Aarne Honkavaara on kuollut

  • 4 677
  • 20

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Legenda menehtyi 91 -vuotiaana. Lepää rauhassa.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Aarne Honkavaara on yksi jääkiekkoilumme suurimmista ja tärkeimmistä henkilöistä. Pelaajaura, valmentajaura, järjestelmällisen tilastoinnin luominen, jääkiekkomuseotyö ja monenlainen muu mittaamattoman arvokas työ meidän kaikkien suomalaisten jääkiekkoihmisten hyväksi. Arvostukseni Aarne Honkavaaran elämäntyötä kohtaan on valtava.

Hiljainen hetki olisi paikallaan kaikilla kiekkopaikkakunnilla. Aarne Honkavaara ei ollut vain Tampereen Ilveksen suurmies, vaan koko Suomen Mr. Hockey.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Hiljainen hetki olisi paikallaan kaikilla kiekkopaikkakunnilla. Aarne Honkavaara ei ollut vain Tampereen Ilveksen suurmies, vaan koko Suomen Mr. Hockey.
Eiköhän näin tule tapahtumaan, kuin myös A-junnujen välieräpelissä Ilves-HPK perjantaina.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Eiköhän se ole päivänselvä asia, että halleissa vietetään hiljainen hetki. Kyseessä sen suuruinen legenda suomalaisessa jääkiekkossa. RIP Dynamo.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Hattu kouraan, Dynamolle sitten viimeinen maali.

Onhan sellaisesta legendasta kyse, että eikai hiljaisesta hetkestä nyt tarvitse edes keskustella..
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Aarne Honkavaara on yksi jääkiekkoilumme suurimmista ja tärkeimmistä henkilöistä.

Eiköhän se ole päivänselvä asia, että halleissa vietetään hiljainen hetki. Kyseessä sen suuruinen legenda suomalaisessa jääkiekkossa.

Suurin kaikista.

Muistan kuinka Aarne kiersi kanssani tuolloin Hakametsässä sijainneessa jääkiekkomuseossa kertoillen tarinoita. En tainnut tuolloin vielä tietää jostain Kalevi Sorsasta mitään, mutta Honkavaaran tiesin.
 

Broadstreet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Philadelphia Flyers
Muistan kun pikkupoikana tuli käytyä Jääkiekkomuseossa Hakamettän kellarissa ennen Ilveksen peliä. Niin vaan jaksoi Honkavaara kertoa kahdelle pojan klopille esineiden historiasta ja omista muistoistaan. Muistan elävästi kuinka tälläinenkin kakara jaksoi kuunnella kiltisti karismaattista miestä. Hänestä kyllä huokui "lapsenomaista" innostusta hoitamaansa museota kohtaan. Hienon ja arvokkaan elämän hän eli.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Suurin kaikista.

Täsmälleen näin.

Jääkiekkokirjan ostaminen oli aina vuoden kohokohta. Lisäksi siinä 80-luvun puolivälissä kiinnitin huomioni kirjan sisäsivuilla olleeseen ilmoitukseen "Rajoitettu erä Jääkiekkokirjoja, hinta 7 mk, tilaukset Aarne Honkavaara jne". Tuonne lähti tilaus kirjeen muodossa ja paketin sisältö on edelleen hyllyssä tallessa, joskin aika lailla kuluneena.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Nyt voidaan tosiaan puhua Legendasta isolla ällällä. R.I.P.
 

Hoitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Dynamo on nyt viimein pysähtynyt, lepää rauhassa.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Tutustuin Aarneen 1992 liigagaalassa. Tämän jälkeen tapasimme vuosittain samoissa merkeissä, meitä yhdisti sama osakunta. Intohimo kiekkoon oli hänessä sammumaton ja keskustelumme olivat mielenkiintoisia. Legendaksi hän pysyi vaatimattomana ja huumorintajuisena, joku toinen olisi alkanut patsastella.

En ole varma vuodesta, mutta eräänä vuotena jälleen gaalassa Tampereella (Rosendahl, tiätty) rohkaisin mieleni ja pyysin legendalta nimikirjoitusta postikorttiin. Toisessa kädessä mulla oli nippu hotellin ilmaisia postikortteja, en enää muista miksi. Aarne nappasi multa kaikki postikortit ja lähti kiertämään pöytiä, ottaen niihin kaikkien mahdollisten kiekkomiesten nimmarit... Osan postitin, osa on mulla jossain "tallessa". Ei muuten kukaan nihkeillyt nimmarinsa kanssa, kun legenda itse oli pyytämässä!

Oli myös hauska seurata, miten yhtä perhettä vähän varttuneempi kiekkoväki ainakin tuolloin oli. Honkavaara oli tässäkin kokoava voima.
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
Jääkiekon jättiläinen on poistunut elämän pelikentältä.
Suomi kunnioittaa.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Upea vanhan koulukunnan herrasmies, mahtava pelaaja ja Suomen suurin jääkiekkokulttuurin rakentaja on jättänyt maalliset pelikentät. Viimeinen vaihto on vedetty kunnialla loppuun. Herra Jääkiekko ei ole poissa, hän on vain kuollut.
 

Kiakonsyöjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onssimouhot
Itse olen sitä ikäluokkaa, että en tiedä Honkavaarasta paljoakaan. Varsinkaan kun olen syntynyt tänne toiselle puolelle pukukoppikäytävää. Olen tietänyt hänen olevan iso legenda, mutta en miksi. Tämä päivä on avannut miksi. Kun olen tänään lukenut tarinoita Honkavaarasta, pystyin samaistumaan näihin tarinoihin ja ne avasivat kuinka hieno ja valovoimainen persoona Honkavaara oli. Muisteloita lukiessani itselleni tuli vahvasti mieleen muistot niistä hetkistä kun kuulin Pekka Marjamäen kuolleen. Legenda nukkui pois silloin, Legenda kuoli tänään.

Kepeät mullat Aarne "Dynamo" Honkavaaralle toivottaen Kiakonsyöjä.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Luonnollisesti minä en ole nähnyt Honkavaaraa pelaamassa tai edes valmentamassa.

Kirjan hänestä olen lukenut ja kunnioitus on tietenkin suuri, kun tietää minkälainen hahmo hän oli Ilvekselle ja oman aikansa suomikiekolle.
RIP Suomen Mr. Hockey, osanotot omaisille. Hiljaiseksi vetää, vaikka aikansa kutakin.
 

Darthjosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Nashville Predators
Hattu pois päästä ja hetken hiljaisuus. Lepää rauhassa.
 

gifusisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aikonaan, noin 20 v sitten, tuli käytyä Hakametsän hallissa ja ennen peliä museon puolella. Aarne oli paikalla ja jaksoi kertoa monta upeaa tarinaa menneisyydestä. Hieno mies, ei voi paljon enempää kunnioitusta olla jääkiekkopersoonaa kohtaan!
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Viime huhtikuussa leijonien pelissä, joka oli Hakametsän 50-vuotisjuhlaottelu, kunniavieraina olivat kotikisojen 1965-joukkue johtoportaineen. Viimeisenä jäälle saapui Aarne Honkavaara itseoikeutetusti Lasse Oksasen saattamana. Hakametsän standing ovation oli ikimuistoinen. Mielessäni kävi, josko tämä olisi Dynamon viimeinen visiitti kotikylän hallin jäällä. Näin varmaan olikin.

Syvä kunnioitukseni Suomikiekon suurimmalle! Osanottoni läheisille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös