Ajatko päin punaisia?

  • 9 181
  • 81

Ajatko päin punaisia?

  • Kyllä

    Ääniä: 69 21,3%
  • Ei

    Ääniä: 216 66,7%
  • En aja autoa

    Ääniä: 39 12,0%

  • Äänestäjiä
    324

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kävelen aika ajoin, jos siltä tuntuu. Autoa minulla ei ole. Polkupyörälläkin olen mennyt päin punaisia tarpeen vaatiessa. Autollakin olen kyllä päin punaisia joskus harvoin ajanut, jos on sellainen ollut käytössä ja on ollut osapuilleen samanlainen tilanne kuin mitä @Iisoppi kuvaili eli autio risteys keskellä yötä ja valo se vain hehkuu punaisena iankaikkisesti.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kerran ajoin Kemijärvellä päin punaisia suunnilleen kahden aikaan yöllä. Kiusallisen pitkään odotin kyllä vihreitä. Keltaisilla ajan aika usein, mutta mielestäni olen ehtinyt aina sisään risteykseen ennen punaisia ja ulos ennen seuraavana pääsevien keltaisia.
 

Glove

Jäsen
”Saako niin tehdä, ei kai niin saa tehdä?” lauloi Lapinlahden Linnut. Mutta joo, ka sitä joskus kauan sitten (rikos vanhentunut) on saattanut punaisilla mennä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
En helvetissä. Pyllyyn laitan kyllä huoletta eikä huimaa, mutta en ajele punasilla keleillä. Usch.

Jaa niin oikeesti. Itseasiassa en kyllä. Noudatan kyllä parhaani mukaan liikennesääntöjä. En näe että voittaisin sillä yhtään mitään jos en noudattaisi. Typeryyttä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Monessa muussa maassa oikealle kääntyminen punaisissa on sallittua ja esimerkiksi Miamissa luki risteyksessä erikseen, jos oikealle ei saanut kääntyä, kun punaiset palaa. Näin pitäisi olla täällä Suomessakin. Eli riippuu maasta ajanko vai enkö aja.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Muutamia kertoja olen Helsingissä tahallani ajanut päin punaisia. Näin on tapahtunut, kun valot ovat selvästi juuttuneet punaiselle. Useimpien risteysten valorytmi on selkäytimeen juurtunut.
Noin kolme-neljä minuuttia olen odotellut. Poliisin ohje toki on, että pitää vain odottaa virkavaltaa tai korjaajaa tai kääntyä ympäri ja etsiä kiertotie. Ei tämäkään liikennesääntöjä rikkomatta välttämättä onnistu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös