Antti Aalto ja Ilkka Kaarna

  • 2 700
  • 18

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
Luulisi nyt Saipa-fanien heräävän..

Tuossa kiekkolehti tupsahti postiluukusta ja siinä oli huumoripläjäys vanhoista, 99-kysymystä, jutuista.

Antti Aalto sanoi, että Ilkka Kaarna on sellainen valmentaja, jonka ei ikinä haluaisi valmentavan itseään.

Jutun taustaa, tietääkö kukaan?
 

theref

Jäsen
Kaarna taisi olla SaiPan valmentaja silloin kun Antti oli nuori ja lupaava, nouseva tähti. Ili ei kuitenkaan antanut Andylle poikasen tahtomaa vastuuta ja peliaikaa, joten Andy suuntasi putkensa Turun suuntaan. Siitä lähtien Andy on noita Iliä vähemmän mairittelevia kommentteja antanut.
 

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Kaarna istutti Aaltoa viltissä B-junnuissa, jonka syystä Antti lähti Turkuun, ja tänäkin päivänä Aallon lähisukulaiset vihaavat Kaarnaa, jonka ymmärrän täysin.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Tämän kaksikon huonoista väleistä on liikkunut paljon huhuja. Itse muistan jostain kuulleeni, että välit viilenivät, kun Aalto teki sopimuksen TPS:n kanssa kesken kautta. Rangaistuksena tästä Kaarna heitti Aallon penkille ja sitä taas Aalto ei sietänyt. Korostan, että tämä on vain kuulopuhetta. Totuutta kaksikon välirkosta ei taida tietää kukaan muu kuin kaksikko itse.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti Lapa
Kaarna istutti Aaltoa viltissä B-junnuissa, jonka syystä Antti lähti Turkuun, ja tänäkin päivänä Aallon lähisukulaiset vihaavat Kaarnaa, jonka ymmärrän täysin.

Oletko itsekin Aallon sukua, vai miten tiedät hänen sukulaistensa mietteistä?

Ei ole salaisuus, että itse pidän Kaarnaa hyvänä tyyppinä, enkä salaile sitäkään, että Antti Aallosta en ole koskaan pitänyt. Nämä tosin ovat omia hyvin subjektiiviia mielipiteitä.
 

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Viestin lähetti mirasane


Oletko itsekin Aallon sukua, vai miten tiedät hänen sukulaistensa mietteistä?

Ei ole salaisuus, että itse pidän Kaarnaa hyvänä tyyppinä, enkä salaile sitäkään, että Antti Aallosta en ole koskaan pitänyt. Nämä tosin ovat omia hyvin subjektiiviia mielipiteitä.
Antti Aalto on kaverini kummi, että sillä lailla.
 

sannifan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Viestin lähetti mirasane
Tämän kaksikon huonoista väleistä on liikkunut paljon huhuja. Itse muistan jostain kuulleeni, että välit viilenivät, kun Aalto teki sopimuksen TPS:n kanssa kesken kautta. Rangaistuksena tästä Kaarna heitti Aallon penkille ja sitä taas Aalto ei sietänyt. Korostan, että tämä on vain kuulopuhetta. Totuutta kaksikon välirkosta ei taida tietää kukaan muu kuin kaksikko itse.

Näin olen minäkin ymmärtänyt. Mutta tiedä sitten mikä on totuus, se voi olla jotain ihan muuta;) Isot pojat on kertonu että Aallolla oli nuorempana sitä kuuluisaa nestettä väärässä päässä, nyttemmin se on kuulemma valahtanut jo pois. Tämä kaikki on sitä legendaarista huhupuhetta, itse en ole Antti Aaltoa tavannut, veljeen olen kyllä "pari" kertaa baarissa törmännyt.

Niin ja Kaarnahan on maailman mukavin mies:)
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti sannifan

Isot pojat on kertonu että Aallolla oli nuorempana sitä kuuluisaa nestettä väärässä päässä, nyttemmin se on kuulemma valahtanut jo pois.

Omat mielipiteeni kyseisestä herrasta olen muodostanut juuri noina kuuluisina nuoruusvuosina ja luultavasti siksi ne ovatkin niin negatiiviset. Koska Lappeenranta on pieni kaupunki ja meillä sama syntymävuosi ovat tiemme kohdanneet muutamia kertoja. Kavereita emme koskaan ole olleet, mutta yhteisiä tuttuja löytyykin jo joitakin, samalla riparilla olemme olleet, ym. Tuon SaiPan 75-ikäluokan parhaat pelaajat olivat Veli-Pekka Nutikka ja Antti Aalto. Vellu oli jo siinä iässä äärimmäisen mukava tyyppi. Vaikka oli ikäluokkansa stara, ei mitään tähden elkeitä ollut. Aalto taas... no, sanotaan, että hän oli Vellun vastakohta.
 

Siili

Jäsen
Kaarnasta

Tuon mirasanen version minäkin olen kuullut useammasta paikasta ja sen takia olenkin siinä uskossa, että noin tapahtumat kulkivat.

Aaltohan ei ole ainoa pelaaja, johon Kaarna on siltansa polttanut. Aallon lisäksi ainakin Viitakoski on sanonut, että niin kauan kun Kaarna vaikuttaa saipassa niin hän ei pelaa täällä. Jonkin asteisesta välirikosta oli myös McTavishin lähdön yhteydessä puhe, mutta tästä ei ole täyttä faktaa.

Tuntuu vähän siltä, että Kaarnalla ja yleisesti nuorilla pelaajilla olisi enemmänkin toimeentulo-ongelmia. Näistä nuorista tulee ensimmäisenä mieleen juuri Aalto, Viitakoski ja Holopainen. Muitakin löytyy, mutta nimiä ei viitsi mainita, koska siitä voisi olla vielä hallaa kyseisille pelaajille. Ehkä Kaarna yrittää kovistella nuoria lupauksia, ettei tarvitsisi maksaa niin paljoa?

Todettakoon vielä loppuun, että en pistä tätä kaikkea Kaarnan piikkiin. Ei hän mikään puhdas pulmunen ole, mutta on sitä pelaajillakin oma lusikkansa sopassa.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Lapa

Antti Aalto on kaverini kummi, että sillä lailla.
Onkohan kyseessä joku toinen Antti Aalto vai minkäs ikäinen tämä sinun kaverisi oikein on.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Viestin lähetti matti&teppo
Onkohan kyseessä joku toinen Antti Aalto vai minkäs ikäinen tämä sinun kaverisi oikein on.

No en mä ainakaan tiedä onko outoa, jos -75 syntynyt Aalto olis vaikka -87 syntyneen kummi? Kyllä sitä ollaan kumeina oltu vähän nuorempinakin? Noh joo on toi kyl aika pieni ikä ero, mutta kuitenkin!

Kyllä mäkin oon kummi, vaikka olin sillon 17. Onhan tietysti 12-13v. eri asia, mutta ei kuitenkaan kummallisuus!
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää menee nyt aiheesta ohi ja lujaa, mutta eiköhän kummiksi pääse vasta riparin jälkeen, eli n. 14-15 vuotiaana. Kun Aalto on 26 tai 27, tämä kummipoika on n. 11 v (korkeintaan). Mutta mitä siitä, kukin pitäkööt kavereina minkä ikäisiä tahansa, turha tätä juttua kai kyseenalaistaa.
 

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
Nestettä on riittänyt Jyväskylänkin "tähdillä".

Ari Ahonen kiitti Jypiä kasvatustyöstä haukkumalla, kun ei tarjottu kunnon sopimusta. Mokahan se oli, mutta ei Jyp pysty samanlaista elintasoa tarjoamaan kuin IFK.

Vertala on leijunut monta vuotta.

Poikkeuksena Jussi Pesonen, hän oli Hippoksella suosituin pelaaja, kotipeleissä sytytti kovilla taklauksilla. Muistaa moikata vanhoille kavereillekin välillä. Minä en tosin niihin kuulu, mutta yksi tuttu kuuluu.

Jalat maassa on myös Miska Kangasniemellä, olin samassa koulussa. Kaverista ei uskoisi "siviilissä", että on todella kova kaukalossa, vaatimaton kaveri.
 

vsop

Jäsen
En menisi moittimaan Ari Ahosta, sopimus JYPin kanssa oli juuri niin huono, ettei sitä kannattanut allekirjoittaa. Eikä JYP näytä mitenkään muuttuneen Ahosen sopimuksen töpeksimisen ajoista.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Viestin lähetti Jermu
Tää menee nyt aiheesta ohi ja lujaa, mutta eiköhän kummiksi pääse vasta riparin jälkeen, eli n. 14-15 vuotiaana. Kun Aalto on 26 tai 27, tämä kummipoika on n. 11 v (korkeintaan). Mutta mitä siitä, kukin pitäkööt kavereina minkä ikäisiä tahansa, turha tätä juttua kai kyseenalaistaa.

niin jos tämä kyseinen kaveri on "selvästi" nuorempi kun lapa, esim veljen kaveri?

sorry tsät tsät
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Olli Jokisellekaan ei Kalpasta kunnon sopimusta tullut, vaikka oli ikäluokkansa selvästi paras. Ilmeisesti sukset menivät ristiin lähinnä Junnon kanssa eikä niinkään seuran. Hifk:ssa sitten pelasikin kohtuullisen kauden muuten niin surullisella Eavesin kaudella. Nestekin on NHL:ssä ilmeisesti laskettu päästä pois, jos sitä Hifk:n aikoina kohtuullisesti siellä olikin.

Tuskin Jokiselle tai Ahoselle olisi mahdottomia tarvinnut maksaa, varsinkin kun samaan aikaan Kalpaankin taisi tulla Roman Oksiuta ynnä muita suuruuksia jotka eivät varmaan pelanneet ainakaan halvemmalla kuin Jokinen olisi pelannut. Ja Ollihan oli tarpeeksi hyvä ykkössentteriksi jo 18-vuotiaana, varmaan oma poika olisi vetänyt enemmän yleisöä kuin tusinaulkomaalaiset vaikka junnulle olisi vähän enemmänkin palkkaa maksanut.
 

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Viestin lähetti matti&teppo
Onkohan kyseessä joku toinen Antti Aalto vai minkäs ikäinen tämä sinun kaverisi oikein on.
On kyllä aivan -85 syntynyt Kauppiksessa opiskeleva kaveri. Ei teidän tietysti ole pakko uskoa mutta minulla on tietoa aivan faktapohjalta.

chatchatchat says Lapa.
 

Zilver Hawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK kaikki lajit ja sbPaNu
ei kummiksi tartte aina ryhtyä silloin kun napero syntyy, onnistuu myöhemminkin. esim oma kummityttöni kastettiin vasta kaksi vuotiaana ja eräs kaverini avopuoliso jo parikymppisenä. joten Aalto voisi hyvinkin olla 12 vuotta nuoremman kummi....:)

ps. sori ei juurikaan liity j.kiekkoon mitenkään
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös