Perinteinen (tankathon.com) draft simulaattori arpoo ankoille ykköspickin suhteella 1/20 eli pieni lottovoitto pitää käydä, että se arpa olisi juuri tuo yksi kahdestakymmenestä. Suuri todennäköisyys kuitenkin on sijat 2.-4.
Omat mieltymykset on pitkälti samat kuin kuukausi sitten, mutta Luke Hughesista on tullut minulle ykkösnimi. Sitten tulevat Power, Beniers ja Eklund.
Hughes ei ehkä niinkään ole sopivin juuri Anaheimille, koska Drysdale jo löytyy, mutta olisihan tuossa seksikästä offensivisuutta, jos pakkiparina pyörisi Hughes-Drysdale, noh ehkä järkevämpi kuitenkin olisi laittaa heidät eri ketjuihin ja jakaa taitoa kahteen kenttään. Luke Hughesia on luonnehdittu olevan veljeksistä paras ja Lukea on verrattu pelityyliltään isoveljeen Quinniin. Jos potentiaalia löytyy olla paranneltu versio Quinn Hughesista, niin ei voi olla huono varaus. Jos ei Anaheim Hughesia nappaa, niin joku muu saa kyllä todella hyvän pelaajan.
Toinen puolustaja, joka kiinnostaa on Power, mutta kuten
@Oles tuossa ylempänä mainitsi, niin jotenkin tuossa on kieltämättä semmoiset Tyler Myers fiilikset. Power on toki fyysinen järkäle, kuka pelaa fiksua jääkiekkoa ja hänestä voi kuoriutua uusi Hedman. Ei hän turhaan pidä listojen ykköspallia ja en usko hänen olevan totaallinen bust. Jostain luin Powerin olevan aika lähellä Dustin Bufyglienia, mutta en sitten tiedä, onko heissä muka niin paljon samaa, koska ei ainakaan minun mielestäni Power ole niin jäähyaltis ja Power käyttää kokoaan järkevämmin. Jos Power varataan, niin olen kyllä tähänkin tyytyväinen.
Jos puolustajaa ei varata, niin Beniers sopisi tällä hetkellä kokoonpanoon ihan hyvin. Klassinen kahdensuunnan sentteri kelpaa aina. En vain oikein tiedä, onko hänestä ykkössentterin paikalle ja pitääkö sitten Zegras siirtää laitaan, vaikka parhaat pelinsä on nyt tehnyt sentterinä? Toisaalta "herkullinen" ongelma se olisi, jos pitää miettiä kahta huippunimeä ykkössentterin tontille. Vertaukset Bergeroniin toki huutavat samantien, että tämä pitäisi olla kaikkien papereissa otettavissa, jos vain on mahdollista. Bergeron kuitenkin on yksi parhaista senttereistä mitä NHL:stä löytynee. Tämän tyylisiä pelaajia on mielestäni vaikea arvioida ennakkoon, kun mitään erityisosaamista ei ole ja potentiaali perustuu työmäärään kentällä, josta ei ikinä tiedä miten se tulee kypsymään. Riskitön valinta kuitenkin, koska vaikka hänestä ei ikinä tulisi maailman parasta sentteriä, niin varmasti on oiva rakennuspalanen kohti menestystä, oli hän ykkössentteri tai ei. Nämä mietteet Beniersistä pitää kyllä ottaa itsellenkin talteen ja tulla ihmettelemään 5 vuoden päästä, että mikä on tilanne hänen suhteen.
Sitten on William Eklund, mihin olen tykästynyt. En kuitenkaan ehkä haluaisi, että häneen tuhlataan top3 varaus ja etenkään 1.pick, jos sellainen arpa suodaan.
Eklund ehdottomasti on kuitenkin omalla listalla korkealla ja näkisin hänessä olevan kyllä potentiaalia kehittyä hyväksi NHL pelaajaksi. Hänessä ei ehkä ole sellaista supertähtiainesta, eikä ole aiheuta "wow" efektiä, mutta jotain se kertoo, jos hädintuskin täysi-ikäisenä pääset pyörittämään ylivoimaa Ruotsin pääsarjassa hyvässä organisaatiossa. Tälläiset ruotsalaiset juniorit, jotka ovat olleet lahjakkaita koko ikänsä, niin yleensä luovat hyvän uran jääkiekon parissa. Luotan tässä asiassa lähes sokeasti muiden näkemyksiin ja raportteihin, että tässä on taas yksi ruotsalainen, mitä scoutit ovat seuranneet jo tyyliin 10-vuotiaasta lähtien. Sanotaan näin, että jos Eklundista ei kuoriudu NHL pelaajaa, niin olen varsin yllättynyt. Oli playoffeissa todella hyvä ikäisekseen.
Eli oma listaus:
1. Hughes
2. Power
3. Beniers
4. Eklund
Siellä on sitten nimiä kuten Clarke, Guenther, Edvinsson tai jopa Wallstedt. Jotenkin nämä nimet itse skippaisin kuitenkin. Ei heistä ole juuri mitään huonoa sanottavaa, paitsi Edvinssonista, joka oli lempparini vielä vuosi-kaksi sitten. Edvinsson on tyypillinen kiekollinen pakki, jonka virheet vievät paljon joukkueelta pois, kun niitä alkaa tulla liikaa. Paljon pitää tulla varmuutta lisää, että hänen koko potentiaali tulee esiin. En nyt jaksa tarkistaa, mutta muistaakseni hänen sijoituskin on vähän jojoillut koko kautena eli välillä huonoilla esityksillä mennään top10 ulkopuolella ja vastaavasti hyvillä näytöillä puhutaan taas ihan kärkivarauksesta. Voi mennä draftissa sijalla 3. tai sitten valahtaa sijalle 23.