Anton Lundellin poikittainen maila Jere Innalaan

  • 50 165
  • 329

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Tärkeintä että Innala ei loukkaantunut, ja Lundell varmaan nuorena kaveri tuosta ottaa opiksi.
Liigan kurinpidosta vastaaville suosittelisin sen sijaan jääkiekon sääntöjen kertausta sekä pohdintaa siitä ovatko he tehtäviensä tasalla.
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Opiksi, mitä?!? Että noin voi tehdä?

Mikäli kyseessä olisi ollut vaikkapa Pelicansin Antti Tyrväinen, olisiko hänkin vaan ottanut opikseen?
Ei. Olisiko parempi että Tyrväinen ei olisi ottanut opiksi? Absurdeja kysymyksiä.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pikkuisen lähtee taas keskustelu käsistä täällä. Teko oli törkeä ja tietysti tuomittava, mutta suurempi ongelma tässä tilanteessa on kurinpito, joka ei tehnyt töitänsä.

Lundell ei näillä näytöillä ole vielä likainen pelaaja, niin kuin ei ollut Jussi Jokinenkaan sen yhden taklauksen jälkeen. Joskus olisi hyvä pikkuisen rauhoittua ja katsoa maltillisemmin kokonaisuutta.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
En minä tuomiosta tai sen antamatta jättämisestä ole päättänyt. Jos samaa mieltä kurinpitoelimen kanssa oleminen on "pihalla olemista", niin jaksuhalit vaan sinullekin.

Kun tsekkaa pikaisella otannalla Keisarin viestihistoriaa, niin kyseessä on kaveri, joka luulee että vitun hokeminen keskustelupalstalla on kova juttu. Ehkä Palokassa nämä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Todella törkeä teko, josta jäi kurinpidolla työt tekemättä, valitettavasti. Mutta toivottavasti vaihtoehtoinen kurinpito ottaa asian kontolleen Jotenkin näin.

Sasha Barkov soittaa Lundellille Ja kertoo, että Anton sikaili nyt kolme kertaa; ensimmäisen, viimeisen ja ainoan kerran. NHL-varaus ensimmäisellä kierroksella hänen johtamaansa joukkueeseen tarkoittaa juuri päinvastaisia arvoja kuin mitä tuo teko osoitti.

Jatkoksi vielä Miro Karjalaisen puhuttelu, jossa Miro kertoo, mitä tapahtuisi sille kaverille, joka Antonia noin rumasti mailalla löisi. Miro myös kertoisi, että on entisen pelikaverinsa Tommi Tikan kanssa sopinut, että koska kurinpito kävi Salmelaisen kanssa oluella perjantai-iltana ja löi kättä päälle, niin Miro taas sopi Tommin kanssa, että seuraavassa kohtaamisessa Tommi pudottaa Antonin kanssa rukkaset jäähän. Samalla testataan, onko Antonilla pallit vai teeskentelikö hän vain kovaa jätkää lyödessään Innalaa. Miro katselisi tapahtumaa jäällä vierestä.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Koomista seurattavaa tämä IFK:n muutamahenkinen fanipartio tässä ketjussa, jotka vähättelevät reaktioita Lundellin tekoon "itkemiseksi ja parkumiseksi" ja samaan syssyyn homottelevat ja vittuilevat ihmisille muun muassa heidän asuinpaikkakunnistaan. Ihan kuin lukisi jotain Ylilautaa.

Itse teosta olisi pitänyt antaa vähintään pari peliä kakkua. Lundellia en pidä likaisena pelaajana, vaikka nyt meni selvästi yli.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Koomista seurattavaa tämä IFK:n muutamahenkinen fanipartio tässä ketjussa, jotka vähättelevät reaktioita Lundellin tekoon "itkemiseksi ja parkumiseksi" ja samaan syssyyn homottelevat ja vittuilevat ihmisille muun muassa heidän asuinpaikkakunnistaan. Ihan kuin lukisi jotain Ylilautaa.

Brändinmukaista toimintaa, stadilaiset ovat niitä tosi- Äijjiä ja Muijjia, maalaiset taasen lampaita. Harmittavasti nuo vanhanliiton sedät ja tädit alkavat olla katoavaa luonnonvaraa Jatkoajassakin... välillä ihan viihdyttäviä purkauksia tulee sieltä suunnalta

Takaisin aiheeseen. Seuraavassa HPK-IFK kohtaamisessa, mikäli Lundell pelaa, Kerhon oma kurinpito-osasto (jos sellaista löytyy?) voi muistuttaa poikaa siitä mitä kaukalossa saa tehdä ja mikä ei ole suositeltavaa. Sen jälkeen asiaan ei tarvitse enää palata.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tommi pudottaa Antonin kanssa rukkaset jäähän. Samalla testataan, onko Antonilla pallit vai teeskentelikö hän vain kovaa jätkää lyödessään Innalaa. Miro katselisi tapahtumaa jäällä vierestä.

Miksi ei Innala vaikka itse? Vähän kuten rapakon takana monesti näkee, että pelaaja jota vastaan on sikailtu niin puolustaa itse itseään, jos lähtökohtaisesti on samaa kokoluokkaa jne. molemmat. Innala vs Lundell, sitä Karjalainenkin voisi katsoa vierestä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Miksi ei Innala vaikka itse? Vähän kuten rapakon takana monesti näkee, että pelaaja jota vastaan on sikailtu niin puolustaa itse itseään, jos lähtökohtaisesti on samaa kokoluokkaa jne. molemmat. Innala vs Lundell, sitä Karjalainenkin voisi katsoa vierestä.

Kuka Tommi? Sama jätkä, joka toimi taannoin Generouksen lattiarättinä? Niillä näytöillä lienee yksi ja sama, että tuleeko Tommi vai joku juniori antamaan sen kuitin.

Mielestäni olisi nimittäin ihan hyvä jos se kuitti tulisi. Olettaen, että se auttaisi joidenkin nimimerkkien pääsemistä yli tästä tragediasta sekä vuosisadan kurinpidollisesta oikeusmurhasta.
 

Ralph

Jäsen
Miksi ei Innala vaikka itse?
Aivan turha hommata ulosajoa ja pelikieltoa. Jos Liigassa saisi tappelusta vitosen kuten NHL:ssä, niin voisi kärkiäijäkin tapella.

Ja jos Tikka, Räsänen tai kuka tahansa Lundellin haastaa, niin ei Lundell kuitenkaan tappele. Ja miksi tappelisi?
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Ongelma on lähinnä siinä millaisen viestin Liigan kurinpito lähettää kauden ensimmäisessä (!) kurinpitoa vaativassa tapauksessa. Löperön käsienpesun, typerää selittelyä ja silmien sulkemisen. Vielä viime kaudella oltiin kauhean huolissaan päähän kohdistuvista taklauksista ja niistä annettiin kovia pelikieltoja. Nuokin puheet haihtuivat aika nopeasti tuuleen.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Miksi ei Innala vaikka itse? Vähän kuten rapakon takana monesti näkee, että pelaaja jota vastaan on sikailtu niin puolustaa itse itseään, jos lähtökohtaisesti on samaa kokoluokkaa jne. molemmat. Innala vs Lundell, sitä Karjalainenkin voisi katsoa vierestä.

Koska ei olla rapakon takana. Innala 174 cm, Lundell 185 cm, sama kokoluokkako?

Ei törkeästä rattijuopumuksestakaan tarjota lisää olutta "rangaistukseksi".

No, mitään myllyjä ei tarvinne odottaa. Mutta kurinpito söi omaa uskottavuuttansa taas ison palan.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Aivan turha hommata ulosajoa ja pelikieltoa. Jos Liigassa saisi tappelusta vitosen kuten NHL:ssä, niin voisi kärkiäijäkin tapella.

Ja jos Tikka, Räsänen tai kuka tahansa Lundellin haastaa, niin ei Lundell kuitenkaan tappele. Ja miksi tappelisi?

Tästähän minäkin olen usein avautunut, että ulosajon sijaan tappelusta pitäisi tulla vaikka 10min käytösrangaistus. Vituttaa katsella niitä maalinedustakahinoita missä kaikenmaailman jampat hieroo hanskaa toistensa naamoihin tietäen, että säännöt suojelevat heitä ja ylipäätään säännöt suosivat Liigassa rottailua.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tästähän minäkin olen usein avautunut, että ulosajon sijaan tappelusta pitäisi tulla vaikka 10min käytösrangaistus. Vituttaa katsella niitä maalinedustakahinoita missä kaikenmaailman jampat hieroo hanskaa toistensa naamoihin tietäen, että säännöt suojelevat heitä ja ylipäätään säännöt suosivat Liigassa rottailua.
Valitettavasti vain tämä nykyinen touhu tuhoaa itse itsensä. Jos miettii asioita historian valossa, niin sen takia aikanaan oli ne poliisit, kun sanktiot huippujen telomisesta ja rottailusta oli liian pieniä. Poliiseista päästiin eroon kun kurinpidollinen linja kiristyi ja sanktiot kasvoi. Tähän päälle vielä yhteiskunnallinen muutos ja keskustelu nyrkkihippasien vaikutuksista aivotoimintaan on ollut ajamassa sitä hommaa alas. Ja tämä siis ihan yleisesti jääkiekossa katsomatta sarjaa. Jos kurinpidollinen linja löystyy taas niin se johtaa vääjäämättä sen ns. koodiston palaamiseen jääkiekkoon, koska jos ei kurinpito hoida niin pelaajien on vain pakko ottaa sen kurin pitäminen sitten omiin käsiinsä. En pidä ajatusta välttämättä kauhean houkuttelevana tulevaisuudenkuvana.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Koomista seurattavaa tämä IFK:n muutamahenkinen fanipartio tässä ketjussa, jotka vähättelevät reaktioita Lundellin tekoon "itkemiseksi ja parkumiseksi" ja samaan syssyyn homottelevat ja vittuilevat ihmisille muun muassa heidän asuinpaikkakunnistaan. Ihan kuin lukisi jotain Ylilautaa.
Homotteluhan on perseestä ja vähän 80-lukua. Tämä ketju oli HIFK:n omalla puolella josta moderaattorit sen tähän siirsi. Näinpä tuo moraalihomottelukin taisi olla ihan muutamaan ”omaan” kohdistuvaa. Ei sekään hyvä ole mutta johan jonkun muun seuran kannattaja siitä onnistui itseensä ketjun siirron jälkeen jollain ilveellä ottamaan.

Täällä on jauhettu jotain Tikasta ja tappelusta? Kiirettä tulee pitämään Tommilla kun voisi hoitaa itse ensin sen Dykin pää edellä laitaan lennättäneen niskapoikkarin itse Karjalaisen kanssa alta pois. Noh tuskin nämä mitään jatkoa saavat kun kurinpidollakin oli parempaa tekemistä.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Olisi Lundellin pojalle hyvää oppia ottaa mylly seuraavassa kerhopelissä jos joku tulisi haastamaan. No eihän sieltä ketään tule, mutta auta armias jos samanlaisen tempun tekee änärissä, niin sit tulee.. Ja ilman kyselyitä. Siellä maksetaan hintaa moisesta joko tiputtamalla hanskat tai pitämällä hanskat kädessä, mutta turpaan tulee joka tapauksessa ja kovaa.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Homotteluhan on perseestä ja vähän 80-lukua. Tämä ketju oli HIFK:n omalla puolella josta moderaattorit sen tähän siirsi. Näinpä tuo moraalihomottelukin taisi olla ihan muutamaan ”omaan” kohdistuvaa. Ei sekään hyvä ole mutta johan jonkun muun seuran kannattaja siitä onnistui itseensä ketjun siirron jälkeen jollain ilveellä ottamaan.
Ei ollut. Sieltäkin tosin siirrettiin viesti tai pari tänne. Liigan ketjussa oli eka viesti, muistaakseni "Epäpuhtaat ja kyseenalaiset taklaukset kaudella 2020–2021."
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Tämä turhailu riittää, käyttäjä on passitettu pelikieltoon
Jotta muut kallut ei astuisi samaan miinaan: moraalihomot.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Täytyy laittaa omakin lusikka tähän soppaan kun näyttää "keskustelu" käyvän yhä kiivaana ;)

Mun puolueettomaan silmään näytti siltä ettei Lundell mitään vahinoittamista tieten hakenut. Oli vaan pää kierroksilla ja turhautunut. Siinä oli sitten kymmenen senttiä lyhyempi kaveri hyvin hollilla niin pimeni. Mikään tappoisku tuo ei onneksi ollut vaan enemmän laittoi sen mailan siihen olkapään päälle ja painoi kuin että olisi voimalla hakannut.

Silti olisi pitänyt ymmärtää, että niskassa ja kaulassa on hyvin arkoja paikkoja. Yksi nikama kun murtuu väärästä paikkaa joutuu uhria syöttämään lopun ikää. Eikä se murtuma tarvitse mitään suuria voimia kun osuma osuu väärään paikkaan. Siksi mun mielestä kaksi peliä olisi ollut oikea muistutus.

Pahinta tässä on kurinpidon toiminta. En pysty käsittämään tuota selitystä että kumpikaan ei loukkaantunut etenkään kun jokin aika sitten painotettiin että teko on ratkaisevampi kuin seuraus. Tossa oli oikeasti mahdollisuus halvaantumiseen ja kohde oli kiekoton. Täysin turha teko jota kohde voinut ennakoida. Nyt kurinpito ei oikein voi enää lätkiä rangaistuksia jos molemmat jatkavat peliä.
 

Karpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jotta muut kallut ei astuisi samaan miinaan: moraalihomot.

Valitettavasti tällekin foorumille alkaa pikkuhiljaa valumaan näitä lasten ja nuorten omilta palstoilta tuttuja sanontoja ja lyhenteitä. Pekkakin nyt oppinut uuden ja ylpeänä sitä esittelee palstan sedille ja tädeille.

Mitä vaan voi kirjoittaa, mutta mitään ei tarvitse perustella. Sehän on se nykypäivän trendi.

Ulostetaan ensin se oma huikea aivotuotos, sen jälkeen muistetaan kutsua vasta-argumentoijaa "moraalihomoksi" ja ehkä vielä lopuksi on tarpellista mainita linkistäsi löytyvä, varsin nerokas ja argumentatiivinen voittokortti U MAD.

Tätä lisää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös