Ammattimaisuus?

  • 1 048
  • 14

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Piti nyt uusi otsikko avata, ettei tule väärinkäsityksiä enempää.

Onko asiallista ennen mahdollisesti viimeistä Pens-Devils peliä laittaa etusivulle äänestys Stanley Cupin mestarista, kun äänestysvaihtoehtoina on Devils ja Avs?

Tiedän että palstaa pidetään vapaaehtoisesti ja tähän mennessä en ole jaksanut valittaa, mutta kyllä tuollainen toiminta on todella epäammattimaista, ylimielistä ja aika p*skaa suoraan sanottuna.
 

Kynä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Totta. Eihän se asiallista ole.

Tahallisella ylimielisyydellä asian kanssa ei liene mitään tekemistä, epäammattimaisuudella jo ehkä hieman. Mutta lähinnä kai kyse on siitä, että kun kyseessä on pitkälti huhupalsta, niin malttamattomuus ei ole riittänyt. Nykyurheilussa kun mestareita halutaan veikkailla jo ennen joukkueiden rakentamista ja vastauksia kaikkiin kysymyksiin halutaan jo ennen kysymysten esittämistä. Urheilumaailma hoppuilee muutakin maailmaa enemmän. Jos Suomi voittaa MM-kisoissa alkulohkonsa, niin jo mietitään, kuka tulee puolivälierissä vastaan jne.

Minulle tuo äänestys nyt oli lähinnä yksi sellainen, mihin en halunnut osallistua sen absurdiuden takia, mutta sen verran paatosta tekstissäsi oli, että oli helppo arvata kyseessä olevan pingviini-kannattajan. Mutta ei se mitään.

Äänestys sinällään ei houkuttele osallistumaan. Sitä voisi luonnehtia sanomalla, että vielä vahvistamattomien huhujen mukaan finaalissa pelaavat Devils vs. Avs.
Jälleen kerran, Paavo M. Petäjän sanoin: "Korostan, että kyseessä on epäily."
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Lisäys.

En kyllä itse usko että Pens vielä nousisi, vaikka sitä toivonkin. Mielestäni irrelevanttia minkä kannattaja olen, toin vain epäkohdan esille, ihme jos muita ei häiritse tuollainen käytös?
 

Kynä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Lisäys.

Viestin lähettänyt käyttäjä eagle
En kyllä itse usko että Pens vielä nousisi, vaikka sitä toivonkin. Mielestäni irrelevanttia minkä kannattaja olen, toin vain epäkohdan esille, ihme jos muita ei häiritse tuollainen käytös?

Joo, myönnän, että ajatus tekstissäni olisi varmaan tullut julki, vaikken olisi pingviiniläisyyttäsi korostanutkaan. Provosointia siinä ei ollut pisaraakaan. Eli itse asian kannalta se on täysin irrelevanttia, häiritsee se minuakin.

Ehkä olisin vain itse ollut liian laiska nostamaan asiaa esille. Mutta jos tekisivät Jypin kohdalla vastaavaa, niin... Eli se oli se pointti siinä. Kannattaja aktivoituu herkemmin ja luultavasti vielä voimakkaammilla äänenpainoilla.
 

tsei_tsei

Jäsen
Äänestyksen kohdalla on todellakin tapahtunut virhe. Kyseinen äänestys on tehty ennakoiden huomista ajatellen, mutta varmaahan Pensin tippuminen ei todellakaan ole. Kaikki merkit tosin viittaavat siihen. Tämä ei kuitenkaan ole puolustus. Virhe on tapahtunut Jatkoajan puolelta, ja ainakin minä olen henkilökohtaisesti pahoillani tapahtuneesta. Äänestystä ei pystytä poistamaan tällä hetkellä sivuilta, ja se on siellä huomiseen saakka - ja toki pidempäänkin, jos Pens tippuu.

Mitä taas tulee Jatkoaikaan viittaamiseen huhupalstana, niin olen täysin eri mieltä. Jatkoajan uutiset perustuvat <b>aina tietoon</b>. Muutama lipsahdus on tapahtunut, mutta luotettavuusastettamme pidän erittäin korkeana. Virheelliset uutisoinnit korjataan ne huomatessamme, mutta kokonaisuudessaan näitä ei edes ole ollut kuin muutama.

Pyrimme olemaan ajan hermolla, sillä elektronisen viestinnän etuna on juuri nopeus. Jatkoaika on uutisoinut monet tapahtumat ensimmäisten joukossa - välillä ensimmäisenäkin. Toinen Jatkoajan vahvuus on tiedon kokoaminen. Tarjoamme huomattavia määriä tietoa päivittäin ja vastaaviin määriin ei moni julkaisu Suomessa pysty.

Haluaisin muistuttaa myös, että Jatkoaika on paljon muutakin kuin uutis- ja keskustelupalsta. Raportoimme erittäin paljon otteluita syvällisemmin kuin moni muu julkaisu. Lisäksi kirjoitamme paljon myös kolumneja erityisesti NHL-puolella. Haastattelujakin on sivuillamme esiintynyt - jatkossa toivottavasti lisääntyvissä määrin. Palveluamme on tarkoitus vielä kehittää huomattavasti ensi kautta ajatellen.

Vielä lopuksi voisin sanoa, että ihmettelen suuresti joidenkin ihmisten epäluottamusta Jatkoaikaa kohtaan, sillä jonkinnäköistä arvostusta Suomessa saavuttanut Veikkaaja-lehti esittää viikottain tuulesta temmattuja "uutisia / huhuja", joita mekin olemme joutuneet oikaisemaan.

Sanotaan vielä, että tämä ei ole Jatkoajan virallinen kanta, sillä sellaista en uskalla julkaista, vaikka toiminnassa mukana olenkin aktiivisesti.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Re: Ammattilaisuus

Viestin lähettänyt käyttäjä eagle
...mutta kyllä tuollainen toiminta on todella epäammattimaista, ylimielistä ja aika p*skaa suoraan sanottuna...

Tähänpä haluan sen verran kommentoida, että tietääkseni kukaan Jatkoajan henkilökunnasta ei ole ammatikseen toimittaja. Ylimielisyydestä tuskin oli kyse, vaikka virhe sattuikin. Eikös JA:nkin väki ole inhimillistä?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Virheet omat ymmärrettäviä.

Mutta vaikea ymmärtää että tälläisessä käy virhe, ei kai luulisi jääkiekon asiantuntijoille olevan epäselvää monettako peliä pelataan NHL:n playoffseissa, vielä kun tilanne(3-1) lukee samalla etusivulla?

Kuten sanoinkin aikaisemmin en ole merkittävää moitittavaa löytänyt, eikä tapani ole valittaa.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Pitääkin valittaa jos aihetta kerran löytyy, mutta mielestäni sitä ei pidä tehdä tällä "ammattimaisuus?"-otsikolla. Lapsuksia sattuu paremmissakin piireissä. Eihän me sentään mikään MIR olla, eihän? ;)
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Toiselle tärkeää, toiselle vitsi...

Olen itse saanut monia sähköposteja joissa on kiitelty tekemiäni tarinoita ja inside-tietoja tappelijoista. Muutamia negatiivisiakin on tullut, luonnollisesti, mutta pääosin olen tyytyväinen siihen että Jatkoajan kautta olen saanut mahdollisuuden kertoa muutamien pelaajien tarinan ja olen myös tutustunut/ystävystynyt uusiin ihmisiin.

Itse en ole jäävi sanomaan ovatko tarinani ammattimaisia tai ei, enkä siitä välitä, olen imarreltu että niitä pyydetään lisää ja toivon että jos jollain muullakin on tarina kerrottavana vaikka minkä sarjan pelaajasta ja tappelijasta tai maalintekijästä niin KERTOKAA, on hienoa lukea aina tarinoita pelaajista joiden taustaa ei tunne.
 

tsei_tsei

Jäsen
Re: Virheet omat ymmärrettäviä.

Viestin lähettänyt käyttäjä eagle
Mutta vaikea ymmärtää että tälläisessä käy virhe, ei kai luulisi jääkiekon asiantuntijoille olevan epäselvää monettako peliä pelataan NHL:n playoffseissa, vielä kun tilanne(3-1) lukee samalla etusivulla?

Kuten sanoinkin aikaisemmin en ole merkittävää moitittavaa löytänyt, eikä tapani ole valittaa.

Siis emme luulleen New Jerseyn olevan jo jatkossa. Tuo galluppi oli vain käsittääkseni tehty huomisaamua varten, mutta etusivulle joutuminen on käsittääkseni se virhe. Emme siis todellakaan luulleet jo sarjan olevan poikki. Huomisaamuun, tai siihen saakka kun itäisen konferenssin finaali käynnissä piti etusivulla olla vielä vanha galluppi.

Pahoittelen edelleen tuota virhettä, ja itsekään en ollut uskoa silmiäni, kun avasin illalla Jatkoajan etusivun ja näin tuon gallupin.
 
F

Flonaldo

My bad

Minun moka. Tarkoituksena ei tosiaankaan ollut laittaa tuota gallupia näkyviin vielä eilen. Päivitin sitä samaan aikaan, kun laitoin otteluennakkoni näkyviin sivuille. Ilmeisesti vaan ei taas maanantaiaamuna pää pysynyt perässä enkä sitten missään vaiheessa havainnut sitä siinä etusivulla, jotta olisin voinut virheeni korjata. Tällä hetkellä tuon gallupin päivityssivu on Jatkoajan tekijöistä vain pienen joukon tiedossa, joten kukaan muu toimituksesta ei valitettavaa virhettä kyennyt korjaamaan.

Kuten jo todettiinkin meidän toimituksesta ei ammattilaisia löydy, silti teemme tätä sivustoa parhaamme mukaan hyvin ammattimaisesti. Siltä osin en kyllä ota vastaan kritiikkiä tämän tapahtuman perusteella. Kyseessä oli täysin puhdas vahinko, sellaisia sattuu varmasti myös ammattilaisille.

Pahoittelen Pens-faneilta sitä, että tuollainen kysely sivuillamme oli. Mutta jälleen kerran ihmettelen sitä tapaa, jolla tuosta virheestä huomautetaan. Sen sijaan, että joku tuosta kyselystä pahastuneista olisi lähettänyt ylläpidolle tai toimitukseen sähköpostilla näkemyksensä, niin täällä avataan tällä otsikolla viestiketju, jossa koko sivusto leimataan saman tien epäammattimaiseksi ja ylimieliseksi.

Vielä enemmän hermostun siihen, että meistä puhutaan huhupalstana. Kuten tsei_tsei jo totesikin, niin me emme mitään pelkkiä huhuja julkaise. Monet ihan "oikeat" lehdet tuota tekevät, mutta me pyrimme sitä viimeiseen asti välttämään. Keskustelupalsta on taas aivan eri asia noiden huhujen suhteen, mutta sitä ei tulisikaan sekoittaa toimitukselliseen materiaaliin.
 

Kynä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pahoittelen minäkin

Viestin lähettänyt käyttäjä tsei_tsei


Mitä taas tulee Jatkoaikaan viittaamiseen huhupalstana, niin olen täysin eri mieltä. Jatkoajan uutiset perustuvat <b>aina tietoon</b>. Muutama lipsahdus on tapahtunut, mutta luotettavuusastettamme pidän erittäin korkeana. Virheelliset uutisoinnit korjataan ne huomatessamme, mutta kokonaisuudessaan näitä ei edes ole ollut kuin muutama.

Pyrimme olemaan ajan hermolla, sillä elektronisen viestinnän etuna on juuri nopeus. Jatkoaika on uutisoinut monet tapahtumat ensimmäisten joukossa - välillä ensimmäisenäkin. Toinen Jatkoajan vahvuus on tiedon kokoaminen. Tarjoamme huomattavia määriä tietoa päivittäin ja vastaaviin määriin ei moni julkaisu Suomessa pysty.

Haluaisin muistuttaa myös, että Jatkoaika on paljon muutakin kuin uutis- ja keskustelupalsta. Raportoimme erittäin paljon otteluita syvällisemmin kuin moni muu julkaisu. Lisäksi kirjoitamme paljon myös kolumneja erityisesti NHL-puolella. Haastattelujakin on sivuillamme esiintynyt - jatkossa toivottavasti lisääntyvissä määrin. Palveluamme on tarkoitus vielä kehittää huomattavasti ensi kautta ajatellen.

Vielä lopuksi voisin sanoa, että ihmettelen suuresti joidenkin ihmisten epäluottamusta Jatkoaikaa kohtaan, sillä jonkinnäköistä arvostusta Suomessa saavuttanut Veikkaaja-lehti esittää viikottain tuulesta temmattuja "uutisia / huhuja", joita mekin olemme joutuneet oikaisemaan.

Sanotaan vielä, että tämä ei ole Jatkoajan virallinen kanta, sillä sellaista en uskalla julkaista, vaikka toiminnassa mukana olenkin aktiivisesti.

Minäkin pahoittelen nyt suuresti, mikäli loukkasin sanomisillani Jatkoajan moderattoreita. Esitin asiani todella epäselvästi.

Viitatessani tuohon huhupalstamaisuuteen tarkoitin nimenomaisesti ainoastaan tätä keskustelupalstaa, jossa ajoittain suorastaan kilpaillaan siitä, kuka ehtii toimittaa imelimmät huhut ensimmäisenä. En siis missään nimessä viitannut uutispalstaanne. Itse Jatkoajan "työntekijöiden" ylläpitämillä palstoilla en ole nähnyt yhtään huhua vaan todella nopeasti toimitettuja uutisia. Aivan kuten kerroitkin.

Ja näin yön yli nukuttuani, kun tarkemmin ajattelee, niin eihän tällä keskustelupalstan puolella tapahtuvalla tekemisellä liene liiemmin vaikutusta teidän tekemisiinne. Eli eiköhän kysymyksessä ole puhdas inhimillinen erehdys.

Moderaattorit ja palstan ylläpitäjät ansaitsevat tässä kiitoksen ansiokkaasta toimittamastaan sivustosta. Olen noteerannut niin mielenkiintoiset haastattelut, särmikkäät kolumnit kuin ajanmukaiset uutisosiotkin. Hyvää työtä. Ainoa harmi on tuo ajoittainen palstan tukkiutuminen, joka saakin muistamaan, kuinka kova ikävä palstalle on. Mutta vuorenvarmaa on, että harva palstalainen osaisi itse tuota teknistä puolta paremmin pyörittää.

Tuen täysin tuota Flonaldon kantaa siitä, että tapa, jolla gallup-asiasta ilmoitettiin, ei ollut oikea. Hiljainen ja kohtelias sähköposti olisi varmasti toiminut vähintään yhtä hyvin kuin hyökkäävähkö viestiketju.
Ja pahoitteln myös Flonaldolle tuota huhupalsta-sanan käyttöä. Kuten sanoin, viittasin sillä tuohon keskustelupalsta-osuuteen. Kyseessä oli täysin puhdas vahinko, sellaisia sattuu myös amatööreille.
Tuoreimmat ja varmat siirtouutiset sen sijaan olen jo pitkään löytänyt nopeammin Jatkoajan etusivulta kuin itse keskustelupalstalta.
 
F

Flonaldo

Ihan lyhyesti vaan pari asiaa. Turha sinun on Kynä pahoitella millään tapaa, en usko että kukaan Jatkoajan tekijöistä mistään näissä ketjuissa olevista kommenteista loukkaantui. Sellaisen asian voisi tässä yhteydessä todeta, että lähettäkää lukijat ihmeessä palautetta - shköpostilla tai yksityisviesteinä - ihan mistä tahansa sivustoon liittyvästä asiasta. Ne varmasti luetaan kaikki ja koska tätä sivustoa juuri teille tehdään, niin myös sen palautteen perusteella kehitämme jatkossa toimintaa.

Sitten tähän palstan ajoittaiseen kaatuiluun. Se ei ole millään tapaa meidän teknisen ylläpidon taidoista kiinni, Lelua parempaa kaveria tuohon hommaan ei todellakaan löydy. Kyseessä on puhdas raudan puute. Kuten varmaan olette huomanneet, niin näillä sivuilla ei ainakaan vielä ole yhtään mainosbanneria. Se taas tarkoittaa sitä, että olemme maksaneet servereiden hankintakustannukset omasta pussistamme. Ja koska miljonäärejä ei joukostamme löydy, niin ei ole ollut mahdollista ostaa tarpeellisen tehokasta koneistoa kasvavien käyttäjämäärien paineessa. Toivottavasti jatkossa meillekin tukijoita löytyy, jotta voimme taata paremman teknisen toimivuuden. Eilinen kaatuminen taas taisi johtua pääkaupungin seurojen pressitilaisuuksista, laitteet eivät kestäneet sitä, että useat sadat lukijat hakkasivat yhtä aikaa refreshiä.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
on erilaisia tapoja.

Toisaalta jos olisin lähettänyt vain viestin, olisiko sitä edes noteerattu? Lähinnä tahdoin myös tietää olenko ainoa jota tuollainen virhe(hyvin räikeä) häiritsee? Ja kiinnosti myös tietää oliko tämä tahallinen provosointi vain vain vahinko. Jos olisi ollut provosointi herää kysymys kelle olisin lähettänyt viestin, koska en voinut tietää kenen tekemä tuo etusivun gallup oli.

Mielestäni sävyni oli ehkä turhan kitkerä, mutta en todellakaan pahoittele kritiikkiä, sen verran ilkeä virhe tuollainen.

Ja kuten heti ensimmäisessä viestissä(ja sitä seuranneissa) sanoin Jatkoaika on hyvä palsta, jonka toiminnassa en tätä ennen ollut huomannut merkittävää moittimista. Tällä kertaa vain virhe oli sen verran radikaali, että tahdoinpahan tuoda epäkohdan esille.
 
F

Flonaldo

Totta kai viestisi olisi noteerattu. Kaikki palaute luetaan ja useimpii myös vastataan mikäli siihen on aihetta. Varsinkin kun kyseessä oli selkeä virhe eikä mikään provosointiyritys, niin viestisi perusteella olisin voinut korjata tuon gallupin heti, kun tuosta mokastani olisin tiedon saanut.

Jos jatkossakin jotain virheitä löytyy, niin ilmoittakaa ihmeessä niistä meille. Ja jos kyseessä on tämänkaltainen tapaus kuin tämä, niin voitte kyllä olla varmoja, että kyseessä on aivan puhdas virhe.

Kaikesta toimitukselliseen materiaaliin liittyvästä voi lähettää esim. minulle sähköpostitse palauetta osoitteisiin toimitus@jatkoaika.com tai matti.liljaniemi@jatkoaika.com sekä myös yksityisviestinä tällä palstalla. Kaikista teknisiin juttuihin liittyvistä asioista voi taas lähettää Lelulle meiliä webmaster@jatkoaika.com. Vaikka asia ei meistä kumpaakaan suoranaisesti koskisi, niin lähetämme kyllä nuo palautteet sitten eteenpäin vastuullisille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös