3 finaali Kärpät - Tappara Raksilassa 6.4

  • 21 547
  • 179

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen kovin pahoillani kaikki Kärppäfanit. Sydämmestäni toivoin teille kultaa, ja toivon edelleen, mutta valitettavasti ovat teidän mahdollisuudet hyvin pienet tänään. Olen järkyttyneenä seurannut nämä loppupelit, ja etenkin tämän päivän ottelua Hakametsässä Kiekkoyön kautta.

Minun mielestäni playoff-pelitaso on järkyttävä. Tuomarilinja on niin p------seestä kuin olla ja voi. Ja kaikkein pahinta on että tuomarit eivät sitä itse huomaa, eivätkä kohta enää pelaajat, puhumattakaan faneista. Kaiken huippu on sitten TV-kommenttattorit Ana, Juti ja Kurri jotka hehkuttavat pa--aa yhtä soittoa.

Runkosarjan aikana pelataan "hippakiekkoa" jossa jokaisesta kosketuksesta saa 2 tai hyvässä lykyssä 5 min. Sitten alkaa playoffsit ja mitä tapahtuu. Kolme jääkiekkokirjan sääntöä unohtuu tuomareilta. Ne ovat 1. estäminen, 2. kiinnipitäminen ja 3. koukkaaminen. Mikäli tämän päivän ottelua olisi tuomaroitu NHL säännöillä olisi Tapparan jätkät loppunut kesken ottelun. En jaksanut laskea selviä rikkomuksia näitä sääntöjä vastaan sen jälkeen kun tusina oli plakkarissa.

Kiekkoyön cowboyt huutaa eetterissä, nyt on "kovaa vääntöä" ja Levonen "antaa poikien pelata". Ja pa--at sanon minä. Rehellisyyden nimissä heidän pitäisi sanoa: "Törkeää estämistä, koukkimista ja kiinnipitämistä". Mutta heidän puolueellisuutensa tietäen niin tuomarilinja sopii heille vallan mainiosti.

Tällä linjalla ainoat jotka eivät saa pelata on Kärppien pelaajat. Kun sitten Kärppien vikkelät pelipojat yrittävät pelata kahvakiekkoa, niin tulos on surkeaa. Se ei ole teidän vikaa että ette sitä peliä osaa, siitä teidän pitäisi olla ylpeitä.

Edellisessä otteluketjussa Tapparalaiset ja JYP:iläiset hehkuttavat Tapparan hienoa peliä. No siinähän ovat saman koulukunnan kaverit sulassa sovussa. Peli on niin tylsää ja aliarvoista että suoraan sanoen hävettää, pitää mieluummin katsoa Elitserieniä tulevaisuudessa.

Minua vain kauhistuttaa jos Suomen jääkiekko on menossa sellaiseen suuntaan kuin se on parhaimmillaan Valko-Venäjän puolella. 120 kg taitopelaajien niskassa ja 4 mailaa kainalossa.

Levonen on kyllä noudattanut aika oikeudenmukaista linjaa siten että Kärppäpelaajat saavat koukkia ja estää yhtä paljon kuin Tapparalaisetkin, ongelma on vain se että Kärppäläiset edustavat hienoa liikkuvaa taitokiekkoa eivätkä osaa "totalhokia". Ja turpiin tulee.

Joten toivon että nousette, mutta en voi uskoa sitä. Tämä Valko-Venäläistuomarilinja suosii Tapparaa niin paljon että heillä on teihin nähden 80-20 etu. Mutta kun kaadutte, niin kaatukaa saappaat jalassa, ja jatkakaa kovan taitokiekon perinnettä, sitä kuitenkin peliä ymmärtävät tahot arvostaa.

Harmittavinta on tietysti että Kiekkoyön cowboyt kommenteillaan tukevat ja ylistävät tätä valkovenäläiskiekkoa joka tekee sen että kohta kansa alkaa luulla että se on sitä oikeeta "hokia".

Säälittävää..................
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Säälittävää on vain sinun vuodatuksesi. Käytä jatkossa vaikkapa äidinkielen harjoitteluun aikasi ja jätä tuollaiset ala-arvoiset vuodatukset pois.

Hyvää finaalisarjaa(molempien joukkueiden fanien sekä suurimman osan muistakin faneista mielestä) ei tarvitse tulla turhaan häiritsemään. Jos ei mitään asiallista pysty edes sanomaan.

Lainatakseni omaa ala-arvoista tekstiäsi. Paskaa. Sitä tuo on. Saisikohan asiallisen avauksen tästä ottelusta erikseen, jotta ei tarvitsisi turhaan katsella tuota?
 
Viimeksi muokattu:

tapparammies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vai että hivkin miehen mielestä Jyppara ja Tappi pelaavat ALIarvoista peliä, sanken mielenkiintoista. Lisäksi hivkin mies toteaa rivien välissä, että Saukkonen ja Kurri hehkuttavat näitä pelejä, eivätkä kritisoi kahvoja, koska ovat Tapparan puolella ja Kärppiä vastaan. Kurri on eittämättä Tapparaa vastaan ja siten Kärppien puolella. Lisäksi olisi havaittavissa, että tuuliviiri Saukkonen olisi näissä pleijareissa ehkä hivenen Kärppä-merkkinen. Juti toki on tapparammiäs, mutta muuten viestisi myös näiltä osilta oli aika puhdasta paskaa. Jatka vain HN:n viitoittamalla tiellä.

Jees. Luin muuten äskettäin Oulun Kärppien keskustelupalstalta, että Jatkoajassakin vaikuttavan asiallisen nimimerkin Stone Goldin mukaan tänään Kärpät oli se kahvaavampi osapuoli, mutta kaikille ei toki ole suotu silmiä.

Ihan tämmönen pikku-pikku detalji vaan, kun tota ensimmäisen finaalin ratkaisuosumaa katselee videolta hidastettuna, niin kivasti siinä Kärppien puolustaja näyttää mallia tuohon iloiseen mailataiturointipeliin. Ensin Ojanen saa tuollaisen kevyen huitaisun jalkaansa, sitten poikittaista, ja lopuksi vielä nostetaan haarovälistä, jolloin Ojanen jo syöttääkin Pirnekselle kivan ratkaisupaikan.

http://koti.mbnet.fi/~ippe/essi20b.mpg

Tuosta myös RoopeSedälle kelailtavaksi.

Edit: Vielä täytyy lisätä tuohon, että kun videota kelailee, niin täytyy vaan ihmetellä Kärppäpuolustajan voimattomuutta/Ojasen vahvuutta tuossa tilanteessa, eipä tunnu yksi poikittainen kauheesti Jannea harmittavan.
 
Viimeksi muokattu:

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti tapparammies
Edit: Vielä täytyy lisätä tuohon, että kun videota kelailee, niin täytyy vaan ihmetellä Kärppäpuolustajan voimattomuutta/Ojasen vahvuutta tuossa tilanteessa, eipä tunnu yksi poikittainen kauheesti Jannea harmittavan.

Aivan oikein! Lue viestini uudestaan niin että menee jakeluun!

Sanon varmuuden vuoksi uudestaan:

Tuomarilinja pakottaa myös Kärpät pelaamaan kahvakiekkoa, jota he eivät osaa. Sen takia turpiin tulee. Mikäli Levonen ottaisi pois kaikki estämiset, kahvat ja koukut (molemmilta joukkueilta) syntyisi paljon enemmän maalitilanteita Kärpille ja silloin olisi Tapparan kankeat 120 kg jätkät helisemässä. Kahvakiekon ideahan on ottaa vauhti pois vastustajasta. Kun kerran Kärppien paras ase on vauhti niin...........
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Voi sinua RoopeS

Että piti oikein otteluketju avata päästäkseen purkamaan katkeruuttaan.Säälittävää!
Jos oltais änhooällässä tai eliitseerienissä..... mutsis oli.

Eikö sen töllön voi laittaa kiinni tai vaihtaa kanavaa jos ei kiinnosta. Ei näitä finaaleja pakko ole katsoa jos noin kipeetä tekee.

Sitten itse asiaan eli kolmanteen ja mahdollisesti ratkaisevaan vääntöön.

Tulevasta ottelusta voidaan kliseisesti todeta että Tapparan suurin vastustaja on Tappara itse.

Ajatukset täytyy pystyä pitämään suorituksessa, ei tuloksessa.
Juuri niinkuin Rautakorpi toisen matsin jälkeen totesi.

Mutta tappiokaan Raksilassa ei niin suuri häpeä olisi, onhan marginaalit tähänkin asti olleet todella pienet.

Tuskin Tappara kolmesti peräkkäin häviää.
Vaikka sarjan katkaisupeli onkin henkisesti aina se vaikein, on usko vahva että Raksilassa katkeaa.
 

Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Black & Gold: SAINTS
Tappara kruunataan mestariksi!

Kyllä on RoopeS katkeraa poikaa.. Oliko nyt ihan viisasta avata otteluketju moisella ruikutuksella? Kaikki eivät ilmeisesti kestä häviämistä. Mutta sitten itse pelistä. Mikäli Tappara tulee peliin samalla intensiteetillä kuin viimematsissa, niin on Kärpät hätää kärsimässä. Tasaistahan tämä finaalisarja on ollut, mutta Tappara on ollut koko ajan hieman edellä niin pelillisesti kuin onnessakin.

Uskon, että Kärpät ei anna Tapparalle mitään helpolla, mutta Ojasen, Tarvaisen ja Pirneksen johdolla Tappara väkisin kuitenkin vääntää sen tarvittavan voiton jo tänään Raksilassa. Peli tulee venynemään viime Oulun pelin tapaan jatkoajalle, jossa Tappara lopulta voittaa ensimmäisen jatkoerän puolessa välissä. Tappara tulee olemaan Suomen mestari mallia 2003 ja siitä onnittelut jo etukäteen Tampereen suuntaa. Peli on kuitenkin pelattava ensin, mutta ei kai se haittaa jos me kannattajat hiukan jo leijutaan, eihän?
 
F

Flonaldo

Viestin lähetti eagle
Säälittävää on vain sinun vuodatuksesi. Käytä jatkossa vaikkapa äidinkielen harjoitteluun aikasi ja jätä tuollaiset ala-arvoiset vuodatukset pois.

Hyvää finaalisarjaa(molempien joukkueiden fanien sekä suurimman osan muistakin faneista mielestä) ei tarvitse tulla turhaan häiritsemään. Jos ei mitään asiallista pysty edes sanomaan.

Lainatakseni omaa ala-arvoista tekstiäsi. Paskaa. Sitä tuo on. Saisikohan asiallisen avauksen tästä ottelusta erikseen, jotta ei tarvitsisi turhaan katsella tuota?
Mitäs epäasiallista ketjun avausviestissä sitten muka oli - ellei pilkunnussintaa lasketa? Jotkut ovat kanssasi samaa mieltä, jotkut eri mieltä - ja jokaisella varmasti on mielipide ja persreikä.

Mitä sitten tulee HN-tiimi heikkoihin juttuihin, niin Saukkonen on ainakin tähän mennessä ollut selvästi Tapparan puolella. Kärppien koukatessa huutaa kurkku suorana kuinka tapparalaiselta vietiin kiekko törkeän sääntöjenvastaisesti. Toisessa päässä se on sitten tehokasta puolustamista. Juti on Juti ja häneltä erinomainen suoritus tuon puolueellisuuden suhteen olosuhteet huomioiden. Kurrilta en ole sen kummemmin havainnut suuntaa tahi toiseen erityisiä sympatioita, joskin pari kommenttia pisti eilen silmään. Ojasen laittaessa hirveän päänyliviikatteen Tonin käteen kommentti oli "nojaa" ja Aarnion huitoessa JK oli sitten saarnaamassa kuinka tuollaiset pitää ehdottomasti saada pois jääkiekosta.

Mutta sitten itse hokiin palatakseni, niin nähdyissä finaaleissa ei tuota estämistä ym. ole pahemmin esiintynyt. Tai onhan sitä tietysti, mutta ei haitaksi asti, jotta silmiä kivistäisi. Kuten esimerkiksi välieräsarjassa.

Mikäli yön aikana ei ole ihmeitä tapahtunut, niin Kanada-malja matkaa illalla Suomen jääkiekon kehtoon, sinne Koulukadun suuntaan. Sen verran ylivoimainen oli Tapparan esitys 2. finaalissa, että Kärppien pitäisi keksiä jotain aivan uutta voiton saalistamiseksi.

Tenkrat palaa ja on varmasti täynnä virtaa. Siinä on yksi porojen maan poikien mahdollisuuksista, sillä Tenkura on parhaimmillaan niin huikea pelimies, että paahtaa ohitse kenestä tahansa. Pari yksilösuoritusosumaa varmasti ratkaisisi tiukan ja vähämaalisen taiston.

Itse kannatan Kärppiä sunnuntaina, pääasiallisesti siitä syystä, että toivon ottelusarjan jatkuvan. Tapparan helpohko voitto olisi melkoinen antikliimaksi tälle pleijarikeväälle. On nähty kolme 7 matsin ekan kiekan sarjaa ja kaksi 5 pelin välierää. Lisäksi on ollut vaikka minkämoista mieleenjäävää menoa ja tämä olisi varsin vaisu päätös kaudelle.

Ei muuta kuin toivotaan, että Tappara ja Kärpät molemmat pelaavat parasta peliään ja Japa ottaa sen saakelin huitomisen vek.
 
Olen kovin pahoillani kaikki Hifk-fanit...

Hohhoijaa RoopeS,
Nopeasti olet oppinut Jatkoajan tavoille kun alle kolmen kuukauden osaat kahvaan tarttua. Kävikö konsultti Tampereelta vai Hämeenlinnasta kertomassa, että Tappara kahvaa vai olitko Ape Suhosen luennolla aiheesta. Finaalipelejä tuskin olet ainakaan ilman huomattavan ennakkoasenteisia laseja tullut katsoneeksi. Jotain rajaa noiden antipatioidenkin kanssa, pliis. Ei uskoisi, että niin äijämäisellä seuralla kuin Hifk on noin itkevä (huom. yksikkö) kannattaja. Shame on you. Objektiivisuus kunniaan.

-Buddy

edit: sorry tutut Jatkoaikalaiset Ilves ja Kerho-leireistä. Toi konsultti-kuitti ei ole kohdistettu millään lailla teihin. Ja pahoitteluni myös Hifk-faneille RoopeS:n puolesta
 
Viimeksi muokattu:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Arvon Flonaldo, mitä vikaa siinä ei olisi ollut? Tilityshän tuli täysin kolmannelta osapuolelta? Ei kai noin huonoa tekstiä voi provoksi laskea, mutta sinänsähän provoaminen olisi kiellettyä jo palstan säännöissä kolmannen osapuolen ketjuissa? Sinun pitäisi se ehkä tietää. Pitänee kokeilla miten palstalla tullaan reagoimaan kun samallaisen vuodatuksen teen seuraavan kerran vaikkapa HPK-Ässät ottelua ennen. Eiköhän tuosta hyvästä tulisi vähintään pelikieltoa. Älä suinkaan anna Flonaldo sen asian sumentaa että teillä killuu taas pronssi kaulassa ja meidän rupusakki, jonka yli piti kävellä 3-0 voitoin(ottelut keskimäärin 7-0 tuloksin) taisteleekin finaaleissa. Missään en ole sanonut että pitäisi olla samaa mieltä kanssani. Harva onkaan. On kuitenkin eri asia avata ketju asiallisesti ja asiottomasti. Tähän liittyen vielä suurempana tekijänä se että kyseinen itkijä ei ole kärppien, eikä Tapparan kannattaja. Ne säännöt, ne säännöt... niinpä.

Tätä suinkaan en kuitenkaan hakenut, vaan lähinnä pohjaa hyvälle keskustelulle. Mielestäni finaalit ovat aina hyvien keskustelujen arvoiset. Eikä tämmöisen jätöksen. Itse en ainakaan viitsi tämmöiseen ketjuun laittaa yhtään rakentavaa ajatusta, vaan pitäydytään tällä paskalinjalla sitten loppuun saakka.

Mites IFK'lla siellä rannalla menee Roope? Jokos aurinkovoide alkaa loppua? Veikö iskä tai äippä tuttipullon? Vai itkettikö katsoa Hakametsän jäähallia ja huomata kuinka paljon enemmän mestaruuksia siellä killui katossa ja piti tulla vääntämään itkua tänne? Vai kenties puberteetti on hyökännyt päälle? Tai ehkä se onkin vasta uhmaikää? Tai ensimmäinen opittu sana oli kahva?

Nyyhnyyh... kyllä on kauheeta kattoa tuota Tapparan peliä. En ole saanut edes sen takia unta, kun on niin kauheata verrattuna muiden niin ihaniin ja kauniisiin tyyleihin pelata! Hävetkää Tappara huhoatte liigan, kun muut yrittävät pelata kiekkoa!

edit:kuten sanottua tämä ketju saa puolestani vaipua unholaan, itse en jaksa näin huonosti alustettua keskustelua jatkaa.
 
Viimeksi muokattu:

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Flonaldo

Jokaisella on mielipiteitä ja persreikä, mutta jos sillä persreiällä otteluita seuraa, niin kommentitkin ovat sitten aikas syvältä.

Kannattaisi ainakin raottaa kalsareita,niin saisi paremman käsityksen tapahtumista.
 

thUNDer

Jäsen
Suosikkijoukkue
™ Pohjoisen porhot stana & Sisu, veri UND kunnia ™
Itse poistun (hyvässä kumarassa) takavasemmalle, ja muutenkin pois täältä. En jaksa enää tätä kuittailua, puolin jos toisin. Eilen pelasi Oulun Martat (anteeksi kaikki Oululaiskannattajat) ja Tampereen Tappara. Yksi rumimpia pelejä mitä olen pitkän kannattajaurani aikana katsellut. Toivottavasti kukaan ei puutu kirjoitusvirheisiini (en ole käynyt lukiota ja olen aika pahassa 'kumarassa'), mutta toivotan Teille kaikille hockeyn kannattajille HELVETIN hyviä jatkoja (niin Kärppä, kuin myös Tapparakannattajille). Äh! Ja tietenkin kaikkien muiden joukkueiden kannattajille tietenkin...

Parempi voittakoon.

Jatkan kyllä vielä kovasti Kärppäjoukkueen kannattamista, mutta vihaan vain tätä kaikinpuolista haukkumista täällä Jatkoajassa. Ei tätä jaksa kukaan katsella! Kannatan edelleen omaa joukkuettani, joka on Kärpät ja toivon että parempi vie kannun kotiin.

Palaamisiin ja keväänjatkot kaikille isehokkeyn ystäville!!!

ps. kohdelkaa toisianne paremmin. Tältä palstalta olen lukenut törkeimmät loukkaukset ihmisiä kohtaan. Ei millään pahalla :D
 
Viimeksi muokattu:

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jatkan kyllä vielä kovasti Kärppäjoukkueen kannattamista, mutta vihaan vain tätä kaikinpuolista haukkumista täällä Jatkoajassa. Ei tätä jaksa kukaan katsella! Kannatan edelleen omaa joukkuettani, joka on Kärpät ja toivon että parempi vie kannun kotiin.

Palaamisiin ja keväänjatkot kaikille isehokkeyn ystäville!!!

ps. kohdelkaa toisianne paremmin. Tältä palstalta olen lukenut törkeimmät loukkaukset ihmisiä kohtaan. Ei millään pahalla :D [/B][/QUOTE]


Olen täysin samaa mieltä "myrskyn" kanssa(paitsi Joukkueen suhteen).
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ilmoitettu moderaattoreille.

Tämä ketju on avattu kolmannen osapuolen taholta vihamielisesti.

Jos olisi ollut edes peiteltyä sarkasmia mutta ei. Viesti on vakava, asiaton ja loppuotteluvastustajia, sekä tuomareita kohtaan vihamielinen.

Ilmoitin aloitusviestistä moderaattoreille ja pyysin avaamaan puolueettoman uuden avauksen.

Saa nähdä. jäädään odottamaan.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kyllähän ketjun avaaja nyt lokaa turhan monen IFK-fanin maineen täällä. Levonen on antanut poikien pelata eikä viheltänyt heti jäähyjä kun tsekkipojille on tullut ikävä jäätä. Mielestäni hyvin onnistunutta tuomaria ei ole syytä haukkua. No onneksi tänään tilanne on parempi kun Japa ei ole tuomitsemassa.

Mitä itse peliin tulee niin uskoisin Tapparan hoitelevan pojan kotiin. Sen verran vakuuttavaa sen peli eilen oli. Tietysti tänään voi peli ratketa jonkin yksittäisen Kärppäpelaajan onnistumiseen mutta viimeistään ensi pelissä Tapparan totaalinen ylivoima vaikuttaa.

PS. "Kritiikki", kyllähän ketjun avaaja saa mielipiteensä ilmaista, olivat ne sitten miten Tappara-vastaisia tahansa. Mielestäni avausviesti ei kyllä ollut mitenkään sääntöjen vastainen ja kyllähän modet ovat tähän ketjuun näyttäneet ehtineen jo perehtyäkin ...
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tappara ei ollut missään tapauksessa ylivoimainen lauantaina, ja todennäköisenä pidän että Kärpät onnistuu siirtämään ratkaisua tänään.

Oululaisten huipputaitavat yksilöt (lähinnä Lievers ja Ton, mutta kahdellakin miehellä mennään yllättävän pitkälle) olivat jatkuvana päänvaivana Tapparalle eilen, ja joukkueen perisynti eli maalintekotaidottomuus alkoi nostaa irvokasta päätään toisen erän aikana. Onneksi vapahtaja Bissett nousi sniperin käsineen esiin, muuten peli olisi voinut kääntyä mihin suuntaan tahansa.

Kuten Kari Heikkiläkin sanoi, ottelu päättyi Tapparan onnekkaasti syntyneeseen 2-0-osumaan. Siihen asti kaikki oli täysin auki, enkä ainakaan minä havainnut Tapparan murskaavaa ylivoimaa missään vaiheessa. Kun vielä Kärpät saa tänään hyvin levänneen ja maalijyvänsä oikealla hetkellä löytäneen Petr Tenkratin tuleen, taidan ainakin minä sijoittaa ropojani tänään oululaisten puolesta.

Ärsyttää suunnattomasti esim. Aamulehti, jossa Tapparasta ollaan tehty mestaria jo kahden voiton jälkeen. Totuus kun kuitenkin on, että 0-2:sta on finaalisarjassa ennenkin noustu ja peräti kahdesti. Jokainen loppuottelu on oma yksittäinen kokonaisuutensa, ja kuten on nähty, ne ratkeavat vittumaisen pieniin asioihin. Seuraavat kolme matsia voivat aivan hyvin kääntyä sitten toiseen suuntaan. Jalat maahan ja peliä saatana!
 

Taateli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Ottawa Senators
RoopeS, näkemyksesi on parasta mitä täällä on pitkään aikaan saanut lukea! Nostan hattua sinulle, koska harvalla on munaa ottaa näin vaikea asia esille, koska taatusti paskaa sataa niskaan tiettyjen joukkueiden suunnasta ja paljon.

Minäkin olen taitokiekon vankkumaton kannattaja, ja voin käsi sydämmellä sanoa, että Tappara ja JYP on SM-liigan syöpää, jotka tuhoaa tuon taitokiekon kahvaamisellaan, ja kiinnipitämisellään. He itse eivät näe oman joukkueen ikävässä pelityylissä mitään vikaa, koska tuollakin pelityylillä pärjää ja hyvin. Kärppien, HPK:n ja monen muun taitokiekkoa pelaavan joukkueen on vaikeaa menestyä nykypäivän SM-liigan playoff-peleissä, jos tuomarit ei puutu tuohon estämiseen ja kahvaamiseen nykyistä paremmin.

Kärpät ja HPK oli/on pakotettuja käyttämään samoja aseita kuin esimerkiksi Tappara, jos haluaa pärjätä näissä kahvaamisen ja estämisen pudotuspeleissä. Valitettavasti vaan Tappara on tässä lajissa kehittänyt taitonsa niin pitkälle, ettei sille pärjää sen omilla aseilla kukaan.

Häpeän nykyisen tuomarilinjan vellihousumaista linjaa, joka salliin taitokiekon tappamisen nykyisestä SM-liigasta. Onnittelut Tapparalle ja JYPille, olette laskeneet nykyisen SM-liigan tasoa ikävällä pelityylillänne.
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Saa nähdä paljonko tästä viestistä sataa paskaa niskaan, mutta kyllä minun mielestäni RoopeS:n kirjoituksessa on hiukan totuudenkin siementä mukana.

Kun vertaa näitä matseja Kärppien Jokeri-matseihin, on tuomarilinja ihan erilainen. Samalla myös pelin taso on pudonnut kuin lehmän häntä. Jokeri-peleissä nähtiin kovia taklauksia ja reipasta miehenottoa, mutta myös myös todella hyvää luistelua ja hienoa vauhtikiekkoa. Tässä sarjassa pelaajat roikkuvat toisissaan joka tilanteessa ja pelaaminen on hirveää vääntöä puolin ja toisin. Mailaa käytetään surutta miehen ottoon ja loukkaantumisia tulee samaan tahtiin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ei Kärpillä ole mitään jakoa jos ei kiekkoa laiteta liikkeelle.Nyt siellä joku Viuhkola rakastaa sitä niin paljon että veivaa puoliminuuttia omalla ja keskialueella ja sitten menettää ja toinen on Potaisukki joka kanssa pelaa liikaa yksin.

Luistelua,kiekko liikkeelle Oulun isolla kentällä niin ei pitäisi olla hätäpäivää mutta jos lähdetään painiin mukaan niin noutaja tulee.

Muutama vuosi sitten Suomessa oltiin menty niin paljon eteenpäin että pakit eivät vieneet kiekkoa oman maalin taakse ja odotelleet siellä iät ajat vaan peli laitettiin heti pyöriin mutta nyt on taas palattu tähän vanhanaikaiseen tyyliin ja Kärpät oikein kunnostautuu tässä että Tapparalaiset varmasti ehtii linjalle omalle siniviivalle.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sattuipas mukavasti

Kaatakaa vaikka kuinka paljon paskaa niskaani kuin vain haluatte. Kun minä katselin jääkiekkoa Calle Brewerin ajalla Nordiksessa, osa teistä käveli vielä paskat vaipoissa kotona.

Lausuin mielipiteeni "julkisessa" ketjussa playoffkiekon luonteesta. Jos siitä pelikieltoja annetaan, niin siitä vaan. Vaikka koirat haukkuu niin karavaani kulkee....

Tottakai katson keikkoa tänään kiekkoyöstä, koska rakastan jääkiekkoa. Minulla on myös tapana katsoa loppuun asti maajoukkueen otteluita valkovenäjää vastaan vaikka se välillä on hirveetä katsottavaa. Laskeskelen edelleen viheltämättömiä rikkeitä jos niitä huomaan.

Ja olen edelleen sitä mieltä että suomalaisessa jääkiekossa pitäisi viheltää pois kaikki estämiset, kiinnipitämiset ja koukkaamiset (kaikkien muiden rikkeiden lisäksi). Kunnon vauhtikiekko ja kovat taklaukset kunniaan. Enkä usko aiheuttavani mitään häpeää Hifkiläisille päinvastoin.

Hifkiläiset odottavat ensi kautta!

"Keep your head up! I'm Back"
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Ilmoitettu moderaattoreille.

Viestin lähetti kritiikki

Ilmoitin aloitusviestistä moderaattoreille ja pyysin avaamaan puolueettoman uuden avauksen.

Saa nähdä. jäädään odottamaan.


Ei helvetti, tarjosit kyllä viikon parhaimmat naurut tällä viestilläsi!
Mä kerron mun isille kun pojat pihalla kiusaa....

Veikkaan että Kärpat voittaa tänään, mutta kannun vie lopulta Tappara. Aika paljon on kiinni Tenkratista kuinka Kärpät tänään menestyy. Luulisi miehellä olevan virtaa vaikka muille jakaa.

Heikkilä, anna Nielikäiselle enemmän peliaikaa, turhaan ei kannata kahlita joukkueen salaista asetta.
 

SePuree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät ja Hokki
"Annetaan poikain pelata"

Niinpä

Kärpissä näitä poikia on parikin kentällistä.

Olen aloittajan: RoopeS kanssa täysin samoilla linjoilla! Kauheaa kiekkoa, eikä todellakaan siksi että suosikkini ei pärjää. Ei ole yllätys että täällä mennään kynkässä:

HPK/Kärpät VS Tappara/JYP
Taito/Liike VS Painiminen

Miten jumalauta yhtäkkiä saa estää noin törkeästi? Varsikin kiekollinen pelaaja on vastustajan alueella täysin riistaa. Saa hakata, kahvata, roikkua ja jopa tulla suoraan poikittaisella päin näköä - pilli ei soi näissä pippaloissa.

Kuka hyötyy? Suomalainen taitokiekko?

Kärpät (HPK) ei tällaisessa pelissä pärjää, eikä tule koskaan pärjäämään. Ouluun tuskin koskaan hankitaan 190 senttisiä kankeita kolosseja roikkumaan ja raastamaan. Pasikin pelaa meillä taitojensa ylärajoilla, poliisin hommia ei ole hänen käsketty tehdä.

Poikkeumat Tapparassa:
Essi: Missähän kyseinen kaveri on oppinut tuon liikkeen ja taidon, mistä saamme nauttia? Tarvainen: Kuopiolaisen taitokiekon ilmentymä.

Tätä on Tappara minun silmissä:
Ojanen: Sarjassamme Helminen-Ojanen-Barkov - Mansen Supersentterit Oy jo vuodesta 1980.

Varmaan kaikki nauttii, kun meidän Potalta viedään vauhti pois tai Tonolle tulee puuta käsille. Ärsyttävän taitavia ja tähän liigan sopimattomia yksilöitä... Tottahan toki Kärpätkin yrittää taklata ja kahvata, mutta ei meidän Pekin sun muut osaa: eikä tarvitse jos minulta kysytään.

Jos kysytään: Miksi nämä pelit pitää pelata tällaisella paniikkiaikataululla? Onko oleellista, että joukkueilta viedään vauhti pois ja kevät kruunataan painin sm-kisoilla?

Olen helvetin turhautunut ja osaltaan iloinen etten saanut lippua päivän peliin: Kärpiltä odotetaan taas ihmettä.

Tämä Tappara ei ansaitse jääkiekon sm-kultaa.
Ehkä pystypainin Tampereen mestaruuden.
 
Viimeksi muokattu:

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Sattuipas mukavasti

Viestin lähetti RoopeS
Kaatakaa vaikka kuinka paljon paskaa niskaani kuin vain haluatte. Kun minä katselin jääkiekkoa Calle Brewerin ajalla Nordiksessa, osa teistä käveli vielä paskat vaipoissa kotona.

Lausuin mielipiteeni "julkisessa" ketjussa playoffkiekon luonteesta. Jos siitä pelikieltoja annetaan, niin siitä vaan. Vaikka koirat haukkuu niin karavaani kulkee....

Hifkiläiset odottavat ensi kautta!

"Keep your head up! I'm Back"


Sinun syntisi ei olekaan mielipiteen lausuminen vaan ketjun avaaminen kolmannesta loppuottelupelistä.

Se on provakatoorinen ja tarkoituksellisen vihamielinen. Sitäpaitsi väärää tulkintaa sisältävä subjektiivinen, katkeroituneen kesälomalaisen vuodatus.

Se kohdistuu syyttömiin osapuoliin, eli tämän vuoden parhaisiin jääkiekkojoukkueisiin, kun sen pitäisi kohdistua rakentavana kritiikkinä (oman joukkueen) tekemisiin.

En ala kinaamaan "kahvauksesta) kanssasi (jota mm. myös Helsingin IFK harrasti totaalisessa nöyryytyksessään Jokereita vastaan.)
Sanon vain: Tappara on joutunut kovemman kahvauksen kohteeksi jokaisen joukkueen taholta jota vastaan se näissä playoffeissa on pelannut.

Tulkintasi että joukkueiden jotka pelaavat Tapparaa vastaan on myös kahvattava, on epäreilu, kyyninen, jääkiekon pelitaktiikkaa ymmärtämätön ja lopuksi äärettömän typerä. Totuudenvastainen.

"Liikkuvan" joukkueen ei tarvitse kahvata jos se oikeasti on liikkuva.

Asia on juuri päinvastainen kuin te huonot häviäjät väitätte. Tappara nimenomaan on se joukkue jonka peli näissä loppupeleissä on perustunut liikkuvuuteen ja jonka vauhtia yritetään/yritetty ottaa pois estämispelillä.

Jos todellakin olet Carl Brewerin/HIFK ajoista jääkiekkoa seurannut niin en voi olla kuin surullinen puolestasi. Carl Brewer joka lanseerasi uuden (kovaan peliin) perustuvan taktiikan suomeen, tietyllä tavalla on juuri Tapparan taktiikkaa. (Isot miehet.)

Olen nähnyt "kallen" pelejä myös ihan riittävän paljon että uskallan sanoa "kallen" olevan eräänlainen kahvakalle.

Sen ajan suomalaiset huippupelaajat Lasse Oksanen, Jorma Peltonen ja Pekka Leimu pysähtyivät Carl Brewerin mailaan harmittavan usein.
Nimittäin nämä mainitsemani Ilves-pelaajat olivat ns. taitopelaajia joihin raameihin Garl Breweriä ei saa sovitetuksi.

Minusta moderaattorien pitäisi puuttua kirjoitukseesi lähinnä ketjun avaajana väärässä yhteydessä. Ei mielipiteen vuoksi.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Surullista

Tappion ja krapulan runtelemina yksi jos toinenkin täällä itkee maailman kovuutta ja epäoikeudenmukaisuutta.

Kunnon tirautus silloin tällöin auttaa taas jaksamaan,vai mitä "pojat"? Varsinkin näin kun darra vavisuttaa hentoa olemusta.

Jos eilistä finaalia pidetään kahvausnäytöksenä ja antikiekkona, olisi kriitikoiden syytä tarkistaa näkönsä lisäksi myös päänsä.

Hyvin on mantra uponnut, ja otolliseen maaperään.

Menkää lääkäriin.

Kärpät pääsi ensimmäisellä kympillä hädin tuskin yli oman sinisensä. Tappara painoi pelin väkisin hyökkäyspäätyyn ja myllytti vahvasti vaikka ei hyville tekopaikoille päässytkään.

Joku tuolla edellä ylisti Kärppien ja Jokerien välistä sarjaa.
Ei hyvää päivää, se oli kyllä niin hirveää kyttäilyä ja passailua ettei paremmasta väliä. Todellista antikiekkoa, ainakin Jokerien osalta.

Jääkiekko on miesten peli mutta seurata voivat niin lapset kuin naisetkin.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: "Annetaan poikain pelata"

Viestin lähetti SePuree
HPK/Kärpät VS Tappara/JYP
Taito/Liike VS Painiminen

Vai ei Tapparalla ole taitoa? JOjanen, Barkov, Tarvainen, Pirnes, Marusak, Mäntylä, Puistola?
Kerhon taito taitaa olla lähinnä polvitaklaukset mallia Miettinen. En sano, etteikö Kärpillä olisi taitavempi hyökkäyskalusto, mutta katsokaapahan pakkeja. Missä on Kärppien taitavat pakit?

Tappara on niin ilkee, kun ne vääntää kulmissa ja voittaa vielä ne väännöt. Tappara on niin ilkee, kun ne yhtäkki liikkuukin yhtä hyvin kun meidän joukkue. Tappara on ilkee, kun ne johtaakin jo 2-0. Tappara on ilkee, kun niille ei saa maalia.

Tosiasiassa maalinteko-ongelma on ollut jokaisessa ottelusarjassa Tapparaa vastaan vastustajasta kiinni eikä Tapparan roikkumis-, kahvaamis-, painimis- tai samuraikiekosta. Kyllä joka pelissä on Tapparaa vastaan niitä paikkoja ollut, mutta jos jätkät eivät saa mustaa sisään, niin turha tulla tänne poraamaan. Ja jos ei kulmissa pärjää, niin onko sinne kulmiin mentävä?

Eiköhän laiteta suut kiinni siellä Oulun ja Hämeenlinnan suunnalla ja katsota finaalit loppuun. Ei ne teidän omat joukkueenne ole yhtään sen parempia ja puhtaampia kuin muutkaan. Katsoisitte te vuorostanne peiliin.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
RoopeS

Miten minusta tuntuu että silloin kun Brewer kiekkoa pelasi, olit sinä vielä voipaketissa kaupan hyllyllä? ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös