Niin siis NHL:llä ja Capitalsilla ei siis ole mitään agendaa? Eikä sinulla ole mitään ennakkoasennetta uskoa toisen puolen sanaa ilman yhtää esitettyä todistetta? Sekään ei ole poikkeavaa, että kirjoittaa yhdestä kulmasta tarinoita, varsinkin kun tuohon aikaan Venäjään, KHL:ään ja Ovetskiniiin kohdistuvat negatiiviset uutisoinnit olivat vähemmistössä, samalla tavalla Suomessakin heitettiin lokaa HS:n ja Vesa Rantasen yms. päälle kun ovat henkilökohtaisella ajojahdilla. Noh olivat kuitenkin lopulta oikeassa oli se motiivi mikä tahansa tehdä juttuja.
Suosittelisin nyt ihan ekana vaan lukemaan sen jutun sen sijaan, että huutelee. Kyllä hän myöntää oman osuutensa asioihin. Koko juttu on mielestäni varsin lyhyt ja nojaa todisteisiin tapahtuneista asioista, sen takia itseä ihmetyttää, että juttua lukematta vedetään sormet korviin ja silmät kiinni.
Tuosta loukkaantumisesta tuli itselle ekana mieleen, että oliko vaan taktinen tauko, ettei tarvitse osallistua tähdistöotteluun ja voi nyt sitten lepuuttaa itseään. Vähän on ne edistyneiden tilastojen odottamatkin taantuneet, kun maaliodottamakin kääntynyt nyt negatiiviseksi 46,33% 5vs5 pelissä. Toteuma on sitten vieläkin karmaisevampi kun GF% on 35%. Aletaan lähentyä jokaisessa kategoriassa uran huonointa kautta, joten toivotaan tämän tahdin pysyvän.
Tottakai NHL:llä ja Capitalsilla on omat agendansa ja mulla on omat "ennakkoasenteeni", kai se nyt on itsestäänselvyys.
En arvannut että niitäkin piti tässä alkaa avaamaan, kun juttu lähti yksittäisen journalistin arvioimisesta luotettavana lähteenä. Ja kyllä, mulla on vahva ennakkoasenne Malamudia kohtaan. Mä oon pitänyt Malamudia itteään täynnä olevana wannabeenä jo kauan ennenkuin moni vallitsevan tilanteen suurista palstatuntijoista oli kaverista kuullutkaan. Mutta jos se tekee minun mielepiteestä vähemmän oleellisen, niin kai se sitten samalla toimintaperiaatteella toimii itse Malamudin ja sinun itsesi kohdalla myös?
Edelleenkään tohen itse juttuun ei ottanut mitään kantaa alunperin lainaamasi kirjoittaja, kuten en minäkään. Mutta jos sä nyt haluat edelleen jatkaa keskustelua siitä mitä mieltä minä olen Slava Malamudista ja hänen jutuistaan, niin mennään sitten.
Slavahan on tämän saman tarinan kirjoittanut jo joku 10 kertaa ennenkin. Se on nykyisin pitkälti ainoa tarina mikä hänellä on. Tämänkertainen toisto on hiukan sekava kokonaisuus Slavan omakehua, olettamuksia ja yksityisestä lyhyestä konteksista irrotetusta sananvaihdosta yhden PR henkilön kanssa. Olen nähnyt kyseiseltä journalistilta parempaakin työtä, missä Ovechkinia ja Capitalsia on haukuttu ja mukana on ollut hiukan enemmän "todisetta" ja näkemystäkin. En oikein edes tiedä mitä tällä jutulla on tarkoitus saavuttaa, muuta kuin valittaa kuinka ilkea PR-päällikkö vei tikkarin, vaikka ihan avoimesti myöntää itse tarkoituksellisti provosoineensa aiheella.
Viihdearvoa on toki tarjolla sitä kaipaaville, kuten nykyajan klikkimaailmassa kuuluukin. Malamud on aina osannut tehdä "kiinnostavia" ja raflaavia juttuja. Hän on tapansa mukaan luonut oman äärinäkemyksensä asiasta ja tekee juttunsa sen pohjalta, ei journalistiselta kannalta. Kas kumma että ei ole kiistatta omaamistaan journalistisista lahjoista huolimatta löytänyt töitä rakastamaltaan alalta, kun tyylinä on provosoida ja polttaa silttoja. Koko hahmon olemassaolo journalistisessa mielessä on enää yksinomaan siinä että joku Penguins-fani tulee juttua lainaten ilmoittamaan miten tämä nyt taas kerran uudelleen kirjoitettu sama tarina todistaa kuinka mulkkuja koko Capitalsin organisaatio on.
Summauksena; Ovechkinista voi olla ihan mitä mieltä haluaa, ja osallistuminen Krimin antifasismi-kampanjaan oli luokattoman typerä teko. Slava Malamud on silti vain entinen journalisti jolla on mielestäni tasan yksi tarkoitus omilla jutuillaan, ja se on haukkua Capitalsia ja Ovechkinia.
Ja tän enempää en itse Malamudista tarinoi. Tässäkin oli jo neljä viestiä liikaa :)
Modet siirtänee tämän lähiaikoina oikeaan ketjuunsa, pahoittelut offtopicista ja rikepiste otetaan hattu kourassa vastaan.