Allu Measures Bluesin kakkosvalmentajaksi

• 1 418
  • 9

TwilightZone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Mitäs mieltä olette tästä? Miehellä on kyllä pelisilmää ja kokemusta vaikka muille jakaa ... Voi olla hyvinkin onnistunut kauppa Bluesilta ?

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
Itse olen tyytyväinen

Hagmannia yritettiin ensin kakkoseksi, mutta kun EPS:ltä ei oikein toivotulla tavalla sujuneeet ne pelit siitä luovuttiin. Hirveää tehottomuutta ja mailanpuritamista, eikä peleistä kotona tullut oikein mitään totesi Candy: " Ei taida Matti tuoda Bluesiin mitään uutta! "

Alan on varmasti kykenevä puolustajien peluuttaja ja valmentaja. Bluesissa on monta erittäin kehityskykyistä pakkia ja uskon heidän uralleen tulevan Alanin valmennuksessa uutta nostetta. Hieno homma, parasta mitä Bluesin organisaation kohdalla on pitkään aikaan kuulunut.

Mika Marttila, joka oli edellinen kakkosvalmentaja siirtyy valmentamaan A-junnuja. Tämäkin on mielestäni hyvä, sillä Mika on erityisesti nuorten valmentaja ja viime kaudella A:n valmennus ei ollut ihan toivottua luokkaa.

Viitasen,Hedbergin,Gustafsonin,Laatikaisen,Määtän ja Sairasen kannalta hieno homma! Tervetuloa Alan Espooseen!

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Eivätköhan Jamo ja Allu tuo joukkueeseen sitä kaivattua henkeä,vaikkeivat kotikylän poikia olekaan.Vaan kokeneita ammattilaisia,Jamokin veskari parhaassa iässä!!

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Allu

Yhdyn siihen, mitä tässä edellä on ollut, mutta:

Blues tarvitsisi ennen kaikkea jonkun koutsin, joka toisi kaivattua älyä ja johdonmukaisuutta etenkin hyökkäyspeliin. Eli siis joku taktinen guru kehiin mukaan. Katsokaa esim. TPS:ää, hyökkäyspeli on älykästä, kontrolloitua ja tehokasta. Espoo tekee kaksi kertaa enemmän töitä hyökkäyspäädyssä, mutta tulokset on puolta pienemmät. Tähän tarvittaisiin korjausta. Liekö sitten Allan oikea mies ratkaisemaan tämän hyökkäyspelin ongelman, ken tietää.

Mutta siis joka tapauksessa hyvä uutinen, kuten Antti sanoi, ainakin pakkeja luulisi jeesaavan. Tuomi voikin sitten keskittyä siihen hyökkäyspuoleen.

Tuomea on kauheasti kritisoitu, mutta ainakin siinä mies on onnistunut, että saa joukkueen tsemppaamaan. Blues yritti ja taisteli kyllä viime kaudella paljon aikaisempia vuosia enemmän...

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Measures ihan jees...

Aluksi oli tosin iso kala jo tarttua pyydykseen, nimittäin itse Sepi Kumpulainen oli suostua kakkosvalmentajaksi! Measures on toki lähes yhtä hyvä, ei tosin puhu suomea...

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jeda

Täällä vapautui sille isolle kalalle jälkiruuaksi Mansikka(Reijo). Saatte halvalla voidaan myös vaihtaa veskariin tai 1000 kiloon HK:n sinistä jota voidaan sitten myydä erätauolla.

msg

Jäsen
En paljoa toivo mutta...

... jos Allan voisi opettaa Espoon pakit kiekollisemmiksi niin äijä on palkkansa ansainnut.
Tällä kaudella taisi avaussyöttäjen onnistumisprosentti liigan huonoimpia.

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Re: En paljoa toivo mutta...

Viestin lähettänyt käyttäjä msg
... jos Allan voisi opettaa Espoon pakit kiekollisemmiksi niin äijä on palkkansa ansainnut.
Tällä kaudella taisi avaussyöttäjen onnistumisprosentti liigan huonoimpia.

Joo, varsinkin alkukaudesta Vykoukal jäi pelottavan yksin. Mutta kyllä se tosta paranee, Laatikainen elämänsä vedossa joulutauon jälkeen, se ainakin ottaa suurta vastuuta ensi kaudella. Nickekin varmaan parantaa, ja Määttä. Kyllä se tosta lähtee, pakistosta en oo yhtään huolissani kunhan vaan äijät on terveenä ja vammoitta.

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
Näin kertoo Allu itse

Tämä on Länsiväylän artikkelista
www.lansivayla.fi
8.4.

"Yli 600 SM-liigaottelua Rauman Lukossa ja Tampereen Ilveksessä puolustajana pelannut kanadalainen Allan Measures liittyy Espoon Bluesin valmennustiimiin. Niskavamman vuoksi oman peliuransa päättyvällä kaudella lopettamaan joutunut Measures tulee espoolaisten vaihtoaitioon Bluesin A-nuorten vastuuvalmentajaksi siirtyvän Mika Marttilan tilalle.

- Tavoitteena oli saada aukko paikattua enemmän pelaajakokemusta omaavalla kaverilla. "Allulla" tuota kokemusta ainakin on, Bluesin vastuuvalmentaja Timo Tuomi toteaa.

- Hänellä on pitkän uran tuomaa näkemystä. Measures on nauttinut arvostusta SM-liigassa pelatessaan, ja se, että hän on edustanut neljäntoista Suomessa pelaamansa kauden aikana vain kahta seuraa, osoittaa, ettei mies ole mikään tuuliviiri.
Jo enemmän suomalaisena kuin kanadalaisena itseään pitävä Allan Measures pelasi Rauman Lukossa kaudet 1987-93 ja 1999-2001. Kaudet 1993-1999 hän edusti Ilvestä. Ensi kuussa 36 vuotta täyttävä Measures ehti pelata SM-liigassa yhteensä 629 runkosarjaottelua, joissa hän kokosi 338 (100+238) tehopistettä. Pudotuspelejä "Allu" pelasi 44 kappaletta tehoilla 3+17=20. Keväällä -98 hänet palkittiin SM-liigan parhaana puolustajana.

- Olin tietysti pettynyt, kun minun piti lopettaa pelaaminen. Olin ajatellut siirtyväni valmennuspuolelle, ja Lukon kanssa oli ollut jo pientä puhettakin asiasta, Allan Measures itse kertoo.

- Bluesin urheilutoimenjohtaja Ilkka Sinisalo otti minuun yhteyttä melko pian sen jälkeen, kun olin kuullut lääkäriltä "tuomioni". Kiinnostuin tietysti tarjouksesta. Olen käynyt etäopiskeluna muutaman kanadalaisen valmennuskurssin, mutta uskon, että runsas pelikokemukseni on tulevassa tehtävässä tärkein pääoma.

Vastuuvalmentaja Tuomi kaavailee Measuresia ensisijaisesti nuorempien pelaajien kehityksestä vastaavaksi apuvalmentajaksi.

- Myös tietynlaisena "suodattimena" toimiminen istunee hänelle hyvin. Tärkeintä kuitenkin on, että valmennustiimimme on kiinteä paketti, missä jokaisella on selkeästi omat vastuualueensa, Timo Tuomi sanoo"

Eli onneksi pientä kurssia on Allanilla valmennuksesta alla! Ihmetyyti hieman kun heti Ilkkaan otti yhteyttä, eikä Rauman päähän!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy