Antti Mäkinen

  • 1 371 806
  • 4 483

Nick Neim

Jäsen
Ollaanpas sitä nyt herkkähipiäisiä.
No jaa, eihän tuosta edes mitään kunnon kohua ole noussut. Lähinnä moni ajattelee asiaa siltä kantilta, että ammattimainen selostaja ja kommentaattori jättää urheiluselostuksestaan ulkonäköön viittaavat mauttomat heitot tekemättä, oli kyseessä sitten mäkiset, mertarannat tai kommentaattoriröngät. Ja oli vuosi sitten 1980, 1999 tai 2021. Tyyliä ei voi ostaa, kuten sanotaan.

Voihan sitä Kesseliä haukkua lihavaksi, Eakinia helvetin rumaksi tai Mäkistä pienimunaiseksi suomalaismieheksi, mutta en oikein näe, että mitä lisäarvoa se mihinkään tuo, kun selostat jääkiekkoa.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mäkinen on vuosi vuodelta vielä ylimielisempi mulkku, joten ei minua ainakaan yllätä yhtään, että siellä on arvosteltu ulkonäköä, jota sitten koittaa selittää seuraavana hetkenä ja saada velkoja saataviksi.

Sinäänsä surullista, mitä miehestä on tullut, koska muutama vuosi sitten ihan aidosti oli mielestäni valtakunnan ykkönen selostajana, mutta omalla kusipäisyydellä ja minä-minä asenteella enää lähinnä vituttaa.
 

Nick Neim

Jäsen
Ei kannata pahoittaa mieltänsä.
Tuohan on ennemminkin kehu kolmekymppiselle setämiehelle. Eteenkin kun katsoo kuinka rumia ja tyylitajuttomia nykyajan jonnet ovat.
Ei tässä kukaan varmaan Eakinin puolesta mieltänsä olekaan pahoittamassa, ollos huoleti.

Onhan se tavallaan ihan OK saada viihdettä siitä, kun joku arvostelee toisen ulkonäköä. Jokainen saa kiksinsä vähän eri asioista, ei siinä, kunhan mennään lain sallimissa rajoissa. Pitää tosin ymmärtää sekin, että yhteiskunnassa vallitsevien normien mukaan ihmisten ulkonäön arvostelu julkisesti on moukkamaista ja huonoa käytöstä. On vähän eri asia heittää kommentti kahdelle sohvalla vieressä istuvalle kaverille kuin julkisessa tv-lähetyksessä tuhansille katsojille.

Ja jos se jotenkin on vielä epäselvää, niin kyllä, kommenttia voi pitää mauttomana, huonona tai tyylittömänä myöskin ilman, että pahoittaa mieltänsä toisella mantereella asuvan Eakinin puolesta.
 
Viimeksi muokattu:

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Piti oikein googlettaa Cody Eakinin kuva, eikä hän nyt millään mittareilla ole ruma tai jotenkin epämuodostunut.
Varmaan joku Antin sisäpiiriläppä.
Jos esim. kasvatat amisviikset niin teet tieten tahtoisesti itsestäsi ruman. Silloin pitää saada heittää vähän herjaa.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
En kyllä ymmärrä miten joku ihminen pystyy olemaan noin tahditon ja arvostelemaan toisen ulkonäköä, se nyt on viimeinen asia mistä kannattaa kenenkään repiä huumoria.
 

Liitteet

  • 8C4C688B-E611-4EDF-BC81-AB5840A6C18C.jpeg
    8C4C688B-E611-4EDF-BC81-AB5840A6C18C.jpeg
    215,5 KB · kertaa luettu: 433

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Antero Mertaranta kutsui aikoinaan YLEn valioliiga lähetyksessä Martin Keownia apinan näköiseksi mieheksi. Kommentaattori Jukka Rönkä purskahti niin kovaan naurukohtauksen, että joutui hetkeksi poistumaan selostuskopista

Tämä meni niin päin, että Rönkä mainitsi matsin aikana Keownin lempinimen olevan King Kong. Tästä Mertaranta kuittasi kommentaattorilleen: "Kovaa puhetta tuolla naamalla", jonka johti nauruun ja mikkien hetkelliseen sulkeutumiseen.

Eli ei ihan vertailukelpoinen ja aikaa on kulunut suunnilleen varttivuosisata.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Piti oikein googlettaa Cody Eakinin kuva, eikä hän nyt millään mittareilla ole ruma tai jotenkin epämuodostunut.
Varmaan joku Antin sisäpiiriläppä.
Jos esim. kasvatat amisviikset niin teet tieten tahtoisesti itsestäsi ruman. Silloin pitää saada heittää vähän herjaa.

Mäntin fanipojat on kyllä varsin uskomatonta luettavaa. Onko näitä fanipoikia muka oikeesti muualla kuin kohderyhmässään 15-20v odens huulessa ja änärilippis väärinpäin räkivissä lätkäjätkäteineissä?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS

Välillä Mäkinen on mennyt lukemaan keskustelupalstakirjoituksia itsestään - peliliike, jota ei voi suositella kenellekään.

- Olen muutaman kerran vajonnut todella alas, kun olen lukenut keskustelupalstoja, joissa minua haukutaan.

Selostajan sanat alkavat väristä.

- Nimimerkit haukkuvat, että minkälainen ihminen olen, miltä näytän. He sanovat, että minun täytyy olla mulkku, ylimielinen - kaikkea tällaista.

Mäkinen oli kovilla viime syksynä, kun luki palautetta.

- Otin sen palautteen todella syvälle itseeni. Se löi minut jumiin. Minulla oli vaikea aika. Onneksi vaimoni auttoi minua.

Summa summarum, kun Antti Mäkistä on haukuttu niin siitä itketään iltapäivälehtiin, mutta Antti Mäkisellä on oikeus haukkua muiden ulkonäköä suorassa tv-lähetyksessä. Joku voisi kutsua jopa tekopyhäksi.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko



Summa summarum, kun Antti Mäkistä on haukuttu niin siitä itketään iltapäivälehtiin, mutta Antti Mäkisellä on oikeus haukkua muiden ulkonäköä suorassa tv-lähetyksessä. Joku voisi kutsua jopa tekopyhäksi.

Tuohan on muutenkin luonteeltaan sen luokan kusipää ja narsisti, ettei yllätä yhtään.

Hän ei ole selostuskopissa peliä varten, vaan peli on kentällä häntä varten.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuohan on muutenkin luonteeltaan sen luokan kusipää ja narsisti, ettei yllätä yhtään.

Mäkinen masinoi alkuvuodesta Twitterissä paljon Jenkkien politiikkaa ja haukkui mm. Trumppia aina kun mahdollista ja leikki pikkusieluista poliittista ihmistä, mutta samaan aikaan selosti Jokerien sekä muiden KHL-joukkueiden otteluita aivan innolla ja puhkui sarjan mahtavuutta ja totesi, ettei politiikka kuulu urheiluun.

Kaksinaamaista, mutta hyvin perinteistä Antti Mäkistä. Vähän samanlainen ihminen, kuin hänen hyvä ystävänsä Rouva pääministeri. Kun itse hyötyy, niin muiden mielipiteet ei kiinnosta.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Itse kyllä pidän siitä, että Antilla on vahvat mielipiteet. Sellaisia kaikki on kivaa selostaja on ihan tarpeeksi, joten ei kaikkien tarvitse olla samasta muotista. Mäkisestä huokuu, että hänelle Nhl on intohimo, joten olisi kummallista jos hänellä ei olisi vahvoja mielipiteitä lajista nimeltä jääkiekko. Niin kauan kuin Antilta löytyy tuollaista intohimoa pidän hänen tyylistään. Yrittämällä olla kaikille mieliksi ei todellisuudessa ole kenellekään mieliksi.
Vahvat mielipiteet on jees, samoin vahvat mielipiteet liittyen jääkiekkoon jees, mutta en ihan ymmärrä, mitä tekemistä "mielipiteellä" Cody Eakin "rumuudesta" on jääkiekon kanssa ja intohimosta NHL:ää kohtaan?

"Intohimo jääkiekkoon", "yrittämättä olla mieliksi"...en nyt edelleenkään saa aivan kiinni, miten nämä liittyvät siihen, että kutsui pelaajaa suorassa tv-lähetyksesä rumaksi? Tuollainen heitto voisi olla ok, jossain kaveriporukan rennommassa peli-illassa, mutta nyt kyse ei todellakaan ollut mistään mielipiteiden sanomisesta suoraan, vaan täydellisestä tyylitajuttomuudesta ja tilannetajun puutteesta Mäkisen osalta
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mäkinen on siis tällä viikolla vihjaillut Kucherovin kokaiininkäytöstä naurettavalla niiskuttamiselle, kertonut vahvalla mutulla, että Lehnerin unilääkejutut johtuvat hänen mielenterveydestään ja nyt löytyi NHL:n rumin pelaaja.

Antti voisi ihan tosissaan kyllä miettiä, voisiko ilman tuon kaltaisiakin juttuja olla se innostunut NHL-selostaja.
 

Karavaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Flyers
Vahvat mielipiteet on jees, samoin vahvat mielipiteet liittyen jääkiekkoon jees, mutta en ihan ymmärrä, mitä tekemistä "mielipiteellä" Cody Eakin "rumuudesta" on jääkiekon kanssa ja intohimosta NHL:ää kohtaan?

"Intohimo jääkiekkoon", "yrittämättä olla mieliksi"...en nyt edelleenkään saa aivan kiinni, miten nämä liittyvät siihen, että kutsui pelaajaa suorassa tv-lähetyksesä rumaksi? Tuollainen heitto voisi olla ok, jossain kaveriporukan rennommassa peli-illassa, mutta nyt kyse ei todellakaan ollut mistään mielipiteiden sanomisesta suoraan, vaan täydellisestä tyylitajuttomuudesta ja tilannetajun puutteesta Mäkisen osalta
Puhuin yleisesti Mäkisestä enkä ottanut kantaa tähän yksittäiseen heittoon, josta täällä vaahdotaan. On totta, että tuo heitto oli tyylitajuton. En tosin osaa sanoa oliko esim. Ennen tätä pohjustanut asiaa viiksistä ym. Ennen tätä ja mauttomasti tiivisti tuon asian tähän 5s pätkään. En katsonut kyseistä erää ottelusta, joten ne jotka katsoivat osaavat avata asian paremmin kuin minä. Perustan näkemykseni kokemani kokonaisuuden kannalta, enkä yksittäisten klippien.
 

Learn2Play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Mäkinen on siis tällä viikolla vihjaillut Kucherovin kokaiininkäytöstä naurettavalla niiskuttamiselle, kertonut vahvalla mutulla, että Lehnerin unilääkejutut johtuvat hänen mielenterveydestään ja nyt löytyi NHL:n rumin pelaaja.

Antti voisi ihan tosissaan kyllä miettiä, voisiko ilman tuon kaltaisiakin juttuja olla se innostunut NHL-selostaja.
Aletaan kohta liikkumaan semmosilla vesillä että joutuu joku jo tuohon puuttumaan
 

Schadowan

Jäsen
Mä itseasiassa luulen, että Mäkiseltä tuo oli (hänen omasta mielestään) hyvä "läppä" tai heitto. Varmaan heti sanottuaan tajusi, että ei ihan nyt osunut. Ehkä joku adjektiivi "tyylittömin" tai muuta kontekstia ympärille olisi auttanut. Nuo selittelyt (kuten yleensä) vaan pahensivat asiaa.

Mutta sitten nämä Kucheroviin, Lehneriin ja Jonesiin liittyvät kommentit on kyllä mielenkiintoisia, varsinkin kun ajattelee, että Mäkisellä oli ainakin jossain vaiheessa tavoite olla NHL:n palkkalistoilla. Ja onhan Viaplay toki se virallinen kanava, mitä kautta NHL:ää Suomessa näytetään+Viaplay vielä nykyään sponssaa Kimanttia-podcastia.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Täysin samaa mieltä kuin ylemmät kirjoittajat. Tuo ulkonäkökommentti on helppo ymmärtää yrityksenä olla hauska ja välillä tulee suusta sammakoita kun selostaa noin paljon.

Sen sijaan vihjailu siitä, että Lehner ei ole tällä hetkellä täysin kunnossa mielenterveyden osalta on mielestäni ihan eri kaliiperin asia.

Siitä syystä ihmettelen miten tästä kommentista nousi niin iso kohu kun lopulta aika harmiton kommentti kyseessä. Samoin tuo Kucherovin kokaiinivihjailu menee kanssa alta riman.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF, sympatiapisteet Ässille
Itse tykkään kyllä Mäkisestä niin kauan, kun hän keskittyy pelin puhtaasti pelin selostamiseen. Sitten kun aletaan esittämään asiantuntijaa mennään metsään heittämällä. Todella rasittavaa, kun ylianalysoidaan kaikkea ja kaikkia. Tähän päälle uskomaton halu haukkua jotakin joukkuetta/ pelaajaa. Pikkuhiljaa Itselläni alkaa tulla raja vastaan, jotta katson pelejä mieluummin alkuperäisselostuksella.

Keskity hyvä Antti selostamiseen. Siinä olet hemmetin hyvä! Analysoinnit sitten muille!
 

Learn2Play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Sen sijaan vihjailu siitä, että Lehner ei ole tällä hetkellä täysin kunnossa mielenterveyden osalta on mielestäni ihan eri kaliiperin asia.

Siitä syystä ihmettelen miten tästä kommentista nousi niin iso kohu kun lopulta aika harmiton kommentti kyseessä. Samoin tuo Kucherovin kokaiinivihjailu menee kanssa alta riman.
Isosti komppausta tähän, mun mielestä nuo on jo oikeasti todella törkeitä väitteitä kun ei varmasti mitään faktaa ole. Joku vastuu pitäisi olla kun tässä maassa moni ottaa tuon narsistisen urpon sanomiset faktana.

(narsisti ei faktaa, Mäkisen tyyliin heitto vaan)
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noni, hokimaailman ykkösselostajan panettelevat ja persoonaa solvanneet jutut kiirineet luultavasti tämän ketjun myötä samantien "The Show'n" somevastaavien silmiin ja korviin rapakon taakse, kun NHL päivittänyt Insta-tililleen komean kuvan kera "Cody Eakin: Grade A Beauty"
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös