Ajatuksia lomailusta

  • 3 872
  • 32

jukkavuorio

Jäsen
Suosikkijoukkue
ilves, musta blokki
no ensinnäkin, turkkihan on tietysti kaikkien ajattelevien ihmisten matkailuboikotissa, sen verran räikeitä ihmisoikeusloukkauksia siellä valtion taholta harjoitetaan.

mä olen tänä vuonna ehtinyt käymään jo kymmenessä maassa (norja, ruotsi, saksa, hollanti, viro, latvia, liettua, puola, tsekki ja slovakia), kun ei mitkään työt tai koulut ole rasitteena, ja bussilla ja junalla kun kulkee niin jää tuo saastuttaminenkin vähemmälle.
kaikissa maissa oli tietysti hauskaa. hollanti, norja ja slovakia päällimmäisinä.

tänä vuonna tulee käytyä varmaan ainakin tanskassa vielä.

niin, että varsinaista "kesäloma"-reissua ei varmaankaan tule tehtyä, koska ei mulla mitään varsinaista lomaa ole.
lomaa mistä?

hauskat lomat kuitenkin niille, joilla sellainen "oikeakin" on.


:cool:
 

hege

Jäsen
Turkista sen verran, että Istambul ainakin oli ihan ok (ollut kahdesti muistaakseni syksyllä -93 ja -00), tosin epäilisin että keskikesä saattaa olla ahdistava kokemus valkoiselle miehelle (kuumuus ja pakokaasut). Kaupunki on todella iso ja kohtuullisen eksoottinen, nähtävää riittää (siis jos on historiasta yms. kiinnostunut) ja porukka oli yleisesti ottaen ystävällistä.

Ateena oli pieni pettymys (Akropolis on todella mitätön paikka suhteessa sen saamaan hehkutukseen historian kirjoissa, no parhaat palat taitaa olla edelleenkin British museumissa..). Jos Ateenaan menee, niin kanattaa ehkä itse kaupungin sijaan mennä siihen "rantakaupunkiin" (Varkitsa tms?), kun sieltä ei ole pitkä matka itse Ateenaan.

Nyt on tullut parina viimevuonna vuokrattua asunto muutamaksi viikoksi Espanjasta (se suomalaisten suosima Torrevieja ;) ) ja oltua siellä. Sieltä pääsee pienellä vaivalla esim. Alicanteen ja jos vuokraa auton (allekirjoittaneen tapauksessa pakko, muutoin tahtoo hermo mennä) niin oikeastaan voi mennä minne vaan.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Just ennen kun klikkasin näille sivuille, selailin eri matkatoimistojen sivuja ja kattelin vähän noita elokuun kohteita... Ei mitään kovin hintavaa (<500 €) huoneistohotellia, riittävää lämpötilaa ja rantaa, eikä muutamat kulttuurikohteetkaan olis pahitteeks. Manner-Espanja (Fuengirola...) on käynyt mielessä sekä Kreikan Santorini. Olisko jollain kertoa näistä paikoista jotain. Ehkä mä sitten onnistuisin päättämään, kumpi vai kampi. Tai, onhan mun kaverillakin sanottavansa, JOS me nyt edes edistytään lähtemään.

sampio: Kreikassa voi vielä lokakuussa olla kohtuu lämmintä, mutta parhaiten tilanne selviää matkaesitteistä, sillä matkoja ei näihin rantakohteisiin tehdä, jos säät ovat huonot.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Viestin lähetti Chip
Just ennen kun klikkasin näille sivuille, selailin eri matkatoimistojen sivuja ja kattelin vähän noita elokuun kohteita... Ei mitään kovin hintavaa (<500 €) huoneistohotellia, riittävää lämpötilaa ja rantaa, eikä muutamat kulttuurikohteetkaan olis pahitteeks. Manner-Espanja (Fuengirola...) on käynyt mielessä sekä Kreikan Santorini. Olisko jollain kertoa näistä paikoista jotain. Ehkä mä sitten onnistuisin päättämään, kumpi vai kampi. Tai, onhan mun kaverillakin sanottavansa, JOS me nyt edes edistytään lähtemään.

sampio: Kreikassa voi vielä lokakuussa olla kohtuu lämmintä, mutta parhaiten tilanne selviää matkaesitteistä, sillä matkoja ei näihin rantakohteisiin tehdä, jos säät ovat huonot.

Manner-Espanja on ihan miellyttävä paikka lähinnä Torremolinos & Fuengirola, jos haluat enemmän rannalla löhöilyä ym. suuntaa Torreen, jos taasen haluat liikkua suuremmissa ympyröissä tai no kaupoissa niin sitten Fuengirolaan. Itse olin Torressa ja pidin todella paljon!

Turkista vielä!

Tarvitseeko Turkkiin (Marmaris/Iclemer) A-hepatiittia vastaan otettavaa gammaglobuliini rokotusta? Loppuun vielä kiitokset vastanneille!
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Nostetaanpa tämä

Viime hetken vinkkejä otetaan vielä vastaan! Eli menomestoja (minkälaisia tahansa) Pärnusta ja Marmariksesta olisin halukas kuulemaan Ravintoloista on jo kuultu paljon ja nyt voisitte tietoiset kertoa muita näkemisen arvoisia paikkoja ym.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Tämä taitaa olla tylsin kesä vuosiin! Onneksi kuukausi jäljellä tätä tuskaa ja sitten back to school! :)
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti M@rko77
Tämä taitaa olla tylsin kesä vuosiin! Onneksi kuukausi jäljellä tätä tuskaa ja sitten back to school! :)

>> Noh, noh! Kaikkea kiinnostavaa löytyy kyllä! Oletko esim. ajatellut, että kuinka monta MILJARDIA bakteeria kasvaa napanöyhdässäsi? Tai peräsuolessasi? Siitä vaan kaivelemaan, vaikkapa hammastikulla. Ja jos oikein tylsää on, niin voit hakea kaupasta paketin sellaisia värikkäitä joustomutkalla varustettuja mehupillejä! Sen kun työnnät väkisin yläviistoon nenäkanavan kautta suoraan aivoihin, niin fiilarit nousevat uskomattomiin sfääreihin... saatat jopa nähdä livenä Marilyn Monroen sääret ja John Lennonin peräpukamat... wchich was nice. Kiva sana tuo which...
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Ajattelinpa laittaa mielipiteeni tänne sekä Pärnusta että Turkista (Marmariksesta)

Aloitetaan Turkista, ensinnäkin, tässä on paikka jonne en enää koskaan jalalla astu syyt siihen ovat seuraavia: Ei ollut yhtään mukavaa kun joka päivä oli lämpöä päälle 40 astetta, se oli liian kuuma minulle sekä monelle muulle. Tosin minkäänlaisia kohtauksia en lämmöstä saanut. Tästälähtien se ainoa oikea Eurooppalainen rantalomakohde tulee olemaan minulla Espanja. Turkissa oli tosin melko halpaa. Sitten vielä ne turkkilaiset kikolot:D eivät antaneet hetkenkään rauhaa. Se oli kokoajan näin 'Terve terve perkele perkele' hyvä etteivät korvista repineet syömään ravintoloihinsa/kauppoihin ostamaan lähinnä roskaa. Myös rannat olivat kehnot todella kapeat hyvä kun mahtui istumaan saati sitten makaamaan. Marmariksen viereinen kylä Icmeler, oli paljon paremman oloinen kuin Marmaris. Icmelerissä kauppiaat eivät olleet lähellekkään niin epämiellyttäviä kuin Marmariksessa, ranta oli myös Icmelerissä parempi kuin Marmariksessa. Eikä Icmelerissä ollut niin ruuhkaista ja 'tunkkaista'. Kokonaisuus matkalle

Sitten Pärnuun. Pärnu yllätti todella positiivisesti! Ensi kesänä pitäisi mennä pidemmäksikin aikaa. Ranta oli lähestulkoon loistava! Ravintola iltaan n. kello 22.00-05.30 ei mennyt kaikilta yhteensä edes 40€uroa tosin meitä oli kaksi jotka joi paljon ja kaksi muuta jotka joi vähemmän, 40€uroon kuului myös 4 pizzaa paikallisessa pizzeriassa. Muutenkin Pärnu oli kaunis paikka, melkein samanlainen paikka kuin suomessa Porvoo (itseni mielestä ainakin) Kokonaisuus matkalle 9
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös