Ässien "kuoleman kausi"

• 4 782
  • 38

JPL

Jäsen
Elikkä tällä hetkellä näyttää siltä, että Ässille ensi kausi on ns. "kuoleman kausi". Jos joukkue ei, syystä tai toisesta menesty ja porilaiset ei hallille löydä sankoin joukoin, tulee porilainen jääkiekko tiensä päähän tai ainakin vauhtia joudutaaan hakemaan muilla keinoin. Ässien pelaajakulut ensi kaudella ovat vähintään samaa luokkaa kuin viime kaudellakin tai sitten jotkut pelaajista maksavat, siitä että saavat pelata. Hallinnolliselta puolelta säästöjä on enää vaikea tehdä ja toiseen tappiolliseen vuoteen ei Ässillä ole enää missään nimessä varaa. Ässien vahvistukset ovat sitä luokkaa, että play off paikan saavuttaminen on mahdollista, mutta kuitenkin vaikeaa. Jos viiva näyttää jäävän liian kauas, yleisömäärä alkaa tippumaan ja tappiokierre on valmis. Toinen visio on, että Ässät yllättää ja pelaavat itsensä selkeästi liigan keskikastiin ja rahallinen tappio voidaan välttää ja kaupunkiin saadaan hieman nostetta jääkiekkoon. Koska on kyse niinkin perinteisestä kiekko-kaupungista kuin Pori, niin toivottavasti tämä jälkimmäinen tulee toteutumaan.

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näin paperilla

tarkasteltuna Porin Ässät on minun mielestäni vahvistunut melko lailla. Siis lähtijät-tulijat vertailulla. Vladimir Jursinov Jr valmentaa Härkälän kanssa, pitkällä linjalla rakentavat hyvää joukkuetta. Mutta mihin se riittää tällä kertaa? Nyt toivoisi Ässien nousevan taas voittavaksi joukkueeksi. Totta on myös se, että Sm-liigan tasoerot ovat pieniä ja varsinkin loppupään joukkueiden sijoitus vaihtelee runsaasti. Näin ollen ei olisi mikään uskomaton kausi Ässiltä nousta kahdeksanteen playoff-paikkaan. Mutta tämä siis myönteistä Ässä-ajattelua. Todellisuus voi olla joskus karua.

Carlos

Jäsen
Ässät pärjännee kyllä..

Luulen että kaikki aliarvioivat ässiä viime kauden surkean alun takia. Ei joukkue todellakaan niiin huono ole, ja nyt varsinkin näyttää todella kovalta. Ei nyt ihan Jokerit / TPS -luokkaa mutta voivat mennä pitkällekin.

Ässillä alkaa olla porukka koossa, ja Jursi pääsee rauhassa hiomaan kuvioitaan kuntoon. Viime kauden ykkösketju oli ihan liigan eliittiä, ja tänä vuonna sama ketju on kasassa mutta tod. näk. kakkoskenttänä! Eli jos ykkönen on Palo-Lipiansky-Moger, on siinä jo kaksi semmoista nyrkkiä että isompikin vastustaja helisee.

En pitäisi ihmeenä vaikka Poriin saataisiin mitallikin tänä vuonna. Ainakin pleijareihin menee melko varmasti.

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo Ässien mitali kuulostaa kyllä aika kaukaa haetulta. Juttelin Jursinov Jr:n kanssa pitsiturnauksessa ja hän ilmoitti omaksi ja joukkueensa realistiseksi tavoitteeksi sijat 6-10. Itse uskon Ässien sijoituksen olevan lähempänä tuota 10:tä ja oma veikkaukseni on sijat 8-13.

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
oho..

Täällähän muiden joukkueiden fanit ovat jo luomassa kauheita odotuksia joukkueelle..:) Itselleni riittäisi edes play-off paikasta tosissaan taisteleminen loppuun asti siis tällä hetkellä,mutta tietysti,jos syksy sattuisi menemään hyvin niin varmasti nälkä kasvaisi syödessä.

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jäitä hattuun

Kahdeksan parhaan joukkoon pääseminen edellyttää jo todella onnistunutta kautta,joten mitalleista puhuminen on jo utopiaa.

Tottakai minäkin toivon mahdottomiakin,mutta ei niistä kannata ääneen puhua.
Ässien kannalta olisi parasta,kun fanit ymmärtäisivät olla realisteja,ettei tule liian isoja pettymyksiä,jos kausi ei lähdekkään käyntiin odotetusti.
Hyvältä näyttää ! :D

theref

Jäsen
Ensi kaudesta

Kyllä Ässät vaikuttaa todella mielenkiintoiselta porukalta ensi kaudella. On kokemusta (Korppi, Palo...), nuorta intoa näyttää taitonsa (Immonen, Väänänen & co) sekä mielenkiintoisia ulkomaalaisia (Moger etunenässä).

Jos Ässät ei pääse tuolla porukalla pleijareihin niin ei voi kuin ihmetellä mistä se johtuu? Kannattajien kannattaakin pitää jäitä vaikka pöksyissä, mutta lupaavalta näyttää. Ihan Ässien tulevaisuuden puolesta toivon, että Ässät selviää jatkopeleihin ja Pori loistavana kiekkokaupunkina säilyy liigakartalla...

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Kyllä minun mielestä Ässät tulee ensi kaudella kahdeksan parhaan joukossa olemaan, enkä usko koven monen joukkueen Porista ensi kaudella pisteitä hakevan. Ja totta ihmeessä minä perinteikkään ja värikkään Porin pirut haluan liigassa jatkossakin nähdä.

theref

Jäsen
HN

Ehkä kommentti oli liian innokas, mutta tässä jotakin, varsin pienillä perusteluilla:

Lukko, ei tarpeeksi kokemusta.
JYP, yksi tähti, muutamia kysymysmerkkejä.
Pelicans, en usko joukkueen venyvän enää tällä kaudella, yllätysvalmius on poissa.
Kärpät, yllätysnimi tässä listassa, mutta tämähän onkin vain minun mielipiteeni.
SaiPa, niin, ikävä kyllä, vaikka tahto on kova, niin kyllä pleijareihin pääsy on ISON työn takana.
Blues, iso arvoitus jälleen kerran. Kovia hankintoja, mutta...

Näistä joukkueista löytyvät mielestäni ne, jotka ovat Ässien takana. Ja vielä huomatuksen sana, ilman Veikon hankintaa olisin laittanut tähän joukkoon myöskin Ilveksen... Luotto Veikkoon on siis kova.

SaiPa ei tällä hetkellä nimilistaltaan vaikuta pleijariporukalta. On pakko olla realisti, kun joukkue ei näytä ainakaan suurelta osin vahvistuneen viime kaudesta. Nimilista ei tosin vaikuta kentällä, mutta muuten homman näkee vasta kauden aikana. Joukkueenakin voi pärjätä.

SaiPa verrattuna viime kauteen:
Maalivahdit: Arvoitus
Puolustus: Vahvistunut
Hyökkäys: Heikentynyt

G

Guest

ässien sijoitus 8-13. runkosarjassa

Uskon Ässien taistelevan jopa viimeisestä pleijaripaikasta, jos kaikki alkaa mennä alussa hyvin. Hyökkäyskalusto on pleijarivahvaa.

Mutta peräpäässä saattaa tulla ongelmia. Satosaari on pelannut harkkapelit erinomaisesti, mutta Antilaa haittaa tuo armeija. Se kun on haitannut yleensä erityisesti maalivahteja muissakin porukoissa.

Edelleen olen sitä mieltä, että Ässien akilleen kantapää on pakkiosasto. Kaksi kenttää riittää liigakelposia pakkeja, joista 3 jopa hyvää. Mutta kun on vain 7 pakkia, joista kaksi on sieltä heikommasta päästä... Juniori Rontin varaan ei voi paljon rakentaa "tosipelien alkaessa" (lupaava miehenalku on syntynyt -83). Ja muita junioripakkeja ei Ässillä ole.

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Theref:n listasta...

Vaikka olenkin Lahdesta, eli tietysti tämä kommentti saattaa vaikuttaa puolueelliselta, niin uskon että Pelicans taistelee vahvasti sijoituksista 6-10. Joukkue ei mielestäni ole heikentynyt, tai on heikentynyt, jos täysin suomalainen joukkue on heikko.

Lähtijöistä Kratoska oli täydellinen fiilispelaaja jonka luistin kulkin n. kymmenessä pelissä. Vopat oli iskussa muutamien pelien ajan, mutta muuten kulutti vain jäähypenkkiä. Toorista on turha puhuakaan, loukkaantuneena eikä muutenkaan mitään ihmeellistä.

Koivunen on aivan varmasti pelimiehenä kovempi kuin Vopat, eikä ota turhia jäähyjä. Jääskeläiseltä odotetaan tällä kaudella paluuta huipulle ja uskon miehen onnistuvan hyvin. Lisäksi harjoitusringissä pyörivät Niki Siren ja Jarkko Väänänen ovat onnistuneet hyvin harjoituspeleissä. Harmi toki, ettei Kobedzan siirto toteutunut, mutta tuskin mies mikään huippu on, ei ainakaan tehojen puolesta (jäähyjen puolesta ilmetty Vopat). Henri Laurilalta odotan paljon tänä vuonna, viime vuonna jo varmaa peliä ja uskon hänen parin vuoden sisällä nousevan maajoukkuerinkiin mukaan.

Tässä vain oma näkemykseni, Pelicans ei oikeastaan viime kaudella ihmeemmin venynyt, vaan heikon alkukauden jälkeen sai pelinsä kulkemaan. Tiukkaa play-off-viivalla toki on ja mitä tahansa voi käydä. Itse uskon play-offien ulkopuolelle jäävän SaiPan, Bluesin, Jypin, Lukon ja kyllä kyllä, Ässien. Mutta kausihan ei ole vielä alkanut, katsotaan sitten uudestaan kun alkaa tapahtua!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pelikaaneista

Aika pitkälle samoilla linjoilla raulin kanssa, paitsi Vopattia pidin he*vetin hyvänä alivoimapelaajana, silloin kun mies jäähypenkin kulutukselta ehti. Koivunen taas on pelimiehenä parempi kuin Vopat ei kovempi (sitä varmaan tarkoititkin). Tässä voikin olla se sudenkuoppa mihin lintuparvi voi langeta, nimittäin joukkueesta puuttuu tämä ns. pelote / taklausvoima. Nutikka on mielestäni joukkueen hyökkääjistä ainut fyysinen likaisentyön tekijä (riihijärvi ei koostaan huolimatta pärjää, pienellä varauksella jämsen & keinänen, ei mitään kookkaita), mutta hänenkin saldo viime kaudella oli surkea mm. +- tilaston heikoin lahtelaisista.

Viimekaudella Pelicans (7.!) todella venyi pleijareihin, kun ajattelee edelliskauden maalinteko ongelmia, muutenhan pelit taisivat silloinkin olla melko tasaisia muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse en liikoja odottele, mutta pitsiturnauksen perusteella asiat on Ässien kohdalla paremmin kuin vuosi sitten. Mitali on mielestäni utopiaa, mutta jo kahdeksas sija ja TPS:n(?) teurastettavaksi pääseminen olisi huippusuoritus!

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Hmm.. periaatteessa näin jälkikäteen voidaan ajatella, että se oli <i>viime</i> kausi, joka oli "kuoleman kausi". Eli näin ollen Ässillä ei ole kuin yksi suunta ja sekin on positiivinen suunta eli ylöspäin. No, tässä on hyvä toivoa parasta, mutta pahimmassa tapauksessa pelätä pahinta. Kai silti ensi kausi on se kausi, jolloin porilainen kiekkoilu nostaa päätään syvästä suostaan.

sniper2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ässät hävisi molemmat pelinsä Sputnik Cupissa. Rapperswillelle rankkareilla. Onko Ässät yhtään vahvistunut? Ei näyttänyt kyllä yhtään siltä näin katsomoon asti... Ikävä kyllä.

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
Viestin lähetti sniper2001
Ässät hävisi molemmat pelinsä Sputnik Cupissa. Rapperswillelle rankkareilla. Onko Ässät yhtään vahvistunut? Ei näyttänyt kyllä yhtään siltä näin katsomoon asti... Ikävä kyllä.

Niin joo sinun logiikallassi Saipa on nyt sitten Suomen mestari, kun voitti turnauksen ja Ässät on liigan jumbo koska oli turnauksen jumbo. Aivan selkeä homma. Minä en kyllä näistä harkka peleistä vielä suurempia johtopäätöksiä viitsi tehdä.

sniper2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole mitään siihen suuntaan väittänytkään. Ässät oli oikeasti todella aneeminen, luulin ennen turnausta että Ässät olisi parantanut peliään viime kaudesta, mutta totta, nämähän ovat vasta harjoituspelejä, ja kyllähän kaikki voi hovissa muuttua, ystävä hyvä.

G

Guest

sniper2001

Ymmärrä nyt ystävä hyvä porilaisten "huumoria". Kun vähänkin menee hyvin, hehkutetaan. Mutta jos nyt sattuu menemään vähänkin huonosti, syitä kyllä löytyy kuten sniper2001.

Sen vuoksi muutin etupaneeliani, vaikka välttämättä en ole minkään esittämäni seuran hirveän suuri fani. Yhtähyvin kannattajaseuralegioonassa voisi olla vaikka "Kyröskosken Pärske"!:D :D :D

G

Guest

p.s. sniperille

Tottakai olen silti HPK- ja FPS-fani!. Toi Jokerit on lähinnä ärsyttämismielessä... varsinkin Porin seudulla siitä otetaan pulttia!

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Taalari: Olen ehkä hieman ottannut liikaa rommia, mutta en siltikään ota pulttia sun Jokeri-touhuistasi. Sama vaikka kannattaisit Rauman Lukkoa, ei haittaa. Jokaisella on omaat suosikkinsa, jotka on itse valinnut tietyistä syistä...

On se kumma kun Ässien touhut kiinnostaa myös muiden joukkueiden kannattajia, ja sitten toisessa ketjussa haukutaan Moger "1+2" -tyyliin. Olis mun mielestä ainakin hyvä juttu jos vaikka Moger ja Shearer onnistuis liigassa. Nähtäisiin hyvää kanukki-tyylistä kiekkoa Suomessakin.

sniper2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saa nähdä mitä porilaiset sitten tuumaavat kun Moger onkin todellinen raakki, mistäs sitä tietää...

G

Guest

teräsmiehelle

Ei kukaan ole haukkunut Sandy Mogeria pelaajana. Vain sitä on moni ihmetellyt, miksi hankittiin Ässien parhaaseen osastoon (hyökkäys) nimekäs pelaaja lisää. Kun kuitenkin tiedetään, missä on Ässien suurin aukko! Kun luet Ässien sopimuspakkien nimilistaa "HILJAA JA HUOLELLA" huomaat rommistasi huolimatta missä on se Ässien tulevan kauden suurin heikkous.

En tiedä Satosaaren tämän päivän pelistä. Saattoi olla "huonokin". Varmaan sivujen pitäjä raportoi myös tämän päivän Ässämatsista. Toivon mukaan viikon päästä, kun PorPr vannoo sotilasvalan, myös Antilan asema helpottuu.

Mikä sitten onkin. Kaikkiin pelaajiin armeija ainakin alokasaikana vaikuttaa suorituksia heikentävästi. Ja jostain syystä etenkin maalivahteihin!

Jos jotain armeija-analyysiä pitää tehdä, niin se on väsymys ja unen puute! Itse palvelus ei kovakuntoisia urheilijoita pitäisi väsyttämän. Itseasiassa moni urheilija on samalla myös huippuluokan sotilas!:D

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Näpyttelen kaverin koneelta, mutta sanon vaan, että paras puolustus on hyökkäys... ;). Captain Morgan vaikuttaa liikaa joten lopetan raporttini tähän, ja painun Vaakunaan taikka johonkin baariin... Ehkä sitte selvinpäin kirjoitukset huomenna sujuu paremin.

G

Guest

olen samaa mieltä tässä tapauksessa

Viestin lähetti Clark Kent
Näpyttelen kaverin koneelta, mutta sanon vaan, että paras puolustus on hyökkäys... ;). Captain Morgan vaikuttaa liikaa joten lopetan raporttini tähän, ja painun Vaakunaan taikka johonkin baariin... Ehkä sitte selvinpäin kirjoitukset huomenna sujuu paremin.

Tässä tapauksessa olen samaa mieltä! Toivottavasti Ässien hyökkäyskalusto tekee enemmän maaleja kuin puolustus päästää.

Mutta silti toi puolustuspää (pakkikalusto) arveluttaa kapeudellaan...

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tuosta Ässien pakistosta, niin mieluummin maalirikasta kiekkoa kuin jalkapallo lukemin päättyviä pelejä. Eli se on ihan sama, jos Ässäpakit päästävät joka pelissä montakin maalia, kunhan ässähyökkääjät pistävät hieman kovemmalla tahdilla kiekkoa vastustajan verkkoon kuin vastustaja itse tekee.

Ja minun mielestäni Ässäpakisto näyttää hivenen paremmalta kuin pariin viime vuoteen. Hyökkäyksestäkin näyttäisi löytyvän tarpeeksi tulivoimaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy