Minun Aerosmith
Minun ensikosketukseni Aerosmithin maailmaan oli siskoltani löytynyt Pump-levy, cd-mallisena. Muistan kyllä nähneeni hahmot mtv:llä tummempien kavereiden kanssa muutamaa vuotta aiemmin. Mutta itse asiaan pääsin, kun kuuntelin systerin levyjä aina ennenku hän tuli koulusta kotiin. Ite olin kympin korvilla pyörivä kitupiikki, ainakin systerin mielestä, joka on 5 vuotta vanhempi. Salassahan näitä piti yrittää kuunnella, tai muuten oli helvetti irti, kun systeri rupes skitsoileen. Mutta siitä se alkoi, Pump- ja Permanent Vacation löytyivät systeriltä. Ne veivät minut aivan uuteen ja hienoon rockmaailmaan. Sitten pikkuhiljaa seuraavan Get a Grip-levyn jälkeen hommasin kaikki muutkin levyt ja kokoelmat, lukioaikaan oli kyllä kaikki mahdollinen jo hankittu.
Kaiken piti sitten kruunautua kesällä 98, kun olin jo täydessä iässä, Oulun pesäpallostadionilla, Aerosmithin livekeikkaan. Noh, Steven meni ja teloi polvensa jossain Alaskan keikalla ja loppukiertue peruttiin. Enkä todellakaan mennyt paikkaava Scorpionsia tsekkaan.
2007 koitti se hetki sitten, kun bändin näin livenä ja olihan se kova. Tykkäsin varsinkin siitä hangman/seasons-tuolivedosta. Kovassa tikissä olivat. Ja toisen kerran sitten 2014, Global Warming-kiertueella Helsingissä. Tyler oli kovassa tikissä, Perry oli vähän off tällä keikalla.
Itselle rakkainta Aeroa on ilman muuta 70-luvun musiikki. Toki esim Crazy ja I don't wanna kiss your thing ovat merkittäviä siinä mielessä, että niihin liittyy hyviä muistoja nuoruuden seurusteluista.