”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

  • 615 734
  • 2 188

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Tähän ketjuun voidaan kerätä jatkislaisten ”löytöjä” elintarvikkeiden saralla. Eli jotain sellaisia loistavia makuja tai muuten vaan käytännöllisiä / terveellisiä ruokia, joiden kuvittelette olevan ns. suurelta yleisöltä vielä salassa. Kaikki varmasti ovat kuulleet Fazerin sinisestä tai kevyt maidosta, eli nyt kaivataan jotain uutta.



Avaan pelin Danone Vitalinea Fruit –jogurtilla, tarkemmin sanottuna sen mansikka-versiolla. Tämä on ilmeisesti se jogurtti, jota mainostaa ne pari ärsyttävää akkaa tyyliin ”ei mikään terveellinen voi olla hyvää…mutta tämä on”. Vaikka itse mainos vituttaakin, niin se pitää kyllä 100% paikkansa. Ostin lähikaupasta 4 purkkia 2 eurolla, eli paljon normi jogurttia kalliimpaakaan se ei ole.

Tässä jogurtissa on siis 0,1g rasvaa / 100g ja 0 % lisättyä sokeria ja se on parasta jogurttia mitä olen missään ikinä koskaan maistanut. Jotenkin tähän on saatu se tuoreen mansikan makeus ja samalla se pienen pieni kirpeys. Mansikkaa on 12% tuotteesta, jonka kuvittelisin olevan suht paljon verrattuna jogurttien keskimääräiseen marjapitoisuuteen? Lisäksi yhdessä purkissa on jo lähes puolet päivän kalsium-, magnesium- ja D-vitamiini –annoksesta.

Ja en ole Danonella duunissa tai saa tästä mitään extraa, vaan ihanana ihmisenä annan ilmaisen vinkin kaikille (mansikka) jogurtin ystäville. Odotan vastapalveluksena omien suosikkien esittelyä tähän ketjuun.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Kitchen Joy:n * Curry Chicken with Yasmine Rice. Voisin syödä joka päivä. Löytyy kauppojen pakastealtaista. TÄhti on tuossa sen vuoksi että en muista sen keltaisen nimeä. Punainen on sitten ihan rehellisesti Red Curry..... mutta se ei ole puoliksikaan niin hyvää. Suosittelen kokeilemaan. Ja se jenkkileffatyylinen pahvitötteröstä syöminen on kanssa hauskaa.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Kitchen Joy:n * Curry Chicken with Yasmine Rice. Voisin syödä joka päivä. Löytyy kauppojen pakastealtaista. TÄhti on tuossa sen vuoksi että en muista sen keltaisen nimeä. Punainen on sitten ihan rehellisesti Red Curry..... mutta se ei ole puoliksikaan niin hyvää. Suosittelen kokeilemaan. Ja se jenkkileffatyylinen pahvitötteröstä syöminen on kanssa hauskaa.

Todellakin, valmisruokaskenessä aivan ylivertaista materiaalia. Noita makujahan on ainakin Red Curry, Green Curry, Panang Curry, Chicken Tikka Masala ja jokin hapanimelä-maku. Kolme ensimmäistä ovat kaikki erinomaisia minun makuuni, Tikka Masalasta sen sijaan en pitänyt. Red ja Panang Currya vaikuttaisi yleisimmin löytyvän kauppojen tai marketien valikoimista. Hintakin on kohtuullinen, noin 2,70 euroa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ja en ole Danonella duunissa tai saa tästä mitään extraa, vaan ihanana ihmisenä annan ilmaisen vinkin kaikille (mansikka) jogurtin ystäville. Odotan vastapalveluksena omien suosikkien esittelyä tähän ketjuun.
Danonen vastaavaa vadelmajugurttia olen syönyt varmasti niin kauan, kun sitä markkinoilla on ollut ja se on todella hyvää. Ehdoton suosikkini jugurttitarjonnasta. Samaa mieltä olen tuuskin kanssa myös siitä, että mainonta taasen ei tosiaankaan houkuttele maistelemaan tuotetta.

Itse yllätyin todella positiivisesti kun faijani suosituksesta kokeilin Valion Gefilus-tehojuomaa. Yksi tällainen desin muovipullollinen aamuisin nautiskeltuna on tasoittanut mukavasti oloa päivän mittaan. Mahallani kun on tapana ottaa nokkiinsa milloin mistäkin ja olo on sen jälkeen kuin ylipuhalletulla ilmapallolla. Makuvaihtoehdoista mustikka-mansikka on varsinaista herkkua. Miinusta muovipakkauksesta, josta tulee turhaa jätettä. Miksei tuotetta voisi pakata puolen litran pahvitörtsään, josta voisi lorauttaa sen desin annoksen?
 

scholl

Jäsen
Santa Maria mausteseospussit kuten Paneng Red Curry Spice Mix. Ostaa maustamattomia Kariniemen fileitä ja paloittelee ne, paistaa väriä kehiin ja lisää ton mausteen ja cocomilkin niin tulee ihan ok safkaa. Olen aina pitänyt kanaruokia ainoastaan hinttareiden juttuina (kun eivät uskalla lihaa syödä) ja aasialaisista kulttuureista ei ole ollut mitään positiivista sanottavaa, joten vahingossa tapahtunut yllätyslöytö.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Tosiaan nuo Kitchen Joy-tuotteet ovat mainioita. Hyvää on myös muuten paskan Rainbow-sarjan Virossa valmistettu vaniljarahka ja Lidlin vaniljajäätelö siinä kahden litran paketissa; ne ovat todelliselle vaniljan ystävälle. De Cecco-pastan jengi varmaan on kokeillutkin ja todennut parhaaksi. Ai niin, lisätään listaan vielä mainio Pirkka bratwursti ja krakovanmakkara.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No niin, uskaltauduin tämän ketjun hengessä osatamaan tuota Kitchen Joy safkaa ja Vitalinea jugurttia. Ensimmäiseksi mainituista ostin Chicken Tikka Masala makua, koska vastaavista olen yleensä intialaisissa ravintoloissa pitänyt, ja toden totta, maistuu siltä miltä pitääkin. Hyvä hyvä, kiitos tästä. Vitalineaa en ole vielä maistanut, joten siitä sitten lisää tuonnempana. Nyt on lisäksi sen verran kiire, että en ehdi miettimään mitä voisin tänne omaksi löydökseni.
 

Bay

Jäsen
Kitchen Joy:n * Curry Chicken with Yasmine Rice. Voisin syödä joka päivä. Löytyy kauppojen pakastealtaista. TÄhti on tuossa sen vuoksi että en muista sen keltaisen nimeä. Punainen on sitten ihan rehellisesti Red Curry..... mutta se ei ole puoliksikaan niin hyvää. Suosittelen kokeilemaan. Ja se jenkkileffatyylinen pahvitötteröstä syöminen on kanssa hauskaa.

Yritin Prisman pakastealtaasta hakea noita Kitchen Joyn tuotteita huonolla menestyksellä. Mistä kaupoista olette noita ostaneet?
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Yritin Prisman pakastealtaasta hakea noita Kitchen Joyn tuotteita huonolla menestyksellä. Mistä kaupoista olette noita ostaneet?
K-ryhmän kaupoista tuntuu löytyvän.
Citymarketista ainakin saa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse olen jotenkin kierolla tapaa tykästynyt ainakin Tampereen S-market Pendolinosta saatavaan strutsikäristykseen. Sellaista pakastettua suikalelihaahan se on, eikä välttämättä edes lähimainkaan parasta osaa kyseisestä elukasta, mutta so not. Hyvää tulee. Ja käsittääkseni on vieläpä hyvinkin terveellistä lihaa.

Hintaa sellaisella 240 g:n paketilla oli muistaakseni 2.30€. Noita kun ostaa pari kappaletta, ja tekee pätevät lisukkeet vaikkapa riisistä, saa sapuskan, josta syö kolme ateriaa. Lihana strutsi on aika mautonta, joten chilikastikkeella ja teriyaki-soosilla noita tulee yleensä maustettua. Toimii.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Yritin Prisman pakastealtaasta hakea noita Kitchen Joyn tuotteita huonolla menestyksellä. Mistä kaupoista olette noita ostaneet?

Lidlistä löytyy myös. On tällä hetkellä tarjouksessa. On muuten erittäin kätevässä pakkauksessa nämä tuotteet verrattuna muihin mikroaterioihin. Ei tarvitse puukkoa avaamiseen ja pakkaus ja pöytä on siistinä ennen sekä jälkeen syömisen.
 

scholl

Jäsen
Päärynäomena. Parempia kuin päärynät ja parempia kuin omenat.

edit. Danone/Vitalinea persikkajogurtit ovat myöskin hyviä. En ole oikein eroja huomannut maussa sen suhteen onko 0,1% vai normikamaa.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Almondyn Daim-piiras. Voi että on hyvvee..Pitäis löytyä ihan perus marketeistakin. Ei tosin kovin terveellistä, mutta saahan sitä joskus vähän nautiskella.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Erinomaista grillattavaa (tai miksei uunissakin) ovat Pirkan (HK:n valmistamat) pintamaustetut broilerin rintapalat sellaisessa foliovuoassa. En tiedä mihin noiden taika perustuu, mutta tuo makumaailma on saatu erinomaisesti myös siihen itse lihaan mukaan toisin, kuin perus marinadissa lilluvissa tekeleissä. Kyytipojaksi jasmiiniriisiä ja currykastiketta, toimii!
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Ikeathan noita myyvät myös hiukan markettihintoja halvemmalla.

Mistäs Ikeasta noita daim-piirakoita löytää?

Elintarvikelöytö noin 2 kuukauden takaa: Beef Jerky. 50g/4 euroa. Törkeän hyvää, rasvatonta snackia. Tätä kannattaa tosin tehdä itse niin ei tule hinta niin suolaiseksi.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Yksi kohtalaisen uusi tuttavuus on Taffelin Sunflower Oil Chips (Barbecue). Vähän erilaisen maun tuo auringonkukkaöljy tuo normaaleihin grillimaustettuihin sipseihin verrattuna, mutta ainakin itselleni toimii.

Tässäkin pakko mainita tuo terveellisyyspuoli. Rasvaahan näissäkin on toki melkein normisipsien verran (27g), mutta siitä vain 2,3g on tyydyttyneitä rasvoja. En kyllä tiedä mikä tuo jako normaaleissa on, mutta kuuloistaisi sipseiksi kohtuu vähän epäterveellisiltä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Aika harva on evästänyt valkoisia papuja tomaattikastikkeessa. Mutta kun kerran ovat maistaneet, ovat he myydyt.

Tuotemerkkejä mm. Heinz, Rainbow, Pirkka yms. Heinz on legendaarinen ja varma.

Erittäin mainiota safkaa jopa yksinään, mutta pekonin ja/tai paistetun jauhelihan kanssa ihan luksusta. Länkkärimuonaa. Silvupleee.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Danio Maigre rahkat on aika kova sana (sitruuna ja mustikka).Terveellisempi vaihtoehto on Valion maitorahka lorauksella O`light omena-päärynä tiivistettä.

Myös Findusin pakastepaella on mielestäni yllättävän hyvää.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse olen jotenkin kierolla tapaa tykästynyt ainakin Tampereen S-market Pendolinosta saatavaan strutsikäristykseen.

Heh, söin juuri äsken samaisesta kaupasta noudetusta strutsista tehtyä pöperöä. Oli yleensäkin jonkinmoinen yllätys löytää strutsia kaupan pakastehyllystä suht järkevään hintaan ja sitten törmään heti täällä samaiseen löytöön.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Atrian valmisruoka, Tomaatinen lihaperunavuoka.
http://www.deski.fi/modules/deski/tiedostot/web_1broeo2obM.jpg - tuon näköinen pakkaus.
Vaikka en yleensä noista valmisruuista pahemmin välitä, niin tykästynyt samaisen firman grillivihanneksiin ja karjalanpaistiin. Lähinnä siksi että ovat pakattu vuokaan, jolla ne voi myös valmistaa ja näin esim. saaressa saa valmistettua helposti ihan hyvää safkaa ja ei tarvitse ottaa vermeitä niin kauheasti mukaan(siitä vaan nuotiolle käristymään).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös