Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 676 822
  • 33 830

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Mä muistan kun oli just täyttänyt 18 ja päätin kokeilla murskata niitä värillisiä turkinpippureita viinapulloon. Taisi olla tuollainen Ships Schnaps pullo ja vittu siitä tuli kamalaa. Väri muistutti oksennusta ja oksennushan siitä lensi. Mitään rakettitiedettä sen tekeminen ei ollut, mutta jossain kohtaa taisin tehdä virheen.
Sekoittelin muuten sattumoisin juuri vadelmaufoja (ainoa oikea) sipsunapsuun, tosin kiehautetulla vedellä lantrasin humppaöljyn, tuo kun peijjooni on 80 volttista. Josko lantraamattomuudessa oli virheesi peru?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tuskinpa vaan. Mulla taisi olla tuota 40 prosenttista.
Jeps. Lantrattua pirtuahan ne on molemmat, että jos siitä pelkän etanolin mausta ei nauti, niin kannattaa pistää reilulla kädellä maunpiilotuselementtejä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Itse väsäsin boolin simppelillä reseptillä. 0,5l kossua, 0,75 rieslingiä, purkki appelsiinimehu ja pullo spritea.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toi aarteenetsijät on selvästi suomalainen vastine sille amerikkalaiselle "isojalkaa etsimässä" ohjelmalle. Huikeeta tahatonta komiikkaa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
En tiedä mistä ikäluokasta on kyse mutta minä en edes tiedä että tuollaista juomaa on olemassa tai ollut olemassa.
Oot liian nuori. Ihan omaksi parhaaksesi. En kännejä tuolla ole vetänyt, mutta nähnyt kuinkas tehtiin. Maistoin. Hyi fan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
PS. Oon varmaan ikäluokkani harvinaisuus, kun en ole koskaan vetänyt kännejä Minttusuklaasta.

Lasketaanko känneiksi, kun lukion ensimmäisissä puurojuhlissa istuin vessassa oksentamassa kengilleni. Seuraavana viikonloppuna luokkatoverini yläasteelta, kuka ei siis tiennyt tästä, soitti minulla on Minttusuklaata, tuletko kylään.

En mennyt.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Oot liian nuori.
Sitä se viisi vuotta tekee... puoli vuosikymmentä tai jotain. Se on jännä että joskus tuntuu ettei muista omaa ikää. Se on silloin kun menen ystäväni synttäreille (syntynyt 1/2 vuotta ennen minua) ja mietin että mitkä vuodet kirjoitan korttiin. Ja me kaikki lapsuuden ystävät aina kirjoitetaan korttiin vuodet että muistaa missä mennään... että elämä tuo vuosia.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
[
PS. Oon varmaan ikäluokkani harvinaisuus, kun en ole koskaan vetänyt kännejä Minttusuklaasta.

En ole minäkään, opin jo varhaisessa vaiheessa, että ylimakeat alkoholijuomat aiheuttavat kännitarkoituksessa juotuna pahoinvointia ja päänsärkyä. Tästä syystä en vuosikymmenten jälkeenkään voisi kuvitella juovani edes pientä tilkkaa Triple Sec- tai Herba-likööriä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole minäkään, opin jo varhaisessa vaiheessa, että ylimakeat alkoholijuomat aiheuttavat kännitarkoituksessa juotuna pahoinvointia ja päänsärkyä. Tästä syystä en vuosikymmenten jälkeenkään voisi kuvitella juovani edes pientä tilkkaa Triple Sec- tai Herba-likööriä.

Jännä kun mä taas viime aikoina olen nimenomaan löytänyt liköörit ja ihan juopumistarkoituksessa. En toki mainitsemiasi likööreitä, mutta muita likööreitä kumminkin. Joskus taisin tänne jonnekkin kirjoittaakin (hyvää suomea taas kerran minulta), että likööri on alkoholimaailman karkki. Aina kun ei jaksa lonkeroa ja kirkkaita kitata.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Jännä kun mä taas viime aikoina olen nimenomaan löytänyt liköörit ja ihan juopumistarkoituksessa. En toki mainitsemiasi likööreitä, mutta muita likööreitä kumminkin. Joskus taisin tänne jonnekkin kirjoittaakin (hyvää suomea taas kerran minulta), että likööri on alkoholimaailman karkki. Aina kun ei jaksa lonkeroa ja kirkkaita kitata.
Onhan esimerkiksi suomalaisia Lignell&Piispasen marjalikööreitä ja Bailey´s -likööreitä kiva maistella pieniä määriä. Kuten myös makeita sherryjä ja portviinejä. Ei niitä kuitenkaan humalahakuisesti voisi kuvitella juovansa.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onhan esimerkiksi suomalaisia Lignell&Piispasen marjalikööreitä ja Bailey´s -likööreitä kiva maistella pieniä määriä. Kuten myös makeita sherryjä ja portviinejä. Ei niitä kuitenkaan humalahakuisesti voisi kuvitella juovansa.

Jo pelkkä Bailey's kermaliköörin haju saa oksennuksen nousemaan kurkkuun. 20v vanhat kokemukset eivät unohdu.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onhan esimerkiksi suomalaisia Lignell&Piispasen marjalikööreitä ja Bailey´s -likööreitä kiva maistella pieniä määriä. Kuten myös makeita sherryjä ja portviinejä. Ei niitä kuitenkaan humalahakuisesti voisi kuvitella juovansa.

Katsoin tonne baarikaappiin mitä jäljellä ja likööreistä näytti olevan persikkaa, sitruunaa? (Limonelle ja sitruunan kuva, mutta en ole varma nyt mausta), mangoa ja kiiwiä. Noita makuja olen nautiskellut shottilasista kortinpeluun/tänne kirjoittelun ohessa ja hyvin uppoo, vaikka en ole mitenkään perso makealle noin muuten. Niin että kyllä minä pystyn hyvin kuvittelemaan juovani humalahakuisesti liköörejä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Avautui, että @HardCore Hooligan on siirtynyt nextille levelille.. Kaukaloväkivalta on vaihtunut isolla pensselillä maalailuun, tuliko siitä hippi?
Minä uskon että kyseessä on jääkiekkoromantikon runomuotoon kirjatut muistelmat. Ne ovat alkaneet nuoruuden innostuksesta, ensimmäisistä otteluista ja goonien ihailusta, muovautuneet intohimoksi ja olleet pakopaikka arjesta. Jääkiekko on ollut joko arjen täyttävä harrastus tai sitten sitä on voitu jossain muodossa tehdä työkseenkin. Nyt ollaan päästy jo vähintään keski-ikään. Nuoruuden väkivallan ihannointi on jäämässä taka-alalle ja baarin nurkasssa muistellaan jäähallin ulkopuolella elettyä elämää. Todennäköisesti ollaan jo melko lähellä nykypäivää.

Samaan aikaan toivon ja en toivo, että tämä performanssi meille joskus avataan. Olisi erittäin mielenkiintoista tietää mitä ihmettä tuossa monta vuotta jatkuneessa tajunnanvirran postaamisessa on takana, mutta toisaalta salaperäisyyden verhon auettua koko hommasta voisi haihtua hohto.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
HCH:n postaukset on kyllä yksi ihmiskunnan suurista mysteereistä. Kuka, tai mikä mahtaa olla taustalla, on moni pohtinut vuosien saatossa. Mutta kuten edelläkin sanotaan, niin ehkä tämä mystisyys on yksi iso osa viehätystä. Eihän tämä sääntöjen mukaan ole mennyt juuri koskaan, siis HCH:n postaukset, mutta ehkä mode-kaarti antaa vain olla tuon osion täällä. Joskus joku vertasi vanhan ajan kylähulluuteen tätä, mutta en nyt itse ala ketään hulluksi haukkumaan tämän tiedon nojalla ainakaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joo. Olinkin lisäämässä että muuallakin kun rupesin tsekkailemaan enemmän.
Itseasiassa luulin, että tämä ketju oli ”asiat, jotka eivät avaudu minulle”

Ei avaudu siis Sheeranin suosio täällä eikä muuallakaan.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Ed Sheeranin suosio täällä. Kaksi loppuunmyytyä jättikonserttia Helsingissä.

Keikalle menijä täällä hei.

No en minäkään sitä ihan tajua, pari Hartwall-keikkaa olisin ymmärtänyt mutta 120k ihmistä... Ja vaimon seuraksi menen kun tuli syntymäpäivälahjapaniikki enkä muuta lahjaa keksinyt.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
En ole menossa, mutta arvostan muusikkona. Nythän yksi toinen porukka joutui perumaan "tuotannollisista syistä" kun läppäri hajosi.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Eiköhän Sheerankin vetäydy, kun tajuaa että joutuukin Suomessa soittamaan oikeasti kitaraa eikä vain liikuttelemaan sormiaan playbackin tahtiin.
 

Ralph

Jäsen
En kuuntele Ed Sheerania, eikä sinänsä kiinnosta koko jannu. Mutta nostan hattua, että on tuolla ulkonäöllä noussut käsittääkseni aika suosituksi artistiksi. Yleisesti iso ehto päästä maailmantähdeksi on näyttää hyvältä, oli sitten nainen tai mies. Mutta Sheeran on osoittanut, että rumakin voi pärjätä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös