Löytyykö täältä raittiita ? Entä alkoholisteja ?
En ole alkoholisti, mutta olen jättänyt etanolin nauttimisen kokonaan ja voin mainiosti. On vain sellainen olo etten halua sekoittaa itseäni.
Yksi lasi viiniä johtaa väsymykseen, joten olen jättänyt senkin.
Seurassa istuessa tuntuu nousuhumalaiset jutut jotenkin typeriltä.
Ainoa haitta tästä selvinpäin olosta, on sosiaalinen, eikä sitä auta vähätellä. Välillä se vituttaa, välillä ei.
Monissa maissa (esim. Espanja/Italia/Ranska) humalassa olo on hävettävää, mutta ei Suomessa, ainakaan yleisesti.
Suurimmat ongelmat syntyvät eittämättä humalajuomisesta. Väkivaltaa tehdään aika vähän selvinpäin. Klisee juopon tuurista ei pidä paikkaansa - traumoja syntyy.
Ja esim. maksasairauksiin kuolee n. tuhat ihmistä joka vuosi.
Haitat ovat kiistattomat, entä hyödyt ?
Sosiaalisesti hyötyä ainakin on...
En ole alkoholisti, mutta olen jättänyt etanolin nauttimisen kokonaan ja voin mainiosti. On vain sellainen olo etten halua sekoittaa itseäni.
Yksi lasi viiniä johtaa väsymykseen, joten olen jättänyt senkin.
Seurassa istuessa tuntuu nousuhumalaiset jutut jotenkin typeriltä.
Ainoa haitta tästä selvinpäin olosta, on sosiaalinen, eikä sitä auta vähätellä. Välillä se vituttaa, välillä ei.
Monissa maissa (esim. Espanja/Italia/Ranska) humalassa olo on hävettävää, mutta ei Suomessa, ainakaan yleisesti.
Suurimmat ongelmat syntyvät eittämättä humalajuomisesta. Väkivaltaa tehdään aika vähän selvinpäin. Klisee juopon tuurista ei pidä paikkaansa - traumoja syntyy.
Ja esim. maksasairauksiin kuolee n. tuhat ihmistä joka vuosi.
Haitat ovat kiistattomat, entä hyödyt ?
Sosiaalisesti hyötyä ainakin on...