Kai siinä ajateltiin sitä, että vuorietapeilla yritettäisiin sitten todella iskeä kovempaa, kun ei voi vain luottaa siihen, että voitetaan loppukiri ja saadaan siinä sekunteja kiinni.
Toisaalta se, että silloin kuin nuo hyvityssekunnit poistettiin (vuosi 2008), niin kilpailu alkoi yhteislähtöetapilla, eikä siis aika-ajolla kuten on yleensä tapahtunut. (ensi vuonna tosin on myös yhteislähtöetappi alkuun)
Hyvityssekuntejahan oli tarjolla myös välikireistä, joita on varsinkin alkuetapeilla aina kolme. Kuvitellaan, että neljä ajajaa lähtee tuolla etapilla irtiottoon ja he kestävät loppuun asti. A vie kaikki välikirit, B on aina kakkonen, C aina kolmonen. Näinhän voi helposti käydä jo siksi, että mitään kiriä ei varsinaisesti oteta, vaan pidetään tasaista vuorovetoa, ja A nyt vain sattuu aina olemaan kärjessä. Näiden neljän ajajan loppukirin vie kuitenkin sitten ajaja D, joka ei saanut välikireistä hyvityssekunteja. A sijoittuu toiseksi samalla ajalla. Tässä tapauksessa kävisikin niin, että etapin voittanut ajaja ei saakaan keltaista paitaa haltuunsa, vaan se menee A:lle, joka siis sijoittui etapin kakkoseksi.