun koko ajan tiesin, että mulle maksetaan tästä ylimääräsestä duunista tasan nolla euroa, niin kyllähän se pisti välillä ärsyttämään, että miksi edes teen tätä.

Sain kuitenkin vikana päivänä mukavan läksiäispaketin muistoksi ja tulin siitä hyvälle mielelle ja tuumin, että ehkä mun panosta sitten kuitenkin jossain määrin arvostettiin, kun ihan läksiäispaketinkin olivat mulle väsänneet.

Ja koen, että ilman tätä turhauttavaa, raastavaa mutta myös palkitsevaa kokemusta en olisi tällä hetkellä mun nykyisessä työssä, en olisi tavannut näin monta uutta aivan mahtavaa ihmistä enkä olisi varmaan näin onnellinen elämäntilanteeseeni kuin olen nyt. Ja niin mä tajusin, että irtipäästäminen sekä uuden sekä pelottavan kohtaaminen on avain ihmisen onneen. Päästäkää siis irti vääränlaisista ihmisistä, vaikka sitten aivan liian myöhään jos oot yhtä jääräpäinen ja sitkeä ihminen kuin mä.

Niin ja en ois muutama vuos sitte ikinä uskonu itestäni, että uskaltaudun mun lempibändin keikalle ypöyksin. Ja kun se oli tosiaan mun elämän ensimmäinen livekeikka. Tuosta illasta kehkeytyi valehtelamatta yksi elämäni ikimuistoisimmista jota varmaan vanhempanakin vielä muistelen hymyillen ja lämmöllä. Elämä on ihmisen parasta aikaa kuten Nykänen sen joskus osuvasti ilmaisi. Ja tällä hetkellä mun elämä maistuu pitkästä aikaa niin hiton hyvältä, että ei tähän onneen olisi vielä muutama vuosi takaperin itsekään uskonut ja tuskin olisin elämässäni tässä pisteessä, ellen olisi lopultakin tajunnut päästää irti menneistä ja elää tässä ja NYT.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Kuuntelin äsken Spotifysta Bruno Marsin biisiä ja kävin samalla huvikseni googlettamassa miehen nimen jolloin avutui, että hän on vain 165cm pitkä. En mä itsekään voi sanoa olevani mikään pitkä hujoppi mutta Bruno onkin näköjään sitten jopa minua lyhempi kaveri. Mutta väliäkös sillä koolla on, kun miehen lauluääni on jokatapauksessa yksi tämän popsukupolven maailman parhaista.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Pakistanissa asuu enemmän ihmisiä kuin kolmessa suurimmassa EU-maassa yhteensä (Saksa, Ranska ja Iso-Britannia): n. 213 milj. vs. n. 210 milj.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Pakistanissa asuu enemmän ihmisiä kuin kolmessa suurimmassa EU-maassa yhteensä (Saksa, Ranska ja Iso-Britannia): n. 213 milj. vs. n. 210 milj.
Minulle on avautunut, että kaikki elämäni aikana tapaamani ja kohtaamani pakistanilaiset (n. 50-60 kpl) ovat olleet enemmän tai vähemmän täysiä kusipäitä. Otos on tietysti pieni, mutta miten voikin joku kansakunta olla niin luotaantyöntävä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Minulle on avautunut, että kaikki elämäni aikana tapaamani ja kohtaamani pakistanilaiset (n. 50-60 kpl) ovat olleet enemmän tai vähemmän täysiä kusipäitä. Otos on tietysti pieni, mutta miten voikin joku kansakunta olla niin luotaantyöntävä.
Olen tuntenut vain yhden pakistanilaisen, 90-luvun jälkipuoliskolla opiskellessani. Oli hyvä tyyppi. Tosin se vähän hämmensi, että oli Bruno Marsiakin lyhyempi, mutta ääni oli matala basso. Näki paljon vaivaa, että oppi sanomaan perkele siten, että ärrä pärisi kunnolla.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pelasin jotain vanhempaa änäriä ja avautui, että Mikko Malkamäki onkin aina ollut Miko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös