Satakunnan herruus – Ässät vs. Lukko

  • 1 458 190
  • 15 385

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuinka monta Pitsimestaruutta Ässillä on ja koska viimeksi Ässät on päässyt nostelemaan knypylää?

Sitähän minäkin.

#seittemantoistavuotta #hastagsuippokorvat #kaljavaahtoaa #sebuahoonraumalainen
 

Jalat1990

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täällä on kuumaa keskustelua, mutta välillä näkee ihan asiaakin niin kokeillaan kepillä jäätä. Mikä Raumalle on annettu yleisökeskiarvo tavoitteeksi? Porissa lyötiin 3000 joka kuulosti alkuun todella säälittävältä vaikka tilanne on mikä on, mutta on kyllä rajusti alkanut hiipimään pelko puseroon, että jäädään vielä rajusti senkin alle. Luonnollisesti, kun kausi taas pyörähtänyt käyntiin, niin keskustelut jääkiekosta "kahvitunneilla" on kiihtyneet, ja onkin käynyt ilmi todella monen kohdalla, että sitä vanhaa himoa sinne hallille ei enää ole, kun lähes 2vuotta on jo tottunut teeveestää katsomaan, tai pärjännyt ilmankin. Toki monet pelkäävät edelleen Koronaa, mutta vaikka tilanne olisi jo lähes voitettu, niin väitän että ottaa isosti aikansa ennen, kun tuo 3000 asiakasta halliin saadaan. Raumalla pelastaa varmasti mennyt menestys ja kannun puolustus?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Luonnollisesti, kun kausi taas pyörähtänyt käyntiin, niin keskustelut jääkiekosta "kahvitunneilla" on kiihtyneet, ja onkin käynyt ilmi todella monen kohdalla, että sitä vanhaa himoa sinne hallille ei enää ole, kun lähes 2vuotta on jo tottunut teeveestää katsomaan, tai pärjännyt ilmankin. Toki monet pelkäävät edelleen Koronaa, mutta vaikka tilanne olisi jo lähes voitettu, niin väitän että ottaa isosti aikansa ennen, kun tuo 3000 asiakasta halliin saadaan. Raumalla pelastaa varmasti mennyt menestys ja kannun puolustus?
Mielenkiintoistahan tuo on nähdä, ja vaikea arvioida. En usko että Raumallakaan olisi ihan normaalia kauden avaus tepsipeliä myyty vallitsevassa tilanteessa loppuun, mutta juhlallisuuksien myötä toki helposti. Toisaalta ehkä Ässä-peli olisi ollut sitten sold out.

Henkilökohtaisesti sitä kyllä taas huomasi, kuinka mahtava hommaa urheilun seuraaminen on paikan päällä. Toki pelikin oli viihdyttävä, tuomarit huonoja jne. Vaikka maski oli naamalla ja muutenkin varovainen meininki, olin mm selvinpäin liikkeellä. Varmaan tämän huomaa moni muukin kun hallille taas uskaltautuu (tai sitten huomaa taas että paskahan se Ässät edelleen on), ja eiköhän elämä palaa aika normaaliksi tässä aika piankin, eli en usko että yleisörajoitusten poistumisen jälkeen kestää kovin kauaa, kuin yleisön tottumukset palaa ennalleen, +-10%.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt kun puheeksi tuli niin en ole kyllä ollenkaan huomioinut sitä, onko Lukko edes ilmoittanut mitään yleisötavoitetta tälle kaudelle?

En ole noita Jääkiekkolehden enkä Urhelulehden liigapaketteja lukenut, josko niissä sitten jotain tavoitteita mainittaisiin mutta muualtakaan ei ole silmiin osunut.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Nyt kun puheeksi tuli niin en ole kyllä ollenkaan huomioinut sitä, onko Lukko edes ilmoittanut mitään yleisötavoitetta tälle kaudelle?

En ole noita Jääkiekkolehden enkä Urhelulehden liigapaketteja lukenut, josko niissä sitten jotain tavoitteita mainittaisiin mutta muualtakaan ei ole silmiin osunut.
Kultanumerossa taisi olla 3500
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Roku

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mielestäni Ässien mestaruutta 2013 voi verrata St. Louis Bluesin parin vuoden takaiseen mestaruuteen änärin puolella. Pohjilta noustiin mestaruuteen asti. Siitäkin jotkut nimettömät pelaajat sanoivat että eivät arvosta mestaruutta, koska St. Louis oli puolet kaudesta aivan paska joukkue. Samaa voisi sanoa Ässistä. Minä, kuten suurin osa maailman jääkiekon ystävistä taas arvostaa tuota mestaruutta jopa muiden yläpuolelle, ollen tarinana niin ainutlaatuinen. Samoin Ässien mestaruutta arvostan yli monen muun mestarin, koska se loppukauden joukkue oli jotain aivan muuta kuin alkukausi antoi ymmärtää.

Se, että osa Ässä-faneista haluavat Lukon mestaruutta aliarvostaa, koska korona, ei kerro muusta kuin henkilöiden itsensä katkeruudesta ja pikkumaisuudesta. Teillä on edelleen enemmän mestaruuksia kuin meillä, käyttäkää vaikka sitä vipuvartena. Voisin kuvitella että pääsette vähän paremmin eroon tästä säälittävästä rämpimisestä niin, että tavoittelette sitä neljättä mestaruutta, ettekä yritä vähentää Lukon mestaruuksia pysyäksenne edellä.

Tässä oli hieno viesti, arvostan. Omasta mielestäni viime kaudella ei jaettu koronamestaruutta vaan ihan mestaruus. Kaudelle korona heitti tietysti omat haasteensa, mutta mestari saatiin kuitenkin selville. Uusi mestari oli helpotus myös Kerhon faneille, koska kuka nyt jaksaa lämmittää mestaruussaunaa kolme vuotta. No, ehkä Satakunnassa...

Mestaruuksia Ässillä on toki enemmän ja Ässien edeltäjillä yhteensä kaksi. En nyt halua aloittaa tästä samaa vääntöä, mitä Tampereella tehdään. Siellä varmaan jo synnytyslaitokselta lähtien kinastellaan siitä, että ovatko TBK:n mestaruudet Tapparan mestaruuksia.
 

ipe_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hyvä kirjoitus yllä, samoin tuo Veffin teksti.

Tuskin noita edeltäjiä voi Ässien mestaruuksiksi laskea, mutta porilaisiksi toki kyllä. ;-)
 

nikke21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No eipä tässä vielä kiirettä ole, te jaksoitte jauhaa tuosta Lukon edellisestä mestaruudesta 60 vuotta. Aihetta on kuitenkin huomattavasti enemmän kuin porissa, hallitseva mestari on jokatapauksessa parempi meriitti kun jatkuva top10:stä ulosjääminen. Haluatko keskustella vaikka keskinäisistä otteluista koska sehän kertoo sen että kummalla on enemmän aihetta keulia tässä ketjussa?
Juu, jokaisen voitetun pelin jälkeen pitääkin taas hetken keulia ja kettuilla vinossa. Itse olisin kuitenkin enemmän keskittynyt uuden projektin alkuun ja oman joukkueen suorittamiseen. Se, että vetelee Atun lampaita edestä ja takaa ei vielä kovin paljon kerro joukkueen tasosta ja puusilmäisinkin näkee, että tehtävää on todella todella paljon, jos aikoo jatkaa hallitsevana mestarina.

Haastajat ovat vahvempia kuin viime kaudella ja ennen kaikkea lukon rosteri sekä tekeminen on valovuoden viime pleijareita tai edes viime kauden alkua perässä. Tiedän, että uusi valmentaja, hänen kuvionsa, rosteri ja moni muu ottaa aikaansa, mutta kyllä Yyterin suistossa voidaan olla melko rauhallisin mielin, ei sillä että me taistelisimme mestaruudesta, mutta sillä että sitä tuskin tällä kaudella tekee lukkokaan. Itse aikanaan jaksoin keulia Ässien mestaruudella kuukauden verran ja sen jälkeen olin ja olen siitä vain ylpeä.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Haastajat ovat vahvempia kuin viime kaudella ja ennen kaikkea lukon rosteri sekä tekeminen on valovuoden viime pleijareita tai edes viime kauden alkua perässä.
Nämä on tämmöisiä mielipide- ja näkemyskysymyksiä. Varmaan ollaan nykyisellä joukkueella noin kokoonpanomielessä viime vuotta perässä, ehkei nyt kuitenkaan sentään valovuotta. Tekemisen taso sen sijaan ei kuuleman mukaan ole pudonnut yhtään. Kyllä tässä nyt kuitenkin Lukolla on tälläkin hetkellä semmoinen arviolta TOP6 -porukka Liigaan. 2-3 kovaa vahvistusta tarvittaessa sisään ja taas mennään. Mestaruutta ei ehkä ensi keväänä voiteta, mutta mahdottomuus se ei ole.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Millai tua kui mont kolmannen polven paikallista kiekkoilijaa raumlaisse o?

Pori tarjoaa Virtaset. Ihan ensimmäisenä Suomessa vain ja ainoastaan sama seura.


Rampa-ankan parvessa mahtuisin minäkin tasoni puolesta pelaamaan jos vaan jaksaisin luistimet kaapista kaivaa, joten vertailu sarjan pohjasakan ja mestarisjengin välillä on vähän hankalaa. Toisessa vaatimustaso vaan on niin paljon korkeammalla.
 

Pukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rampa-ankan parvessa mahtuisin minäkin tasoni puolesta pelaamaan jos vaan jaksaisin luistimet kaapista kaivaa, joten vertailu sarjan pohjasakan ja mestarisjengin välillä on vähän hankalaa. Toisessa vaatimustaso vaan on niin paljon korkeammalla.
Voitko avata mikä tuo Rampa-Ankka juttu on? En ole sinun lisäksesi nähnyt kenenkään muun viljelevän tuota nimitystä.
 

nikke21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nämä on tämmöisiä mielipide- ja näkemyskysymyksiä. Varmaan ollaan nykyisellä joukkueella noin kokoonpanomielessä viime vuotta perässä, ehkei nyt kuitenkaan sentään valovuotta. Tekemisen taso sen sijaan ei kuuleman mukaan ole pudonnut yhtään. Kyllä tässä nyt kuitenkin Lukolla on tälläkin hetkellä semmoinen arviolta TOP6 -porukka Liigaan. 2-3 kovaa vahvistusta tarvittaessa sisään ja taas mennään. Mestaruutta ei ehkä ensi keväänä voiteta, mutta mahdottomuus se ei ole.
Kyllä tuota rosteria voi, pitää ja tullaankin vahvistamaan ja se nostaa Lukon sijoitusta. Mutta ei nuo muutamat näkemäni pelit missään nimessä vielä nosta Lukkoa minun papereissani edes välieräjengiksi. Näkemyskysymyksiä ja kausi on vielä nuori, mutta lähinnä sitä ajoin takaa, että kiiman suuruus raumalla ei korreloi tällä hetkellä todellisuuden kanssa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Rampa-ankan parvessa mahtuisin minäkin tasoni puolesta pelaamaan jos vaan jaksaisin luistimet kaapista kaivaa, joten vertailu sarjan pohjasakan ja mestarisjengin välillä on vähän hankalaa. Toisessa vaatimustaso vaan on niin paljon korkeammalla.

Sehän on just näin. Mitä paskempi jengi ni sitä enemmän sukupolvia ja nyt ässät tekee jo ennätyksiä.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä tuota rosteria voi, pitää ja tullaankin vahvistamaan ja se nostaa Lukon sijoitusta. Mutta ei nuo muutamat näkemäni pelit missään nimessä vielä nosta Lukkoa minun papereissani edes välieräjengiksi. Näkemyskysymyksiä ja kausi on vielä nuori, mutta lähinnä sitä ajoin takaa, että kiiman suuruus raumalla ei korreloi tällä hetkellä todellisuuden kanssa.

No jokaisen isomman vedonlyöntipuljun kertoimissa, mitä olen katsonut, Lukko on todennäköinen välieräjengi voimasuhdearvioissa. Enemmän sieltä löytynee asiantuntemusta ja objektiivisuutta arvioihin, mutta jokainen saa toki olla omaa mieltä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Tässä oli hieno viesti, arvostan. Omasta mielestäni viime kaudella ei jaettu koronamestaruutta vaan ihan mestaruus. Kaudelle korona heitti tietysti omat haasteensa, mutta mestari saatiin kuitenkin selville. Uusi mestari oli helpotus myös Kerhon faneille, koska kuka nyt jaksaa lämmittää mestaruussaunaa kolme vuotta. No, ehkä Satakunnassa...
Itse arvostan aina pienempien seurojen menestystä, vaikka tietenkin se Ässien kohdalla on vaikeampaa myöntää. Jossain kasvotusten, tuopin ääressä siitä voisi hyvässä hengessä keskustellakin. Tässä ketjussa sitä ei ainakaan saa myöntää, sillä ketjun henki on mitä on.
 

nikke21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No jokaisen isomman vedonlyöntipuljun kertoimissa, mitä olen katsonut, Lukko on todennäköinen välieräjengi voimasuhdearvioissa. Enemmän sieltä löytynee asiantuntemusta ja objektiivisuutta arvioihin, mutta jokainen saa toki olla omaa mieltä.
Niin.. Mä en tiedä luitko ja jos luit ymmärsitkö mitä tuossa kirjoitin? Avainsanoja: tällä hetkellä, muutamat näkemäni pelit, rosterin vahvistaminen. Ja kiitos, että saan luvan olla omaa mieltä.
 
Suosikkijoukkue
Goldie Goldthorpe
Arvoisa @nikke21 millaiset menestymismahdollisuudet näet ässien nykyjoukkueella olevan? Kyllä itse uskallan väittää että Lukko pelaa välierissä myös nyt käynnistyneellä kaudella, Chl-pelit näyttivät pelin olevan menossa oikeaan suuntaan ja aika monta Lukon peliä olen katsonut niin en kyllä allekirjoita näkemystäsi. Liigan top6-joukkueet ovat tänä vuonna vielä enemmän edellä noita muita kun ennen. Lukon näen siellä top6 mutta ässät eivät sinne kyllä kuulu.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse arvostan aina pienempien seurojen menestystä, vaikka tietenkin se Ässien kohdalla on vaikeampaa myöntää. Jossain kasvotusten, tuopin ääressä siitä voisi hyvässä hengessä keskustellakin. Tässä ketjussa sitä ei ainakaan saa myöntää, sillä ketjun henki on mitä on.

Joo, en minäkään todellakaan toivonut Lukolle mestaruutta. Mutta kun se nyt Raumalle tuli, niin arvostan sen ihan yhtälailla mestaruudeksi mitä aikaisemmin voitetut mestaruudet.

Jonkinlaista huumoria löysin Lukonkin mestaruudesta. Olen korostanut monelle ihmiselle, että Lukon mestaruus antaa uskoa ja toivoa sekä ehkä rakkauttakin kaikille maailman ihmisille. Maailmassa on todellakin kaikki mahdollista, jos Rauman Lukko voittaa aikuisten Suomen mestaruuden. Aika monta asiaa olen todistanut tähän keski-ikäisen äijän elämään asti, mutta Lukon mestaruus oli uniikki ja uusi tapahtuma. Tuli vähän sellainen olo, että onko tämä jumalauta edes totta. Esimerkiksi Ässät on voittanut kaikki mestaruutensa minun elämäni aikana.

Joten jos minä olin toukokuussa hämmästynyt, niin ymmärrän aika vahvasti sen 58 vuotta kestäneen kadotuksen päättymisestä aiheutuneet reaktiot.
 

67-Hgy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielestäni Ässien mestaruutta 2013 voi verrata St. Louis Bluesin parin vuoden takaiseen mestaruuteen änärin puolella. Pohjilta noustiin mestaruuteen asti. Siitäkin jotkut nimettömät pelaajat sanoivat että eivät arvosta mestaruutta, koska St. Louis oli puolet kaudesta aivan paska joukkue. Samaa voisi sanoa Ässistä. Minä, kuten suurin osa maailman jääkiekon ystävistä taas arvostaa tuota mestaruutta jopa muiden yläpuolelle, ollen tarinana niin ainutlaatuinen. Samoin Ässien mestaruutta arvostan yli monen muun mestarin, koska se loppukauden joukkue oli jotain aivan muuta kuin alkukausi antoi ymmärtää.

Se, että osa Ässä-faneista haluavat Lukon mestaruutta aliarvostaa, koska korona, ei kerro muusta kuin henkilöiden itsensä katkeruudesta ja pikkumaisuudesta. Teillä on edelleen enemmän mestaruuksia kuin meillä, käyttäkää vaikka sitä vipuvartena. Voisin kuvitella että pääsette vähän paremmin eroon tästä säälittävästä rämpimisestä niin, että tavoittelette sitä neljättä mestaruutta, ettekä yritä vähentää Lukon mestaruuksia pysyäksenne edellä.
Hyvin kirjoitettu. Mestaruus on mestaruus ja mestarit muistetaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös