Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 699 712
  • 33 886

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
"Läheltä" voi olla aika laaja käsite asiayhteydestä riippuen. Uutisotsikko oli "jättiläisasteroidi kiitää läheltä maata perjantaina." No se "läheltä" on tässä tapauksessa noin neljä miljoonaa kilometriä. Mun mielestä se on aika kaukana, mutta avautui, että jonkun mielestä se on lähellä.
Mittaaminen on yleensä aika eksaktia tiedettä, mutta mittakaavalla on tärkeä tehtävä suhteuttaa tulokset käsiteltäviksi suureiksi.
Tässä tapauksessa, kun vertailu käy äärettömän ja neljän miljoonan kilometrin välillä, voidaan tuota matkaa pitää pienenä.
 

Glove

Jäsen
Mittaaminen on yleensä aika eksaktia tiedettä, mutta mittakaavalla on tärkeä tehtävä suhteuttaa tulokset käsiteltäviksi suureiksi.
Tässä tapauksessa, kun vertailu käy äärettömän ja neljän miljoonan kilometrin välillä, voidaan tuota matkaa pitää pienenä.
Minun mielessä tuo tähtitieteellinen lähellä on pienempi. 4000000 km on kuitenkin melko pitkä matka, jonka matkustamiseen ihmisen tekemillä laitteilla vie vissiin jotain pari kolme kuukautta. Lähellä voisi olla jotain kuun kiertoradan sisäpuolella.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Minun mielessä tuo tähtitieteellinen lähellä on pienempi. 4000000 km on kuitenkin melko pitkä matka, jonka matkustamiseen ihmisen tekemillä laitteilla vie vissiin jotain pari kolme kuukautta. Lähellä voisi olla jotain kuun kiertoradan sisäpuolella.
Kuun kiertoradan sisäpuolelle nyt mahtuu kaikki planeetat tästä aurinkokunnasta eli on sekin aika iso matka. Toki vain noin 380 000 kilometriä eli ei sekään ihan hetkessä matkattava ole. Toisaalta jos Mars nähdään naapuriplaneettana niin sitten tuo neljä miljoonaa kilometriä on aika lähellä. Marsiin on matkaa 54 miljoonaa kilometriä. Kaikkein parasta on olla ajattelematta noita etäisyyksiä kun alkaa sattumaan päähän. Kun on aurinkokunnan kokoisia mustia aukkoja ties kuinka kaukana joista pitää ottaa kuvia vuosien ajan maapallon kokoisella antennilla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Unkari julisti hätätilan Ukrainan sodan takia. Edellinen hätätila, korona takia" on juuri loppumassa (tai loppunut eilen). Viktor Orbán ei vissiin selviä ilman hätätilaa... Tänään ilmoitetaan tämän nykyisen hätätilan "toimenpiteet".
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kuun kiertoradan sisäpuolelle nyt mahtuu kaikki planeetat tästä aurinkokunnasta eli on sekin aika iso matka. Toki vain noin 380 000 kilometriä eli ei sekään ihan hetkessä matkattava ole.

Apollo- aluksilla meni aikoinaan vähän kolmatta vuorokautta tuohon matkaan. Tällä hetkellä millään maalla ei ole sellaista alusta joka miehitettynä Kuuhun menisi joten vertailukohtaa ei oikein ole. NASA yrittää vuosikymmenen loppupuolella mut saa nähdä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Unkari julisti hätätilan Ukrainan sodan takia. Edellinen hätätila, korona takia" on juuri loppumassa (tai loppunut eilen). Viktor Orbán ei vissiin selviä ilman hätätilaa... Tänään ilmoitetaan tämän nykyisen hätätilan "toimenpiteet".
Krooninen (vallankahva-)ripuli?
Siinä on kanssa semmoinen putiliskon häntä, jonka paikka ei ole EU-valtion johdossa, vaan ihan jossain muualla, vaikka miinanpolkijana ryss.. putiliskon armeijassa.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Apollo- aluksilla meni aikoinaan vähän kolmatta vuorokautta tuohon matkaan. Tällä hetkellä millään maalla ei ole sellaista alusta joka miehitettynä Kuuhun menisi joten vertailukohtaa ei oikein ole. NASA yrittää vuosikymmenen loppupuolella mut saa nähdä.
Mitä nuo ovat oikein tehneet? Pakonopeus on wikin mukaan 11,2km/s ja tuota vauhtia on kuussa alle 10 tunnissa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uu la laa. Villi ilta ollut. Vartalo täynnä fritsuja. Ou jee. No okei mustelmia kun kännissä vissiin oon taas vähän törmäillyt. Mut lasketaan saamiseksi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Telkkarin niihin mihin lie viidakon seikkailuohjelmiin pitäis saada sellainen tehtävä, että ensin laitetaan repun pohjalle läppäri, jonka päälle mätkäistään 15 tölkkiä kaljaa ja eikun esteradalle. Ja aina kun pilliin vihelletään niin pitää heittäytyä maahan. Lopuksi sitten katsotaan kellä on ehjin vekotin ja pisteet sen mukaan.

Hitto ei noi nykyajan läppärit kestä mitään. Reilu puolessa vuodessa meni kolme älypuhelintakin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mitä nuo ovat oikein tehneet? Pakonopeus on wikin mukaan 11,2km/s ja tuota vauhtia on kuussa alle 10 tunnissa.
Eihän siellä rakettimoottoreita käytetty kuin alussa. Sitten käytettiin kiertoratoja hyväksi (tai gravity assist), miten sitä nyt oikein kutsutaan. Vasta kiertorataa pitkin kun päästiin kuun taakse, otettiin jälleen moottorit avuksi.
Noihin meni se kolmisen vuorokautta.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Juttelin äsken tulevan "pomoni" kanssa, koska jouduin siirtämään taas haastatteluaikaa myöhemmäksi pitkittyneen flunssan takia. Vaikutti todella mukavalta ja rennolta tyypiltä, jolla tuntui olevan humoristinen ote elämään. Juuri tuollaisten ihmisten kanssa haluan olla tekemisissä ja ajatus tulevasta työkokeilujaksosta tuntuu koko ajan miellyttävämmältä. En ole koskaan tavannut häntä, mutta jo pelkkä ääni teki hyvän vaikutuksen.
 

Kuoriämpäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Los Angeles Kings
Eihän siellä rakettimoottoreita käytetty kuin alussa. Sitten käytettiin kiertoratoja hyväksi (tai gravity assist), miten sitä nyt oikein kutsutaan. Vasta kiertorataa pitkin kun päästiin kuun taakse, otettiin jälleen moottorit avuksi.
Noihin meni se kolmisen vuorokautta.
Ja maan vetovoima vaikuttaa vielä aika pitkälle hidastaen vauhtia.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai ton Karhu-tölkin kyljessä on tarinaa Juuso-karhusta. Joo ei meidän suvussa ole mitään lehmiä eikä lampaita, paitsi yks musta, mut ei siitä enempää...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo kyllähän pokelehdet vähän kiihottaa. Ja eikö jotkut naiset lue niitä mitä lie pikkutuhmia novellejakin. Mut kaikkein kiihottavinta on lukea tota tietokoneen vieressä olevaa salasanapaperia. Kyrpäjooseppi69, tussunkarva123 jne. Pari pientä pliisua mainitakseni.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
BOL on Bolivian rekkaritunnus. Ettäs @BOL tiedät.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Joo jossain näin kanssa tämän kun joku netin syvästä päästä oli siitä tehnyt oikein hienon kuvankin. Tämähän on siellä päässä aukoton todiste suuren huijauksen jatkumisesta.
Ano puolestaan on anagrammi sanasta "noa". Ehkä tuo on lupaus tulevasta eli jos tuleva kesä on hyvin sateinen, Ano rakentaa itselleen ja kannattajilleen arkin ja seilaa sillä pois Suomesta loppuiäksi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BOL on Bolivian rekkaritunnus. Ettäs @BOL tiedät.

Joo, näin on. Jos näette bolivialaisen rekkakuskin, soon mä. Olikohan tämä nyt henkilöllisyyden arvailua? Tuleeko penaltya?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joo, näin on. Jos näette bolivialaisen rekkakuskin, soon mä. Olikohan tämä nyt henkilöllisyyden arvailua? Tuleeko penaltya?

vetti on puolestaan miesten perinteinen juhlapuku Intiassa. Syyllistyinköhän minä puolestani arvailemaan, mitä yhdellä palstalaisella on päällään?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
vetti on puolestaan miesten perinteinen juhlapuku Intiassa. Syyllistyinköhän minä puolestani arvailemaan, mitä yhdellä palstalaisella on päällään?
Enhän minä muuta pidäkään. Intia rules! Edelleen. Jos ei tulis lätkää, menisin pelaamaan krikettiä. (Modet eivät vieläkään ole saaneet kriketille omaa alaosiota, kele)
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enhän minä muuta pidäkään. Intia rules! Edelleen. Jos ei tulis lätkää, menisin pelaamaan krikettiä. (Modet eivät vieläkään ole saaneet kriketille omaa alaosiota, kele)

Meidän indialainen vaihtari lähti himoihinsa. Krikettiä olikin kuulemma ikävä jo. Enää ei meillä currykaan haise.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös