Altti Salomäen etusivun kolumnissa ruoditaan SM-Liigan muutoshenkeä ja vaaditaan pysyvyyttä. Kaipaisin kuitenkin lisää perusteluja. Pelkkä Coca-Cola esimerkki ei riitä vakuuttamaan, että vanha kaava on toimiva.
Ihmiset nimittäin hakevat yleisesti vapaa-ajalta ja viihteestä paljolti erilaisia elämyksiä kuin aiemmin. TV:ssä realitysarjat valtaavat alaa ja videopelit korvaavat hiekkalaatikkoleikit. Nämä esimerkit eivät kerro sinällään jääkiekosta mitään, mutta ne osoittavat sen, että viihteen saralla tapahtuu muutosta.
Kaikkiaan tarjonta ja siten myös kilpailu viihteen ja vapaa-ajan käytön saralla on monipuolistunut. Ei olekaan lainkaan selviö, että kansa lähtee katsomaan SaiPan vierailua kotikonnuilla ennemmin kuin lähtevät vaikkapa trendikkäästi näyttäytymään kuntokeskuksissa tai jäävät IT-työporukkansa yhteiseen illanviettoon vokottelemaan sihteereitä ja nauttimaan ilmaisesta alkoholista.
Näkisin muutokseen myös sikäli tarvetta, että kiekkomaailma Suomen ympärillä on muuttunut. NHL ei ole enää ainoa sarja, joka riistää parhaita pelaajiamme ulkomaille, vaan palkka- ja pelin tasoltaan houkuttelevia sarjoja on useita. Tulisiko meidän seistä tumput suorina, kun SM-Liiga on jäämässä statistin rooliin tasokkaista pelaajista kilpailtaessa?
Haluaisin tietää, mitkä muutokset kirjoittajaa lopulta häiritsevät. SM-Liiga muutti logoaan ja kahvakiekkoa yritetään kitkeä joka syksy, mutta ovatko nämä lopulta niitä häiritseviä asioita? Kun hommat alkavat mennä päin p:tä, tulee monilla toki ikävä vanhoja hyviä aikoja. Hyvät ajat eivät kuitenkaan palaa istumalla ja odottamalla, vaan on tehtävä töitä ja sopeuduttava muutokseen - muuttumalla itse.
Ihmiset nimittäin hakevat yleisesti vapaa-ajalta ja viihteestä paljolti erilaisia elämyksiä kuin aiemmin. TV:ssä realitysarjat valtaavat alaa ja videopelit korvaavat hiekkalaatikkoleikit. Nämä esimerkit eivät kerro sinällään jääkiekosta mitään, mutta ne osoittavat sen, että viihteen saralla tapahtuu muutosta.
Kaikkiaan tarjonta ja siten myös kilpailu viihteen ja vapaa-ajan käytön saralla on monipuolistunut. Ei olekaan lainkaan selviö, että kansa lähtee katsomaan SaiPan vierailua kotikonnuilla ennemmin kuin lähtevät vaikkapa trendikkäästi näyttäytymään kuntokeskuksissa tai jäävät IT-työporukkansa yhteiseen illanviettoon vokottelemaan sihteereitä ja nauttimaan ilmaisesta alkoholista.
Näkisin muutokseen myös sikäli tarvetta, että kiekkomaailma Suomen ympärillä on muuttunut. NHL ei ole enää ainoa sarja, joka riistää parhaita pelaajiamme ulkomaille, vaan palkka- ja pelin tasoltaan houkuttelevia sarjoja on useita. Tulisiko meidän seistä tumput suorina, kun SM-Liiga on jäämässä statistin rooliin tasokkaista pelaajista kilpailtaessa?
Haluaisin tietää, mitkä muutokset kirjoittajaa lopulta häiritsevät. SM-Liiga muutti logoaan ja kahvakiekkoa yritetään kitkeä joka syksy, mutta ovatko nämä lopulta niitä häiritseviä asioita? Kun hommat alkavat mennä päin p:tä, tulee monilla toki ikävä vanhoja hyviä aikoja. Hyvät ajat eivät kuitenkaan palaa istumalla ja odottamalla, vaan on tehtävä töitä ja sopeuduttava muutokseen - muuttumalla itse.