Absurdeimmat/typerimmät sanonnat tai yleistykset

  • 48 374
  • 344

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
"Älä koskaan luovuta", tai "luovuttaminen ei ole vaihtoehto".

Luovuttaminen on aina vaihtoehto. Se on parhaimmillaan vapauttavin tunne, jonka ihminen voi elämässään kokea. Oli sitten kyse huonosta parisuhteesta, vittumaisesta työpaikasta, haitalliseksi kääntyneestä harrastuksesta, tai vain jonkin pienemmän arkisen asian taakse jättämisestä.

Paitsi, että huonosta työpaikasta tai parisuhteesta lähteminen nimenomaan on aktiivinen ja vaikea päätös - usein nimenomaan se taisteluratkaisu, jonka tekeminen on vaikeaa ja työlästä, mutta lopulta palkitsevaa ja oikein.

Näen luovuttamisena ennemminkin sen, että jäädään rypemään onnettomaan parisuhteeseen tai huonoon työpaikkaan, koska se on helpompi ratkaisu eikä vaadi aktiivisia päätöksiä, vaan passiivisen "leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä" -asenteen sisäistämisen.

Kun aikanaan jäin aivan liian pitkäksi aikaa jumittamaan huonoon työhön, tunsin itseni usein luovuttajaksi ja jälkikäteen ajateltuna se juuri niin olikin. Palkinto tuli heti, kun viimein keräsin luuni ja aloin tekemään aktiivisia ratkaisuja.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Minä olen Jatkoaika.

Jos lapaan syötetään niin kyllä siitä oman elämänsä villeleino maalin tekee.

Kiitos komplimenteista ! Ne lämmittäbät aina - erityisesti sinun !! kahvia tarjolla mutta please soita etukäteen pien yrittähän kiireet posti pankki etc. to name e few ja reseptionin alakerran tinattinen leidi !!
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Paikallisuus.
Kyllä tiettyyn rajaan asti on tärkeää, mitä palveluita on paikallisesti omassa kylässä, tai kaupungissa, mutta nyt verkkokaupan hallitessa, tulee paikallisuuden hokemisesta mieleen vain kivijalkakauppiaiden viimeinen hätähuuto. Mitä lisäarvoa paikallisuus tuo siihen, jos käyt hakemassa vaikka uuden telkkarin? Siis muutakin kuin se, että saat sen töllön heti, etkä 1-2 päivän päästä jonkun kuriirin tuomana. Pitäisikö tuntea jotain extraa, kun saa tuettua paikallista Möttösen Tele-liikettä? Haluaako siitä maksaa? Itse käytännössä tähän hetkeen asti pikkukaupungeissa asuneena, osaan kyllä arvostaa myös sitä, että kaikkea ei tarvitse tilata verkosta, mutta mietin samalla, että kuinka kestävä ja kauaskantoinen argumentti paikallisuus enää on. Markkinoinnin kannalta ainakaan.
 

Glove

Jäsen
Paikallisuus.
Kyllä tiettyyn rajaan asti on tärkeää, mitä palveluita on paikallisesti omassa kylässä, tai kaupungissa, mutta nyt verkkokaupan hallitessa, tulee paikallisuuden hokemisesta mieleen vain kivijalkakauppiaiden viimeinen hätähuuto. Mitä lisäarvoa paikallisuus tuo siihen, jos käyt hakemassa vaikka uuden telkkarin? Siis muutakin kuin se, että saat sen töllön heti, etkä 1-2 päivän päästä jonkun kuriirin tuomana. Pitäisikö tuntea jotain extraa, kun saa tuettua paikallista Möttösen Tele-liikettä? Haluaako siitä maksaa? Itse käytännössä tähän hetkeen asti pikkukaupungeissa asuneena, osaan kyllä arvostaa myös sitä, että kaikkea ei tarvitse tilata verkosta, mutta mietin samalla, että kuinka kestävä ja kauaskantoinen argumentti paikallisuus enää on. Markkinoinnin kannalta ainakaan.
Pienillä paikkakunnilla on tietenkin se riski, että jos niitä telkkareita ostetaan enimmäkseen verkosta niin jossain vaiheessa sitä Möttösen Tele-liikettä ei enää ole. Ikäväähän se on jos palvelut loppuu kokonaan ja kaikki pitää tilata verkosta tai lähteä 30 km päähän naapurikylään ostoksille. Ja toki siitä paikallisen liikkeen käyttämisestä voi joku euro kilahtaa veroina sinne kunnan kassaan ja siitä voi jossain vaiheessa olla hyötyä sinullekin.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"se mikä ei tapa, se vahvistaa"

Ihan paska. Ehkä jossain muutamassa tilanteessa voi osittain olla ok sanonta, mutta muuten aika paska. Mietit jotain uhria niin jos se uhri ei ole kuollut niin tuskin se siitä vahvistuu, melkein sama minkä uhri on.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
"se mikä ei tapa, se vahvistaa"

Ihan paska. Ehkä jossain muutamassa tilanteessa voi osittain olla ok sanonta, mutta muuten aika paska. Mietit jotain uhria niin jos se uhri ei ole kuollut niin tuskin se siitä vahvistuu, melkein sama minkä uhri on.
"What doesn't kill you makes you weaker, and will probably kill you the next time it comes around"

-Norm MacDonald, moninkertainen syövästä selviytyjä
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Pienillä paikkakunnilla on tietenkin se riski, että jos niitä telkkareita ostetaan enimmäkseen verkosta niin jossain vaiheessa sitä Möttösen Tele-liikettä ei enää ole. Ikäväähän se on jos palvelut loppuu kokonaan ja kaikki pitää tilata verkosta tai lähteä 30 km päähän naapurikylään ostoksille. Ja toki siitä paikallisen liikkeen käyttämisestä voi joku euro kilahtaa veroina sinne kunnan kassaan ja siitä voi jossain vaiheessa olla hyötyä sinullekin.
Toki noinkin. Tällaisena markkinoinnintekijänä on alkanut vain miettimään sitä, kun tuota termiä harvoin selitetään auki missään mainonnassa, se vain heitetään loppuun. Tietysti jokainen sen voi ja saa käsittää omalla tavallaan. Ajatteleeko kuluttaja sitten palveluiden säilymistä omalla seutukunnallaan telkkaria, tai jotain muuta tilatessaan, oli lähinnä se mun koko postauksen pointti. Kotiseuturakkauteen ja yhteisön hyväksi toimimiseen vetoaminen on näinä aikoina kevyehkö argumentti, vaikka, kuten oikein sanoitkin, hetken päästä ei ole sitäkään vähää palveluita, eikä verotuloja, eikä raha jää kiertämään alueelle, vaan menee muualla toimivien taskuun.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
"se mikä ei tapa, se vahvistaa"

Ihan paska. Ehkä jossain muutamassa tilanteessa voi osittain olla ok sanonta, mutta muuten aika paska. Mietit jotain uhria niin jos se uhri ei ole kuollut niin tuskin se siitä vahvistuu, melkein sama minkä uhri on.

Itse käytän tuota sanontaa muodossa "se mikä ei tapa, se vituttaa". Tietokilpailukysymyksenä, mikä elokuva alkaa tuolla alkuperäisellä versiolla sanonnasta?
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse käytän tuota sanontaa muodossa "se mikä ei tapa, se vituttaa". Tietokilpailukysymyksenä, mikä elokuva alkaa tuolla alkuperäisellä versiolla sanonnasta?

No en ihmettelisi jos olisi Bruce Willisin suusta tämä. Mutta enpä osaa nyt tarkemmin veikata. Joku Die Hard
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Liitteet

  • n.png
    n.png
    69,7 KB · kertaa luettu: 170

Grafix

Jäsen
Pienillä paikkakunnilla on tietenkin se riski, että jos niitä telkkareita ostetaan enimmäkseen verkosta niin jossain vaiheessa sitä Möttösen Tele-liikettä ei enää ole. Ikäväähän se on jos palvelut loppuu kokonaan ja kaikki pitää tilata verkosta tai lähteä 30 km päähän naapurikylään ostoksille. Ja toki siitä paikallisen liikkeen käyttämisestä voi joku euro kilahtaa veroina sinne kunnan kassaan ja siitä voi jossain vaiheessa olla hyötyä sinullekin.

Verkkokauppakin joo, mutta suurempana pulmana ainakin itse näen, ettei Möttösen Telellä ole mitään palaa kilpailla noita peltomarketteja vastaan. Ihmiset ajaa sinne Prisman parkkihallin lämpöön ja ostaa samalla kärryllisen ruokaa, telkkarin sekä valkoviinipullon. Ei sinne keskustaan Möttöselle paljon kiinnosta lähteä erikseen ostamaan mitään.

Mutta mitä alkuperäiseen ihmettelyn aiheeseen, eli paikallisuuteen tulee, niin mielestäni se on ihan relevantti asia esimerkiksi ruoan suhteen. Ainakin itse olen kiinnostunut maksamaan muutaman mönkylän enemmän ruokatuotteista, jotka on jonkun pienen toimijan lähellä valmistamia. Itselläni syinä lähinnä lyhyemmät toimitus- ja kuljetusketjut sekä pienten artesaanihenkisten toimijoiden tukeminen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
"se mikä ei tapa, se vahvistaa"

Ihan paska. Ehkä jossain muutamassa tilanteessa voi osittain olla ok sanonta, mutta muuten aika paska. Mietit jotain uhria niin jos se uhri ei ole kuollut niin tuskin se siitä vahvistuu, melkein sama minkä uhri on.
Tämä!
Toinen ihan paska sanonta on: "Kellekään ei anneta enempää kuin jaksaa kantaa". Ja tässä ei todellakaan tarkoiteta maallista mammonaa vaan vastoinkäymisiä. Tässä maailmatilanteessa asiaa on helppo/helpompi peilata todellisuuteen, kun esim. sodan kauheudet ja sitä myötä kaikkensa menettäneiden ihmisten avuntarve ovat tulleet jo liiankin lähelle.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
”Lähti kuin mummo lumesta/Eteenpäin sanoi mummo lumessa.”

Minkä vuoksi mummo lähtisi muka nopeasti lumesta.

”Ei yks akka riitele eikä yks puu pala”

Olen kyllä siinä uskossa, että akka osaa riidellä yksinkin ja että yksikin puu voi palaa.
 
Viimeksi muokattu:

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
”Ei yks akka riitele eikä yks puu pala”
...
Nää on noita vanhan kansan viisauksia, jotka omankin kokemukseni mukaan aika lailla pitävät paikkansa. Rantasaunan kiukaan/vesipadan pesään on ihan turha tarjota yhtä puuta kerrallaan, jos meinaa jotakin lämmittää - kyteehän se puu siellä, muttei iloisesti pala.
Jos joku pystyy yksin riitelemään itsensä kanssa, liene kyseessä jakautunut persoonallisuus, muutoin siihen kyllä kaveria tarvitaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
eikä yks puu pala

Rantasaunan kiukaan/vesipadan pesään on ihan turha tarjota yhtä puuta kerrallaan, jos meinaa jotakin lämmittää - kyteehän se puu siellä, muttei iloisesti pala.
Kyllä minulle on isä ja setä opettanut ettei yksinäistä puuta kannata heittää kiukaaseen, takkaan tms. kun se ei pala kunnolla. Ja olen sen kokemusperäisesti itsekin huomannut. Tietenkin hyvään hiilloksen jos heittää pienen puun niin kyllähän se palaa mutta pääsääntöisesti puu tarvii kunnolla palaakseen kaverin tai pari...
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
On ruvennut ärsyttää tää "Jonnet ei muista". Mulla on ystävä jonka nimi on Jonne ja sillä on aika hyvä muisti.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
On ruvennut ärsyttää tää "Jonnet ei muista". Mulla on ystävä jonka nimi on Jonne ja sillä on aika hyvä muisti.
Jonnet ei muista, että jonnet ei muista.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
On ruvennut ärsyttää tää "Jonnet ei muista". Mulla on ystävä jonka nimi on Jonne ja sillä on aika hyvä muisti.
Matti kukkarossa, Yrjö sylissä ja Jorma pystyssä en sanoisi mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös