Alexander Sneen on nimitetty IFK:n uudeksi toimitusjohtajaksi.
HIFK:n uuden toimitusjohtajan, norjalaisen Alexander Sneenin (50) edellinen tehtävä oli Sinebrychoffin vice president ja markkinointijohtaja. Tätä ennen hän on toiminut Brown-Formanin globaalina strategiajohtajana Hollannissa ja vastannut mm Finlandia Vodkan ja Jack Danielsin kansainvälisestä markkinoinnista.
– Olemme rekrytoineet urheilupuolen asiantuntija- ja johtotehtäviin huippuammattilaiset. En ala sotkea sillä puolella. Minun tehtäväni on luoda yhdessä kaupallisen puolen kanssa heille riittävät resurssit, antaa työrauha ja rakentaa luottamuksen ilmapiiriä.
– HIFK:n brändi on upea, mutta mikään ei ole ikuista. Haluan tehdä työtä sen eteen, että olemme relevantteja myös 20 vuoden kuluttua. Se vaatii ravistelua. Uskon, että nykymarkkinassa urheiluseurojen pitää olla huippu-urheilun lisäksi myös moderneja viihdebrändejä, jotka vetoavat myös uudentyyppiseen, nykyistä laajempaan yleisöön.
– HIFK:ssa on erinomaiset, mutta hyvällä tavalla vaativat fanit. Se on loistava motivaattori. On kunnia-asia kyetä palvelemaan heitä ensiluokkaisesti. Me voimme parantaa tekemistämme monella eri tasolla, paitsi kaukalossa, myös sen ulkopuolella, oli kyse ottelutapahtumasta tai digitaalisista palveluista. Kyse on omasta luovuudestamme ja rohkeudesta.
TIEDOTE: HIFK:ssa useita merkittäviä muutoksia
HIFK:ssa tehdään viime kauden päätteeksi käynnistetyn strategia- ja muutosprosessin seurauksena useita merkittäviä henkilövaihdoksia. Seuralle tulee uusi toimitusjohtaja, uusi urheilujohtaja, uusi nuorten kehitysjohtaja sekä seuran urheilustrategian laatimisessa ja toimeenpanossa auttava...
hifk.fi