NHL:n maaliennätyksen metsästys

  • 635 290
  • 2 319

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mitään siitä fanituksesta ei ole jäljellä. Todellisuus ”miehestä” paljastui kamalissa olosuhteissa.
Suuri ja mahtava idän karhu olikin vain pienen sairaan miehen sylissä istuva puudeli.

Samat tunnelmat. Ovie-fani olin pitkään, en ole enää. Pidin Oviesta, kun se oli sellainen rento eikä "tuote" Crosbyn tapaan. Niin ne ajat muuttuvat. Olen jopa oppinut arvostamaan Crosbya. (BTW, futiksen puolella on samat tunnelmat.)
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vähän offaria, mutta olen oikeastaan aina ihmetellyt hyvinkin laajojen piirien Crosby-inhoa, mikä onneksi näyttää jo hiipuneen. Toki esimerkiksi Flyers-faneille on ihan loogistakin toivoa paikallisvastustajan liiderille epäonnistumista, "Battle of Pennsylvania"-peleissä ja itsekin harmittelen edelleen, miten vuoden 2009 finaalit päättyivät.

Crosby on kuitenkin ainakin omasta mielestäni niin "class act", kuin huippu-urheilija voi olla. Kaukalon ulkopuolella maanläheinen persoona ja fanit huomioon ottava kapteeni. Varmasti NHL:n markkinointiosasto on harmitellut, ettei lajin merkittävin lähettiläs ole ollut persoonana räiskyvämpi, mutta mitäpä sitä feikkaamaankaan? Pittsburghista ei ole pakko pitää, mutta mielestäni Crosby on ansainnut kaiken arvostuksensa. Kanadan Saku.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Vähän offaria, mutta olen oikeastaan aina ihmetellyt hyvinkin laajojen piirien Crosby-inhoa, mikä onneksi näyttää jo hiipuneen. Toki esimerkiksi Flyers-faneille on ihan loogistakin toivoa paikallisvastustajan liiderille epäonnistumista, "Battle of Pennsylvania"-peleissä ja itsekin harmittelen edelleen, miten vuoden 2009 finaalit päättyivät.

Crosby on kuitenkin ainakin omasta mielestäni niin "class act", kuin huippu-urheilija voi olla. Kaukalon ulkopuolella maanläheinen persoona ja fanit huomioon ottava kapteeni. Varmasti NHL:n markkinointiosasto on harmitellut, ettei lajin merkittävin lähettiläs ole ollut persoonana räiskyvämpi, mutta mitäpä sitä feikkaamaankaan? Pittsburghista ei ole pakko pitää, mutta mielestäni Crosby on ansainnut kaiken arvostuksensa. Kanadan Saku.
Eiköhän tässä monen kohdalla ole tuo Crosbyn uran alkupuoliskon "crybaby" joka esiintyi melko useaan otteeseen kentällä. Teki todella tyhmiä juttuja keihästämisestä lähtien.

Itse olen aina arvostanut ja pitänyt tyypistä. Voitontahtoinen ja tekee kaiken sen eteen. Tekee kanssapelaajistaan parempi ja pelaa joukkueelle. Siitä kertoo palkintokaapin sisältä niin henk koht kuin joukkue tasollakin.

Mitä sitten itse ketjun aiheeseen. Itse en niin yhdistä tuota politiikkaa kiekkoon. Jos ja kun Ovy tuon Gretzkyn maagisen määrän rikkoo. Niin eihän sitä temppuna voi olla arvostamatta. Olkoot henkilöstä ja hänen käytökseksetään mitä mieltä tahansa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vähän offaria, mutta olen oikeastaan aina ihmetellyt hyvinkin laajojen piirien Crosby-inhoa, mikä onneksi näyttää jo hiipuneen. Toki esimerkiksi Flyers-faneille on ihan loogistakin toivoa paikallisvastustajan liiderille epäonnistumista, "Battle of Pennsylvania"-peleissä ja itsekin harmittelen edelleen, miten vuoden 2009 finaalit päättyivät.

Crosby on kuitenkin ainakin omasta mielestäni niin "class act", kuin huippu-urheilija voi olla. Kaukalon ulkopuolella maanläheinen persoona ja fanit huomioon ottava kapteeni. Varmasti NHL:n markkinointiosasto on harmitellut, ettei lajin merkittävin lähettiläs ole ollut persoonana räiskyvämpi, mutta mitäpä sitä feikkaamaankaan? Pittsburghista ei ole pakko pitää, mutta mielestäni Crosby on ansainnut kaiken arvostuksensa. Kanadan Saku.
Crosbylla oli tapana käyttää mailaa aseenaan, valittaa tuomareille, sukeltaa ja olla muutenkin vähän semmoinen "helposti" vihattava henkilö kaukalossa. Plussana se että Crosbya markkinoitiin todella paljon niin fanit eivät jaksaneet katsoa harmaata persoonaa mainoskasvona.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Plussana se että Crosbya markkinoitiin todella paljon niin fanit eivät jaksaneet katsoa harmaata persoonaa mainoskasvona.
Nojoo mutta sitähän nämä kanadalaiset superstarat päällisin puolin on. Eipä joku McDavid nyt oikeasti mikään kovin räiskyvä persoona kaukalon ulkopuolella mielestäni ole, hyvin kasvatettu PR-tuote joka sanoo täsmälleen ne oikeat asiat.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Vittu mikä mielipide. Olet toki siihen oikeutettu, Suomessa kun elämme, mutta myös minä olen oikeutettu sanomaan, että vittu mikä mielipide. Ihan sama näköjään mielestäsi kuka Hitler/Putin siellä pelaisi, mutta jos rikkoo Gretzkyn ennätyksen, niin kyllähän sitä pitää arvostaa.

En tiedä missä asut, mutta jos ajatellaan, että Kuopio (koska näytät fanittavan KalPaa) olisi maantasalla putinin toimesta kuten moni Ukrainalainen kaupunki ja hänen tukijansa/kannattajansa rikkoisi Gretzkyn ennätyksen, niin yhäkö arvostaisit? Mitä jos sinun perheesi (jos sellaista on) olisi kokenut sen mitä muun muassa yksi perhe oli kokenut Ukrainassa, missä nelihenkisen perheen äiti raiskattiin muiden edessä ja sitten koko perhe lahdattiin. Vieläkö olisit täällä kertomassa tätä samaa paskaa, että pakkohan se on arvostaa?

Vai onko niin, että pitää osua omalle kohdalle, että herää? Vai herääkö silloinkaan?

Ps. Politiikkaa ja urheilua ei voi erottaa toisistaan. Tämä sinun arvostamasi henkilö on sotkenut isosti ne keskenään.

900 maalia NHL:ssä on ihan saatanan iso juttu, vaikka sen olisi tehnyt se toisessa ketjussa mainittu Adolf Hitler. Se on aina se 900 maalia NHL:ssä.
 

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
Samoja mietteitä. Joskus tässä Crosby vs. Ovechkin asetelmassa olin Ovien ”puolella”, mutta nykyään on asia täysin päin vastoin. Tappamisen ja kansanmurhan kannattaja Ovechkin voisi laittaa lopun elämäksi vankilaan hänen toimistaan 2000-luvun Hitlerin, eli Putinin toimien vankkumattomana tukijana. Tämän vuoksi Ovechkin ei ole yhtään mitään Crosbyyn verrattuna. Crosby on hieno ihminen ja johtaja sekä kaukalossa että sen ulkopuolella. Ihan sama siis vaikka Ovechkin tekisi 1000 maalia, niin hän tulee olemaan aina alhainen ihmisperse. Tässä kontekstissa maaleilla ei ole mitään merkitystä.
Vittu mikä mielipide. Olet toki siihen oikeutettu, Suomessa kun elämme, mutta myös minä olen oikeutettu sanomaan, että vittu mikä mielipide. Ihan sama näköjään mielestäsi kuka Hitler/Putin siellä pelaisi, mutta jos rikkoo Gretzkyn ennätyksen, niin kyllähän sitä pitää arvostaa.

En tiedä missä asut, mutta jos ajatellaan, että Kuopio (koska näytät fanittavan KalPaa) olisi maantasalla putinin toimesta kuten moni Ukrainalainen kaupunki ja hänen tukijansa/kannattajansa rikkoisi Gretzkyn ennätyksen, niin yhäkö arvostaisit? Mitä jos sinun perheesi (jos sellaista on) olisi kokenut sen mitä muun muassa yksi perhe oli kokenut Ukrainassa, missä nelihenkisen perheen äiti raiskattiin muiden edessä ja sitten koko perhe lahdattiin. Vieläkö olisit täällä kertomassa tätä samaa paskaa, että pakkohan se on arvostaa?

Vai onko niin, että pitää osua omalle kohdalle, että herää? Vai herääkö silloinkaan?

Ps. Politiikkaa ja urheilua ei voi erottaa toisistaan. Tämä sinun arvostamasi henkilö on sotkenut isosti ne keskenään.
Voitteko viedä nämä asiat sinne kuuluvaan ketjuun. On se kumma kun samat naamat aina huutelemassa vaikka teillä on oma rinkirunkkausketju olemassa joten vielä kerran. Viekää nämä viestit sinne kuuluvaan ketjuun ja jättäkää tämä ketju maalimäärän seuraamiseen.

Ps. Ovechkinin vertaaminen Hitleriin/Putiniin on aika vammanen mielipide mutta kukin tyylillään. Suosikkijoukkue ei tullut yllätyksenä..
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ketju voidaan laittaa lukkoon. Tämä stalinistiputinisti ei tule koskaan rikkomaan Grezkyn maaliennätystä.
92 maalia matkaa ja tämän kauden jälkeen vielä kolme kautta sopimusta jäljellä. Jos oikeasti pelaa tuon sopimuksensa loppuun, niin nykyiseen verrattuna maalimäärät saisivat tippua ihan reilusti ja silti todennäköisesti rikkoisi ennätyksen. Valitettavasti.
 
Muistutuksena täältä Turengista, palstan sääntöjen 1 §: Vältä offtopicia ja pyri pysymään ketjun aiheessa.

Ketjun aihe on Ovetškinin maalien teko, ei keskustelu siitä, onko ketjun henkilö mätäpaise, Putinin kaveri jne. Noista muista aiheista voi keskustella Löylyhuoneen puolelta löytyvässä ketjussa Aleksandr Ovetškinin kaukalon ulkopuolinen toiminta.

Olemme siirtäneet taas ison kasan viestejä tästä ketjusta tuonne toiseen ketjuun.

Säännöissä mainittu pyri pysymään ketjun aiheessa on ihan oikea sääntö ja jos sitä rikkoo, varsinkin tahallisesti, niin siitä voi tulla myös seurauksia.

Modet
 

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Ketjun aihe on Ovetškinin maalien teko, ei keskustelu siitä, onko ketjun henkilö mätäpaise, Putinin kaveri jne. Noista muista aiheista voi keskustella Löylyhuoneen puolelta löytyvässä ketjussa Aleksandr Ovetškinin kaukalon ulkopuolinen toiminta.
Ihan teidän työtä helpottaaksenne olisi varmaan viisasta lisätä tämä sama teksti Venäjä hyökkää Ukrainaan -ketjun tyylisenä ketjunoottina sivun alalaitaan tässäkin ketjussa. Se vähentäisi todennäköisesti ainakin vahingossa tänne eksyvää kritiikkiä, kuten itselläni kävi ensimmäisellä kerralla. Laitan vielä liitetiedostona kuvan, niin tiedätte, mitä tarkoitan, jos se ei aukea tekstistä.

Edelleen olen eri mieltä näiden kahden eri ketjun tarpeellisuudesta ja varsinkin sen tärkeämmän ketjun hautaamisesta yleisen keskustelun löylyhuoneelle, mutta tätä lienee turhaa purnata teille.

Kovin epäjohdonmukaisesti noita viestejä on siirretty löylyhuoneen ketjuun. Tähän ketjuun on edelleenkin jäänyt maalien hypettämisen lisäksi ulkourheilullista kritiikkiä eli ainakaan minulle ei ole ihan selvää, missä menee raja, mitä tähän ketjuun saa kirjoittaa.

Onnea valitsemallenne tielle. Ei ole varmaan se helpoin tie.
 

Liitteet

  • Screenshot_20221228-181345~2.png
    Screenshot_20221228-181345~2.png
    22,4 KB · kertaa luettu: 260

Largo

Jäsen
Kyllähän Ovechkin on kaikkien aikojen paras maalintekijä eikä hänen edes tarvitse rikkoa Waynen ennätystä todistaakseen tätä. Minä en paneudu kaukalon ulkopuolisiin asioihin koska ei ole riittävästi faktaa sanoa mitään Ovechkinin sanomatta jättäneistä mielipiteistä. Paras maalintekijä mitä NHL on nähnyt.
 

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
No
Ihan teidän työtä helpottaaksenne olisi varmaan viisasta lisätä tämä sama teksti Venäjä hyökkää Ukrainaan -ketjun tyylisenä ketjunoottina sivun alalaitaan tässäkin ketjussa. Se vähentäisi todennäköisesti ainakin vahingossa tänne eksyvää kritiikkiä, kuten itselläni kävi ensimmäisellä kerralla. Laitan vielä liitetiedostona kuvan, niin tiedätte, mitä tarkoitan, jos se ei aukea tekstistä.

Edelleen olen eri mieltä näiden kahden eri ketjun tarpeellisuudesta ja varsinkin sen tärkeämmän ketjun hautaamisesta yleisen keskustelun löylyhuoneelle, mutta tätä lienee turhaa purnata teille.

Kovin epäjohdonmukaisesti noita viestejä on siirretty löylyhuoneen ketjuun. Tähän ketjuun on edelleenkin jäänyt maalien hypettämisen lisäksi ulkourheilullista kritiikkiä eli ainakaan minulle ei ole ihan selvää, missä menee raja, mitä tähän ketjuun saa kirjoittaa.

Onnea valitsemallenne tielle. Ei ole varmaan se helpoin tie.
No eiköhän se ole selvää että jos kommentin selvin viesti on että Ovechkin on mätäpaise/fasisisti putunisti runkkari niin ne kuuluisi ihan siihen kuuluvaan ketjuun. Tässä ketjussa seurataan maalimäärän kasvua ja niitä viestejä odotellaan olitka mitä tahansa mieltä itse henkilöstä.

Ulkopuolisiin tekijöihin on ihan oma ketju jossa voi kaikki sanoa mitä haluaa. Summasurarum, tässä ketjussa seurataan maaliennätystä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara
Käyttäjä kirjoitti ympäri palstaa parikin henkilökohtaista hyökkäystä ja on saanut niistä pelikiellon.
No

No eiköhän se ole selvää että jos kommentin selvin viesti on että Ovechkin on mätäpaise/fasisisti putunisti runkkari niin ne kuuluisi ihan siihen kuuluvaan ketjuun. Tässä ketjussa seurataan maalimäärän kasvua ja niitä viestejä odotellaan olitka mitä tahansa mieltä itse henkilöstä.

Ulkopuolisiin tekijöihin on ihan oma ketju jossa voi kaikki sanoa mitä haluaa. Summasurarum, tässä ketjussa seurataan maaliennätystä.
Vai että seuraat maalimäärää? Onko se ainoa asia, mitä tästä natsipellestä pitäisi maailman tietää? Et kuitenkaan pikkupoikana Leningradissa oppinut riittävästi suomenkielen kirjoitussääntöjä?
 

Bob Sacamano

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Kuten jo olemme nootittaneet, tämä ei kuulu juuri tämän ketjun aiheeseen. Viestistä on annettu rikepiste.
Samat tunnelmat. Ovie-fani olin pitkään, en ole enää. Pidin Oviesta, kun se oli sellainen rento eikä "tuote" Crosbyn tapaan. Niin ne ajat muuttuvat. Olen jopa oppinut arvostamaan Crosbya. (BTW, futiksen puolella on samat tunnelmat.)
Ehkäpä sitä ei ole vaan osannut/halunnut nähdä kuinka paljon Ovechkin todellisuudessa on toisen ja paljon vastenmielisemmän koneiston tuote. Toiselta tulee automaattisesti hokijargonia ja toiselta fasismisympatiaa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kyllähän Ovechkin on kaikkien aikojen paras maalintekijä eikä hänen edes tarvitse rikkoa Waynen ennätystä todistaakseen tätä. Minä en paneudu kaukalon ulkopuolisiin asioihin koska ei ole riittävästi faktaa sanoa mitään Ovechkinin sanomatta jättäneistä mielipiteistä. Paras maalintekijä mitä NHL on nähnyt.
Joo, sanotuista ja muuten ilmaistuista mielipiteistä toki saisi sanottua vaikka mitä, mutta helpompi piiloutua tuon "ei kommentoi sotaa" lauseen taakse. Jatkakaa mätäpaiseen maaliseurantaa ihan rauhassa.
 

Wellman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Pitkään ollut poissa tältä palstalta, mut tähän aiheeseen kommentoitava.
Alkuun todettava, että rys**n touhut ovat kuvottavia ja kyseinen pressa pitäs hoitaa pois...
Tuntuu, et lähes koko foorumi vihaa kyseistä ketjun otsikon pelaajaa yli kaiken sodan alettua. Kyl, instasta ei ole poistettu mitään menneitä juttuja kyseisen diktaattorin kanssa ennen sotaa, mut ei myöskään lisätty uusia sotaa ylistäviä julkaisuja. Kaikenlaista yhteistyötä on tehty vuosia ennen sotaa. Syitä poistamattomuuksiin tai uusiin lisäyksiin voidaan vain arvella. Mielestäni noi ois pitänyt poistaa hänen instastaan.
Ja uudelleen, en puolusta kyseisen henkilön toimimattomuutta tai toimintaa sodan alettua.

Koska suurinosa näyttää unohtaneen koko liigan kaikkein aikojen maalintekijän kisan merkityksen kokonaisuudessa (ilman ulkoisia tekijöitä) etenkin NHL:lle, niin siihen on pakko kommentoida.

Onhan tässä #8 maalinteossa sellainen meno, että saadaan vihdoin kunnon haastaja #99 lukemille.
Edellisessä viestissä haluttiin laittaa pelikieltoon "tämä jätkä". Jos halutaan peliesitysten kautta laittaa järjestykseen parhain maalintekijä, niin liigan säännöt eivät taida vääntyä siihen, että pelikieltoon laitetaan pelaaja, joka on joskus ottanut kuvan tulevan sotarikollisen kanssa. Bettman on kusi sukassa asian kanssa, mut laitetaanko pelikieltoon myös väkeä, joka ottanut selfiet hänen kanssa vaikkei päätekijä olekaan.

Noh, itse toivon isosti, että #8 takoo #99 enkat paskaksi, koska mielestäni #99 ajan maalinteko oli mitä oli ja sai liian helpolla kaikki lukemansa silloin liigan selkeästi parhaana pelaajana. Älyttömät lukemat monelta osin, mut nykypäiväistämiseen ja liigan nykyisen tason korostamiseen parasta olisi noiden joidenkin lukemien rikkominen. Monia ennätyksiä ei tulla rikkomaan ikinä, koska liigan nykyinen kova taso estää sen.

Mut tää maalien määrä on se iso juttu, jolla saadaan ehkä tuo 80-luvun harha vihdoin rikottua NHL:ssä.
Itse toivon isosti, et #8 rikkoo #99 enkan ja mielellään puhkoo tuon 900 myös. Se on lajille ja NHL:lle eduksi.

Eri mieltä olevat vihatkoon.
Ilman sotaa moni olisi samaa mieltä.
 
Viimeksi muokattu:
Koska suurinosa näyttää unohtaneen koko liigan kaikkein aikojen maalintekijän kisan merkityksen kokonaisuudessa (ilman ulkoisia tekijöitä) etenkin NHL:lle, niin siihen on pakko kommentoida.

Ei ole unohtanut, moraalikäsityksemme ei vain ole yhteneväinen liigan kanssa.

Aivan kuten lopussa kirjoitat, mielipiteitähän nämä ovat ja jokainen on oikeutettu omaansa.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Vai että seuraat maalimäärää? Onko se ainoa asia, mitä tästä natsipellestä pitäisi maailman tietää? Et kuitenkaan pikkupoikana Leningradissa oppinut riittävästi suomenkielen kirjoitussääntöjä?
Täysin OT:ta, mutta suomen kieli kuten muutkin kielet kirjoitetaan erikseen, en edes viitsi arvailla omaa kouluasi!!
Hulluna Ovie takoo maaleja, mutta en todellakaan usko menevän yli #99:n. Pakko sen iän alkaa joskus vaikuttamaan.
 

Kämmenrumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston
Kuten ketjunootissa on mainittu, nämä Putin-kytkökset pitäisi pyrkiä käsittelemään toisaalla. Rikepiste annettu.
Jos halutaan peliesitysten kautta laittaa järjestykseen parhain maalintekijä, niin liigan säännöt eivät taida vääntyä siihen, että pelikieltoon laitetaan pelaaja, joka on joskus ottanut kuvan tulevan sotarikollisen kanssa. Bettman on kusi sukassa asian kanssa, mut laitetaanko pelikieltoon myös väkeä, joka ottanut selfiet hänen kanssa vaikkei päätekijä olekaan.

Ovetskinin toiminta Putinin kanssa on muutakin kuin joku satunnainen yhteinen selfie.. Vaan vahvaa Putinin toiminnan tukemista, toki saattoi sodan aloittaminen hiukan Ovetskininkin yllättää.. Mutta mitäpä sitä läheisen ystävän toimia tuomitsemaan..

Oikea ratkaisu olisi hyllytys, ainakin niin pitkään kun julkisesti tukee Putinia
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös