Antti Mäkinen

  • 1 387 167
  • 4 503

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Nyt täytyy kyllä sanoa, että oli heikko vierasjakso. Vieras jätettiin hieman taka-alalle. Näihin jaksoihin ei kuuluisi Mäkisen tarinanveistelyt alkuunkaan. Pitäisi keskittyä vieraaseen ja tässä tapauksessa Ristolaiseen ja vieläpä harvinaiseen aktiiviurheilijaan, joka puhuukin asioista, eikä mitään ympäripyöreyksiä. Ei tietenkään Rassekaan kaikkeen voi kantaa ottaa, mutta paljon enemmän olisi miehestä saanut irti, kuin nyt saatiin. Huono jakso, eikä mitenkään RIstolaisesta riippuvainen.

Ja eiköhän tuon alun sekoilun olisi voinut ohittaa hyvinkin yksinkertaisella konstilla. Antaa Mäkisen numero vaikkapa Timosen toimesta Rasselle etukäteen ja tieto soitellaanko jenkki vai suomipuhelimeen. Muutenkin tuntui Mäkinen puhuvan liian innokkaasti Rassen päälle. Jos aiemmin vierasjaksot ovat olleet jaksojen parhaimmistoa, niin nyt vedettiin sitten rimanalitus. Ei olisi paljoa tarvinnut etukäteen valmistautua. Ja jätettiinhän tuo alkuun lupailtu juniorien maailmanmestaruuskin tyystin käsittelemättä, vaikka tästä olisi varmasti riittänyt Rassella hyvää tarinaa.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Rush

Rara

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Omasta mielestä oli hauska jakso. Sai hekottaa kunnolla useampaan otteeseen kuten Rassen tähtikentällisen veskarivalinnalle, munariepisodille, draftihaastattelulle ja kansallislaulujen kuuntelemisille. Toki yleisesti vieras jäi nyt taka-alalle ja Timosen kysymys "oletko Mikko Koivun kanssa samaa ikäluokkaa?" oli melko nolo, mutta komiikan puolellehan sekin meni ja taas osoitus siitä, kuinka Suomen johtava kiekkoanalyytikko Kimmo-poika Hartsin naapurista on pihalla vähän kaikesta.

Mutta viihdettähän tämä podcast on ja sopivaa vaihtelua TNF:n rinnalla. Itseäni eniten ärsyttää se, että Mäkinen ei osaa kysyä oikeita kysymyksiä vaan ne ovat tasoa "mitä syöt aamupalaksi?" ja "millainen kaupunki se Buffalo on?" sen lisäksi, että jos sattuu tulemaan hyvää jutun aihioita, niin se kuivuu siihen, että Antti Vihtorin on "pakko kertoa tähän väliin yks hauska juttu" ja sitten tulee pitkä tarina jostain KHL:stä, jonka jälkeen miettii, että olipahan taas hauska ja mistähän tuo juttu nyt edes tuli tässä kohdin mieleen. En myöskään ymmärrä mikä periaate se on, että podcastia ei leikata. Hyvä esimerkki taas tänään, kun oli ongelmia saada Rasmus linjoille, jossa kesti aika kauan ja mikäs jakso se oli tässä jokin aika sitten, kun Mäkisen oli kesken jakson kirjoitettava viestiä tyttärelleen. Tuo periaate on kyllä kuuntelijoiden aliarvostamista. Taitaa kuitenkin olla kyse siitä, että Mäkinen ei osaa jaksoja leikata.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Ihan järkyttävä myötähäpeä itsellekin tuli, no toki sattuuhan näitä aivopieruja kaikille.
Tuo ei ollut aivopieru. Tuo oli niin käsittämätön munaus että en itse enää pysty kuuntelemaan. Virheitä sattuu kaikille ja ne ei podcasteissa haittaa, mutta tää Timosen esitys oli sellanen että veikkaan kenen tahansa jääkiekko seuraavan olevan vaikka 3 promillen kännissä ei tollasta virhettä tekisi.

Timonenhan on ollu pihalla kun lumiukko esimerkiksi NHL:n historiasta. Jos siellä pelaat yli 1000 peliä etkä tiedä seurojen historiasta mitään niin ihmetyttää. Ei mua haittaa vaikka tän Ristolaisjakson alkusekoilut mut tuo Koivu episodi oli sen luokan rimanalitus että en jaksoakaan enää kuuntele.

Ois kiva tietää mitä Mäkinen oikeasti miettii noista. Jos pitäisin podcastia niin en kyllä ketään vierasta kehtais kutsua kun juontajapari on noin kassalla.
 

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tuo Timosen ikäsekoilu oli täysin uskomatonta, mutta itseä vitutti myös se ,että kun Timosen toimesta oli saatu hyvään alkuun maajoukkue keskustelut Rassen kanssa( varmasti kiinnostava aihe useille), niin eiköhän Mäkinen keskeytä ja ala heittää jotain umpipaskaa läppää kanansiivistä ja puheenaihe vaihtuu sitä myöten. Kyllä tällä podcastilla on hetkensä, mutta säännöllisin väliajoin kyllä savu nousee päästä näiden kahden tyhjännaurajan takia.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
A: ”Mää kaivoin muuten pari mielenkiintosta tilastoo ihan tätä jaksoo varten, kun aattelin, että kuulijoita ja ehkä suakin Kime saattas kiinnostaa. Vartoos vähä, kummää haen ton mun läppärin tualta alakerrasta. Ovi auki tosta, sit rappusia alas tosta. Hei ooksä viel siellä? Huuhuu!? Kuuleksää mua Kime?”

K: ”Kjähkjähkjäh!!! Kyllä minä kuulen. Mihinkä sinä menet? Kjäh!”

A: ”No nymmää löysin sen läppärin! Sit takas yläkertaan, noin. Nonni, sit kone auki…tosta…sit tosta…ja viäl tosta. Nonni, siinä se on! Vartoos vähä, ku mä viel varmistan, etten mää puhu ihan kuttaperkkaa. Joo! Kyssäri sulle Kime! Kuka varattiin vuanna yheksäntoistasataayheksänkolme, kymppikiekalla, numerolla kakssataaviiskytä Losiin??”

K: ”No ohhoh, en kyllä tiijä. Pittääpä ihan miettiä. Pahan pistit. Oisko Keku ollu? Ee se kyllä varmaan. Jere se ei ollu. Kupari varattiin pari vuotta myöhemmin…Anna joku vinkki.”

A: ”No sen verran mää voin jeesata, että synnyinpaikkana hällä lukee Kuopio, Finland!”

K: ”Ohhoh! No perkele Tomahan se! Miettisen Tommi. Oishan tuo nyt perkele pitäny tietää. Hyvä kaveri. Ite asiassa viime viikolla soiteltiin ennen ku Hartsin kanssa käytiin tennistä lyömässä. Oli muuten pirun hyvässä kunnossa kentät!”

A: ”Eeii, kyl se olit sinä, jonka Losi varas. ÄÄÄHHHÄHÄHHÄÄÄÄÄÄ!!! EI JUMANKEUTA!! KERÄÄ ITTES MÄKINEN!!! Tää menee eetteriin”

K: ”KJÄHKJÄHKHÄJ!!! Oliko muka näin!? En ois ikinää uskonu, että se oli Losi. Minä muistelin, että Vekasi minut varas?! Asiasta kolomanteen. Tuossa ohi mennen viime viikolla juttelin Kutieerin ja Klaa Tsiruun kanssa Flaijersin tilanteesta niin arvaatko mitä?”

A: ”No anna tulla.”

K: ” Jätkät oli kuullu semmosta huhua, että Poporouski olis tulossa kesällä vapaana akenttina Flaijersiin ja sitten Vosinktonista se venäläispakki…mikä sen nimi nyt on se leftin pakki se venäläinen…”

A: ”JOHN CARLSON!!!”

K: ”Ei se ku se pikkunen venäläinen..se se se…”

A: ” Ei ku joo ORLOVI, Dmitri Orlov!”

K: ”Just se!”
 
Viimeksi muokattu:

Väkkärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Kalpa
Samoja ajatuksia itselläkin mitä edellä oon saanut lukea mutta ei tää nii vakavaa tarvi olla ja asiallisemmat podcastit voi sitten kuunnella muualta.

Onhan toi hyväntekeväisyys puolestaan semmonen asia mistä saa nostaa hattua kaveruksille ja kyllä näitä jorinoita ihan mielellään kerran viikkoon kuuntelee vaikka Ristolaisen jakso meni vähän minunkin mielestä vihkoon joten parannettavaa toki on tässäkin podcastissa.
 
Suosikkijoukkue
Maajoukkue
Mäkinen on niin turhaan jalustalle nostettu veijari, että tämä podcast vaan alleviivaa sitä. Jos oot hyvä selostamaan ja jengi tykkää, niin ei se tarkoita että nyt työnnetäänkin kaveria tyrkylle vähän joka tuuttiin. Ja jos sä olet joskus ollut hyvä pelaaja, niin se ei tarkoita hyvää kommentaattoria tai alan toimittajaa. Tätä kun me ei vaan Suomessa tunnuta tajuavan.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Onhan toi hyväntekeväisyys puolestaan semmonen asia mistä saa nostaa hattua kaveruksille ja kyllä näitä jorinoita ihan mielellään kerran viikkoon kuuntelee vaikka Ristolaisen jakso meni vähän minunkin mielestä vihkoon joten parannettavaa toki on tässäkin podcastissa.
Todellakin hieno juttu tuo hyväntekeväisyys, näille aina ehdoton hatunnosto!! Sen verran voisivat kyllä vielä tarkentaa, että meneekö hyväntekeväisyyteen todellakin ”kaikki tuotot” (hankintahinnan ja SVH’n väli) vaiko ainoastaan Kimanttia Podcastin osuus? Fanishop / Jersey53 on Sasu Hovin putiikki, joten Antilla on taatusti sinne ”VIPpi”…
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Todellakin hieno juttu tuo hyväntekeväisyys, näille aina ehdoton hatunnosto!! Sen verran voisivat kyllä vielä tarkentaa, että meneekö hyväntekeväisyyteen todellakin ”kaikki tuotot” (hankintahinnan ja SVH’n väli) vaiko ainoastaan Kimanttia Podcastin osuus? Fanishop / Jersey53 on Sasu Hovin putiikki, joten Antilla on taatusti sinne ”VIPpi”…
Hyväntekeisyys on tietysti hienoa mutta eihän ainakaan tuon kautta voi tukea. Timonen veti niin alta riman että muita kautta itse pyrin osallistumaan.

Ketään ei kiinnosta yksittäinen kuuntelija ja varmasti kuuntelijoita riittää jatkossa mutta menee samaan syssyyn Kainulaisen kanssa koska ei halua sanoa Ovechkinin nimeä. Se on selostajan henk koht mielipide ja sinänsä arvostettava. Samalla tavalla minä oisin Timosen perseilyn kanssa samaa mieltä jos kuuntelisin jatkossa. Antti ei tietysti Kimen kaverina uskalla sille sanoa mitään tai Viaplay. Miljonäärin ei tartte tehdä mitään joten jos Antti alkas Kimelle sössöttää että valmistaudu ni Kime vois sanoa että ei muuten kiinnosta tehdä mitään.

Kauhea lähetys ja kyllä Ristolainenkin tais miettiä et "mitä vittua just kuulin".
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
A: ”Mää kaivoin muuten pari mielenkiintosta tilastoo ihan tätä jaksoo varten, kun aattelin, että kuulijoita ja ehkä suakin Kime saattas kiinnostaa. Vartoos vähä, kummää haen ton mun läppärin tualta alakerrasta. Ovi auki tosta, sit rappusia alas tosta. Hei ooksä viel siellä? Huuhuu!? Kuuleksää mua Kime?”

K: ”Kjähkjähkjäh!!! Kyllä minä kuulen. Mihinkä sinä menet? Kjäh!”

A: ”No nymmää löysin sen läppärin! Sit takas yläkertaan, noin. Nonni, sit kone auki…tosta…sit tosta…ja viäl tosta. Nonni, siinä se on! Vartoos vähä, ku mä viel varmistan, etten mää puhu ihan kuttaperkkaa. Joo! Kyssäri sulle Kime! Kuka varattiin vuanna yheksäntoistasataayheksänkolme, kymppikiekalla, numerolla kakssataaviiskytä Losiin??”

K: ”No ohhoh, en kyllä tiijä. Pittääpä ihan miettiä. Pahan pistit. Oisko Keku ollu? Ee se kyllä varmaan. Jere se ei ollu. Kupari varattiin pari vuotta myöhemmin…Anna joku vinkki.”

A: ”No sen verran mää voin jeesata, että synnyinpaikkana hällä lukee Kuopio, Finland!”

K: ”Ohhoh! No perkele Tomahan se! Miettisen Tommi. Oishan tuo nyt perkele pitäny tietää. Hyvä kaveri. Ite asiassa viime viikolla soiteltiin ennen ku Hartsin kanssa käytiin tennistä lyömässä. Oli muuten pirun hyvässä kunnossa kentät!”

A: ”Eeii, kyl se olit sinä, jonka Losi varas. ÄÄÄHHHÄHÄHHÄÄÄÄÄÄ!!! EI JUMANKEUTA!! KERÄÄ ITTES MÄKINEN!!! Tää menee eetteriin”

K: ”KJÄHKJÄHKHÄJ!!! Oliko muka näin!? En ois ikinää uskonu, että se oli Losi. Minä muistelin, että Vekasi minut varas?! Asiasta kolomanteen. Tuossa ohi mennen viime viikolla juttelin Kutieerin ja Klaa Tsiruun kanssa Flaijersin tilanteesta niin arvaatko mitä?”

A: ”No anna tulla.”

K: ” Jätkät oli kuullu semmosta huhua, että Poporouski olis tulossa kesällä vapaana akenttina Flaijersiin ja sitten Vosinktonista se venäläispakki…mikä sen nimi nyt on se leftin pakki se venäläinen…”

A: ”JOHN CARLSON!!!”

K: ”Ei se ku se pikkunen venäläinen..se se se…”

A: ” Ei ku joo ORLOVI, Dmitri Orlov!”

K: ”Just se!”
Kiitos viikon parhaista nauruista @Kelju K. Kojootti ! Aivan huikeaa settiä. Puoliso meinasi vetää nyrkillä päähän, kun herätin hänet unesta hajoamalla tuohon ”John Carlson” kohtaan aivan totaalisesti. Tämä mestariteos pitää omassa mielessään lukea luonnollisesti Antti Vihtorin ja Kimen äänillä, jotta tästä saa kaiken irti.
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Suora lähetys? Nauhoitettu vuorokausi ennen julkaisua. Mutta eivät vaan halua editoida.
Kerro yksikin järkevä syy miksi tuo nyt olisi pitänyt editoida pois?

Sen alun puhelinsekoilun olisi voinut kyllä editoida, mutta en nyt ymmärrä miksi näin moni on pahoittanut mielensä tuosta Kimen aivopierusta.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kerro yksikin järkevä syy miksi tuo nyt olisi pitänyt editoida pois?

Sen alun puhelinsekoilun olisi voinut kyllä editoida, mutta en nyt ymmärrä miksi näin moni on pahoittanut mielensä tuosta Kimen aivopierusta.
”Tämä on Kimanttia me ei editoida mitään”, terveisin Antti Vihtori
 

Hukkakaato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна / Jokerit 1992-2013 / Jokerit 2023-
Mun mielestä tää Ristolaisen jakso oli ihan ok. Ei nyt mikään loistava ja suurin osa vierasjaksoja ollu varmaan parempia sisällöltään, ja totta on että Rassesta olis voinu saada enemmän irti.

Mutta eniten myötähäpeää aiheuttaa edelleen tämä päälle puhuminen ja aiheen ryöstöt / vaihdot ihan toiseen suuntaan. Jotenkin tässä jaksossa sitä tuntui olevan taas enemmän. Antti Vihtorin pakko huutaa niitä ”jo” ja ”mm” yms. joka väliin ja haukkana olla varastamassa heti vuoro kun vaan mahdollista. Timonen alottaa jotain, AV alottaa päälle huutamisen ja sitten ”annamennä”… ”eiku ota sä vaan”. ”No mää tästä nyt kerron tarinan mikä liittyy vireillä olleeseen keskusteluun about ei mitenkään”.

Ihan vaan vinkkinä AV jos tätä ketjua luet, niin podcastissa voi vähän rauhottuakin, ja se on jopa hyve. Se ei ole pelin selostamista missä joka asiaan pitää reagoida sekunnissa. Voi sanoa rauhassa sanottavansa, ja sitten pitää jopa sekuntin tauon, jonka jälkeen toinen voi jatkaa. Jos podcast kestää 1 h 5 min sijaan 1 h 15 min, niin se ei maailmaa kaada.

Näistä keskusteluteknisistä fiboista huolimatta itse sisältö on kuitenkin useimmiten ollut ihan laadukasta ja viihdyttävää, kevyttä kuunneltavaa minkä mielellään laittaa päälle vaikka automatkan ajaksi. Niinimaan sanoin: ”aihioita on”.
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Kerro yksikin järkevä syy miksi tuo nyt olisi pitänyt editoida pois?

Sen alun puhelinsekoilun olisi voinut kyllä editoida, mutta en nyt ymmärrä miksi näin moni on pahoittanut mielensä tuosta Kimen aivopierusta.
Ei tarvitse editoida pois, mutta onhan tuo vieraan kannalta äärimmäisen noloa, ettei Kime viitsi sen verran edes vaikka Wikipediaa vilkaista, että muistaisi iän oikein. Olisi voinut myös ehkä löytää tietoa tuosta maailmanmestaruudesta, jotta olisivat siitä ehtineet puhua. Toki turhaa kai tuollainen valmistautuminen on, kun Mäkisen mopo voi lähteä milloin tahansa keulimaan (tai Mäkinen lähtee kaivelemaan tilastoja) ja eihän niistä aiheista ehdi edes kysymään.

Noloahan tuo tuollaisessa podcastin kontekstissa on, kun vieraasta kai sitä pitäisi puhua kun sellainen on hankittu. Erikseen sitten ne jaksot, kun itse tuotetaan sisältöä ja ollaan itse siellä keskipisteessä. Toki Mäkiselle ei taida ollakaan muita jaksoja, kuin ne joissa hän on keskipisteenä.
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Ei tarvitse editoida pois, mutta onhan tuo vieraan kannalta äärimmäisen noloa, ettei Kime viitsi sen verran edes vaikka Wikipediaa vilkaista, että muistaisi iän oikein. Olisi voinut myös ehkä löytää tietoa tuosta maailmanmestaruudesta, jotta olisivat siitä ehtineet puhua. Toki turhaa kai tuollainen valmistautuminen on, kun Mäkisen mopo voi lähteä milloin tahansa keulimaan (tai Mäkinen lähtee kaivelemaan tilastoja) ja eihän niistä aiheista ehdi edes kysymään.

Noloahan tuo tuollaisessa podcastin kontekstissa on, kun vieraasta kai sitä pitäisi puhua kun sellainen on hankittu. Erikseen sitten ne jaksot, kun itse tuotetaan sisältöä ja ollaan itse siellä keskipisteessä. Toki Mäkiselle ei taida ollakaan muita jaksoja, kuin ne joissa hän on keskipisteenä.
Siitä olen ilmanmuuta samaa mieltä, että jos Kime oikeasti luuli Ristolaisen ja Koivun olevan saman ikäisiä niin se on noloa. Ja se on noloa koko podcastille.

Mutta uskon kuitenkin, että kyllä hän tiesi että heillä on ikäeroa mutta tuli jonkinlainen ajatuskatkos.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
A: ”Mää kaivoin muuten pari mielenkiintosta tilastoo ihan tätä jaksoo varten, kun aattelin, että kuulijoita ja ehkä suakin Kime saattas kiinnostaa. Vartoos vähä, kummää haen ton mun läppärin tualta alakerrasta. Ovi auki tosta, sit rappusia alas tosta. Hei ooksä viel siellä? Huuhuu!? Kuuleksää mua Kime?”

K: ”Kjähkjähkjäh!!! Kyllä minä kuulen. Mihinkä sinä menet? Kjäh!”

A: ”No nymmää löysin sen läppärin! Sit takas yläkertaan, noin. Nonni, sit kone auki…tosta…sit tosta…ja viäl tosta. Nonni, siinä se on! Vartoos vähä, ku mä viel varmistan, etten mää puhu ihan kuttaperkkaa. Joo! Kyssäri sulle Kime! Kuka varattiin vuanna yheksäntoistasataayheksänkolme, kymppikiekalla, numerolla kakssataaviiskytä Losiin??”

K: ”No ohhoh, en kyllä tiijä. Pittääpä ihan miettiä. Pahan pistit. Oisko Keku ollu? Ee se kyllä varmaan. Jere se ei ollu. Kupari varattiin pari vuotta myöhemmin…Anna joku vinkki.”

A: ”No sen verran mää voin jeesata, että synnyinpaikkana hällä lukee Kuopio, Finland!”

K: ”Ohhoh! No perkele Tomahan se! Miettisen Tommi. Oishan tuo nyt perkele pitäny tietää. Hyvä kaveri. Ite asiassa viime viikolla soiteltiin ennen ku Hartsin kanssa käytiin tennistä lyömässä. Oli muuten pirun hyvässä kunnossa kentät!”

A: ”Eeii, kyl se olit sinä, jonka Losi varas. ÄÄÄHHHÄHÄHHÄÄÄÄÄÄ!!! EI JUMANKEUTA!! KERÄÄ ITTES MÄKINEN!!! Tää menee eetteriin”

K: ”KJÄHKJÄHKHÄJ!!! Oliko muka näin!? En ois ikinää uskonu, että se oli Losi. Minä muistelin, että Vekasi minut varas?! Asiasta kolomanteen. Tuossa ohi mennen viime viikolla juttelin Kutieerin ja Klaa Tsiruun kanssa Flaijersin tilanteesta niin arvaatko mitä?”

A: ”No anna tulla.”

K: ” Jätkät oli kuullu semmosta huhua, että Poporouski olis tulossa kesällä vapaana akenttina Flaijersiin ja sitten Vosinktonista se venäläispakki…mikä sen nimi nyt on se leftin pakki se venäläinen…”

A: ”JOHN CARLSON!!!”

K: ”Ei se ku se pikkunen venäläinen..se se se…”

A: ” Ei ku joo ORLOVI, Dmitri Orlov!”

K: ”Just se!”
Siis eikai tää nyt oo oikeasti tapahtunut? :D

Twitter-fiidissä oli joku jo tarrannut tähän Kimen sekoiluun, josta Antti oli sitten pahoittanut mielensä. Sitä eniten ihmettelen, miten jaksaa käyttää vapaa-aikaansa tuolla kaikkien tavisten kanssa vänkäämiseen. Tuskin täysin ammatikseen tätä hoki-journalismia tekevät jaksavat käyttää vapaa-aikaansa siihen, että lähtevät vastaamaan jokaiseen eriävään mielipiteeseen. Vaikea siinä on voittaa mitään.

Toki tässä tapauksessa menee osittain kaverin puolustamisesta, mutta yleisellä tasolla ei rajoitu ainoastaan tähän. Antti on hyvä
päätyössään eli selostamisessa, käyttäisi energiansa siinä kehittymiseen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tajusko Kimmo ton virheensä? Ei kai oikeasti voi ajatella heidän olevan samanikäsiä?
No toisaalta miksi ei. Mikko Koivu on Kimeä melkein 10 vuotta nuorempi ja Sakun pikkuveli, Rasse on sitten sen 11 vuotta nuorempi kuin Mikko mutta kuitenkin selvästi eri ikäluokkaa mitä Kime itse. Sekä Mikko että Rasse on molemmat kuitenkin Timosta sen verran paljon nuorempia että saattaahan tuossa hyvinkin tapahtua sekaannus. Helposti sitä vanhempi mies ajattelee itseään 10-20 vuotta nuoremmat "suunnilleen saman ikäisiksi".
 

Jancky

Jäsen
Nyt on kyllä lähtenyt joillain mopo keulimaan tuon Kimen virheen vuoksi :D muistettava varmaan on että tämä on pääsääntöisesti viihdettä ja sellaisena se myös on otettava. Ketäänhän tuossa podcastissa ei loukattu tuon virheen vuoksi paitsi kuuntelijoiden myötähäpeäsensoreita?

Timosen ulosanti podcastissa on parantunut ja pääsääntöisesti podcast on edelleen kuuntelussa itsellä. Omastakin mielestä toki tuollainen liiallinen faktojen tarkastelu ja tilastojen kaivelu kesken jakson on turhauttavaa kuunneltavaa mutta kun ei jokaviikkoista ole niin ei ole kynnyskysymykseksi itsellä noussut. Ajoittain huonon valmistautumisen huomaa jakson laadussa.

Pitäisikö vannetta löysätä tai sitten jättää kuuntelematta jos ei kestä ajoittaisia Kimmo-pojan höpsöilyjä?
Itse ainakin jätän tuon aiemmin kehutun Puun takaa podcastin kuuntelematta koska en voi niitä kahta puhuvaa ääntä sietää.
 
Viimeksi muokattu:

SkagGully

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Real Atlético Viinijärvi City United
Kimanttia on pysynyt itselläni kuunneltavien podcastien listassa, koska omissa kirjoissani suomalaisissa NHL-yrittäjissä ei ole vieläkään laadullisesti tunkua niin paljon että olisi varsinaisesti vara mistä valita omalla kulutustahdilla, joka on tarkalleen 1 podcast / pvä. Huonompia ohjelmia on matkan varrella toki tippunut pois, Kimanttia on säilynyt, lukuunottamatta kauden 20-21 jälkipuoliskoa jollon en tainnut kuunnella yhtäkään jaksoa.

Alussa Kimanttia oli parhaita suomenkielisiä. Timosen ääni ja jutut olivat tuoreita, viihdearvo asia-arvoa suurempi, mutta silti toimiva ja tasapainoinen paketti. Korona-ajan vierasjaksot jäivät historiaan klassikkoina, ainakin osa niistä.

Tällä sesongilla Kimattia on leimannut se että Kimmo tuntuu isossa kuvassa skarpanneen, on selvästi pyrkinyt olemaan paremmin kartalla liigasta kokonaisuutena ja yrittää löytää oikeasti näkökulmaa ja sanottavaa muutenkin kuin Phillystä, tämä on varsin toivottavaakin jos mies aikoo (?) lajin asiantuntijaksi studioihin jatkossakin.

Toinen leimaava tekijä on Mäkinen, joka tuntuu karkaavan alati kauemmas reaalimaailmasta. Vertailen usein mielessäni miestä Ville Touruun, joka on oletettavasti oikeasti tekemisissä maamme urheilusankareiden kanssa Pohjois-Amerikassa. Paljon. Touru pystyy kutsumaan pelaajia oikeilla nimillä ilman että se kuulostaa KOSKAAN namedroppailulta. Mäkiselle kaikki ovat tuttavallisesti Sukunimen Lempinimiä. Pieni asia mutta useamman kymmenen tunnin jälkeen alkaa jo vähän kyrpimään.

Ja sitten. Tuo saatanan jaksojen ediointikammo. Ilmeisesti Mäkisellä on käsitys että editointi tarkoittaa sitä että studiossa pausetellaan äänitystä ja otetaan uusiksi jonkun perkeleen käsikirjoituksen mukaan. Ei. Se tarkoittaa sitä että nauhoitetusta jaksosta karsitaan kuulijan kannalta ylimääräinen ja häiritsevä paska kuten Timosen pätkäisseet puhelut ja kaikki helvetin "Odotas kun mä katon tosta, missäs se nyt olikaan" -tyyppiset Elite Prospectsin selaamiset pois. Onnistuu esim. Audacity-ilmaisohjelmalla kirjaimellisesti minuuteissa. Ei tule mieleen yhtään podcastia, edes amatööritekelettä, missä olisi yhtäpaljon vastaavaa tauhkaa.

Jos Mäkinen niin selkeästi noita Pohjois-Amerikan toimittajia ihannoi, niin voisi ottaa esim. 32 Thoughtsista mallia miten tehdään podcastista lopputuote, jota kuulijan ei tee mieli kelata seuloakseen paskan seasta sen varsinaisen pihvin.

Ristolais-jakso oli pohjanoteeraus, jossa Kimmon ikäskandaali oli pienin ongelma. En katsonut kellosta, mutta Mäkinen sai ihan varmasti enemmän tarina-aikaa (enimmäkseen aiemmin jo kuulluilla) jutuillaan kuin vieras. Ihme konsepti vierasjaksolle. Väliin Kimmon peruskysymykset tyyliin "Millaista oli asua Buffalossa?" Kovin vähän saatiin vieraasta irti.

Harmi vaan että ei tätä nyt jatkossa taas voi skipatakaan. Viimeaikojen väsyneen keskinkertaisuuden vallitessa näin voisi tehdäkin, mutta tämänviikkoisen sekoilun jatkuessa joutuu kuuntelua jatkmaan tietääkseen mistä porukkaa nyt porisee. First world problems, sotakin on vielä aroilla saakka, mutta silti.
 

Harppuuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Islanders/Kraken ja Doro Wierer
Ovatko herrat Antti ja Kimmo hieman kyllästyneet tai leipiintyneet podin tekoon ? Kaksi edellistä jaksoa ovat ollet paskimmat koko podin historiassa. Kannattais varmaan pitää pikku tauko ja vähän kerätä materiaalia ja tosiaan pikku editointi ois paikkallaan, on vaan niin typerää kuunnella jotain yhdistämis ongelmia, tekstiviestin lähetyksiä lapsille tai tilastojen kaivelua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös