Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 678 549
  • 33 831

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Raittiina olo ei sittenkään ole niin kamalaa kuin olen kuvitellut, etenkin jos on riehuvia kolmevuotiaita joiden tasolle on helppo laskeutua. No kaikki hauska loppuu aikanaan ja nyt vihdoin sain ensimmäisen julebrygin sekä tuhdin glüchweinin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Raittiina olo ei sittenkään ole niin kamalaa kuin olen kuvitellut
Ei ainakaan kun käyttää kuuluisaa veli @pettter -metodia. Eli tipatonta voi viättää kun vetää täböö vaan viikonloppusin ja arkisin sitte maks. 12 nobee.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Yksin kotona -elokuvia on viisi.

Olen nähnyt ne kaksi, joissa Culkin esiintyy. Kolmannen olemassa olosta olin löyhästi tietoinen, mutten ole alentunut katsomaan.

Mutta että viisi...
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth

Glove

Jäsen
Autoni matkamittarin mukaan sillä on ajettu kohta seitsemän kertaa maapallon ympäri. Tosin tietojeni mukaan auto on ollut käytössä vain Suomessa, joten ei sillä maapallon ympäri ole ajettu kertaakaan.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Itse asiassa niitä on kuusi.

Tällainen ilmestyi viime vuonna.


Eikös viimeisen Rambon loppuvaiheet ole aikamoista "Yksin kotona" touhuilua?

 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Autoni matkamittarin mukaan sillä on ajettu kohta seitsemän kertaa maapallon ympäri. Tosin tietojeni mukaan auto on ollut käytössä vain Suomessa, joten ei sillä maapallon ympäri ole ajettu kertaakaan.
Minulle avautui, että matkamittarilla ylipäätään ajetaan, edes talon ympäri saati maailman.

Kun on pakko, niin on pakko.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Nuuttipukki oli ennen joulupukkia.
 

badgeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Detroit Red Wings
Nimimerkki @ipaz kirjoitti tonne Devilsin kausiketjuun: "Chase (Coryn poika) Stillman on nähnyt NHL-elämää koko ikänsä ja tietää kyllä mitä menestyminen showssa vaatii."

Sanokaa etten ole ainoa, joka aluksi ajatteli Cory Chasen poika?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käykö teille koskaan näin että reilu kaks tuntia kun ootte katsonut telkkaria niin hoksaattekin ettette ole vielä laittanut sitä päälle. Alkoholilla saattaa olla osuutta asiaan tai en lupaa mitään. Villeimmät huhut väittää, mutta uskonko mä niihin. En kerro. Ei kuulu teille.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
After Eight ei enää maistu yhtä hyvältä kuin vuosia sitten. Joko resepti on muutettu tai sitten olen vain muistanut sen maun väärin. Kaapissa on vielä runsaat 300 grammaa noita levyjä, joten tokkopa saan kaikkia syödyksi tämän vuoden puolella.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Telkkarissa näkyy näköjään tuollainen kanava kuin Nickelodeon Ukraina. Tylsyyksissäni selasin kanavia eteenpäin kun ei normikanavilta tule mitään järkevää ja löytyi tuollainen. Liekö sitten pakolaislapsia varten avattu tuo näkyviin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Liekö sitten pakolaislapsia varten avattu tuo näkyviin.
En tiä, mutta torella hianoo toimintaa jos asia on näin. Meillä on Ukrainasta pelastettu rescue -koira taas hoidossa. Niin on vannottu ettei omaks oteta enää ikinä mitään lemmikkiä, mutta jotenki tässä haisee että hänen visiittinsä saattaa ainakin jossain vaiheessa venähtää yli sovitun ajan...
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
En tiä, mutta torella hianoo toimintaa jos asia on näin. Meillä on Ukrainasta pelastettu rescue -koira taas hoidossa. Niin on vannottu ettei omaks oteta enää ikinä mitään lemmikkiä, mutta jotenki tässä haisee että hänen visiittinsä saattaa ainakin jossain vaiheessa venähtää yli sovitun ajan...
Pitihän tuo googlata kuin kiinnostaa. Ekana tuli haussa vastaan Elisan uutinen huhtikuulta (minulla kyllä Telian kaapeli, mutta varmaan sama uutinen löytyisi heiltä):

Haluamme auttaa Ukrainan sotaa Suomeen pakenevia ja avaamme ukrainankielisen lastenkanavan Nickelodeon Ukraine Pluto TV :n maksuttomaan katseluun kaikille Elisan kaapeliverkossa.

Nickelodeon Ukraine Pluto TV ilmestyy kaapeliverkossamme kanavapaikalle 73 torstain 14.4. aikana. Kanavan näkyminen ei edellytä katselijalta erityistoimenpiteitä, eikä myöskään Elisa Viihde -asiakkuutta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllä tuossa väritellessä (värityssovelluksella) oppii jotain uutta kun pitää googlata mitä on juuri värittänyt (ks. liite). Ehkä olisi jotain parempiakin tapoja "sivistää" itseään kun kännykkäpelien palaaminen.

Kwanzaa on Yhdysvaltain afroamerikkalaisten afrikkalaista perintöä juhlistava viikon mittainen juhla, jota vietetään 26. joulukuuta ja 1. tammikuuta välisenä aikana. Sitä juhlittiin ensi kertaa vuonna 1966.

Yule on muinainen germaanien talvijuhla. Kuukalenterin vuoksi yulen paikka vaihteli joulukuun alusta tammikuun alkuun. Kristinuskon leviämisen myötä Yulen sisältö korvattiin kristillisellä sisällöllä. Yulea viettävät nykyisin monet uuspakanat ja wiccalaiset. Juhlan ajankohta on tällöin pohjoisella pallonpuoliskolla talvipäivänseisauksen mukaan noin 21. joulukuuta.
 

Liitteet

  • Screenshot_20221228-113928~2.png
    Screenshot_20221228-113928~2.png
    540,8 KB · kertaa luettu: 38
  • Screenshot_20221228-113917~2.png
    Screenshot_20221228-113917~2.png
    996 KB · kertaa luettu: 40

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei hitto ekoissa jouluruuissa tulee päiväykset vastaan huomenna. Ainakin tossa yhdessä laatikossa. Ja jääkaappi täynnä. Ootteks te vielä avannut niitä? Taas vetäsin ton kinkku, salami, pekoni, sipuli, tuplajuusto, kananmuna, smetana, valkosipuli -pizzan, kuten eilenkin. No kun ei aina jaksa kokkailla kuin mikäkin mummo. Leipoa pullia ja silittää lakanoita.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tänään oli Marjo Reinin viimeinen työpäivä Ylellä ennen vuoden sapattivapaata, joka alkaa huomenna. Harvassa ovat korvaajat Marjolle Ylellä, sillä hänellä oli jokin sellainen aikuisen naisen ote työhönsä ja ainakin minusta edelleen yksi viehkeimmistä uutisankkureista telkassa. Voihan kyynel.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tänään oli Marjo Reinin viimeinen työpäivä Ylellä ennen vuoden sapattivapaata, joka alkaa huomenna. Harvassa ovat korvaajat Marjolle Ylellä, sillä hänellä oli jokin sellainen aikuisen naisen ote työhönsä ja ainakin minusta edelleen yksi viehkeimmistä uutisankkureista telkassa. Voihan kyynel.
Onneks on vielä Piia Pasanen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös