Näin kertoo Allu itse
Tämä on Länsiväylän artikkelista
www.lansivayla.fi
8.4.
"Yli 600 SM-liigaottelua Rauman Lukossa ja Tampereen Ilveksessä puolustajana pelannut kanadalainen Allan Measures liittyy Espoon Bluesin valmennustiimiin. Niskavamman vuoksi oman peliuransa päättyvällä kaudella lopettamaan joutunut Measures tulee espoolaisten vaihtoaitioon Bluesin A-nuorten vastuuvalmentajaksi siirtyvän Mika Marttilan tilalle.
- Tavoitteena oli saada aukko paikattua enemmän pelaajakokemusta omaavalla kaverilla. "Allulla" tuota kokemusta ainakin on, Bluesin vastuuvalmentaja Timo Tuomi toteaa.
- Hänellä on pitkän uran tuomaa näkemystä. Measures on nauttinut arvostusta SM-liigassa pelatessaan, ja se, että hän on edustanut neljäntoista Suomessa pelaamansa kauden aikana vain kahta seuraa, osoittaa, ettei mies ole mikään tuuliviiri.
Jo enemmän suomalaisena kuin kanadalaisena itseään pitävä Allan Measures pelasi Rauman Lukossa kaudet 1987-93 ja 1999-2001. Kaudet 1993-1999 hän edusti Ilvestä. Ensi kuussa 36 vuotta täyttävä Measures ehti pelata SM-liigassa yhteensä 629 runkosarjaottelua, joissa hän kokosi 338 (100+238) tehopistettä. Pudotuspelejä "Allu" pelasi 44 kappaletta tehoilla 3+17=20. Keväällä -98 hänet palkittiin SM-liigan parhaana puolustajana.
- Olin tietysti pettynyt, kun minun piti lopettaa pelaaminen. Olin ajatellut siirtyväni valmennuspuolelle, ja Lukon kanssa oli ollut jo pientä puhettakin asiasta, Allan Measures itse kertoo.
- Bluesin urheilutoimenjohtaja Ilkka Sinisalo otti minuun yhteyttä melko pian sen jälkeen, kun olin kuullut lääkäriltä "tuomioni". Kiinnostuin tietysti tarjouksesta. Olen käynyt etäopiskeluna muutaman kanadalaisen valmennuskurssin, mutta uskon, että runsas pelikokemukseni on tulevassa tehtävässä tärkein pääoma.
Vastuuvalmentaja Tuomi kaavailee Measuresia ensisijaisesti nuorempien pelaajien kehityksestä vastaavaksi apuvalmentajaksi.
- Myös tietynlaisena "suodattimena" toimiminen istunee hänelle hyvin. Tärkeintä kuitenkin on, että valmennustiimimme on kiinteä paketti, missä jokaisella on selkeästi omat vastuualueensa, Timo Tuomi sanoo"
Eli onneksi pientä kurssia on Allanilla valmennuksesta alla! Ihmetyyti hieman kun heti Ilkkaan otti yhteyttä, eikä Rauman päähän!