Amazon Prime Video

  • 79 284
  • 329

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Aika monella on vielä paljon petrattavaa television katsomisen suhteen. Itse asiassa tosi kiva juttu kuitenkin, että jotkut kehtaa kirjoittaa noita viestejä tänne, niin tiedän heti, että televisiota katsotaan ehkä yhdellä silmällä.

Expansen täydellisiä castauksia:
Amos
Ashford
Avasarala
Bobbie
Bull
Cotyar
Dawes
Drummer
Errinwright
Maot
Miller
Murtry
Prax
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Viimeisin jakso 10/10 - jäätävä suoritus.

Vilpertin listaan on helppo yhtyä ja kyllä siihen pitää äskeisen jakson jälkeen lisätä Naomi.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aloin tämän keskustelun perusteella katsomaan tuota Preacheria. Tempaisi mukaansa kyllä heti. Tässä on jotain hyvin samaa, kuin HBO:lta löytyvästä Banshee-sarjasta. Ei juonen perusteella varsinaisesti, mutta miljöö ja älyttömät överiksi vedetyt tapahtumat. Suosittelen Preacherista pitäville lämpimästi sitä.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pääsin vihdoin käsiksi Prime Videoon ja Expanseen. Pääsiäinen vierähti, kun katsoin jo aiemmin näkemäni kaksi ekaa kautta uudelleen. Ne kestivät hyvin uudelleen katselun muutaman vuoden tauon jälkeen. On se vaan hyvä sarja, kun vertaa vaikka Star Trek Discoveryyn.
Jo tuo, että pyöritään aurinkokunnan sisällä eikä teleporttailla rinnakkaisuniversumeihin, luo sisäistä uskottavuutta.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Olen tuota All or Nothing: Tottenham -dokumenttia katsellut neljä jaksoa ja hyvin on maistunut, vaikka en niin erityisemmin seuraa jalkapalloa. Aina kiinnostaa tämmöiset kulissien taakse kurkistukset oli kyse sitten jalkapallojoukkueesta, risteilyaluksesta tai tavaratalosta. Tänä vuonna pitäisi kanssa tulla vastaava Toronto Maple Leafsistä, mikä pitää tsekata kun se tulee.
 

ndal88a

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee, Tampere
Prime tarjoaa myös muiden tuottajien elokuvia ja sarjoja, yleensä maksua vastaan. Huomasin että tarjolla on "Bloodlands" niminen sarja, kertoo nykypäivän Pohjois-Irlannista. Joku entinen ex-IRA kidnapataan ja huomataan että sillä on tekemistä joidenkin 20 vuotta aikaisempien murhien kanssa, joiden tutkinta lakaistiin maton alle jottei rauhanprosessi kärsisi.
Katsoin ekan jakson ja olin aloittamassa tokaa jaksoa niin se onkin maksullinen (sarja on Acorn tv:n tekemä) mutta Prime antaa viikon koeajan. Ajattelin että ehtisin katsoa sarjan viikon aikana, ilmaiseksi. Mutta ei, uusi osia ilmestyy yksi viikossa joten täytynee odottaa että sarja loppuu tai sitten vain maksaa Acorn tv:lle joku viitonen kuukaudessa. Olen kallistumassa maksun kannalle.

JOL
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Olen tuota All or Nothing: Tottenham -dokumenttia katsellut neljä jaksoa ja hyvin on maistunut, vaikka en niin erityisemmin seuraa jalkapalloa. Aina kiinnostaa tämmöiset kulissien taakse kurkistukset oli kyse sitten jalkapallojoukkueesta, risteilyaluksesta tai tavaratalosta. Tänä vuonna pitäisi kanssa tulla vastaava Toronto Maple Leafsistä, mikä pitää tsekata kun se tulee.

Leedsin vastaava parempi. Tuo Spursin ihan ok myös, mutta alkaa vaikuttamaan jakso jaksolta vaan enemmän Mourinho-showlta. Tietty Netflixistä voi suositella sitten Sunderland Till I dieta ja dokkaria Bobby Robsonista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen tuota All or Nothing: Tottenham -dokumenttia katsellut neljä jaksoa ja hyvin on maistunut, vaikka en niin erityisemmin seuraa jalkapalloa. Aina kiinnostaa tämmöiset kulissien taakse kurkistukset oli kyse sitten jalkapallojoukkueesta, risteilyaluksesta tai tavaratalosta. Tänä vuonna pitäisi kanssa tulla vastaava Toronto Maple Leafsistä, mikä pitää tsekata kun se tulee.

Itse pidin tästä sarjasta todella paljon. Taisin jopa löytää pienen Spurs-symppaajankin sisältäni tätä katsellessa, vaikka noin lähtökohtaisesti pidän eniten Liverpoolista. Se, että Mourinho tuli tähän päähenkilöksi Pochin saatua potkut, oli todella hyvä juttu sarjan kannalta, joskin ehkä huono juttu itse seuran kannalta. Mutta Mourinho on kiehtova hahmo, ja oli mielenkiintoista saada katsella sitä, kuinka hän valmentaa, vaikka toki varmasti todella paljonhan tuota materiaalia on editoitu, jotta ulospäin välittyisi hyvä kuva. Joka tapauksessa olin itse yllättynyt siitä kuinka sympaattinen hahmo Jose on, ja kuinka syvästi hän vaikuttaa välittävän pelaajistaan. Erittäin miellyttävältä vaikuttava kaveri, ja jos Jose olisi oma pomoni, antaisin hänelle joka työpäivä 100%.

Vaikka varmaan Jatkoajassa moni pitää jalkapalloa ihan turhana touhuna, niin tätä sarjaa voi todellakin suositella niillekin, jotka eivät niin jalkapallosta pidäkään. Itse seuraan Valioliigaa aktiivisesti, mutta kyllä tämä minun mielestäni sopii niillekin, jotka eivät edes kyseistä sarjaa tai Tottenhamia seuraa sen enempää. 8,5/10.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Leedsin vastaava parempi. Tuo Spursin ihan ok myös, mutta alkaa vaikuttamaan jakso jaksolta vaan enemmän Mourinho-showlta. Tietty Netflixistä voi suositella sitten Sunderland Till I dieta ja dokkaria Bobby Robsonista.

Mikä tuossa Leeds -versiossa on erilaista tähän Tottenhamiin verrattuna? Keskittyykö laajemmin pelaajiin ja muihin ihmisiin? Mourinhoa on ollut ihan kiva seurata, joskin kyllä huomaa, että muut ovat jääneet vähän vähemmälle ajalle. Mourinho on ehkä liian iso stara verrattuna noihin pelaajiin, niin sen takia saa huomion.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Niille harvoille, joille ei ole vielä supersankariähky iskenyt, Robert Kirkmanin (mm. The Walking Dead) sarjikseen perustuva animaatiosarja Invincible on mainiota kamaa. Sopiva sekoitus läpeensä tuttuja supersankarikliseitä ja modernimpaa otetta. Kahdeksan jakson ykköskaudesta viisi jaksoa julkaistu, loput tulevat viikottain.
 
Viimeksi muokattu:

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pari jaksoa Good Omens -sarjaa katsottuna, ja minua häiritsee siinä jonkin verran päähenkilöiden epätasapaino. David Tennant on niin paljon särmempi Crowleyna kuin Michael Sheen Aziraphalena. Tietenkin pahuus on jo lähtökohtaisesti kiinnostavampaa kuin hyveellisyys, mutta en muista, että se olisi Gaiman&Pratchett -kaksikon kirjaa lukiessa haitannut.
Sheenin enkeli on valju suoritus, mutta ehkä se siitä paranee.
 

BaronFIN

Jäsen
Haha…

Tilasin Saksan Amazonista tyttärelle talvitakin kun brittiversio kaupasta on tullirajan väärällä puolella.

Tuli sitten tilauksen yhteydessä ruksittua kuukauden ilmainen kokeilujakso ja voi pojat olisittepa nähneet ilmeeni kun olin asentanut LG:n softan ja syöttänyt tunnukset laitteen uumeniin:

Täydellisen saksankielinen kaikin tavoin. Onneksi sovelluksen kielen sai englanniksi, mutta sisältö jäi saksankieliseksi ja oletuksena kaikki ovat edelleen saksankielisesti dubattuja, jopa GrandTour. Siitä sentään sai alkuperäiskielisen suomiteksteillä, mutta SouthParkista löytyi vain saksankielinen vedos ilman tekstejä. Cartmanille sentään sopii saksankieli, mutta voihan lollero.

En olisi kuvitellutkaan, että tuo voi noin tiukasti olla sidottuna tilausmaan kieleen. Pitänee kokeilujakson jälkeen tilata tuo briteistä niin ei tarvitsisi kuvitella olevansa alkuperäissaksalainen vaikka kyseisen maan verkkokaupasta tuleekin tavaraa ostettua.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Minulla oli taas Amazon UK:n kautta ilmainen kuukausi mutta liekö brexitti syynä että 90% ohjelmista ei ollut "katsottavissa alueellasi". Tärkein syy eli Expansen vitoskausi onneksi näkyi. Kuukauden jälkeen avasin vielä kokeeksi kanavan ja AppleTV ehdotti viikon kokeilujaksoa Suomen versioon. Hinta ei ollut paha niin jatkoin sopparia nyt ainakin kuukauden. Valikoima tosin suppeampi.

Katsottuna nyt loppuun Garth "Preacher ym" Ennisin tyly supersankarisarja The Boys, Chris Prattin keskinkertainen scifileffa Tomorrow War ja menossa Star Trek: Lower Decks animaatiosarja. Jos aikaa riittää niin Rammsteinin livet ja pari vanhaa scifikalkkunaa voisi tsekata. Siellä on mahtavan kamalia kasarileffoja, kuten Star Crash, Forbiddden Zone, Battle Beyond the Stars..
 

Undrafted

Jäsen
Haha…

Tilasin Saksan Amazonista tyttärelle talvitakin kun brittiversio kaupasta on tullirajan väärällä puolella.

Tuli sitten tilauksen yhteydessä ruksittua kuukauden ilmainen kokeilujakso ja voi pojat olisittepa nähneet ilmeeni kun olin asentanut LG:n softan ja syöttänyt tunnukset laitteen uumeniin:

Täydellisen saksankielinen kaikin tavoin. Onneksi sovelluksen kielen sai englanniksi, mutta sisältö jäi saksankieliseksi ja oletuksena kaikki ovat edelleen saksankielisesti dubattuja, jopa GrandTour. Siitä sentään sai alkuperäiskielisen suomiteksteillä, mutta SouthParkista löytyi vain saksankielinen vedos ilman tekstejä. Cartmanille sentään sopii saksankieli, mutta voihan lollero.

En olisi kuvitellutkaan, että tuo voi noin tiukasti olla sidottuna tilausmaan kieleen. Pitänee kokeilujakson jälkeen tilata tuo briteistä niin ei tarvitsisi kuvitella olevansa alkuperäissaksalainen vaikka kyseisen maan verkkokaupasta tuleekin tavaraa ostettua.
Saman kaupan kautta otin tilauksen ja kaikki sisältö orggiskielellä. En muista pitikö ekalla kerralla valita puhekieli, mutta valikoissahan se on.
 
En olisi kuvitellutkaan, että tuo voi noin tiukasti olla sidottuna tilausmaan kieleen. Pitänee kokeilujakson jälkeen tilata tuo briteistä niin ei tarvitsisi kuvitella olevansa alkuperäissaksalainen vaikka kyseisen maan verkkokaupasta tuleekin tavaraa ostettua.

Tämän saa kyllä vaihdettua. Joskus ensimmäisillä kerroilla, kun tilauksen tein Saksan Amazonista ja Video Prime tuli kylkiäisinä, niin oli sama ongelma. En nyt ulkomuistista muista, miten tuon sai vaihdettua. Olisinkohan kirjautunut eri laitteella sitten tunnuksilla sisään, jolloin sovellus kysyi uudestaan maata ja vaihtanut oikeaksi, mikä korjannut ongelman. Jos ei muuten onnistu, niin pistä heidän asiakaspalveluunsa (vaikka chatin kautta) viestiä, niin eiköhän osaa neuvoa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tuolla on monia sarjoja/leffoja ilman suomitekstejä. Tämä hieman vituttaa.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuolla on monia sarjoja/leffoja ilman suomitekstejä. Tämä hieman vituttaa.
Tuon vielä kestää, mutta yhdessä elokuvassa, jota yritin katsoa, oli näkövammaisille tarkoitettu (kai?) englanninkielinen äänikuvailu. Sitä ei saanut mistään asetuksista pois. Tuli sellainen Kummelin Seksipuhelin Marjatta -fiilis.
"Ottaa slipoverin pois...ottaa sukat pois..."
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Kutoskirja on kovaa tavaraa, niin eiköhän tuon tuotantokaudenkin pitäisi olla.
Trailerin mukaan siellä oltaisiin ilmeisesti myös tuomassa hieman Strange Dogs-novellin tarinaa mukaan tälle kaudelle, joka oli myös hyvää tarinaa, vaikka vähän erilainen kertojanäkökulma ei kaikille välttämättä toiminut.

Kirjoista vielä sen verran, että tänään ilmestyi sitten kirjasarjan viimeinen osa Leviathan Falls, joten niidenkin suhteen vedellään viimeisiä. Toivottavasti nuo kolme viimeistää kirjaa saataisiin vielä ruudulle jossain muodossa,
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oon tässä katellu Ajan Pyörää mutta kuvanlaatu on välillä aivan kauheaa pikselimössöä. Netin nopeus (400 megaa) pitäis kyllä riittää. Netflix ptöriny aina ihan sujuvasti joten alkaako Primellä kapasiteetti loppua? Aiemmin ei oo ollu mitään ongelmia.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Oon tässä katellu Ajan Pyörää mutta kuvanlaatu on välillä aivan kauheaa pikselimössöä. Netin nopeus (400 megaa) pitäis kyllä riittää. Netflix ptöriny aina ihan sujuvasti joten alkaako Primellä kapasiteetti loppua? Aiemmin ei oo ollu mitään ongelmia.

Rajoittaisiko ISP liikennettä sen portin kautta, mitä Prime käyttää tai mahdollisesti äly-tv:ssä jotain häikkää? Minulla on välillä TV:n kautta pätkinyt vastaavasti Disney+ ja kaikki muut toimineet ja, jos on siirtynyt koneelle niin ongelmat kadonneet.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oon huomannut Ajan Pyörän kanssa että värit jotenkin välillä heittää kummallisesti, sillee että jotain kummaa punavihreää taustahöökaa ilmestyy taustalle. Oon vainoharhoissani välillä luullut että onko tää nyt jonkinlainen easter egg, mutta kai se sitten on vaan teknistä häikkää.

Huomasin että Amazonilla on myös tommonen X-ray -niminen systeemi tuolla, jonka kautta pitäisi saada kaikkea fantsua lisämateriaalia ja kikka kuutosta esille. Itse löysin sieltä Ajan Pyörästä jotain tällasia behind the scenes -videoita, ja sitten siellä taitaa olla jonkunlainen lista kohtauksessa olevista näyttelijöistä joka päivittyy sen mukaan kun jakso etenee, mutta en löytänyt kaikkea lisämatskua mitä jostain netin syövereissä olevien kommenttien mukaan siellä pitäisi vielä noiden lisäksi olla. Sen verran jaksoin tonkia että se riippuu ilmeisesti aika paljon siitä millä laitteella Amazonia tiirailee, jollain laitteilla ei tule mitään lisähommia, joillain tulee osa, ja sitten joillain koko paletti. Mulla on kai sitten joku välimallin aparaatti mikä näyttää osan, mutta ei kaikkea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös