Alan Wake

  • 26 524
  • 151

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Avataas ketju 14.5 julkaistavalle mahtavalle pelille. Kyseinen peli julkaistaan alustavasti vain Xbox360:lle.

Alan Wake on psykologinen toimintatrilleri, joka kertoo kirjailin, Alan Waken elämästä. Pelin päähahmo Alan Wake on kirjailija ja hänen kirjoittamat asiat käyvät toteen.

Pelin on kehittänyt Suomalainen Remedy Entertaiment, joka on kehittänyt mainetta niittäneen Max Payne -pelisarjan.

Pelissä valo on tärkeässä asemassa. Kyseinen peli on ns. selviytymiskauhupeli. Peli keskittyy Bright Falls -nimiseen kaupunkiin, johon Alan Wake on vaimoneen lähtenyt rentoutumaan ja yhtäkkiä tapahtuu kummia.

Itse olen odottanut peliä kieli pitkällä viimeiset kolme vuotta ja ihan kohta odotus palkintaan. Onkos täällä muita pelistä kiinnostuneita?

Pelistä lisätietoa saa muunmuassa täältä:

Alan Wake Wikipediassa
Xbox.fi:n Alan Wake sivusto
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Itse olen odottanut peliä kieli pitkällä viimeiset kolme vuotta ja ihan kohta odotus palkintaan. Onkos täällä muita pelistä kiinnostuneita?

Samat ovat olleet fiilikset täälläkin. Monta vuotta kieli pitkällä odotettu. Erittäin mielenkiintoinen tarinankerronta on käsittääkseni Alan Wakessa. Mielenkiintoisen pelistä tekee myös se, että käsittääkseni siellä voi bongata tuttuja naamoja. Esimerkiksi suomalaisia näyttelijöitä. Musiikki on tietääkseni pitkälti suomalaista. Itse asiassa peli on periaatteessa täysin suomalainen. Ja sitä odotetaan ympäri maailman erittäin paljon. Veikkaanpa, että Max Payne jää kakkoseksi tämän rinnalla. Seitsemän pitkää kehitysvuotta takana ja peli on ennakkotilattu. Mahtavuutta! Lomalle pitäisi lähteä ulkomaille, mutta kun pääsen takaisin kotisuomeen, on peli odottamassa.
 

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo kyllähän tätä ollaan odotettu. Itse olen yrittänyt pysytellä mahdollisimman kaukana kaikesta hypetyksestä, ettei sitten ole kauhea pettymys.

Collector's Edition on kyllä pakko laittaa tilaukseen, kun hintaa ei tule kun n. 40 euroa.

Pelistähän julkaistaan myös kuusiosainen Bright Falls -minisarja, joka toimii esiosana itse varsinaiselle pelille. Joka viikko tulee uusi jakso ja pari viimeistä jaksoa tulevat katsottavaksi 17. toukokuuta. Tällä hetkellä on julkaistu jo 3 jaksoa.

Harmi vaan, että jaksoilla ei ole mittaa kun n. 5 minuuttia. Olisi mielellään ottanut vastaan pidempiäkin jaksoja, kun näyttää että nämä on tehty ihan laadukkaasti. Eli kannattaa ehdottomasti katsoa, eivät spoilaa itse pelistä yhtään mitään.

Jaksot löytyvät esim. Youtubesta tai täältä: http://www.brightfalls.com/ Ja löytyyhän ne Livestäkin. Tosin euroopan Livestä aika huono laatuisina.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Oli kyllä niin rasittavaa luettavaa toi arvostelu.
Kieltämättä yksi huonoimpi arvosteluita mitä oon ikinä lukenut. Ihan kuin joku 12v nappula olisi kirjoittanut tuon.

Kovat on odotukset Waken suhteen. Toivottavasti ei petä!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oli kyllä niin rasittavaa luettavaa toi arvostelu.
Kaikki jutut, mitä olen tuolta saitilta lueskellut, on olleet enemmän tai vähemmän rasittavaa luettavaa. Surkeaa ja väkisinväännettyä huumoria ilman mitään todellista sisältöä. Ei pitäisi yrittää jos ei vaan osaa.

***

Itse pelistä: kiinnostava, mutta valitettavasti omalta kannalta väärä pelialusta, joten tuskinpa tulee koskaan tutustuttua. Toivon kuitenkin vilpittömästi erinomaista menestystä Alan Wakelle, se varmasti on koko Suomen peliteollisuudelle tärkeä tekijä ja voi avata väyliä muillekin ja ainakin Remedy pysyy pinnalla.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Oli kyllä niin rasittavaa luettavaa toi arvostelu.

Ihan hirveetä. Yritin jo toistamiseen, mutta en vieläkään päässyt alkua pidemmälle. Eilen selvisin kolmanteen kappaleeseen ja nyt jo melkein neljänteen. Ei pysty. Jos kirjoittaja lukee tätä, niin suosittelen vaihtamaan alaa.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Juu pistin tuossa Gigantista tuon Collectors editionin tulemaan, kun eivät pyytäneet viittäkymppiä enempää. Vaikka täällä joku kehui saaneensa sen neljäänkymppiin, niin ei toikaan oo mun mielestä paha hinta.

Kovasti olen odotellut trilleri tyylistä peliä, johon on juoneenkin panostettu kovasti ja vihdoin näyttää, että vihdoin sellainen olisi tulossa. Kovasti olisi tuo Heavy Rain jo kiinnostanut, mutta kyllä jos kahdesta pitäisi valita jompi kumpi boxille, niin kyllä jo näin suomalaisena valinta olisi ollut tämä.

Gameplay videoiden perusteella näyttää oikein tunnelmalliselta ja näyttävältä...
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ihan hirveetä. Yritin jo toistamiseen, mutta en vieläkään päässyt alkua pidemmälle. Eilen selvisin kolmanteen kappaleeseen ja nyt jo melkein neljänteen. Ei pysty. Jos kirjoittaja lukee tätä, niin suosittelen vaihtamaan alaa.
Sinänsä hyvin sillä itse jouduin lopettamaan ensimmäiseen kappaleeseen. Siis huh huh. Vau. Luulin, että tällä palstalla saa kärsiä suomen kielen dekadenssin kanssa ihan tarpeeksi, mutta täällähän on melkoisia ruuneperejä tämän rinnalla.
PELISAITTI sai käsiinsä maailman ensimmäisten sivustojen joukossa tiedon Alan Wake pelistä jo aiemmin. Nyt on suuri päivä lähellä ja pelikin saatiin PELISAITIN aina niin täyteen postilaatikkoon sisään, joten PELISAITTI testaakin nyt onko tämä, monella tavalla meidän sivustoa muistuttava peli, kaikkea sitä mitä te haluatte ja PELISAITTI on!
Tässä lävähtää ruutuun, kuin taskulampun kehä, Alan Wake Arvostelu!
Ensimmäiseen lauseeseen en edes tarjoa mitään muuta korjausta kuin alusta pisteeseen mustaus ja delete-nappula. Lauseessa ei ole päätä eikä häntää.

Hitto, ei tohon toiseen lauseeseenkaan voi kyllä tarjota muuta apua kuin delete. Kaikki pois.

Viimeinen lause muuttuu suomen kieleksi helposti:
"Tässä lävähtää ruutuun taskulampun kehän lailla Alan Waken arvostelu!". Eikä tuokaan ainakaan laudaatturia kirjoituksista tuo. Korkeintaan B innokkuudesta.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Launch traileri on varsin vakuuttava: http://www.youtube.com/watch?v=pf3mRsYls8s

Penny Arcadessakin sivutaan Wakea nopeasti, kehuvia ovat sanankäänteet.
http://www.penny-arcade.com/

Ei tästä kyllä taas tule yhtään mitään, kun pitäisi nopeasti saada tuo DA:O loppuun (no se on kyllä ihan lopputaipeilla jo), viikonloppuna pitäisi saada laituri kasaan ja vielä NHL:n pudotuspelejäkin seurata...

-- edit --
Pelisaitti voisi vaihtaa nimensä Pelishaitiksi.

Heh-heh.
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Täällä lähti myös peli tilaukseen. Olen pitänyt itseni kokolailla pimennossa kaikelta mahdolliselta spoilaamiselta. Launch trailerin katsoin ja yritin lukea pelisaitin arvostelua. Tiedän pelistä siis juuri sen verran mitä launch trailerista näkyy ja mitä tästä ketjusta on tullut luettua.
Hiisi_van_Holten totesi saman asian tuossa ylempänä mikä itsellä oli mielessä. Heavy Rain vaikutti mielenkiintoselta, joten tämä peli oli aika itsestäänselvä hankinta.
Jokohan nyt malttaa laittaa Modern Warfare 2 hetkeksi hyllyyn..
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Jaksot löytyvät esim. Youtubesta tai täältä: http://www.brightfalls.com/ Ja löytyyhän ne Livestäkin. Tosin euroopan Livestä aika huono laatuisina.

Noista videoista. Latasin eilen livestä ja eipä enää kolmannessa ja neljännessä osassa kuvanlaatu ollut ongelma. Osat 1 & 2 olivat pieniruutuisia ja ehkä hieman huonompilaatuisia. Nyt oli kyllä (kolmatta ja neljättä osaa) kiva katsoa hd-tasoisena, kuvan laatu oli ehkäpä parasta mitä on tullut vielä omasta töllöstä vastaan, kun en omista Blu-Ray soitinta...
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Juu pistin tuossa Gigantista tuon Collectors editionin tulemaan, kun eivät pyytäneet viittäkymppiä enempää. Vaikka täällä joku kehui saaneensa sen neljäänkymppiin, niin ei toikaan oo mun mielestä paha hinta.
Äsken laitoin itsekin Gigantista tilaukseen Collector's Editionin. Saas nähdä, missä vaiheessa ehtii kotiin asti. Veikkaan ensi viikon loppupuolta.

Tämä on omalla kohdalla selkeästi odotetuin peli aikoihin, varsinkin kun Heavy Rain julkaistiin vain PS3:lla, joten sitä ei ainakaan tässä vaiheessa ole päässyt edes kokeilemaan.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Äsken laitoin itsekin Gigantista tilaukseen Collector's Editionin. Saas nähdä, missä vaiheessa ehtii kotiin asti. Veikkaan ensi viikon loppupuolta.

Itse tilasin pelin gigantista maanantaina ja tänään tuli ilmoitus, että on postitettu. Toki tuo pyhäpäivä hidastaa väkiselläkin postistusta. Mutta ainakin minä olen tyytyväinen tuohon postitus nopeuteen...
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huomenna on se päivä! Tuo Limited Edition irtoaa tosiaan ainakin Gigantin ja Markantalon nettikaupoista alle 50 eurolla, joten sen suosittelen ehdottomasti ostamaan. Sisältää aika mukavaa fanisälää. Normiversiota tunnutaan myyvän jopa kalliimmalla.

Bright Fallsit kannattaa katsella HD-laadulla YouTubesta. Klipit eivät siis spoilaa ollenkaan, vaan lähinnä tutustuttavat pelin kaupunkiin:

Episode 1
Episode 2
Episode 3
Episode 4

Kuten klipeistä huomaa, niin Twin Peaks todellakin ollut aika suurena inspiraation lähteenä. Tulossa lienee kevyesti tunnelmaltaan ja tarinaltaan paras konsolipeli pitkään aikaan.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Täytyy katsoa jaksot kunhan tuo aurinko menee tuonne vastapäisen talon taakse piiloon. Kerrassaan vittumainen katsoa jotain pimeä-/hämäräkuvaista videopätkää jos arska paistaa suoraan ikkunaan.

Peli oli allekirjoittaneella jo melkein ostettu Gigantista, mutta päätin että pelaan Fallout 3sen ja Alien vs Predatorin ensin loppuun. Ostoon tämä menee aivan varmasti.
 

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noista videoista. Latasin eilen livestä ja eipä enää kolmannessa ja neljännessä osassa kuvanlaatu ollut ongelma. Osat 1 & 2 olivat pieniruutuisia ja ehkä hieman huonompilaatuisia.

Juu nyt löytyy nuo kaksi viimeisintä jaksoa Livestä HD-tasoisena täälläkin päin maailmaa. Pitäisi itsekin laittaa lataukseen nuo.

Huomenna on se päivä! Tuo Limited Edition irtoaa tosiaan ainakin Gigantin ja Markantalon nettikaupoista alle 50 eurolla, joten sen suosittelen ehdottomasti ostamaan.

Ja vielä ennemmin kannattaa käydä Gigantissa paikan päällä. Nimittäin lähtee tuo Limited Edition hintaan 39,90€.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Onko kukaan palstalainen hakenut omaansa vielä pois? Haluaisin saada toisen rivipelaajan arvion pelistä.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Piilomainontaa on kyllä aika paljon, ehkä ensimmäinen on Lincoln, sitten Microsoft, sitten taskulamppua, Fordi... Nuo ainakin bongattu, kolmatta episodia ehdin hieman korkkailla aiemmin. Turhaan ei muuten suositeltu pelaamaan vähintään hard-vaikeustasolla, varsin helposti lakoavat silläkin useimmat varjot mutta joissain kohdissa on joutunut pohtimaan vaihtoehtoja ja laskemaan luoteja. Ja vaikka jossain vaiheessa niitä luoteja näyttäisi olevan oikein ruhtinaallisesti, se vain tarkoittaa sitä, että seuraavat kätköt ovat pitkän matkan päässä. Ihan käytännön vinkkeinä.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Minkälainen pelimaailma pelissä on? Onko se täysin avoin, vai "tunnelimainen", eli että samassa paikassa ei pääosin käydä kahta kertaa? Entä tunnelma? Ainakin kuvista peli vaikuttaa varsin tunnelmalliselta ja jännittävältä.

En pidä yhtään räiskinnästä. Onko pelissä sitä minkä verran? Vai kukistetaanko kaikki vihulaiset fikkarilla?

Tässä nyt muutama kyssäri peliä kokeilleille. Todennäköisesti tämä peli koristaa tulevaisuudessa kirjahyllyäni, olivat vastaukset mitä tahansa.

EDIT:Kaikkeen saikin jo vastauksen eDomen arvostelusta. Täällä on tuskailtu tuon yhden surkean arvostelun kanssa, joten laitetaan nyt vielä linkki eDomen kohtuu laadukkaaseen arvosteluun: http://plaza.fi/edome/arvostelut/alan-wake
 
Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Pelimaailma on aika tunnelimainen, räiskintää sisältyy jonkun verran niihin painajaisosioihin mutta se on varsin helppoa toimintaa taskulampun kanssa.. ensin kohdistetaan fikkari vihulaiseen, painetaan käristysnappulaa ja kun vihu välähtää, pistetään aseesta riippuen pari luotia nahkaan. Osuminen ei ole vaikeaa, sillä vihut ovat varsin staattisia kun saat ne kohdilleen taskulampun keilaan. Seuraavaan katulampun valokeilaan juokseminen on joskus paras etenemiskeino, samoin kuin vihujen pitäminen etäällä soihtua käyttämällä.
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tunnelmaa pelissä kyllä riittää varsinkin kun pelaa kuulokkeet päässä. Ei tämä kuitenkaan mikään varsinainen kauhupeli ole vaan kuten mainoslausekin sanoo, psykologinen action trilleri. Hyvältä kyllä vaikuttaa kokonaisuudessaan 3 episodin perusteella.

Huonoa on että omaan makuun tämän on vähän liian putkijuoksua ainakin toistaiseksi ollut.

Taken´ien lahtaaminen on muuten suht hauskaa ja helppoa mutta ammuksien kanssa saa olla tarkkana ettei turhaan posottele menemään koska ilman ei pärjää. Oisin toivonut että mukana olisi ollut jotain kättäpidempää millä huitoa vihuja ammusten loppuessa mutta onhan se tietty jännempää näin.
 

Red Wursti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AIK, TPS(sympatiat)
onko teillä ollut ongelmia ammusten kanssa?

Kannattaa myös käyttää hyödykseen paljon valonheittimiä ja mennä sen taakse ja myös varoa ettei takaa tule ketään siitä ne sitten onkin helppo laittaa ketoon.

itse vedän nytten jo sitten 4 eppisodessa ja pakkohan se on sanoa että hienolta on toistaiseksi vaikuttanut!

Hieman poimintaa muualta niin en sitten tiedä miten on mahdollista että joku skidi on vetänyt tämän läpi nightmarella läpi vähän yli 9h?

Hyvin on remedyn väki tämän vääntänyt ja hyvältä näyttää kaikin puolin ja ehkä se suurin miinus on juurikin putkimaisuus tietyissä kohdissa ja autolla ajaminen....

Mutta kyllä tästä iloa on ja omalla kohdalla nightmarella pitää ainakin kokeilla.
Tosin kun Red Dead Redemption tulee niin siinä jää Alan Wake sitten hyllyyn pölyttymään
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös