Mainos

Anssi Kela

• 5 739
  • 50

Onko Anssi Kela Hyvä?

• On, Aivan Pirun Hyvä!

Ääniä: 32 21,5%
  • Onhan Se Ihan Kuunneltavaa.

Ääniä: 48 32,2%
  • Ei, Aika Huono.

Ääniä: 10 6,7%
  • Täysin Perseestä.

Ääniä: 48 32,2%
  • En Kommentoi.

Ääniä: 11 7,4%

• Äänestäjiä
    149

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
Onko Anssi Kela Hyvä?

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
No joo

Niin, onhan Anssi Kela ihan jees musiikkia. Toisaalta järjetön radiosoitto saa aseman vaihtumaan lähes aina kun siihen on mahis..
Liika on aina liikaa, mutta eihän Anssi ole noita &%&/)(/??:n soittolistoja tehnyt..

Täältä tähän

Gren

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja New Jersey Devils. Ja Liverpool. Mets!
Meikäläisen Anssi Kela kuunteleminen rajoittuu Mikan vanhaan BMW:hen, joka on viimeisimmällä Suomirokkia-kokoelmalla. Ei Nummela myy kovin hyvin Princetonin Record Exchangessa. Ja ainakin tuo kappale on kovasti saanut meidät vaimon kanssa kaihoisalle mutta samalla iloiselle isänmaalliselle mielelle. Sitä kelpaa jenkeille soittaa ja selittää että "joo, meillä Suomessa kuunnellaan tällaista musiikkia, on muuten kesän isoimpia hittejä ja sanoituksessa ollan surumielisiä ja puhutaan itsemurhasta ja siitä miten elämä hieman muutenkin kolhii..."
Melankolian taju näiltä amerikkalaisilta puuttuu aika lailla kokonaan. Samalla levyllä on muutama muukin kiitettävän omaperäinen klassikko Taiteilijaelämästä Murheellisten laulujen maahan. (Korjataan - "No niin päivää taas muisti... Ei siinä mitään Murheellista... ole, onpahan vaan monta muuta mukavan molli-voittoista zipaletta.")
"Harri on tehnyt itsestään pellen..."

Viimeksi muokattu:

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
En haluaisi morkata suomalaisia musiikin tekijöitä, mutta AKela on sellaista p***aa etei paremamsta väliä. Totta puhuakseni kuuntelen ennemmin Laura Voutilaista ja Arja SAijonmaata kuin Nummelan Niil Jangia.

Kelan kaikki biisit kuulostaa samalta...

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
En hirveästi kyllä innostu hemmon musiikista. Onhan se harmitonta, mutta ei juuri muuta. Kuten Jii kirjoitti, niin kappaleet kuullostavat samalta. Kun olet kuullut yhden, niin olet kuullut ne kaikki.

JanJ

Jäsen
Jaahas, tämä äänestys tuli taas.
No äänestetään sitten taas toisenkin kerran.-

theref

Jäsen
Hih

Hauska kuulla kaverin kokoelmalevy sitten joskus. Kaikki kipaleet täysin samasta muotista, vain sanat vaihdettu. Jaksoihan tuota renkutusta hetken kuunnella, vaan ei enää.

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Anssi...

...on aika kulunut jo.

Ihan ok kuitenkin.

Nummela ehdottomasti paras biisi, Puistossa biisin ohella.

Huuhaa

Jäsen
Tietysti Anssi Kelan musiikki on erinomaista.

Se miksi Kelaa täällä Jatkoajassa haukutaan (On haukuttu ennenkin) johtuu varmastikin osaksi siitä, että Jatkoaikaan kirjoittavat nimimerkit haluavat/yrittävät olla kovia rockmiehiä, joille tuollainen Kelan tyylinen kevyt pop ei kelpaa, koska se ei ole rock. Voisin meinaan sanoa, että suurinosa tänne kirjoittavista nimimerkeistä ovat rock-ihmisiä, ja suurinosa nimimerkeistä haluaa olla rock, ja haukkua varsinkin konemusiikkia, koska se ei ole muka oikeata musiikkia. Ja Kelan musiikkihan ei tietysti TODELLAKAAN sovi rockareille, koska kitaroita ja rumpuja käytetään Kelan kappaleissa varsin kevyesti ja säästeliäästi.

Huuhaa

Jäsen
Ja sanotaan nyt vielä sen verran, että....

Vaikka täällä Jatkoajan keskustelussa paljon kehuttu Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus onkin mielestäni varsin mainio yhtye, niin kyllä heilläkin moni kappale on varsin samanlainen ainakin joiltakin osin. Ja, jos kyseinen yhtye olisi joskus yhtä suosittu, kuin Kela (Olisi esimerkiksi yli 10 viikkoa listaykkösenä) olisi melko varmaa, että osa nimimerkeistä, jotka nyt kehuvat Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus -yhtyettä haukkuisivat kyseistä yhtyettä liian trendikkäästi. Nyt se on pop, tai siis pikemminkin rock, kun se ei ole liian suosittu. Ei siinä mitään, itsekin vihaan aikalailla yleisiä trendejä. Rap-piireissähän tuo on aivan naurettavaa, että joidenkin ns. "katu-uskottavien" rappareitten mielestä rap-artistit ja rap-yhtyeet eivät saa olla käytännössä missään tekemisissä median kanssa, sillä muuten menee uskottavuus. Naurettavaa pelleilyä.

Tais muuten vähän olla alkuperäisen aiheen vierestä.... :)

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Huuhaa
kirjoittavat nimimerkit haluavat/yrittävät olla kovia rockmiehiä, joille tuollainen Kelan tyylinen kevyt pop ei kelpaa, koska se ei ole rock.

Jaa. Minä haukun Kelaa siksi, että ne kappaleet joita häneltä olen kuullut on joku tehnyt jo tuhat kertaa aiemmin. Musiikissa ei ole mitään mielenkiintoista, ja sanoitukset ovat mitäänsanomattomia. Tavallisesta elämästäkin kertovat sanoitukset voi tehdä mielenkiintoisiksi, mutta sitä ei herra Kela osaa. Rockmies minä taas en missään tapauksessa ole; parhaiten minua ehkä kuvaa määritelmä "musiikillisesti monivammainen"...

Itse asiassa inhosin myös Kelan aiempaa musiikillista yritelmää nimeltä Pekka ja susi, joka sortui mielestäni aivan samoihin sudenkuoppiin kuin sooloversiokin. Moni tuntuu kuitenkin tuontyyppisestä rallattelusta pitävän, joten Kelakin siis on olemassaolon oikeutensa lunastanut.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin.

Eiköhän tuo kerro jo mielipiteeni?

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Huuhaa
Se miksi Kelaa täällä Jatkoajassa haukutaan (On haukuttu ennenkin) johtuu varmastikin osaksi siitä, että Jatkoaikaan kirjoittavat nimimerkit haluavat/yrittävät olla kovia rockmiehiä, joille tuollainen Kelan tyylinen kevyt pop ei kelpaa, koska se ei ole rock.

Haluavat/yrittävät/ ovat .

Kelan musiikissa ei ole mitään uutta.
Vähän omaa ja hemmetisti lainattua.
Toiset tykkää, toiset ei.
Tuskin siitä on kyse onko rok vai ei.
Jos olet kuunnellut paljon musiikkia, olet kuullut Kelan biisit
jo mutta eri esittäjän versiona eri kielellä laulettuna....
vrt. vaikka Everlast

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Turhaa

Ihan turhaa väitellä siitä onko Kelan musiikki huonoa vai ei. Aika iso osa suomalaisia näyttää näistä biiseistä tykkäävän myyntiluvuista päätellen. Minäkin kuulun tähän ryhmään. Minulle on myös yhdentekevää, onko hänen musiikkinsa mahdollisesti jo aiemmin tehtyä. Luulen, että suurin osa nykyisin tehtävästä musiikista koostuu ennestään tunnetuista elementeistä. Ei haittaa yhtään, kunhan tekijänoikeuksia ei rikota, enkä ole kuullut näin Kelan kohdalla väitettävän.

Tässä on se tyypillinen ilmiö, että kun suomalaisrahvas näyttäisi jostain pitävän, tulee "eliittijengi" ja kertoo, että toihan on ihan paskaa. Näinhän se oli Spedelläkin koko ikänsä rinnastamatta nyt sen kummemmin Spedeä ja Kelaa toisiinsa.

Ei se mitään, jatka samaan malliin Anssi.

JanJ

Jäsen
Just näin.
Mielipideasioissa kaikki ovat oikeassa... omalla kohdallaan.

acidjam

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
Täytyy ihmetellä..

..mikä suomalaisilla muusikoilla on hätänä.
Taisin sanoa tämän jo edellisen Kela-gallupin yhteydessä,
mutta toistan sen:

Mikä innostaa tekemään biisejä, joissa lauletaan haikeasti jonkin menettämisestä, tai siitä ettei sitä ole?
Miksi joka kolmas suomalaisen tekemä biisi kertoo naisen kaipuusta ja viinan juonnista? Miksi biisien täytyy kuulostaa alusta loppuun säälittävältä ruikutukselta säestettynä A, E ja H -mollilla joiden väliin on eksynyt yksinäinen C-duuri?

Eli miksi ei voisi laulaa iloisesti ja haaveilla, että saisi jotain sen sijasta, että suree menetettyä? Ja älkää sanoko, että pitkä syksy ja talvi masentaa ihmiset ja sitten lauleskellaan synkkiä :D

Ja vastauksena alkuperäiseen kysymykseen:
En arvosta juuri ollenkaan, mutta koska monet näyttävät Anssista pitävän, niin antaa miehen soitella.

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
toinen vastaus

huuhaa: johtuu varmastikin osaksi siitä, että Jatkoaikaan kirjoittavat nimimerkit haluavat/yrittävät olla kovia rockmiehiä
Niin, se että tekstit tökkii pahemman kerran ja melodia junnaa paikallaan ei tietysti liity millään tavalla asiaan.
Kelan levyä kuvailisin jo melkein kuluneeksi käyttämälläni spinal tap fraasilla two words: shit sandwich.

Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minua tökkäsi heti ensi kerralla Nummelan tökerö sanoitus. En tiennyt muutamaan viikkoon, että kyseessä oli juuri tämä Kela jr, joten reaktioni oli täysin spontaani. Myöhemmin sitten kuulin radiosta että seuraavana kuullaan Anssi Kelan "Nummela", jolloin ensimmäisen kerran tietoisesti kuuntelin Anssi Kelaa... häläpäti hämmää, ottakaa tuosta nyt selvää.

Itse en pidä, mutta pitäköön kuka haluaa. Onhan näitä keloja, tiktakeja ynnä muita.

Kelan biisit varmaan toistaa itseään, mutta ei noissa blackmetal kyhäelmissäkään paljon eroa ole. Lauluäänikin (?) on aikaslailla sama :p '

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Joopasen joo...

Kylläpä on helppoa jeesustella sillä, että Kelan biisit on kuultu jo monasti aiemminkin...että kaverilla on vähän omaa ja paljon lainattua. Koko pop- ja rock-traditio perustuu lainaamiseen. Kuinkahan paljon omperäistä löytyy satunnaisen vastaantulevan rokkibändin ohjelmistosta? Ettei vaan olisi tehty jokunen biisi pohjalta D - A7 - D - A7 - G - A7 - D?

Taisi olla Pablo Picasso, joka sanoi: "Taiteessa lainaaminen on välttämätöntä. Se, mikä on tuomittavaa, on itsensä lainaaminen."

Anssi Kelan ekas levy on ihan sympaattinen kokonaisuus - teemoiltaan yhtenäinen ja tunnelmiltaan samanhenkinen. Jos toinen levy kuitenkin toistaa ensimmäisen "ranteet auki rakkaudella" -linjaa, voidaan alkaa osoitella Anssi Kelaa sormella luomisvoiman puutteesta. Ei ennen sitä.

Ike

PS. Huhutaan, että Anssi Kela olisi TPS:n uusi vahvistus. Paidan selässä lukee KELAMETSÄ.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Hmm. Anssi Kela, also known as "Mr. Positiivinen".
Liian itkuvirsimäisiä jollotuksia, tai sitten liian vähän itkuvirsimäisiä. Toistaa liikaa itseään. En vihaa, en myöskään suuremmin pidä. Aika neutraalia kamaa. Vettä polvessa? (mun täytyy kävellä näin...)

Itse musiikkinsa tekevää artistia (kuten A. Kelaa) arvostan joka tapauksessa 100x enemmän, kuin jotain Linkin Parkin tapaista levy-yhtiön kokoamaa Backstreet Boys of Metal-meininkiä.

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Niinkun edelliselläkin kerralla, äänestin tuota Pirun hyvää - vaihtoehtoa. Kyllähän se iskee vieläkin, vaikka tietysti kun paljon radiota kuuntelee niin tiettyjen biisien yhteydessä alkaa tuntea puhkisoitettu - fiilistä. Marginaalisempien bändien / artistien fanien ei tarvitse ikinä pelätä tätä. Mutta onhan Nummelalla paljon hyviä biisejä joihin radioasemat eivät koske, liekö niissä sitten vähemmän coolness- tekijää vai mitä.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mielestäni Kela on todellakin p......ä! Itselläni ainakin vaihtuu automaattisesti radioasema, jos siellä hoilottaa Nummelan naru-kaulaan-mies, jolla on ollut todella ankea lapsuus, ja ikkuna päin perämetsiä... Itse olen jopa valitettavasti nähnyt miehen livenä. Tampereella, viime vappuyönä Yöwäenbileissä. Vaikka itse olinkin tuhannen päissäni, niin silti muistan keikasta sen, että se oli surkea ja lähes koko haalarikansa huusi keikan ajan, että: "Lähe meneen!!!". Encoreitakaan ei muistaakseni kukaan halunnut, mutta silti juontaja pyysi Anssin lavalle.... Järkyttävää....

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Viestin lähetti BigRedBob
Hmm. Anssi Kela, also known as "Mr. Positiivinen".
Liian itkuvirsimäisiä jollotuksia, tai sitten liian vähän itkuvirsimäisiä. Toistaa liikaa itseään. En vihaa, en myöskään suuremmin pidä. Aika neutraalia kamaa. Vettä polvessa? (mun täytyy kävellä näin...)
Itse musiikkinsa tekevää artistia (kuten A. Kelaa) arvostan joka tapauksessa 100x enemmän, kuin jotain Linkin Parkin tapaista levy-yhtiön kokoamaa Backstreet Boys of Metal-meininkiä.

Hyvä kuvaus näistä Linkin Parkeista sun kumppaneista...
Anssi Kelaa olenkin jo kommentoinut toisessa ketjussa. Köyhän miehen Everlast...
Ja kyllähän mulle kelpaa hyvä pop ja rock, tyyliin U2, Ramstein.

Huuhaa

Jäsen
Jotkut haukkuvat Kelaa, koska hän on nykyään liian suosittu/trendikäs. Samalla täällä Jatkoajassa on kuitenkin trendi(kästä) haukkua Kelaa.

Trendejä on monia.... :)

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy