AC/DC Porin Delta-Areenalle?

  • 5 035
  • 43

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kuulin kaveriltani, että Satakunnan Kansassa olisi ollut juttu Ac/Dc tulosta Porin Delta-Areenalle ensi vuonna, eli onko juttu tosi? Jos on tosi, niin koska tällainen konsertti pidetään? Mitä maksaa liput? Mikä on ikäraja? (jos edes on) Ja ketä jatkoaikalaisia olisi sinne valmis tulemaan?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Epäilenpä suuresti, vaikea uskoa että AC/DC esiintyisi Suomessa muualla kuin Helsingissä tai jollain suurella festarilla.
 

The Rock

Jäsen
AC/DC: For those about to ROCK! We Salute You!

Agnus ja kumpp. tulossa Poriin! Pakkohan se on paikalle tulla jos sellainen mahdollisuus on.

Itse en päässyt viimeksi paikan päälle kun AC/DC vieraili Suomessa koska olin armeijassa ja konsertti oli keskellä viikkoa. Nyt minua ei estä mikään tulemasta paikalle!!!! :cool:


Thunder! nananaanananaanaa.... Thunder! nananaanananaanaa..... Thunder! :cool:
 

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK

HÄI

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse kyllä missasin tuon Helsingin- keikan viimeksi, mutta seuraavan kerran kun AC/DC tulee suomeen, en enää missaa.

Olen kyllä samaa mieltä Daespoon kanssa että tuskin bändi esiintyy Suomessa muualla kun Helsingissä.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Hai
Olen kyllä samaa mieltä Daespoon kanssa että tuskin bändi esiintyy Suomessa muualla kun Helsingissä.

No pieleen meni. Esiintyihän AC/DC Turussakin viime kerralla.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
AC/DC nähty vuoden sisään kaksi kertaa.
Poriin asti en lähtisi katsomaan, mutta Helsinkiin kyllä.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
AC-DC nähty kerran. Porin keikka saisi aikaan pyhiinvaelluksen!
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: AC/DC: For those about to ROCK! We Salute You!

Viestin lähetti The Rock

Itse en päässyt viimeksi paikan päälle kun AC/DC vieraili Suomessa koska olin armeijassa ja konsertti oli keskellä viikkoa. Nyt minua ei estä mikään tulemasta paikalle!!!! :cool:



Olin minäkin armeijassa molempien AC/DC sessioiden aikaan, mutta molemmilla kerroilla irtosi lomaa, sillä joukkueenjohtajamme oli kova AC/DC diggari ja oli itsekin paikalla niin 2000- syksyllä, kuin stadionilla kesällä 2001.

Tottakai menen katsomaan, jos AC/DC johonkin Poriin (tuleva opiskelupaikkani) tulee esiintymään!
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
AC/DC poriin? Delta-areenalle? Onko paikallinen futiskenttä vai mikä? Noh, John Fogertyn "allekirjoitusta vaille varmaa" Oulun keikkaa odotellessa on mukava jännätä tätäkin. Antakaa nyt joku Johnille kynä.

Nimim. Paikan päällä AC/DC:n neljällä edellisellä Suomen keikalla (joista yksi oli siis Turussa, mikä on jostain syystä sattunut helsinkiläisiltä ystäviltämme unohtumaan).
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Dave
AC/DC poriin? Delta-areenalle? Onko paikallinen futiskenttä vai mikä?


Heh heh.

Tämä Delta-Arena on varta vasten rakennettu uusi hieno tapahtuma-areena, jossa on tulevaisuudessa mahdollisuus porilaistenkin seurata isompia staroja. Jussiksi piti tulla jopa Rammsteinista aina Faithlessiin, mutta ei siitä mitään tullut. Eros "Nasaali" Ramazzotti oli areenan avajaisten "tähti" viime vuonna.

Jazzien aikana, jotka muuten alkavat tuota pikaa (13. päivä), Deltalla esiintyvät mm. Paul Simon ja Bo Kasper Orkesteri (suomalaisittain). Todellista jazzia juu...
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko delta-areena saanut sponsorin ja nimensä delta-autosta?
Vakavasti pitää harkita Poriin lähtöä, jos eissarit todella sinne saapuvat. Riippu todella paljon lippujen hinnasta, että viitsiikö lähteä Poriin asti, kun yöpyminenkin pitäisi jotenkin järjestää.

Nimim. stadikalla -01 ac/dc:n katsastanut.
 

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kuten tästäkin ketjusta näkee niin aika paljon on Jyrki Kankaalla ja kumppaneilla työtä edessään, jotta Delta Arena tiedettäisiin muuallakin päin Suomessa Pohjoismaiden suurimmaksi varta vasten konserttaja ja muita vastaavia tapahtumia silmällä pitäen tehdyksi ulkoilma-areenaksi/konserttipuistoksi. Siihen ei taida Erokset ja rullaluistelun SM-kisat riittää, vaan kyllä se jotain megaluokan esiintyjää vaatisi. Ja jotta megaluokan esiintyjä saataisiin on otettava taloudellista riskiä ja ilmeisesti PMO ei ole ainakaan vielä ollut siihen valmis. Mutta jos tuonne Arenalle ei ensi kesänäkään mitään megaa saada niin taitaa tuokin sinänsä hieno hanke näivettyä pelkästään jazzien pääkonsertin pitopaikaksi. Ja onhan siellä varmaan kiva jotain herättäjäjuhlia joskus järjestää.

Rolling Stones on ilmeisesti jo pois suljettu vaihtoehto, koska ohjelmatoimisto WellDone haluaa rollareiden esiintyvän nimenomaan Helsingissä. Olisihan tuo Poriinkin sopinut, kun ilmeisesti tulevat Suomeen juuri jazzien aikaan. Festivaalien vetonaulana tuo olisi varmasti ollut vertaansa vailla. Eihän se tietenkään jazzia olisi ollut, mutta mitäs sitten. Eipä sitä oikeastaan olisi tarvinnut jazzien esiintyjänä edes markkinoida.

Toivottavasti tuo AC/DC natsaa tai joku muu vähintäänkin vastaavan luokan esiintyjä. Neuvotteluja ainakin on kovasti käyty ja tiedotustilaisuuksiakin on lykätty jo useampaan otteeseen. Mutta ehkä pian pamahtaa.
 

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Viestin lähetti Dave
Delta-areenalle? Onko paikallinen futiskenttä vai mikä?

Mikä on Delta-Areena ?? Mikä, millainen? :confused: Käsipallohalliko vai telttakatos? Kilpailee siis todellakin esiintyjistä Olympiastadionin kanssa? :eek:
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Se on viimevuonna valmistunut ulkoilmakonserttipaikka johon mahtuu tietääkseni semmoset 30000-40000 ihmistä. Ihan hienohan se on!
 

armand

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotiseudun joukkueet
Delta Areenasta

Tässä nyt muutamia faktoja tästä uudesta konserttiareenasta:

Jazzeilla on aina silloin tällöin ollut ongelmia Kirjurinluodon "riittävyydestä" konserttipaikaksi. Esim. muutama vuosi sitten kun Phil Collins oli paikalla oli Luodolla virallisten tietojen mukaan lähes 30000 ihmistä, epäviralliset lähteet (joihin itse paikalla olleena uskon) sanoivat katsojia olleen luokkaa 35000. Epävarmuus katsojamäärissä johtuu siitä, että Kirjurin konsertteihin voi ostaa lipun, joka kelpaa yhtenä vapaa-valintaisena päivänä Luodolle, Jazzien aikaanhan siellä on konsertteja neljänä päivänä. Näin yksittäisen päivän yleisömäärää voi vain arvailla etukäteen. Joka tapauksessa myös useana muuna vuonna on Luodolla nähty yli 20000 katsojan päiviä, mikä on kyllä ehdoton yläraja.

Muutama vuosi sitten syntyi ajatus viereisen luodon käyttöönottamisesta tällaisiin mega-konsertteihin: jos Phil Collins vetää yli 30000, miksei jokin megatähti muillekin kuin jazz-kansalle markkinoimalla voisi vetää enemmän? Luoto (jonka alkuperäistä nimeä en nyt muista) on luonnostaan jättimäisen amfiteatterin mallinen, joten kysymys ei ole ollut mistään megaluokan investoinnista. Tarvittaessa uudelle areenalle mahtuu jopa 60000-70000 ihmistä. Nimensä areena saa yksinkertaisesti jokisuusta, mikä enklannin murteella on delta.

Kyseessä on siis luonnon muovaama konserttipaikka, jota on täydennetty asiaankuuluvilla teknisillä systeemeillä ja rakennelmilla. Itse en ole käynyt koko paikassa, mutta tekniseltä tasoltaan kelpaa kuulemma mille tahansa pumpulle.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Täältä saa jotain tietoa ja näyttää pari kuvaakin olevan http://www.pmoffice.net/ (ja sieltä sivusta klikkaa tapahtuma-areena kohtaa)Olen pari kertaa ajellut ohi ja kyllä sinne porukkaa reippaasti luulisi mahtuvan.Jyrki Kangas taisi juuri puhua maksimissaan jostai 70000..
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti vision

Vakavasti pitää harkita Poriin lähtöä, jos eissarit todella sinne saapuvat. Riippu todella paljon lippujen hinnasta, että viitsiikö lähteä Poriin asti, kun yöpyminenkin pitäisi jotenkin järjestää.

Nimim. stadikalla -01 ac/dc:n katsastanut.

Yöpyminen? Espoosta Poriin? On sitä käyty rahapulassa Helsingissäkin keikoilla ilman mitään yöpymisiä. Keikan jälkeen auton nokka pohjoiseen ja jalka kaasupolkimelle.

Ohjelma taanoisella AC/DC-reissulla:
Lähtö n.7.00 - autolla Helsinkiin (sairastuin vieläpä matkalla johonkin prkeleen nuhatautiin) - kamat hotelliin - Hjalliksen halliin - kaupungille - nukkumaan n. klo 6 - vaivalloinen ylösnousu - päivän mittaan Turkuun - Elyseelle - ajomatka kotiin - aamulla kotona.

Itse en nukkunut paluumatkallakaan silmän täyttä, vaikka kuskia vaihdeltiin lentopallosta tutulla kiertosysteemillä. Oli nokka sen verran jumissa ja kurkku kipeänä. Ei tehnyt silti tiukkaakaan.

Minä jo tuosta Delta-areenasta ajattelin, että onko Isomäen hallille pidetty uudet ristiäiset...
 

JanJ

Jäsen
AC/DC tulee, ja siihen liittyy vielä yksi jymyjuttu.
Sen jutun varmistamisen takia tiedotustilaisuutta on siirretty jo 2 kertaa. Ja kun se juttu julkaistaan, liput myydään loppuun päivässä.
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eli jos se nyt on siis varma, niin mistäköhän niitä lippuja voi tilata ennakkoon? lippupalvelusta? Ja onko muissa Ac/Dc:n konserteissa ollut ikärajaa? Ja mitäköhän liput tulevat maksamaan?

Mikäköhän tulee olemaan lämppärinä? Eros Ramazzotin konsertissa oli muistaakseniAki Sirkesalo?
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Viestin lähetti hörkkö
Eli jos se nyt on siis varma, niin mistäköhän niitä lippuja voi tilata ennakkoon? lippupalvelusta? Ja onko muissa Ac/Dc:n konserteissa ollut ikärajaa? Ja mitäköhän liput tulevat maksamaan?

Mikäköhän tulee olemaan lämppärinä? Eros Ramazzotin konsertissa oli muistaakseniAki Sirkesalo?

Tunnut olevan kovin innokkaana niin Ässä ketjussa, kuin tässäkin.Odotellaan nyt rauhassa, että asiasta kerrotaan jotain virallista.Varmasti asiat selviävät sen jälkeen kaikille..
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Dave


Yöpyminen? Espoosta Poriin? On sitä käyty rahapulassa Helsingissäkin keikoilla ilman mitään yöpymisiä. Keikan jälkeen auton nokka pohjoiseen ja jalka kaasupolkimelle.

A) En tunne yhtään ihmistä, joka suostuisi lähtemään kuskiksi Porin reissulle. Korjaan, tunnen yhden, jota kutsutaan taksikuskiksi.

B) Junilla, linja-autoilla yms. en edes yritä päästä sinne tai pois. Sen verran huonoja kokemuksia pitkän matkan linjoista.
 

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vai, että Poriin...

No kyllä täytyy sanoa, että hiukan ihmetyttää jos tuo maan mainio rock orkesteri tulee heittämään keikan Porissa. Noh toisaalta miksi ei? Itse olen nähnyt AC/DC:n kolme kertaa ja joka kerta eri paikassa (DDR-halli, limulaari ja stadikka), joten kait sitä vois tulla Poriinkin katsomaan. Siltikään en vielä lähtisi henkseleitä paukuttelemaan ennen kuin on nimet paperissa. Me IFK:laiset ollaan jo pikkuhiljaa totuttu siihen ettei kannata paukutella henkseleitä tai tulee jotain Hedbergejä! Saattaahan se nimittäin olla, että jos nyt porissa kuvitellaan, että tulee tosi suuria artisteja niin voitte olla varmoja, että Anita Hirvonen sinne tulee laulamaan De va kukkudea;)
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti JanJ
AC/DC tulee, ja siihen liittyy vielä yksi jymyjuttu.

Aivan, ja huhut kertovat, että tämä keikka on AC/DC:n viimeinen keikka. Ei pelkästään Suomessa, vaan koko kiertueen päättävänä, jonka jälkeen jätkät pistäisivät pillit pussiin.

Sad day for Rock´n´roll:(
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös