Armyn kuntoindexi

• 1 533
  • 7

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Nyt kun armeijaa on käyty (II/01) kaks kuukautta ja varmasti kaikkialla armeijoissa on lihaskunnot ja cooperit suoritettu on aika kysellä suoritustasoja.
Minkälaisia kuntoindexejä ja coopereita ootte saanu?

Itte juoksin cooperissa 3570m, tavote oli vähintään 3600m, mutta aina ei voi onnistua. Kuntoindexiksi sain 24,35 joka sekin oli hienoinen pettymys. Lihaskunnoista sain vain 13 mahdollisista 15. Enpä usko silti näitä tuloksia enää parantavani armyn aikana, sillä kuntohan siellä laskee! Ei muuta ku tuloksia pöytään.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse olin saapumiserää II/99. Parhaaksi coopertulokseksi jäi AUK.n 2600m, jonka tosin juoksin räntäsateessa, pienessä yskässä ja vielä lievässä kankkusessa. En suosittele kenellekään, mutta kun on tyhmä niin on tyhmä :) .
Lihaskuntopisteitä en enää muista, muuta kuin, että parhaassa tuloksessa sain punnerruksista, vatsoista ja selkälihaksista kiitettävät ja pituudesta sekä leuoista tyydyttävät. Eli ei mitään kummoisia tuloksia, mutta kyllä ne kessun natsoihin riittivät.

Kunto tosiaan nousee ekan puolen vuoden aikana, mutta toisen puolen aikana pääsee laskemaan. Itse jäin kevään cooperissa muistaakseni tulokseen 2540... tosin paha koivuallergiani saattoi vaikuttaa siihen (selittelyn makua :) ). Kunnon lasku näkyi myös painossanikin. Olin 70kg mennessäni inttiin (heinäkuu). Joulukuussa painoin 65kg (tosin viikon leirin jälkeen). Kotiutuessani (kesäkuu) olin 74kg. Nyt reilun vuoden jälkeen tuosta olen pikku hiljaa palaamassa normaaleihin mittoihini, paino on enää 72kg :)

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Meikäläinen oli 1/98 Hyrylä nimisessä sotaleikkikoulussa. Viimeinen ryhmä joka suoritti 240. Se muuten näkyi, kun 2/98 saapui oli meillä aamuja n.70 ja siihen loppui hommat. Ei minkäänlaista ohjelmaa, mentiin minne ja millon haluttiin.

Ekassa cooperissa meni 2500, lihaskuntotesti tais olla hyvä, indekseistä en tiedä. Kotiutuscooperia ennen oli viimeinen ivp ja se "hieman" vaikutti tulokseen : tasan 1000m. Juoksin viimeisen 50 metriä että tuli tasaluku. Lihaskunto oli samaa luokkaa.
Samana päivänä tai aamuna oli vielä vika att muistaakseni n. 8 aikoihin. Sillon en olisi lain mukaan saanut edes ajaa autoa mutta niin siellä vaan päästeltiin menemään naapureitten tauluihin ja skapparit oli ihmeissään kun osa sai enemmän osumia kuin mahdollista ja osa ei ollenkaan.

Btw onko täällä ketään muita jotka on ollut 1/98? Ja missä päin tai ylipäätään jos joku olisi ollut Hyrylässä?

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Cooperissa meni 3075m, joka oli yksikön kolmanneksi paras ja kuntoindeksi 21,38 ja se oli toiseksi paras. Kertoo aika paljon tasosta että vain 10% pääsi yli 3000m cooperissa.

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Mä olen nyt tätä 2/01 saapumiserää Säkylässä Huovinrinteellä. Tällä hetkellä olen VLV:llä ja lähdössä takaisin joskus 22 aikoihin. Aika masentunut olo taas päällä :(

Cooperissa juoksin 2300 (hyvin meikäläiseltä), LKT oli muistaakseni tyydyttävä, pisteitä en muista. Voi olla että jäi huonon puolellekin. Minkä sille voi kun ei koskaan ole salilla käynyt. ATT:ssa olen ampunut sen kiitettävän, luvut olivat 11/12 ja sain kuntoisuusloman! Kyllä meilläkin sellaiset jotka ovat KL:n saaneet ampuvat kaverin tauluun. Skapparit ei hirveästi sellaisesta pidä, mutta minkäs teet kun sitä ei voi millään todistaa.

Huomenna alkaa Lääkintämies-kurssi. Ilmeisesti melko helppoa hommaa ainakin loppuajasta. Jos joku on lämäri niin kertokaa ihmeessä mihin sitä joutuu..

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Juu..

Omasta cooperistani ei ole mitään hurrattavaa, joten ei siitä enempää. Sanotaan vain, että suunta on ylöspäin :D. Ampumataitotutkinnosta tuli 8/12. En meinaa ole mikään mestariampuja(kaan). Hopeisen ampumamerkin tosin siitä saa, mutta se on toinen asia, että kehtaako sellaista laittaa näkyviin :D. Kuntoindeksi oli vissiin tyydyttävä ja taistelijan tutkinto hyvä. Eli tasapaksu suoritus kaiken kaikkiaan - kai..

Lape

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Cooperissa meni parhaimmillaan 3050, millä olin paikan parhaimmistoa, muistaakseni juoksun toinen. Lihakuntotestistä tuli juuri ja juuri hyvä. Ampua en ole ikinä osannut 8/12 oli paras tulos, AUK:ssa piti ampua vähintään 6 (syitä tai seuraamuksia epäonnistumista en muista), no mulla oli viisi osumaa ringissä ja yksi noin sentin ulkopuolella. Yliluunantti katsoi tiukasti päälle ja sanoi "Tämä muistetaan" ja se merkittiin osumaksi. (Vieressä taulussa oli 13 taulussa ja kaveri oli varma että yks "karkas".) No parin viikon päästä oli Sotilastaito-kisa? , jossa oli ampumakisa, jossa tiputettiin lätkiä alas, olin melkein ainut meidän porukasta joka osui, tällä osumalla korvasin sen puuttuvan osuman Ylilutin silmissä ja vältyin seuraamuksilta. Pistooli ammunnassa mulla oli kisa viereisen kaverin kanssa, 5 laukausta omaan tahtiin, sain jotain vähän yli 20 ja yllättäin hävisin, seuraavaksi 5 laukausta viiden sekunnin tauluihin samalta matkalta ja tulokseksi 44.

No harvoin se vihollinen paikallaan pysyy, kun sitä ammutaan.:)

Vähän ennen kotiin lähtöä, lueskelin kirjurin kanssa papereita, niin löysin sieltä että mulla olis oikeus pronssiseen jononkin yleiskunto? tai yleispalvelus tai vastaavaan merkkiin, mistä en olllut ikinä kuullutkaan. Yllättäväksi sen tekee se että olin ainoa jolla siihen oli oikeus. Onko jollakin tietoa näistä merkeistä?

Vaikka en kyllä olisi ikinä laittanut rintaani mitään pronssista, kultaisenkin kanssa oli vähän niin ja näin, ei siellä ole tarkoitus joulukuuseksi naamioitua.

Viimeksi muokattu:

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
ATT:ssä kahdella ekalla yrityksellä tuli 4 ja 5 ja kolmannella sain joillain ihme konstilla ammuttua täydet 12, eikä tullut edes apua kavereilta. Sillä kertaa tuntuikin siltä että kudit osuivat. Siitä tuli jo toinen kuntsari cooperin lisäksi. Lisäksi oon vielä keskiviikkoon asti KH:lla ja pääsen näkemään Stanley Cupin, joten ei armeija tällä hetkellä paljon rassaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy