Antti Mäkinen

  • 1 386 761
  • 4 503

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä en taas ymmärrä mitä vikaa jengissä on, eikö silmät ja/tai pää toimi? Siellä lukee mulla Viaplayssa ainakin joka jumalan pelin kohdalla "NHL Live pelit katsottavissa myös NHL.TV:ssä" eli saa ihan alkuperäisenä näkyviin/kuuluviin siitä klikkaamalla. Mutta siitä huolimatta tullaan tänne iniseen että Antti sitä ja Antti tätä...
Tuon hintaisella tilauksella en ala kikkailemaan mitään ylimääräistä, vaikka Chromecast löytyykin (toimiiko sillä?). Änärin katsominen *köh* taloudellisemmin on tehty liian helpoksi internetin syövereissä. Viaplaystä kuitenkin löytyy valmius ihan siitä television appista tarjota sama lähetys kahdella selostuksella.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Olen äärimmäisen kiitollinen siitä, että voin seurata NHL:ää Viasatin ruotsikanavalta, jossa on alkuperäinen otteluselostus ilman selostajan kummempaa tarvetta toimia cheerleaderina, ja voin valinaisella ruotsinkielen taidolla katsoa studiota jossa analysoidaan peliä (erinomaisen grafiikan ja videopätkien myötä) muutenkin kun "pitää lisätä liikettä ja saada kiekkoa maalille".

Urheilu on siitä kiva ympäristö, että itse peli tarjoaa tarpeeksi draamaa ja jännitystä kun ottelun tulos ja tapahtumat eivät ole etukäteen selvillä. Lisäksi jokainen tilanne ja maali mikä tapahtuu on kuitenkin uniikki, niin siitäkin riittäisi keskusteltavaa ja käsiteltävää. Toki se on jännää miten suomalaisessa urheilussa halutaan tehdä ottelun selostajasta jotain elämää suurempaa ja isompaa kun itse tapahtumasta... ikäänkuin urheilu ei itsestään riittäisi. Mutta ehkä se kertoo jotain suomalaisesta urheilukulttuurista?
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mä en taas ymmärrä mitä vikaa jengissä on, eikö silmät ja/tai pää toimi? Siellä lukee mulla Viaplayssa ainakin joka jumalan pelin kohdalla "NHL Live pelit katsottavissa myös NHL.TV:ssä" eli saa ihan alkuperäisenä näkyviin/kuuluviin siitä klikkaamalla. Mutta siitä huolimatta tullaan tänne iniseen että Antti sitä ja Antti tätä...
Tämä on moneen otteeseen jo tässä ketjussa kerrottu mutta väännetään vielä rautalangasta: Viaplayn telkkarisovellus ei tarjoa tällaista valintaa. No, nyt sinä saatat sanoa, että katso sitten läppäriltä tai puhelimelta. Johon minä vastaan, että vaikka Mäkisen selostukset minua vituttavatkin niin vielä enemmän vituttaa a) nykivä läppärin kuva ja/tai b) pieni puhelimen kuva. Joten valitsen kahdesta pahasta sen pienemmän. Koen tästä huolimatta oikeudekseni näin maksavana asiakkaana valittaa siitä pienemmästäkin (joskaan ei pienestä) pahasta, eli Mäkisen selostuksista.

Jahka saan telkkaristani valittua haluamani pelin enkkuselostuksella (tai Kainulaisella/Vihtilällä) niin voin hyvillä mielin unohtaa koko Antti Mäkisen olemassaolon, enkä kirjoita tähän ketjuun koskaan enää sanaakaan.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Tämä on moneen otteeseen jo tässä ketjussa kerrottu mutta väännetään vielä rautalangasta: Viaplayn telkkarisovellus ei tarjoa tällaista valintaa. No, nyt sinä saatat sanoa, että katso sitten läppäriltä tai puhelimelta. Johon minä vastaan, että vaikka Mäkisen selostukset minua vituttavatkin niin vielä enemmän vituttaa a) nykivä läppärin kuva ja/tai b) pieni puhelimen kuva. Joten valitsen kahdesta pahasta sen pienemmän. Koen tästä huolimatta oikeudekseni näin maksavana asiakkaana valittaa siitä pienemmästäkin (joskaan ei pienestä) pahasta, eli Mäkisen selostuksista.

Jahka saan telkkaristani valittua haluamani pelin enkkuselostuksella (tai Kainulaisella/Vihtilällä) niin voin hyvillä mielin unohtaa koko Antti Mäkisen olemassaolon, enkä kirjoita tähän ketjuun koskaan enää sanaakaan.

Eikö tuo sama asia hoidu kun käynnistät viaplayn tietokoneella ja yhdistät chromecastin kautta NHLTV:n pelin televisioon?
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
En muuten tiedä kuvittelenko, mutta aina kun Mäkinen selostaa, niin taustaäänet (normaaliaikaan yleisöäänet) oli ruuvattu napsun hiljemmalle kuin muiden selostaessa?

Luulen, että Antti siellä haluaa saada itsensä paremmin kuuluviin, koska hänhän on lähetyksen tähti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En muuten tiedä kuvittelenko, mutta aina kun Mäkinen selostaa, niin taustaäänet (normaaliaikaan yleisöäänet) oli ruuvattu napsun hiljemmalle kuin muiden selostaessa?
Sama juttu ollut välillä KHL:n puolella että halliäänet hiljaisemmalla kuin Vihtilän tai Kainulaisen selostaessa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikö tuo sama asia hoidu kun käynnistät viaplayn tietokoneella ja yhdistät chromecastin kautta NHLTV:n pelin televisioon?
Tai sitten Viaplay voisi vaan tarjota telkkarisovellukseen sen toisen selostusvaihtoehdon. Tai sitten voisin investoida parempaan laitteistoon, jonka kuvassa ei esiinny nykimistä. Tai sitten Viaplay voisi vaan tarjota telkkarisovellukseen sen toisen selostusvaihtoehdon. Tai sitten voisin katsella peliä mutella.

Tai sitten Viaplay voisi vaan tarjota telkkarisovellukseen sen toisen selostusvaihtoehdon.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mä en taas ymmärrä mitä vikaa jengissä on, eikö silmät ja/tai pää toimi? Siellä lukee mulla Viaplayssa ainakin joka jumalan pelin kohdalla "NHL Live pelit katsottavissa myös NHL.TV:ssä" eli saa ihan alkuperäisenä näkyviin/kuuluviin siitä klikkaamalla. Mutta siitä huolimatta tullaan tänne iniseen että Antti sitä ja Antti tätä...

Ongelma on siinä, ettei niitä alkuperäisselostuksia pysty katsomaan siitä sovelluksesta, vaan se onnistuu vain koneelta. Jos taas konetta tarvitsee silloin muuhun, kuten vaikkapa itselläni oli eilen tilanne, niin eipä siitä mitään tule. Olen joskus ihan tiedustellut Viaplayn asiakaspalvelusta, olisiko mahdollista saada ihan siihen Viaplayn-sovellukseen nappi, jolla voi kytkeä alkuperäisselostuksen päälle, mutta vastaus oli vähän samanlainen kuin sinulla :D

Vähän outoa on sekin, ettei NHLtv:tä itsessään voi tilata kuin jonkun VPN-kikkailun kautta, mutta esimerkiksi NFL:n GamePassin voi ostaa Suomessa ilman mitään kikkailua. En ihmettelisi, että Mäkinen olisi tuonkin junaillut jotenkin niin, että on mahdollisimman vaikeaa saada jokaiseen haluamaansa peliin alkuperäisselostus, mutta ehkä tää menee jo liian foliohattuiluksi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eikös kuitenkin suurin osa matseista tule ilman Mäkisen selostusta? Pleijareissa osuus toki kasvaa.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikös kuitenkin suurin osa matseista tule ilman Mäkisen selostusta? Pleijareissa osuus toki kasvaa.
Prime time -otteluista taitaa valtaosa (ellei kaikki) tulla Mäkisen/muun tiimin selostuksella. Noiden matsien takia sitä itsekin voisi harkita Viaplaytä, jos saisi valita selostuksen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Prime time -otteluista taitaa valtaosa (ellei kaikki) tulla Mäkisen/muun tiimin selostuksella. Noiden matsien takia sitä itsekin voisi harkita Viaplaytä, jos saisi valita selostuksen.
Noissa PT-matseissa on se ongelma, että niissä on hyvin rajattu joukkuevalikoima. Käytännössä melkein pelkästään East ja Central nykyisellä lohkojaolla, viime kaudella muistaakseni Metropolitan. Noistakin teoreettisista matseista ei-kiinnostavat (subjektiivinen näkemys) joukkueet yliedustettuina. Nyt olisi kai ollut Hurricanesia tarjolla, mutta sekin oli siirretty.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: PJPT

UpperDeck81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mäkinen tuo nykyisellään jo lisäarvoa siinäkin, että mielenkiinnolla seuraa selostuksia ja arvioi mistä porukka tällä kertaa vetää herneen nenään. Oikean arvauksen voi käydä tarkistamassa täältä. Manthan suolaamisella oli melko pieni kerroin. Mielestäni ihan hassu setä kun ei ota liian vakavasti, huomattavasti enemmän häiritsee ne feikkiäänet otteluissa (lämäri päätypleksiin ja "yleisö" kohisee).
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Minkähänlainen Mäkisen "rant" olisi ollut jos Manthan tilalla olisi ollut joku suomalainen pelaaja? Esim #29..

"Patrik Laine olisi voinut pelata tuon tilanteen paremmin. Mutta minä tunnen Laineen niin hyvin, että tiedän että hän saa tuosta vain lisää nälkää, ja mikäli vain valmennus antaa luottoa, Laine tulee tekemään vielä maalin tänään, ellei jopa kaksi tai peräti kolme."
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Juhani, oletko se sinä? Klubitakkia tarjolla? Harmi jos mielesi järkkyi moisesta, Manthahan ei tosiaan mitää tehnyt moisen ryöpyn eteen. Voimia ja jaksamista sinne näinä vaikeina aikoina

Kai sinä tajuat ottaneesi tällä viestillä hyvin todennäköisen reissun banaanisaarille?
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Alunperin selostuksen idea oli tukea kuvaa tai kertoa asioita, joita ei kuvassa näy (kuvanlaadun vuoksi tai kuvan ulkopuolisia asioita).

Nykyään kuvan tarkoitus on tukea Anttia.

Totta. Kuvaavaa, että kanavan mainoksiin on pelaajat laitettu tekemään sitä mikä tuntuu olevan koko hommassa tärkeintä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Toki se on jännää miten suomalaisessa urheilussa halutaan tehdä ottelun selostajasta jotain elämää suurempaa ja isompaa kun itse tapahtumasta...
Ei taida olla ihan suomalainen ilmiö... Jenkeissä NFL-asiantuntija voi tienata enemmän kuin yksikään NHL-pelaaja, Murray Walker sai viisikymmentä vuotta höpistä formulakopissa mitä sattuu ja se Islannin kaveri nousi rääkymisellään maailmanlaajuiseksi ilmiöksi EM-futiksessa.

Urheilun TV-tuotanto on kokonaisuus, jossa TV:n tekijät ovat ymmärrettävästi suuressa roolissa. Maailmalla vedetään sikäli paremmin, että roolitus on selkeämpi. Esim. Doc Emrickhän ei koskaan ollut luistellut, silti homma toimi koska hänen vieressään istunut kaveri hoiti asiapuolen.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
En seuraa juurikaan koripalloa, mutta tulee aina välillä katsottua youtubesta tuon TNT:n Insine the NBA pätkiä. The Inside Guys, jossa on Barkley, O'Neal ja Kenny Smith höpisemässä. Ihan hauskaa ajantappoviihdettä.

Niin sitä minä vaan, että jos meinaa että Mäkisen itseään esille tuova tyyli tehdä hommaansa on vain joku suomalainen ilmiö, niin tuo ei kyllä alkuunkaan pidä paikkansa.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Niin sitä minä vaan, että jos meinaa että Mäkisen itseään esille tuova tyyli tehdä hommaansa on vain joku suomalainen ilmiö, niin tuo ei kyllä alkuunkaan pidä paikkansa.
Ei varmasti meinaa. Ja nyt kun sanoit, niin selvää lienee, että Antti nimenomaan haluaa ameriikasta tuoda tiettyjä elementtejä tänne jylhään Pohjolaan. Ainoa vain, että yleisö on suurimmaksi osaksi hyvin epäamerikkalaista. Yleisesti oman hännän nostajista ei täällä niin välitetä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Yleisesti oman hännän nostajista ei täällä niin välitetä.
Onhan se osittain näinkin. Toisaalta Mäkisellä höystetyt NHL-lähetykset ovat ymmärtääkseni hyvin suosittuja. Eli ei tuossa ihan koko totuutta ole, että täällä ei oman hännän nostajista niin välitetä.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Onhan se osittain näinkin. Toisaalta Mäkisellä höystetyt NHL-lähetykset ovat ymmärtääkseni hyvin suosittuja. Eli ei tuossa ihan koko totuutta ole, että täällä ei oman hännän nostajista niin välitetä.
No joo. NHL:n seuraajat saattavat toki keskimääräistä enemmän amerikkalaista tyyliä ihannoida. Mene ja tiedä. Ei Viasat/Viaplay näytä ainakaan mitään tekevän sen eteen, että Mäkiselle saisi vaikkapa vaihtoehtoisen ääniraidan.

Valioliigahan Viaplayn valttina omaan suuntaan on, mutta pystyn elään ilmankin. Katellaan sitten, jos asiat joskus muuttuu parempaan suuntaan.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pitäisiköhän kuunnella uusin kimanttia jakso, jossa Mäkinen kertoo heti alussa, että hänelläkin oli roolia Laineen ja Dupoisin kaupassa. Nyt on vähän stressaantunut olo niin ei pysty, mutta joskus rennonpana hetkenä sitten kuuntelemaan lisää tuosta roolista.
 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pitäisiköhän kuunnella uusin kimanttia jakso, jossa Mäkinen kertoo heti alussa, että hänelläkin oli roolia Laineen ja Dupoisin kaupassa. Nyt on vähän stressaantunut olo niin ei pysty, mutta joskus rennonpana hetkenä sitten kuuntelemaan lisää tuosta roolista.
Minäpä se kuuntelin. En tiedä menikö ohi, mutta mää en sitä roolia sitten hoksannut tuosta lähetyksestä? Pitkät puhelut oli kuulemma käyty Paten kanssa kun homma oli selvä ja siirto valmis.
 
Onhan se osittain näinkin. Toisaalta Mäkisellä höystetyt NHL-lähetykset ovat ymmärtääkseni hyvin suosittuja. Eli ei tuossa ihan koko totuutta ole, että täällä ei oman hännän nostajista niin välitetä.

Johtuiskohan siitä, että Mäkisellä höystetyt lähetykset tulevat NHL-fanin kannalta parhaaseen katseluaikaan? Väitän niiden olevan suosittuja oli Mäkinen siellä tai ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös