Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 699 193
  • 33 886

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ihan kuin olisi ihmisellä jotain salattavaa, kun niin pitää hyvesignaloida. Mitään sovitteleviakaan näkemyksiä ei hyväksytä, vaan maailma yhä jaetaan meihin ja toisiin. Siinä on taustalla jokin mielenkiintoisen oloinen psykologinen mekanismi. Eivät ne vanhat hölmöydet kovaan ääneen paasaamalla katoa, päinvastoin ihmiset muistavat ne paremmin ja, voi voi sentään, niistä vielä muistuttelevatkin. Sitä voi sitten itkeä, että minut on maalitettu, vaikka on toiminut kuten Venäjä Ukrainassa ja muuallakin. Nöyryyttä peliin mutta sehän ei suomalaiselta mieheltä onnistu, jos sallitte etnisen profiloinnin.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Avautui että mistä @Breeze Harbour nimimerkki tulee. Tai ainakin luulen niin. Pelailin skidin kanssa tuossa Spyro 2:ta ja muistin nimimerkin, sekä Pelicansin fanituksen. Taisi olla ensimmäinen ahaa-elämys tämän keskustelupalstan kanssa.
Spyro 2:sta hyvinkin. Breeze Harbour-tason hyvishahmot ovat turkooseja pelikaaneja ;) Sitten siellä on kanssa ankkurin muotoinen talismaani josta pidän.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Onkos sulle avautunut että Sebastian Bach on NHL:ssäkin kuutena kautena pelanneen maalivahti Zac Bierkin veli?
Oliskoos toi Bach mitään sukua tolle Johan Sebastian Bachille (31.3.1685-28.7.1750)? Meinaan, noi nimet ikään ku sointuis yksiin....
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
IS:n jututsta avautui, että kaunein suomalainen miehen nimi on Eino. Mielestäni se on hyvinkin kielteinen nimi, ihan tuplasti.
No ei ole kielteinen Eino - ainakaan tuplasti: paremminkin osoittaa suomalaista perirealistisuutta ja tervettä empimistä. Toki nimi on saksalaista alkua - ettet vain olisi saksalaisvastainen?
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään avautui, että kannattaa hieman vilkaista vaimon veroilmoitusta.

Pieni korjaus ja suora nettovaikutus 1450€ = 3000€/h. En pysty lähellekään samaan veloitukseen omassa työssäni. Toki minullehan tuosta ei mitään rapsahda, mutta oli mukava nähdä emäntä iloisena.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Toisessa maailmansodassa atomipommien pudottaminen ei johtanut (yksikään) Japanin antautumiseen vaan Neuvostoliiton hyökkäyksen pelko. Näin asiaa oli tulkittu Tieteen kuvalehden Historia-lehden lyhyessä "Myyttien murskaus"- artikkelissa (jossain viime vuoden lehdessä).
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tässä kotivapaalla psykiatriselta osastolta on avautunut se seikka että ei ole läheskään niin väsynyt kotona kuin osastolla. Olen vähän ollut huolestunut siitä muutoksesta itsessäni että olen alkanut enemmän päiväsaikaan nukkumaan osastolla ja unta vaan tuntuu riittävän. Olen miettinyt voiko se olla merkki jostain masennuksesta tai muusta.

Nyt kuitenkin kotioloissa tuollaista väsymystä ei ole yhtä suuressa määrin havaittavissa. Että ehkä ainakin jonkinlainen osasyynsä siihen on varmaan tuo laitosmaisuus, ja se kun näkee kun moni muu röhnöttää päivät pitkät omassa sängyssään osastolla, esimerkki tekee kaltaisekseen?

Mutta täällä kotona mieli on muutenkin pirteämpi niin ei ole läheskään niin väsynyt kuin laitoksella ollessa. Että ehkä se iso syy siihen väsymykseen on se itse laitos, osasto ja sen tunnelma, ilmapiiri, siellä saatava vaikutus ja "sisustus".
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Eiköhän se selity sillä vapauden tunteella, mitä oma koti tuo tullessaan. Vuosia asunnottomana olleena totuin siihen, että pelko oli perseessä koko ajan, kun ei tiennyt, missä yöpyä seuraavan yön, koska pääsee saamaan seuraavan lämpimän aterian ja milloin joku tulee häätämään pihalle. Nämä muutamat kuukaudet, jotka olen päässyt asumaan täysin laillisesti omassa kodissa, ovat saaneet minut rentoutumaan ja nauttimaan elämästä ihan eri tavalla kuin olisin uskonut vielä lokakuussa olevan mahdollista.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joensuussa olen muutamia kertoja käynyt, mutten koskaan Ilosaarirockissa. Olen kuvitellut, että se järjestetään jossain metsässä kaukana keskustasta, mutta Laulurinnehän näkyykin olevan ihan keskustan kupeessa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Joensuussa olen muutamia kertoja käynyt, mutten koskaan Ilosaarirockissa. Olen kuvitellut, että se järjestetään jossain metsässä kaukana keskustasta, mutta Laulurinnehän näkyykin olevan ihan keskustan kupeessa.
Alkuunhan se järjestettiin Ilosaaressa ihan keskustan vieressä, mutta se nyt on niin pieni kooltaan, että muuttivat sitten Laulurinteelle kasvattaakseen yleisömääriä. Ja olihan silloin Ilosaaren aikaan jotain valituksia metelistäkin ja Laulurinne on sivummalla, toki omakotialuetta vieressä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alkuunhan se järjestettiin Ilosaaressa ihan keskustan vieressä, mutta se nyt on niin pieni kooltaan, että muuttivat sitten Laulurinteelle kasvattaakseen yleisömääriä. Ja olihan silloin Ilosaaren aikaan jotain valituksia metelistäkin ja Laulurinne on sivummalla, toki omakotialuetta vieressä.
Ilosaarta olen joskus käynyt ihmettelemässä, ja käynyt Kerubissa, ja on se tosiaan niin pienen oloinen pläntti, että ihmetyttää että siellä on voitu minkäänlaista festaria järjestää. Ilmeisesti kuitenkin voi, kun nykyäänkin Ilovaarirock jatkaa perinteitä.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ilosaarta olen joskus käynyt ihmettelemässä, ja käynyt Kerubissa, ja on se tosiaan niin pienen oloinen pläntti, että ihmetyttää että siellä on voitu minkäänlaista festaria järjestää. Ilmeisesti kuitenkin voi, kun nykyäänkin Ilovaarirock jatkaa perinteitä.
Joo, onhan ne olosuhteet Laulurinteellä "hieman" eri luokkaa. Kyllähän siihen Ilosaareenkin nelinumeroinen määrä yleisöä mahtuu, mutta ennen muuttoa festari oli paljon pienimuotoisempi. Kerubihan oli aikaisemmin siinä keskustan puolella. Toisaalta aloittihan se jo aikaa sitten lopetettu Ankkarockin kuorma-auton lavan toimiessa ainoana stagena ennen kuin kasvoi sitten myöhempiin mittoihinsa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Äsken avautui, että yksi Suomen suosituimmista artisteista on William. Kävin sitten tsekkaamassa, millaiset sanat hänen Penelope-biisissään on, kun se ilmeisesti on hänen tunnetuin biisinsä. Aikamoinen rimanalitus, mitä tulee lyriikkoihin. Joko olen liian vanha tai sitten liian fiksu, koska tuo biisi ei vaan uppoa. Alla lainaus yhdestä säkeestä.

Mun striimit on nousus, oon korkeel niiku lentokone
Mun hookit ku huumeet, oot koukus ja ne menee nopee
Träppäsin mimmis, se on loukus, sen nimi Penelope
Tein just millii mul Diori housut, en tarvii lopee
Tarvii su lovee, en tarvi paskaakaa
Kultaa ei hopee, tää ei oo raskasta
Sulit nii nopee, ei sust oo vastusta
Sulit nii nopee, ei sust oo vastusta
 

Glove

Jäsen
Äsken avautui, että yksi Suomen suosituimmista artisteista on William. Kävin sitten tsekkaamassa, millaiset sanat hänen Penelope-biisissään on, kun se ilmeisesti on hänen tunnetuin biisinsä. Aikamoinen rimanalitus, mitä tulee lyriikkoihin. Joko olen liian vanha tai sitten liian fiksu, koska tuo biisi ei vaan uppoa. Alla lainaus yhdestä säkeestä.
Enpä ole koskaan tämmöisestä viljamista kuullut. Ja antamasi lyriikkanäytteen perusteella on parempi, etten kuulekkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös