Mainos

Ah armahin kotiseutu...

• 3 920
  • 27

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Visailu&kisailu-osiossa oli Realcowboyn avaama ketju, jossa haettiin paljasjalkaisia kotiseutulaisia pisteyttämällä jatkoaikalaisia samalla paikkakunnalla asuneiden sukupolvien mukaan. Tuon ketjun innoittamana päätin rykäistä pystyyn ketjun, jossa voimme purkaa tuntojamme kotiseuturakkaudestamme tai -rakkaudesttomuudestamme, juurista tai niiden puutteesta ja niin edelleen.

Niin, itse olen syntynyt sekä viettänyt suurimman osan lapsuudestani ja nuoruudestani pienessä Länsi-Savossa sijaitsevassa rautatiekaupungissa. Sieltä läytyi kaikki tarvittava silloisiin elämäntilanteisiin niin koulutuksen kuin myös vapaa-ajan suhteen. Muutaman vuoden perheemme seikkaili Keski-Suomessa, mutta identiteettini säilyi kutakuinkin länsi-savolaisena.

Kun sitten armeijan jälkeen muutin opiskelujeni perässä tänne Länsi-Uusimaalle, tunsin tulleeni melkolailla erilaiseen Suomeen, kuin siihen mihin olin tottunut. Porukka kun puhuikin aivan omituisesti, eikä näillä ole vieläkään kovin hyvä huumorintaju, vaikka olen sitä yrittänyt kohentaa jo neljän vuoden ajan!

Noiden neljän vuoden aikana en ole juurtunut tänne oikeastaan yhtään. Ei sillä, että paikkakunnassa mitään vikaa olisi; palvelut löytyy, ja jos ei löydy, ajaa Helsinkiin alle tunnissa. Kuitenkin huolimatta omistamastemme talosta, jokusesta ystävästä ja vaimon suvusta minua ei pidättelisi mikään, jos täältä pitäisi lähteä. Järki ehkä kehottaisi välttämään talon myymistä, mutta ei muuta.

Tämä alustus oli melkoinen vuodatus ja sen kummemmin miettimättä kokoon raavittu. Toivottavasti saatte siitä jotain irti. Jos ette saa, kysyn teiltä, kuinka olette sopeutuneet uusille kotipaikkakunnillenne? Mitkä asiat edesauttoivat asiaa? Minä nimittäin luulen, että esimerkiksi työpaikka kotipaikkakunnalta (siis mikäli ei sama kuin synnyinpaikka) auttaa sopeutumaan paremmin, koska tällöin tuntee kuuluvansa johonkin yhteisöön asuinkylässään.

Että tällaista näin ennen nukkumaanmenoa.

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Borta bra, hemma bäst

Niin, Tampereen ja Suomen parhaassa lähiössä Hervannnassahan sitä on tullut lapsuutensa ja nuoruutensa vietettyä. Täältä löytyvät kaikki mahdolliset muistot, hyvät ja huonot, ja monet kaveritkin ovat vielä täällä.

Onhan sitä muuallakin käyty. Koto-Tampereella on pyörähdetty Tammelassa, missä en viihtynyt. Ruotsissa on vietetty aikaa pienehkösssä suomalaisvaltaisessa kaupungissa muutama vuosi, vielä kuppasemmassa persreiässä sosialidemokraattisen Jumalan selän takana kolme kuukautta. Enempää en kestänyt. Muutinpa sitten vielä Pohjoismaiden suurimpaan satamakaupunkiin Göteborgiinkin, jossa aikani yritin sopeutua. Kielen kannalta ei mitään ongelmia, farsia ja kurdia kuuli enemmän kuin ruotsia. Mutta, mutta...veri veti kotiinpäin.

Täällä sitä taas ollaan, betonin, metsien ja kanjonin saaratamassa paikassa, josta lähden seuraavan kerran Kalevankankaalle. Jalat edellä. Muistoja ja juuriaan ei voi unohtaa, oli sitten missä tahansa. Viihtyä toki saa muuallakin ja jäädäkin sinne, mutta minua ainakin ne perinteet ja ainekset, josta ainakin meikäläinen on tehty, velvoittavat kunnioittamaaan kotiseutuani yli kaiken.

Eli vastauksena aloittajan alustukseen: en ole viihtynyt kovinkaan hyvin muualla. Pro Hervanta!

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Juurien puutteesta!???

No tamahan kirvoittaa sanan, ehka nelja!

Syntymasta seitseman ensimmaista vuotta asuin Stadissa ja koska mutsi ja faija oli todella nuoria ja pers'aukisia, niin muutimme varsin usein halvemman kampan toivossa. Siina 60-70 lukujen taitteessa tuli nahtya Vuosaarta, Pitskua, Munkkaa, Haagaa, Laajasaloa...

No valmistuihan se faija ja sai ensimmaisen tyopaikkatarjouksen. Muutimme Forssan kylkeen pienelle paikkakunnalle. Elamani parhaat vuodet. 8 vuotta Fopsin matseissa ja lehmanpaskan tuoksussa. Siita ei nuoren pojan elama juuri parane! Suuren ihmeen, Vorssamarketin avajaisissakin tuli kaytya. Mita muuta poika voi elamaltaan haluta?

No sita tietenkin, etta faija nimitetaan yhtion toisen tehtaan johtajaksi, Kotkaan. Muutimme siis sinne. Kaunis kaupunki, hyvaa korista (juu juu pelasin tietysti KTPssa) ja siihen aikaan futistakin. Ihmiset oli vaan jotenkin syvalta. Varsinkin nuoriso... Eipa sinne montaa kaveria joukkueen ulkopuolelta jaanyt.

No jaa, johan siella oli kaksi vuotta taas jo asuttu kun eras iso yhtio seireenin lailla kutsui faijaa luokseen. Muutimme takaisin Stadin kupeeseen, viinan hajuiseen pikkukylaan. Loistava paikka teinin paattaa opintonsa. Hyvia kavereita, hyva koulu ja 18 vuotissynttarien jalkeen Hyvinkaa-Helsinki akselilla baarimaailmaan tutustumista. Kirjoitukset kirjoitettiin silmat kiinni ja vasemmalla kadella, ja siita suoraan Amsterdamiin vajaaksi vuodeksi duuniin ja ihmettelemaan sita hollantilaista vapaamielisyytta! Oli siina 19-vuotiaalla valilla silmat auki ihmetyksesta. Hieno kokemus kertakaikkiaan! ;-)

Vaan tuli SA Int ja kutsu Vaasaan. Samaan aikaa perhe muutti (kuinkas ollakaan) Pohjanmaalle, tyon perassa tietysti. Vaasa oli loistava paikka kayda intti. Paljon stadilaisia, kaupungin syntinen yo heti kasarmista vasemmalle (kampan ikkunasta ulos ja kaljalle!) ja mahtava rannikkotykisto. Hienoja kokemuksia!

No jaa, eipa jaksanut tama jannu intista enaa kotiin menna, vaan muutti Stadiin. Valilla hetkeksi Tuusulaan, mutta muuten asuin eri puolilla Stadia. Milloin tyo pakotti muuttamaan (terveiset vaan eraaseen persereika suurlahetystoon!), milloin loysin yksinkertaisesti "paremman" kampan. Ei siina rojuja kerinnyt nurkkiin kertya! Ja ettei se Stadissa asuminen kerinnyt aivan puuduttaa, niin muutin silloisen tyttoystavan kanssa vajaaksi vuodeksi Australiaan valilla. Duunia, matkailua, rentoa meininkia... Se oli hienoa aikaa.

1995 Suomi liittyi EUhun ja toki sinne duuniin hakemaan! Sainkin duunia yhtena ensimmaisista ja muutto oli taas edessa. Edessa oli 7.5 vuotta Belgiassa. Milloin Brysselissa, milloin vahan sivummalla. Asuntoja siihen aikavaliin kertyi kokonaista 9. Elama oli aika hurjaa valilla. Korkeakouluopiskelutkin (jatko) tehtiin siina valissa keskisessa Englannissa...

Vaan ei antanut elamani ohjailija kaverin hengahtaa viela, vaan toi kuviohin naisen meren takaa. Meren takaa tuli myos yksi paiva puhelinsoitto, jossa eras varsin tunnettu urheiluvalinejatti tarjosi silloiselle tyttoystavalleni, nykyiselle vaimolleni duunia. Kuukausi mietittiin ja lopulta viikon siella vierailun jalkeen paatimme pakata kimpsut ja kampsut ja sanoa Euroopalle Merci ja Dank U wel, ja lahtea Jenkkien lansirannikolle. Noh, kesa on nyt taalla oltu ja helvetin hauskaa on, ei voi muuta sanoa. Yksi asia kuitenkin edelleen vaivaa...

... niin ne juuret, ystavat, perhe ja Suomi. Ne on kaukana.

Ikaa on 37, asuttuja kamppia (missa olen ollut kirjoilla) on takana reilu 35 (olen jo pudonnut karryilta) seka kuudessa maassa ja kolmessa maanosassa on tullut asuttua. Ei siis mikaan ihme, etta juuria on turha etsia. Niita ei mulla ole missaan. Ja jotenkin tuntuu, etta taman tarinan loppu ei ole viela tassa...

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itse en luultavasti kykenisi sinkoilemaan maasta toiseen tai edes paikkakunnalta toiseen kovin tiheään. Sinänsä tämä minun tapaukseni on helppohoitoinen, että uskoisin tilanteen parantuvan jo paikkakunnalta saadulla työpaikalla. Opiskeluaikanani en nimittäin tuntenut tässä samassa kaupungissa minkäänlaista ulkopuolisuuden tunnetta, koska kuuluin tiiviiseen opiskelijaporukkaan. Minulla oli olemassa siis jonkinmoinen identiteetti. Nyt opiskelut ovat ohi, tutut naamat ovat kuka missäkin ja omat kontaktini kaupunkiin ovat kauppareissujen varassa. Muodosta siinä nyt sitten itsellesi identiteetti!

En minä itsestäni halua mitään sisäänpäinlämpiävää kyräilijää, vaan haluan tuntea kuuluvani osaksi jotain paikallista yhteisöä. Niin, ehkä joku sosiaalinen harratus auttaisi, tähän asti kun olen puurtanut joko yksin urheillen tai paikkakunnan ulkopuolella. Tai sitten vain sulkeudun mökkiini ja hommaan haulikon, jolla voin ajaa kaikki perheeseeni kuulumattomat pois pihapiiristäni, sudeetti-savolaiselta alueelta.

t: nimim. "savolaisena Uudellamaalla -79"

Erkenholt

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TUTO, AIK
Minä olen koko ikäni kulkenut väliä Loimaa-Turku, eikä varsinaisena tavoitteena ole lähteä muualle, vaikka eihän sitä koskaan tiedä.

Kotiseutuani en ole valinnut, mutta sinne olen sopeutunut.

Suosikkijoukkue
TPS
Minun isäni on asunut tällä paikalla koko ikänsä. Minun isoisäni asui tällä paikalla koko ikänsä. Minun isoisäni isä asui tällä paikalla koko ikänsä. Minun isoisäni isoisä asui tällä paikalla koko ikänsä.
Myös minä olen asunut tällä paikalla koko ikäni. Minun poikani on asunut tällä paikalla koko ikänsä.
Jotenkin sitä tuntee juurtuneensa tänne. Mikä minä olisin täältä muuttamaan?
Enkä edes haluaisi.

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Raumalta lähtöisin, siellä 16 vuotta (kuudessa eri kämpässä). Siitä Turkuun puoleksi vuodeksi. Siitä Poriin, siitä Luvialle, siitä Helsinkiin, siitä Vantaalle, siitä Helsinkiin (viidessä eri kämpässä) ja siitä nykyiseen lukaaliin Espooseen ja nyt 24 vuotta mittarissa.

Raumalainen, 100%. Siitä ei tingitä. Sama se missä asuu.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
100% espoolainen, siitä ei tingitä. Asunut kahdessa eri maassa (viitisen vuotta ulkomailla), viidessä eri kaupungissa ja 12 eri kämpässä.

Nyt asun lapsuudenkodistani muutaman kilometrin päässä, mutta se on ihan puhdas sattuma, hyvä kämppä vain sattui sieltä löytymään.

Tähän voi lisätä vielä sen, että olen ollut noin 35 eri työpaikassa. Nyt on kunnollisen työpaikan etsintä käynnissä, haluaisin todellakin olla pidempään jossain, jos vaikka saisi joskus kesälomaa.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
sampio kirjoitti:
Itse en luultavasti kykenisi sinkoilemaan maasta toiseen tai edes paikkakunnalta toiseen kovin tiheään. Sinänsä tämä minun tapaukseni on helppohoitoinen, että uskoisin tilanteen parantuvan jo paikkakunnalta saadulla työpaikalla. Opiskeluaikanani en nimittäin tuntenut tässä samassa kaupungissa minkäänlaista ulkopuolisuuden tunnetta, koska kuuluin tiiviiseen opiskelijaporukkaan. Minulla oli olemassa siis jonkinmoinen identiteetti. Nyt opiskelut ovat ohi, tutut naamat ovat kuka missäkin ja omat kontaktini kaupunkiin ovat kauppareissujen varassa. Muodosta siinä nyt sitten itsellesi identiteetti!
Joopa joo. Nyt on ollut vakituinen työ keväästä lähtien, mutta kyllä tämä taitaa olla silti lopun alkua meikäläisen uusimaalaisuudelle. Jos vielä ensi talven jaksaisi ja sitten menoks sano andy lenoks. Tuskin lähden etsimään juuriani aivan lapsuuteni maisemista, mutta jos vähän korkeammalle nousisin kohti Suomen sydänmaita, vaimokin kun on alkanut lämmetä ajatukselle. Ei tätä tilannetta pelasta enää kuin huikea työtarjous, joka sekin tuntuu hyvin epätodennäköiseltä, kun ei nykyinen ala nappaa. Siispä opiskelemaan?

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jälleen mielenkiintoinen ja sydäntä lähellä oleva ketju. Miksi en koskaan itse hoksaa avata tällaisia.. Mutta asiaan.

En koe omaavani juuria varsinaisesti mihinkään, ainakaan paikkoihin, joissa olen asunut. Vaikka elämäni ensimmäiset 14 vuotta vietinkin yhdellä ja samalla pienellä paikkakunnalla Pohjois-Suomessa, en koe olevani juuriltani sieltä kotoisin. Tämä johtuu varmastikin siitä, ettei sen paremmin äidin kuin isänkään suku ole sieltä lähtöisin, eikä tiettävästi yksikään sukulaiseni enää asu tuolla paikkakunnalla.

Seuraavat viisi-kuusi vuotta asustelin Itä-Suomessa eräässä pikkukaupungissa, jossa vanhempani asuvat edelleenkin. En ehtinyt juurtua sinnekään, vaikka kenties elämäni kriittisimmät ajat (aikuistuminen) siellä asustelinkin. Nyt kun käyn vanhempiani tapaamassa, menen kylään vieraalle paikkakunnalle, en kotiin.

Seuraavaksi asuin pari vuotta eräässä pienessä Suomenlahden rannikkokaupungissa. Tämä oli sikäli merkityksellistä aikaa, että muutin siis pois vanhempieni luota työn perässä. Mutta ei juurtumista edelleenkään. Juurettomuuden tuntua tuota kaupunkia kohtaan lisää varmasti sekin, ettei minulla ole kaikella tapaa hyvää sanottavaa muutamista ko. kaupungin asukkaista.

Nykyiseen asuinpaikkaani Keski-Suomen suurimpaan kaupunkiin muutin vuonna 1997. Tämän koen kodikseni ilman muuta, mutten kuitenkaan ole mitenkään erityisellä tavalla ylpeä Keski-Suomesta, kuten kai juuret omaavat ihmiset usein ovat omasta maakunnastaan. Kenties juurrunkin tänne vielä, sillä vakaa aikomukseni on jäädä kaupunkiin tai ainakin lähiseudulle pysyvästi. Siinä mielessä ei ole valittamista.

Jos kuitenkin juuria täytyy etsiä niin kallistun siinä tapauksessa Karjalan puoleen, mistä sukuni on isän puolelta lähtöisin. Olen tietyllä tapaa jopa Karjala-nostalginen, mutta en esimerkiksi kannata luovutetun alueen palauttamista ainakaan heti ja kertarysäyksellä pitkälti realistisen minäni käskemänä. Perheen kesämökkikin sijaitsee Karjalassa ja musta-punainen isännänviiri sinne vedetään silloinkin, mikäli minä sitä paikkaa joskus hallitsen.

Toisaalta pidän hyvänä tiettyä juurettomuutta ja useilla paikkakunnilla asumista. Kyllähän se näkemystä antaa ihan eri tavalla kuin että asuisi yhdellä ja samalla paikkakunnalla ikänsä. Vaarana on kuppikunnallistuminen.

Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Täysin ketjun aiheeseen liittymätön kysymys, mutta kiinnostaa tietää mistä syystä Avangars Omsk on suosikkijoukkueesi Jypin ohella?

Aika harvinainen suosikkijoukkue noin suomalaisfanin suosikkijoukkueeksi, luulisin?

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
The Original Jags kirjoitti:
Täysin ketjun aiheeseen liittymätön kysymys, mutta kiinnostaa tietää mistä syystä Avangars Omsk on suosikkijoukkueesi Jypin ohella?

Aika harvinainen suosikkijoukkue noin suomalaisfanin suosikkijoukkueeksi, luulisin?

Taitaa liittyä viime talven tapahtumiin, ja erityisesti ko. joukkueelle hävinneeseen joukkueeseen :)

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
The Original Jags kirjoitti:

Syynä on heidän viime talvisen Kärppiä vastaan käydyn erään ottelun lopputulos. Puolittain vitsinä se siinä on. Voisi ottaa pois, jahka tulee parempia kohteita.

EDIT: DAF jo ehtikin..

Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Suomi-Salama kirjoitti:
Syynä on heidän viime talvisen Kärppiä vastaan käydyn erään ottelun lopputulos. Puolittain vitsinä se siinä on. Voisi ottaa pois, jahka tulee parempia kohteita.

EDIT: DAF jo ehtikin..

Tuo sama kävi toki mielessäni, koska muistan vielä hyvin jyppifanien riekkumisen Kärppien foorumilla tuon hävityn finaalipelin jälkeen.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi-Salama kirjoitti:
Toisaalta pidän hyvänä tiettyä juurettomuutta ja useilla paikkakunnilla asumista. Kyllähän se näkemystä antaa ihan eri tavalla kuin että asuisi yhdellä ja samalla paikkakunnalla ikänsä. Vaarana on kuppikunnallistuminen.
Nimenomaan näin. Matkailu avartaa, eikä aina tarvitse lähteä kovin kauaskaan avartumaan. Joillekin riittää jo se, että muutta pois kotoaan toiselle paikkakunnalle. Näin esimerkiksi minun kohdallani. Välillä huvittaa kuunnella joidenkin etelä-suomalaisten jutustelua vaikkapa keski-suomalaisten junttiudesta, kun he samalla itse ovat niin sisäänpäinlämpiäviä kuin vain voi olla. Ei se murre junttia tee, eikä välttämättä korvien välikään, vaan asenne ja ennakkoluulot.

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tullut koko tähänastinen elämä seilattua Laitilan ja Rauman välillä. Ja kyllä täällä on ihan kaikki mitä vaan voi olla. Voisi jossain muualla iskeä koti-ikävä melko nopeasti... Enkä edes millään viihtyisi paljon Raumaa isommassa kaupungissa. On tottunut että aina kävelee tuttuja naamoja vastaan kummassakin kaupungissa.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Juuret on tärkeä juttu, tunnen itseni Satakuntalaiseksi akselilla Pori-Rauma-Luvia, kaikissa on tullut asutua ja oltua. Mikäli ihmisellä ei ole juuria ei sillä ole paljon muutakaan. On hienoa ilmoittaa mistä on lähtöisin kun joku sitä täällä kysyy. (Talinnassa).Kuitenkin olen ehdottomasti Raumalainen enkä vähempää pyöreiden korvieni takia, usein olen kuunnellut väittelyitä Pori-Rauma akselilla, ja näin ulkomailta katsottuna ja pitkään erinlaisissa paikoissa eläneenä, onhan se myönnettävä että kyllä Porilaiset hieman Taunoa porukkaa ovat vaikkei siitä yleisemmin saisi puhua. Turhaa siitä on mitään hernettä nenään vetää, ihmiset ovat mitä ovat, tiäksää kato.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Kruununhaka Stadissa ja Englannissa Birmingham. Siinä meikäläisen lapsuuden ja myös aikuisuuden kotiseudut. Lyhyestä virsi kaunis. Kesämökkipaikkaani en ala mukaan liittämään.

scholl

Jäsen
Jollas, Kruununhaka, Regensburg, Kruununhaka, Eira.
5 eri asuntoa 32 vuoden aikana. Lyhyempiä aikoja on tullut asuttua/nukuttua muuallakin intin puitteissa ja työn takia mm. Saksassa, Ruotsissa, mutta silloin vaikka olisin ollut puolikin vuotta poissa niin asunto on ollut Suomessa käytössäni (enkä siis poismuuttanut) ja olen käynyt välillä esim. viikonloppuisin. Ja hotelliasumisia on ollut toki välillä enemmän kuin kotonanukkumista, mutta se ei kuulu tähän. Sama juttu lomien suhteen.

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Koko lyhyen elämäni elännyt Stadissa Munkkivuoressa samassa kämpässä.
Paha alkaa tästä mitään pidempää tarinaa kirjoittamaan, kun eipä yhdestä asunnosta paljoa voi kertoa.

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koko nuoruus tuli asuttua samassa uusimaalaisessa kunnassa, nimi jätettäköön mainitsematta. Ensin lähellä keskustaa, kun olin 6 muutettiin vähän sivumpaan. Molemmat talot oli isän rakentamia. Armeijan jälkeen piti/sai sitten muuttaa opiskelujen perässä pois.

Espoossa olen nyt asunut noin kaksi vuotta, joista noin puolet Laajalahdessa ja puolet Kilossa. Syksyllä toivon mukaan Leppävaarassa. Vaikka en kovin kotiseuturakas ole koskaan ollut, niin Espoossa ei ainakaan kiinnosta asua enää opiskelujen jälkeen. Sama koskee Helsinkiä, sillä pääkaupunkiseutu nyt on kokonaisuudessaan aika samanlaista. Joku täällä viihtyy, itsekin usein, mutta kyllä sitä joskus taas kaipaa sitä luonnonläheisyyttä, hiljaisuutta ja rauhaa. Varsinkin sitten kun lapsia tulee hankittua.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
makumiitti kirjoitti:
Ei mitenkään aiheeseen liittyen... mutta miksi sulla original jags on suosikkijoukkueissa Tshekki ja Venäjä?

Oletko sinäkin sitten asunut Kokkolassa, Turussa ja Vaasassaaaa?

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Kotipaikkakunnallani tuli asuttua yli 20 vuotta. Sitten vasta sai aikaiseksi tehdä jotain elämälleen. Siitä saakka Oulussa. Seuraavaksi ehken Kuopioon? En tiedä vielä, mutta onhan tässä aikaa. Muutto tässä nyt on edessä joka tapauksessa, muutaman vuoden kuluttua. Elämäntilanne pakottaa.

Mutta tänne sitten palataan. Vaikken syntyperäinen oululainen olekaan, tunnen vahvasti sellainen olevani. Nappulasta saakka täällä on tullut paljon aikaa vietettyä ja elettyä, vaikka osoite toisaalla olikin.

Kotipaikkakunnasta ei ole oikeastaan muuta sanottavaa, kuin että:
"Paikkakunta olisi helvetin hieno paikka asua, mutta siinä on vain yksi huono puoli. Paikkakunta on täynnä paikkakuntalaisia." Eli kotipaikkakunta jätetään nyt sitten yksityisyyteni suojaamiseksi paljastamatta.

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Ah armahin kotiseutu... Hollola (n. 20k asukkaan kunta Lahen länsipuolella). Paskat. Mukavan rauhallinen paikka kyllä ollut vajaa pari vuosikymmentä kasvaa (palvelut, liikuntamahollisuuet ja koulut lähellä), mutta eipä sitten juuri muuta. Keskusta muistuttaa pääasiassa lähiötä. Kyllä tässä yhä enenevissä määrin tuntee ittensä lahtelaiseksi kun kotikunnassa ei ole yhtään mitään mihin samaistua tai minkä osaksi haluaisi kuulua. Koti Hollolassa ja elämä Lahessa, Suomen Chicagossa, tuossa mäkihyppyreiden, radiomastojen, Vesijärven ja palloiluperinteiden luvatussa kaupungissa. Mitään kiinnostusta ei ole tältä seudulta lähteä pois. Sukujuuret taas ovat alunperin Karjalasta ja sittemmin Pohjanmaalta joten siinä onkin sitten soppaa kerrakseen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy