Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 678 620
  • 33 831

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Cuccoo's nest = käenpesä.

Cuccoo's nest = lontoonkielen slangisana hullujenhuoneelle.

Käenpesä = kotimainen tv-sarja = hullujenhuone - mtv3 maanantaisin.

Samaa sakkia näköjään itsekin..

K
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Volvon V-sarjassa V tarkoittaa versatility.

Olin luullut että v-moottori... käsittämätön pöljä!
 

Myers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Dallas Stars
Kutsukaa vaan ihan vapaasti tyhmäksi, mutta eilen minulle avautui sana nisäkäs. Nisäkkääthän IMETTÄVÄT ja synnyttävät elävät poikaset (ei siis munia ja silleen). No mistäs se imetys tapahtuu, NISÄstä tietenkin. En oo turhaa kouluja näköjään käyny.
 

Anton

Jäsen
Kerroit, että nisäkkäät synnyttävät eläviä poikasia?

Entäpäs sitten Ornithorhynchus anatinus eli vesinokkaeläin eli platypus? Se on nisäkäs, mutta se munii. Ei mitään sellaista massiivista kovakuorista niin kuin strutsi, vaan sillä on pienet, sievät nahkaiset munat kuten sinulla ja minulla.

Aina kun jokin asia tuntuu selkiintyvän, esille tulee jokin perhanan poikkeustapauksen poikkeustapaus...
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Anton
Kerroit, että nisäkkäät synnyttävät eläviä poikasia?

Entäpäs sitten Ornithorhynchus anatinus eli vesinokkaeläin eli platypus? Se on nisäkäs, mutta se munii. Ei mitään sellaista massiivista kovakuorista niin kuin strutsi, vaan sillä on pienet, sievät nahkaiset munat kuten sinulla ja minulla.

Juuh, eli se nisäkkään määritelmä on kuitenkin ainoastaan se imettäminen.
 

Myers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Dallas Stars
Viestin lähetti Anton
Kerroit, että nisäkkäät synnyttävät eläviä poikasia?

Entäpäs sitten Ornithorhynchus anatinus eli vesinokkaeläin eli platypus? Se on nisäkäs, mutta se munii. Ei mitään sellaista massiivista kovakuorista niin kuin strutsi, vaan sillä on pienet, sievät nahkaiset munat kuten sinulla ja minulla.

Aina kun jokin asia tuntuu selkiintyvän, esille tulee jokin perhanan poikkeustapauksen poikkeustapaus...

Asioita näköjään avautuu lisää. Kiitän mitä nöyrimmin.

Lisäystä --> myös muuan nokkasiili mitä ilmeisimmin tiputtelee munat, joista sitten kehittyy poikasia. Kohta pitää ilmeisesti lähteä johonkin baariin "avautumaan", kun mulle sattuu tällaisia asioiden aukeamisia enempi ja vähempi tänään.

Eräälle kaverille avautui muuten kesällä ilmaus "mennä reisille", silloin mulla oli hauskaa.
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Myers
Eräälle kaverille avautui muuten kesällä ilmaus "mennä reisille", silloin mulla oli hauskaa.

Avautuiko tämä ihan sanonnan varsinaisessa merkityksessä, vai oliko taustalla muunlaisia epäonnistumisia?
 

Myers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Dallas Stars
Viestin lähetti sopuli
Avautuiko tämä ihan sanonnan varsinaisessa merkityksessä, vai oliko taustalla muunlaisia epäonnistumisia?

Avautuminen tapahtui täysin irrallaan ns. kontekstista keskellä kaupunkia. Kyseinen henkilö, joka muuten on naispuoleinen, alkoi yht'äkkiä hihittelemään tajutessaan kyseisen lausahduksen. Kaikkea sitä ihminen pyöritteleekin päässään.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siskoni (27v.) ja minä tajusimme vasta n. vuosi sitten että kun sanotaan "än yy tee nyt!" niin siinä sanotaan NYT-sanan kirjaimet ensin. Siis N Y T NYT!. Käsittämätöntä.
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti girlzilla
Siskoni (27v.) ja minä tajusimme vasta n. vuosi sitten että kun sanotaan "än yy tee nyt!" niin siinä sanotaan NYT-sanan kirjaimet ensin. Siis N Y T NYT!. Käsittämätöntä.

Hienoa, laittakaa vielä vähän lisää sitä blondia sinne hiuksiin. IHQ!
Minä tajusin juuri äsken ettei kannata mennä kakalle ilman WC-paperia.
 

Nahkaparturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiseeraan TuToa
Koko kukkeimman nuoruuteni olen luullut, että lyhenne rpm tarkoittaisi rounds per minute (kierrosta per minuutti), mutta ehei, ei se niin olekaan. Lyhenne onkin revolutions per minute. Revolution tarkoittaa siis muutakin kuin vallankumous.

Helpotti...
 

MaV

Jäsen
Tapahtui joskus 90-luvun lopulla joiden MM-kisojen aikaan. Tajusin, että Marko Kiprusoff onkin ihan hyvä jääkiekkoilija, ja että puolustuspeliä voidaan hoitaa tehokkaasti mies miestä vastaan myös ns. peilaamalla!
 

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Junnutyötä

Viestin lähetti Ren Höek
Että osaa ihminen olla yksinkertainen! Tässä päivänä eräänä, vuosien viiveellä, minulle aukeni Kummelin legendaarisen tutkaparin, Tero Nupin ja Esa Nahan, nimien syvin olemus. Voi sitä häpeän määrää, kun asia vihdoin valkeni minulle. Ja sitten pitää vielä julkisesti tunnustaa tyhmyytensä.

Onneksi sentään Jussi Hämäläiset ja Pentti Hilkurit aukenivat kertakuulolla.


Julkisessa tunnustuksessa ei ole mitään väärää, saavatpahan kaverit nauraa, jos ei muuta. (Moniko pystyy siihen?)

No, tämän ketjun ylös pullahtaminen oli eräänlainen dezavuu mulle ja luettuna ketjun läpi totesin itseni olevan aika jäykkä.

Vittu.

Siltikin olen sitä mieltä, että kun
on uhka, olkoonkin minkälaatuista tahansa, se panee lahoutuneenkin aivolohkon toimimaan kybällä.

Adrenaliinin hyväksyin täysin. Toisin sanoen hapot jäi jalkoihin ja ja kaikki muu endro-kama jäi sormiin ja pakettiin, josta tämäkin tuotos puhuu täysillä.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Tormentori
Hienoa, laittakaa vielä vähän lisää sitä blondia sinne hiuksiin. IHQ!
Minä tajusin juuri äsken ettei kannata mennä kakalle ilman WC-paperia.

Itse asiassa siskoni on aito tummatukka ja minä aito blondi.
Ja pitääkö näitä nyt niin vakavasti ottaa...
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Snakster
Töölö eli tölö eli töl ö. Aikamoista.
minulle avautui samalla tavalla Reykjavik kun kävin paikassa. Rök-vik. Savulahti.

tällä viikolla minulle avatui että Jani Wikholm on sama henkilö kuin "Idolsin Jani". Olinpas minä hupsu.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Myers
Eräälle kaverille avautui muuten kesällä ilmaus "mennä reisille", silloin mulla oli hauskaa.
Jos pari päättää käyttää ehkäisykeinona keskeytettyä yhdyntää ja homma epäonnistuu ja jätkä tuleekin sisälle niin onko homma silloin mennyt reisille?

Miksi vituilleen meneminen ja reisille meneminen ovat synonyymejä?
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Viestin lähetti Twite
Volvon V-sarjassa V tarkoittaa versatility.

Olin luullut että v-moottori... käsittämätön pöljä!

Olet edelleenkin väärässä ja vailla tietoa, vaan et kauaa.

V-sarjassa V tarkottaa tietenkin Varmaria, nih.
 
Fucking Idiot !

Aivan, Olen idiootti. Ymmärsin n.5minuuttia sitten muita ketjuja lukiessani että Tax-Free tuotteet ovat verovapaita ! Ensinäkin se että olen tiennyt että Tax=vero ja Taxes=Verot ja free=vapaa mutta en ole osannut yhdistää näitä sanoja toisiinsa ! Aina olen miettynyt itsekseni pienessä päässäni mitähän toi tarkoittaa mutta nytpä tiedän !

PS. Niin, Minulla aivojen käyttökapasiteetti taitaa olla sen 2-5% 10% sijasta....
 

NHL

Jäsen
Luulin ennen, että Ruotsissa pelaa joukkue nimeltä Vuuduu. Pari vuotta sitten selvisi nimen olevan Modo. Joka tapauksessa saattaa olla ensi kaudella maailman kovin joukkue jos NHL:ssä ei pelata.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mietin koko päivän että avautuiko mulle vähän aikaa sitten uusi asia vai keksinkö minä sille merkityksen jota ei sillä etukäteen ollut. Tälläinen vähemmän käytetty (intti?) sanonta lienee, että joku tekee jotain "ihan munat vaahdossa" siis silloin kun kyselellä tyypillä on hiki. Jos tämä hiki tulee esim polkupyöräilystä (munamankeli), niin voitaisiin ajatelle että munia vatkataan. Ja kaikkihan tietävät että kananmunat muuttuvat vaahdoksi kun niin vatkataan.

Mielipiteitä kehiin!
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti dana77
Mietin koko päivän että avautuiko mulle vähän aikaa sitten uusi asia vai keksinkö minä sille merkityksen jota ei sillä etukäteen ollut.

Mielestäni keksit asialle merkityksen, jota sillä ei etukäteen ollut. Lisäksi tuollaisen pyörittely saattoi olla pois ehkä hyvinkin tehokkaasta muusta ajattelutyöstä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Snakster
Mielestäni keksit asialle merkityksen, jota sillä ei etukäteen ollut. Lisäksi tuollaisen pyörittely saattoi olla pois ehkä hyvinkin tehokkaasta muusta ajattelutyöstä.
Kiitos mielipiteestä, otetaan silti useampiakin sellaisia vastaan.

Ei toi pahasti mun viinan juomistani haitannut, sain kyllä kaatokännin juotua siinä samalla :)
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Viestin lähetti dana77
Kiitos mielipiteestä, otetaan silti useampiakin sellaisia vastaan.

Ei toi pahasti mun viinan juomistani haitannut, sain kyllä kaatokännin juotua siinä samalla :)

Itsekin olen yhdistänyt tuon "munat vaahdossa" tekemisen sitten "sissinjuustoon", jota syntyy kun asioita tehdään pitkään "munat vaahdossa".
Tiedä sitten onko noilla etymologisia yhtäläisyyksiä, mutta arkielämän kokemuksissa ne yhdistyvät :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös