Aleksi Valavuori – urheilupersoona

  • 3 552 487
  • 13 505

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
En ole aiemmin seurannut juurikaan ketjua mutta menikö noi Valahiihdon tuotot nyt oikeasti Valavuoren velkojen lyhennykseen vai oliko tässä jokin kusetus taustalla?
Hiihdon loppuvaiheessa totesi että asiat tärkeysjärjestykseen, nyt hiihdetään Ukrainalle. Viisi tonnia sai Valavuorilive kasaan Ukrainaan, velkojen maksuun ei siihen asti myydyistä metreistä euroakaan. Hiihdon jälkeen postasi että lasketaan kertyneet eurot ja tehdään myöhemmin yhteenveto, mutta mitään ei ole kuulunut. Kyselijät bannataan automaattisesti. Ulosottorekisterin mukaan on jotain makseltu, ilmeisesti voudin pidättämästä talonmyyntirahoista, josta doerin osuus oli noin 50 000€. Aika paljon oli kertynyt muuta maksettavaa voudin piikkiin, oli esin autoliikettä sun muuta. Vähän vaikuttaisi, että antaa mennä perintään ja voudille kaiken mikä mahdollista, mikä tuossa taloudellisessa tilanteessa toki ihan ymmärrettävää. Ei toki hyväksyttävää.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Miten nuo kaikki persaukiset aina jotenkin löytävät toisensa?
Onhan se mukavampaa ottaa mukia kaverin kanssa jolla on myös verovelat niskassa. Voi sitten vertailla kumpiko on härskimmin kusettanut valtiota ja muita asiakkaitaan. Samalla voi nostaa maljaa espanjalaisella halpiskaljalla ja postailla someen "meillä täällä jäät on lasissa, teillä kai ne vielä on pihassa" kommentteja kuvien kera Jeti`s Kebabin terassilta. Valeksille tämä kelpaa, koska lienee tämänkin Fugen reissun kustantanut joku muu.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Valeksille tämä kelpaa, koska lienee tämänkin Fugen reissun kustantanut joku muu.
Työmatka niin eipä tarvitse itse maksaa. Aleksi on kova paiskimaan hommia, kun jatkuvasti työmatkoilla niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Ja pyyteetön hyväntekijä kun ei nosta palkkaa laisinkaan. Itse kyllä nostaisin niin tarvitsisi koko ajan loisia toisten siivellä. Vaikuttaa toki että Valavuoren työkeikat on samaa luokkaa kuin oppi-isänsä koulutuskeikat. Töissä ollaan aina kun suu aukaistaan, somea päivitetään tai kotiovi selän takana loksahtaa kiinni. Varainkeruumiehellä se ero, että kodittomalla loisijalla ei luonnollisesti ole kotiovea jonka voisi takanaan sulkea.
 

444

Jäsen
Työmatka niin eipä tarvitse itse maksaa. Aleksi on kova paiskimaan hommia, kun jatkuvasti työmatkoilla niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Ja pyyteetön hyväntekijä kun ei nosta palkkaa laisinkaan. Itse kyllä nostaisin niin tarvitsisi koko ajan loisia toisten siivellä. Vaikuttaa toki että Valavuoren työkeikat on samaa luokkaa kuin oppi-isänsä koulutuskeikat. Töissä ollaan aina kun suu aukaistaan, somea päivitetään tai kotiovi selän takana loksahtaa kiinni. Varainkeruumiehellä se ero, että kodittomalla loisijalla ei luonnollisesti ole kotiovea jonka voisi takanaan sulkea.
Siinä vain on nopeasti sekä ”työnantaja” että ”työntekijä” verottajan kanssa selvittelemässä asioita, jos alkaa näyttää siltä, että ”työntekijälle” maksetaan ”työnantajalta” pelkästään verottomia korvauksia palkan sijaan. Ja jos mitään ”työsuhdetta” ei vaikka satukaan olemaan, niin sitten puhutaan jo lahjaverosta. Nämä nyt ei toki Velaksia kiinnosta, kuten ei hanhinaamavoudin kaakatukset ole tähänkään mennessä kiinnostaneet.

Suomessa saisi kyllä enemmän sanktioida näitä perskärpästenkin touhuja, eli sitä että täysin tietoisesti ylläpidetään jonkun toisen rikollista elämää. Nythän se on lähinnä niin, että ainoa vastuullinen on rahan (tai muun hyödykkeen) vastaanottaja, joten löysän rahan tyrkyttäjiä riittää jatkossakin, ja rikollinen itse ei tee elettäkään lyhentääkseen edes alkuperäisiä velkojaan.
 

Vilko93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jukurit
Valesuksiminen oli projekti, jossa Velaksin piti saada ”pöytä puhtaaksi”, joka toki myöhemmin muuttui lievempään muotoon ”pöytää puhtaammaksi”, eikä Hanella ollut ”varaa epäonnistua”. No, nyt kun homma meni vituiksi eikä pöytä puhdistunut edes vähää alusta, niin mikäs nyt eteen? Vahvasti näyttäisi siltä, ettei enää edes kovin paljoa yritetä esittää että velkoja ollaan lyhentämässä, vaan pusaillaan milloin mitäkin epämääräisiä projekteja, ja kaikki mahdollinen vaan voudin piikkiin, samalla odotellen velkojen vanhentumista.

Mut hei, on se maksanut välillisesti veroja jo monta miljoonaa, ja lisää tulee jatkuvasti näissä huigeissa projekteissa. Kommarit ja hanhinaamat vinkukoon, hyvä että Han edes yrittää!
 
Keksin suomen kieleen uuden verbin: valeksiminen. En tiedä tarvitseeko terminologiaa edes avata sen enempää, sillä jokainen ymmärtää mistä on kyse.

Jokainen tietää mitä on maleksiminen. Kuljeskella joutilaana, laiskana, vetelehtiä, lorvailla, seisoskella (nettisanakirjan määritelmä). Valeksiminen tarkoittaa juuri tuota samaa, mutta se tehdään muiden rahoilla. Tuo on siis se sanakirjamuoto. Puhekielessä valeksiminen laajentuu tarkoittamaan myös kaikin tavoin vituiksi vetämistä.

”Tulipa taas valeksittua koko kevät”. Eli tulipa taas kulutettua muiden rahoja tuottamatta itse yhtään mitään järkevää. Pari vituiksi vedettyä projektia jäi muistoksi, mutta eipä siinä mitään virallista roolia minulla ollutkaan.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Keksin suomen kieleen uuden verbin: valeksiminen. En tiedä tarvitseeko terminologiaa edes avata sen enempää, sillä jokainen ymmärtää mistä on kyse.

Jokainen tietää mitä on maleksiminen. Kuljeskella joutilaana, laiskana, vetelehtiä, lorvailla, seisoskella (nettisanakirjan määritelmä). Valeksiminen tarkoittaa juuri tuota samaa, mutta se tehdään muiden rahoilla. Tuo on siis se sanakirjamuoto. Puhekielessä valeksiminen laajentuu tarkoittamaan myös kaikin tavoin vituiksi vetämistä.

”Tulipa taas valeksittua koko kevät”. Eli tulipa taas kulutettua muiden rahoja tuottamatta itse yhtään mitään järkevää. Pari vituiksi vedettyä projektia jäi muistoksi, mutta eipä siinä mitään virallista roolia minulla ollutkaan.
Puolen vuoden aikana ammattimaista valeksimista linjalla Levi - Fuengirola. Ei hanhinaamoilta onnistu.
 

Vilko93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jukurit
Keksin suomen kieleen uuden verbin: valeksiminen. En tiedä tarvitseeko terminologiaa edes avata sen enempää, sillä jokainen ymmärtää mistä on kyse.

Jokainen tietää mitä on maleksiminen. Kuljeskella joutilaana, laiskana, vetelehtiä, lorvailla, seisoskella (nettisanakirjan määritelmä). Valeksiminen tarkoittaa juuri tuota samaa, mutta se tehdään muiden rahoilla. Tuo on siis se sanakirjamuoto. Puhekielessä valeksiminen laajentuu tarkoittamaan myös kaikin tavoin vituiksi vetämistä.

”Tulipa taas valeksittua koko kevät”. Eli tulipa taas kulutettua muiden rahoja tuottamatta itse yhtään mitään järkevää. Pari vituiksi vedettyä projektia jäi muistoksi, mutta eipä siinä mitään virallista roolia minulla ollutkaan.
Nyt oli kova, otan käyttöön.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Keksin suomen kieleen uuden verbin: valeksiminen. En tiedä tarvitseeko terminologiaa edes avata sen enempää, sillä jokainen ymmärtää mistä on kyse.

Jokainen tietää mitä on maleksiminen. Kuljeskella joutilaana, laiskana, vetelehtiä, lorvailla, seisoskella (nettisanakirjan määritelmä). Valeksiminen tarkoittaa juuri tuota samaa, mutta se tehdään muiden rahoilla. Tuo on siis se sanakirjamuoto. Puhekielessä valeksiminen laajentuu tarkoittamaan myös kaikin tavoin vituiksi vetämistä.

”Tulipa taas valeksittua koko kevät”. Eli tulipa taas kulutettua muiden rahoja tuottamatta itse yhtään mitään järkevää. Pari vituiksi vedettyä projektia jäi muistoksi, mutta eipä siinä mitään virallista roolia minulla ollutkaan.
Tämähän on suorastaan nerokas luikautus.

Verbi saa vielä yhden lisäulottuvuuden kun muistetaan Allun toinen supervoima: Kieroilu, kusettaminen, VALEhtelu.

Valeksiminen voi viitata myös häikäilemättömään valehteluun.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Joskus kyllä tekisi mieli irtisanoutua duunista ja vaan valeksia kokonainen vuosi. Voisi olla ihan hauska kokemus.
Vähemmän hauska siinä vaiheessa kun katselee mitä jäi viivan alle. Ei kämppää eikä mitään muutakaan omaisuutta ja talous niin kuralla ettei voi koskaan mitään omaisuutta hommatakaan eikä töitäkään oikein kannata tehdä. En ajatellut kokeilla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Vilko93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jukurit
Valeksiminen on oma taiteenlajinsa, jossa tietysti Velaksi itse on mestari. Mutta vielä legendaarisempi valeksija on 80-luvulla Juicen kiertueilla roikkunut Asmo ”Appo” Hurula. Hänellä ei ollut koskaan oikein mitään virallista roolia, mutta valeksi ja perskärpästeli Juicen porukoissa vuosia, lainaillen dokailurahat milloin keneltäkin maksamatta koskaan takaisin. Pieksämäen asemalla -biisissä Juice kysyykin milloin Appo alkaa lyhennellä velkojaan. Appo oli silti harmiton valeksija Velaksiin nähden, ei hommannut miljoonavelkoja.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Kukakohan senkin mahdollisen palkkion maksaa? Päässyt näköjään Espanjasta jo takaisin Suomeen. Tulee vaan jotenkin mieleen, ettei vaan Allu olisi itse tilannut/lavastanut murtovarkautta. "Jethro, laita huppu päähän, ei sua sitten kukaan tunne".

Hän lupasi Instagramissaan, että ratkaisevasta vihjeestä on luvassa tuntuva palkkio.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Vähän tuntuu erikoiselta, että joku olisi juuri Aleksin muistoesinekokoelman varta vasten käynyt pöllimässä. Joillakin esineillä ja paidoilla on epäilemättä ihan tuntuvaa rahallistakin arvoa, mutta piirit on Suomessa kuitenkin sen verran pienet, että aika äkkiä harvinaisempi kama kylillä bongataan, jos sillä meinaa tehdä muutakin kuin koristella oman man cavensa.

Jos itse olisin lähdössä kamaa keikkaamaan, niin keksisin kyllä kohteita joissa saalis on arvokkaampi ja tavaran omistaja sellainen, joka ei aiheesta tule seuraavaa kahta vuotta huutamaan julkisuudessa.

Varkaudet on ikäviä, eikä niitä kenellekään toivo, mutta vähän ehkä huvitti silti Allun ig-storiesissa esiin nostamat ihmettelyt että kuinka näin käy hänelle juuri nyt, kun on jälleen kerran kerätty "kymppitonneja" lasten hyväksi. Luulen, että tässä kohden yhteiskunta on sankarimme kohdalla vielä kuitenkin nettomaksajan roolissa, vaikka joitain hyväntekeväisyystempauksia on saatu maaliinkin asti.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Olisiko nyt tässä sellainen lipsahdus että Murtomiehen sijasta kylässä on käynyt ulosottomies(ei se Fingerporilainen)?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Millanens jälkimarkkina pelipaidoilla on?

Jossain huuto.netissä tai tori.fi hinnat liikkuvat satasista tonniin, riippuen nimestä. Jos ei halua julkisesti myydä ja tuntee kiekosta kiinnostuneita keräilijöitä niin voi saada jostain aidosta Selänteen paidasta enemmänkin.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Jossain huuto.netissä tai tori.fi hinnat liikkuvat satasista tonniin, riippuen nimestä. Jos ei halua julkisesti myydä ja tuntee kiekosta kiinnostuneita keräilijöitä niin voi saada jostain aidosta Selänteen paidasta enemmänkin.
Kyllä rahaa liikkuu, mutta noin muuten myyminen ilman kiinnijäämistä on äärimmäisen hankalaa varastetun tuotteen kohdalla. Piirit eivät ole ison veden toisella puolellakaan käsittääkseni mitenkään järisyttävän suuret, niin hankalaksi menee, jos tällaisella meinaa tienata.

Harmi toki, että näinkin rehelliselle miehelle sattuu jotain tällaista.
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Ensimmäisenä tästä tulee taas mieleen että mikähän kusetus tämä taas on. Valittaa perseaukisuuttaan ja juuri on valeksinut pariviikkoa Espanjassa.

Ihan hyvä pointti. Kaveri on juuri lomaillut ulkomailla, käynyt pelailemassa vähän tennistä ja käynyt vähän katselemassa jalkapalloa yms.

Lyönyt vielä siihen päälle arvonnan käyntiin jolla hänen seuraajansa voivat voittaa tuhansien eurojen arvoisen lomamatkan Espanjassa.

Sitten tullaan kotiin ja nyt toimistolta on mystisesti hävinnyt sattumalta juuri sopivasti kaikki mahdollinen arvokas. Nyt ollaankin sitten taas persaukinen ja muistetaan kertoa että ulosottomies onkin vienyt jo kaiken muun. Unohdetaan kertoa Espanjan matkat ja se että hänellä pyörii jatkuvasti tuollainen oma show johon on ollut mahdollista palkata työntekijäkin hoitamaan hommia oman reissun ajaksi. Toimiston pihaan hän saapui suhteellisen hinnakkaalla mersulla. Hotelleissa ja pohjoisen huviloilla on vietetty viime vuoden aikana ihan "muutama yö", pohjoiseen on ollut varaa myös lennättää omia ystäviään tottakai. Sen lisäksi on mahdollisuus käydä katselemassa Suomessa urheilutapahtumia, sekä tilailla kaikenmaailman suoratoistopalvelut kuukausittain. Ravintoloissakin kerkeää käydä lähes päivittäin.

Tämä kaikki selviää ihan vain seuraamalla hänen sosiaalisia medioitaan, johon hän päivittää näitä juttuja ihan jatkuvasti.

Kuulostaako tämä kenen korvaan sellaisen perinteisen Suomalaisen velkahelvetissä olevan "Pekan" elämältä?

Aleksi tuntuu olevan täysin vieraantunut omasta touhustaan. Oksettaa, että edes kehtaa mennä laukomaan kommentteja omasta köyhyydestään. Tässä maassa elää aivan muutaman kympin budjeteilla ihmisiä aivan järjetön määrä. Ei todellakaan ole mahdollista käydä edes ulkona syömässä. Tunnen muutaman ja kun heille tarjoaa edes ruuat jossain ravintolassa niin se kiitollisuuden määrä on aivan järjettömän suuri.

Sitten tulee tälläinen Aleksi kertomaan että kuinka vaikeaa elämä on.

Häpeäisi edes. Olen puhunut.
 

Vilko93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jukurit
Pienen naurunpyrskähdyksen aiheutti tuo Velaksin ratkaisevasta vihjeestä lupaama ”tuntuva palkkio”. En pidättäisi hengitystäni palkkiota odotellessa, menee jonon jatkoksi muutaman muun saatavan jälkeen. Onhan tuollainen ryöstö perseestä, mutta jotenkin nyt ei vaan hirveästi käy sääliksi, kun tuo patologinen valehtelija ja elämäntapakusettaja joutuu itse varkauden kohteeksi. Ja tosiaan, Velaksin ollessa kyseessä en ihan purematta niele tuon ryöstön aitoutta. Siinä sitä olisikin taas kummelimenoa kerrakseen, kun Velaksi jäisi kiinni tuon keikan lavastuksesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös