Arto Nyberg – laadun tae

  • 2 178
  • 13

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jo yli kaksikymmentä vuotta me suomalaiset olemme saaneet nauttia parhaasta mahdollisesta sunnuntai-illan tv-viihteestä, kun laadukkaan juontajansa nimeä kantavan keskusteluohjelman tunnusmusiikin kitarasoinnut kajahtavat soimaan. Arto Nybergille ei oltu omaa threadia vielä avattukaan, joten parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Itse olen aina pitänyt Arto Nybergin konseptista, missä vähemmän on enemmän. Ylimääräistä sälää ei tarvita, kun mielenkiintoiset henkilöhaastattelut ovat riittävästi. Haastattelijana Nyberg on enemmän kuin suvereeni ja tv-persoonana muutenkin miellyttävä. Hän ei nosta itseään esille, vaan hänen ohjelmassaan vieraat ovat keskiössä. Ainakin itse toivon pitkään jatkuneelle laatuohjelmalle vielä pitkää jatkoa. Todellinen kulttuuriteko saattaisi olla konseptin laajentaminen englanninkieliseksi. Olisi erittäin mielenkiintoista nähdä Nyberg haastattelemassa myös ulkomaalaisia merkkihenkilöitä, ovathan ulkomaalaiset vieraat olleet norjalaisen Skavlanin vakiokonsepti yhtä lailla pitkään.

Onko palstalla muita Arto Nybergin faneja?
 
Viimeksi muokattu:

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Arto on erinomainen haastattelija, ihan valtakunnan kärkeä siis, mutta hänen ohjelmassa saisi mielestäni olla kolmen vieraan sijasta vain kaksi. Tai vaihtoehtoisesti pidempi ohjelma-aika. Nyt välillä on haastatteluissa vähän kiireen ja puskemisen tuntua, jonka saisi karsittua pois lisäämällä aikaa per vieras.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Arto on erinomainen haastattelija, ihan valtakunnan kärkeä siis, mutta hänen ohjelmassa saisi mielestäni olla kolmen vieraan sijasta vain kaksi. Tai vaihtoehtoisesti pidempi ohjelma-aika. Nyt välillä on haastatteluissa vähän kiireen ja puskemisen tuntua, jonka saisi karsittua pois lisäämällä aikaa per vieras.
Olen samaa mieltä tästä. Kaksikin vierasta olisi riittävä kattaus yhdelle illalle. Sikälihän "vähemmän on enemmän" on toiminut jo vuosikymmenet, eikä formaattia juuri mielestäni ole tarve päivittää. Eräänlaisena tv-tuotannon aikakapselinahan ohjelmaa voi pitää.




Yksi ohjelman mielestäni muistettavimmista haastatteluista. Kaksi ammattilaista kohtaa kiireettömästi.
 

LaiLaiLei

Jäsen
Arto on erinomainen haastattelija, ihan valtakunnan kärkeä siis, mutta hänen ohjelmassa saisi mielestäni olla kolmen vieraan sijasta vain kaksi. Tai vaihtoehtoisesti pidempi ohjelma-aika. Nyt välillä on haastatteluissa vähän kiireen ja puskemisen tuntua, jonka saisi karsittua pois lisäämällä aikaa per vieras.
Samaa mieltä, pieni kiire tuntuu tulevan jos haastateltava on kovin puheliaalla päällä.

Lopun vieraiden tuomat suosikkikappaleet tuntuu vähän irralliselta, varsinkin kun näitä ei pohjusteta kuin lyhyesti valittu biisi, ja se soi sen vajaa puoli minuuttia. Eli tämän voisi ottaa kokonaan pois, tai sitten lähetysaikaa lisää ja hieman lihaa luiden ympärille tähän osioon.

Joka tapauksessa, hieno mies ja hieno ohjelma!
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lopun vieraiden tuomat suosikkikappaleet tuntuu vähän irralliselta, varsinkin kun näitä ei pohjusteta kuin lyhyesti valittu biisi, ja se soi sen vajaa puoli minuuttia. Eli tämän voisi ottaa kokonaan pois, tai sitten lähetysaikaa lisää ja hieman lihaa luiden ympärille tähän osioon.
Pidempi ohjelma-aikahan mahdollistaisi lisäksi esimerkiksi sen, että Nyberg voisi johdatella vieraat myös keskinäiseen jutteluun, mihin ei nykyisellään tosiaan aikaa juuri riitä.

Joka tapauksessa nykyiselläänkin aivan loistava ohjelma, joskin mielestäni vanha studio oli kotoisampi.
 
Suosikkijoukkue
Pata, Salama
Lopun vieraiden tuomat suosikkikappaleet tuntuu vähän irralliselta, varsinkin kun näitä ei pohjusteta kuin lyhyesti valittu biisi, ja se soi sen vajaa puoli minuuttia. Eli tämän voisi ottaa kokonaan pois, tai sitten lähetysaikaa lisää ja hieman lihaa luiden ympärille tähän osioon.
Lähetin useamman sähköpostin, jossa yritin saada tavoitettua Arto Nybergin tai taustatiimin. Olisin halunnut listan historian kaikkien Arto Nyberg -vieraiden biisitoiveista, tuo on ihan mahtava tapa ”oppia” uutta musaa, vieraina kuitenkin paljon kulttuuri-ihmisiä ja taiteilijoita, useita helmiä päätynyt omalla Spotifyn soittolistalle :)

(Ikinä en vastausta saanut,yhyy)

Tykkään tosi paljon tuosta biisien tuomisesta lähetyksen loppuun, toki se on tehty yhtä minimalistisesti mitä ohjelma muutenkin, mutta sopii ”identiteettiin” minun mielestäni oikein hyvin.

Toki ymmärrän, että kaikki ei tästä pidä, mä sytyn ohjelmassa tästä(kin)!

Noin muuten yritän kaikki jaksot katsoa, mutta ihan niin ”helppoa katsottavaa” ohjelma ei ole kun joku koukuttava sarja, vaikka tykkään sarjasta tosi tosi paljon, niin siinä tulee ristiriita, että kestää aina aikaa saada joka jaksot katsottua, mutta kaikki on nähtynä varmaan viimiseltä 10 vuodelta poislukien nyt vuoteen jäänyt katsomatta jaksot, mutta toivottavasti kesälomalla.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Tämä on kyllä ohjelman historian yksi lennokkaimmista haastatteluista melkeinpä ihan kirjaimellisesti. Heti Luukanen-Kilden avauspuheenvuorossa mainitaan USA:n armeija, ruumiista irtaantuminen, mikrosirut ja maan alla sijaitseva instituutti. Ja uskottavuutta saa lisää, kun heittää tasaisin väliajoin, että NATO, jenkkiupseeri, armeija, miljoonia dollareita.

 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli aikoinaan hyvä ohjelma, mutta nyt vaan mielestäni tämä Nybergin ohjelma on tullut oikeastaan jo vuosia sitten tiensä päähän, koska ohjelma on ollut viime vuosina melkein vain samojen vieraiden kierrättämistä lähetyksestä toiseen. Liian pitkään on tämä ohjelma saanut pyöriä, joten nyt olisi myös YLE:llä aika tämä vihdoinkin lopettaa.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Itse muistan parhaiten punkkari Teemu Bergmanin haastattelun, joka oli vähintäänkin..noh, levoton. Vierustoveri (en muista kuka oli ollut haastateltavana häntä ennen) uhkasi lähteä menemään jos tulee vielä yksikin kirosana :D
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Itse muistan parhaiten punkkari Teemu Bergmanin haastattelun, joka oli vähintäänkin..noh, levoton. Vierustoveri (en muista kuka oli ollut haastateltavana häntä ennen) uhkasi lähteä menemään jos tulee vielä yksikin kirosana :D

Tässä huomasi kuinka juntti Bergman on. Vieraana on ollut Ville Valoa, Alexi Laihoa ja vaikka ketä menestynyttä muusikkoa, mutta ainoastaan tämä juntti punkkari ei omannut edes alkeellisia käytöstapoja.

Mua ei yksittäiset kirosanat häiritse, mutta minusta tuo haastattelu oli vain nolo.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itse muistan parhaiten punkkari Teemu Bergmanin haastattelun, joka oli vähintäänkin..noh, levoton. Vierustoveri (en muista kuka oli ollut haastateltavana häntä ennen) uhkasi lähteä menemään jos tulee vielä yksikin kirosana :D

Anna-Kaisa Hermunen, toimittaja.

Tässä huomasi kuinka juntti Bergman on. Vieraana on ollut Ville Valoa, Alexi Laihoa ja vaikka ketä menestynyttä muusikkoa, mutta ainoastaan tämä juntti punkkari ei omannut edes alkeellisia käytöstapoja.

Mua ei yksittäiset kirosanat häiritse, mutta minusta tuo haastattelu oli vain nolo.




Tässähän tämä.

"Saanko pussata beibi".

Ei jumalauta.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна



Jopa pysäyttävää, että edelleen jatkuvassa laatuohjelmassa on ollut vieraana presidentti Koivisto, siinä missä suomalaisen populaarimusiikin yksi kaikkien aikojen isoimmista nimistä, kohta 18 vuotta sitten poistunut Juice Leskinen. Kiireetön haastattelu ja mitä mielenkiintoisin tarinatuokio.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös