Armeija....

  • 31 452
  • 187

Oletko käynyt armeijan?....

  • Tietysti olen!

    Ääniä: 595 69,2%
  • En vielä, mutta tulevaisuudessa kyllä....

    Ääniä: 158 18,4%
  • Olen sivari

    Ääniä: 31 3,6%
  • Aion mennä tulevaisuudessa siviilipalvelukseen....

    Ääniä: 13 1,5%
  • Olen saanut vapautuksen (Terveydellisistä tms. syistä).

    Ääniä: 63 7,3%

  • Äänestäjiä
    860

Huuhaa

Jäsen
Kysytääs nyt tällastakin, sillä tällaista äänestystä ei ole tästä aiheesta vielä mielestäni pidetty, vaikka aiheesta on runsaasti keskusteltukin....

Itse sain (Onneksi) vapautuksen terveydellisistä syistä johtuen, ja hyvä niin....
 
Viimeksi muokattu:

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
En vielä, mutta tammikuussa 2003 menen Santahaminaan tai "Santikseen" niinkuin helsinkiläiset paikkaa joskus leikkisästi nimittävät...
 

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti t4
Oletko homo vai pelkäätkö metsässä?:D


Kuten olen aikaisemminkin todennut, niin minulla on keliakia, ja sen lisäksi lukuisia allergioita (Mm. Herne on ehdottomasti kielletty), joilla vältin armeijan (C-mies), ja hyvä niin. JOS olisin joutunut menemään joko armeijaan tai siviilipalvelukseen, niin kyllä sitten olisi ollut pakko mennä armeijaan....
 
Viimeksi muokattu:

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
En vielä, mutta tulevaisuudessa kyllä. 13.1.2003, niinkuin Pihvikin ja vielä samaan paikkaan eli santikseen.
 

Lust4life

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tästä äänestyksestä ei löytynyt oikein sopivaa vaihtoehtoa, haluaisin äänestää kohtaa "Olen käynyt armeijan, ja se vituttaa minua vieläkin". Vajaa vuosi maailman suurinta hölmöilyä...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Armeijassa olin. Paska keikka, mutta tulipa tehtyä. Jaa mitä siellä oppi? Kaikki armeijan käyneet tietävät, ja sinne menevät tulevat oppimaan. Niitä kykyjä ei sitten kannata käyttää työelämässä.
 

Salkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ass@ Pori
Vietin aikaa Säkylässä 1996-1997 välisenä aikana ja kun silloin oli vielä erillaiset palveluajat tuli siellä oltua 8 kk.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olen käynyt.
11 kk vietin esikunnassa herrojen seurassa. Toisaalta hukkaan heitettyä aikaa, mutta kerran se velvollisuus on pakko suorittaa jossain muodossa, niin siinä mielessä ihan ok homma. Eli siis jos sanotaan hivenen vaikeammin, niin... jätetään sanomatta.

ps. Tuosta puuttui aseeton vaihtoehto

pps. 330 I/99 SavPr KrhK res. korpr. :cool:
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen käynyt, mutta tuo "Tietysti olen!" kuulostaa siltä, että olisin jotenkin innoissani asiasta. Äänestän siis tyhjää, kun ei tuota Lust4Lifen ehdottamaa vaihtoehtoa löydy.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Kukaan ei myönnä käyneensä sivaria... Itse olen kyllä menossa armeijaan heti kun se aika tulee.
 

Rocco

Jäsen
Tottakai armeija on käytynä. Helmikuun 2. päivä tulee täyteen 10 vuotta kotiutumisesta. Se oli sitä aikaa kun armeija oli vielä armeija. Siellä sai simputtaa eikä vessoissa ollut ovia.

Kyllä se pitää käydä pois. Jos olisin itse työnantaja ja saisin päättää ketä otetaan töihin niin jollei armeijaa ole käynyt (ilman todella hyvää syytä tietysti) niin ei tarvisi tulla meille töihin. Sen verran pitää jokaisessa olla miestä että pystyy intin läpikäymään.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
7.1.2002 ja suuntana Säkylä ja Huovinrinne. Ja toivottavasti heinäkuussa poijes... ei vois juurikaan vähempää kiinnostaa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Jaska85
Kukaan ei myönnä käyneensä sivaria...

rinnuksista? Lapsia, naisia ja sivareita ei saa pahoinpidellä:D

ps. tuo huuhaan herneallergia voisi olla ihan hyvästä monelle jatkoaikalaisellekin - eipä olisi niin usein herne nenässä!



pps. lähden nyt syömään - alkaa tulla hiukan väsynyttä juttua....
 

JanJ

Jäsen
Vähän asenteellinen tuo "Tietysti olen"...
No olen minäkin.
Paskin ja lapsellisin paikka mitä pystyy kuvittelemaan.
Siellä ehkä tehdään miehiä.
Mutta sitten pitää olla lapsellinen räkänokka jotta tarvitsee armeijan miehistymiseen.
 

jukkavuorio

Jäsen
Suosikkijoukkue
ilves, musta blokki
Viestin lähetti Jaska85
Kukaan ei myönnä käyneensä sivaria... Itse olen kyllä menossa armeijaan heti kun se aika tulee.

no huh huh! toivottavasti "se aika" ei tule ikinä!
itse olen 13kk suorittanut jo alta pois siviilipalveluksessa jyväskylän haukkarannan kuulovammaisten, kuurojen, dysfaattisten ja autististen lasten peruskoululla.

täytyy sanoa, että sivarivuosi oli erittäin myönteinen kokemus, ja suosittelenkin sivaria vaihtoehtona kaikille, paitsi tietenkin hc-punaniskajunteille, jotka varmaan tuntisivat olonsa jotenkin vaivautuneeksi kun täytyisi itse ajatella jotakin.
 

spade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ensi tammikuussa (kääk, enää puolitoista kuukautta) pitäisi mennä Mikkeliin Karkialammen varuskuntaan. Vieläkös sieltä voi selvitä kuudella kuukaudella?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti Pihvi
En vielä, mutta tammikuussa 2003 menen Santahaminaan tai "Santikseen" niinkuin helsinkiläiset paikkaa joskus leikkisästi nimittävät...

Siellä nähdään!
Sama juttu, tammikuu 2003 Santahamina.
 

Huuhaa

Jäsen
Vähän selvitystä....

Sen takia yhtenä vaihtoehtona on nimenomaan "TIETYSTI olen", koska se tarkoittaa sitä, että kahdesta vaihtoehdosta (Armeija ja siviilipalvelus) armeija oli ylivoimainen vaihtoehto VERRATTUNA siviilipalvelukseen, kun ei ollut valinnanvaraakaan (Mikäli ei halunnut vankilaankaan), joten sen takia laitoin nimenomaan "Tietysti".

Ja en sitten viitsinyt laittaa "liikaa" vaihtoehtoja, jotta kävisi selkeämmin ilmi äänestyksen tulokset....

Kelpaako sel(v)itykset?.... :)
 

Lust4life

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt en tajunnut, miten armeija on ylivoimainen vaihtoehto siviilipalvelukseen nähden? Tarkoitatko että kaikkien tulisi "tietysti" käydä armeija?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös