Satakunnan herruus – Ässät vs. Lukko

  • 1 446 000
  • 15 354

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kotkaniemen saldoksi jäi derbyissä nolla plus nolla on nolla ja tehotilasto yhden maalin verran pakkaselle. Bonuksena vielä viime pelissä Petmanin jyrän alle jääminen sekä viltitys. Kiva kuitenkin kun kävi piipahtamassa! #KKwatch

'Pidetään ketju eläväisenä'
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ikävä tulee Kotkaniemeä, olisipa ollut vielä ainakin yhden derbyn ajan. Vaikka ymmärtäähän sen, ettei änäritähti tällaista kellumista jaksa pidemmän päälle katsella. Toista se on meidän Allulla joka ei ensinnäkään ole änäritähti ja toiseksi ei koskaan syöttele kellekään, maaleja tekee turjake vaan.

Vielä voi pikkuveli suippo keulia. Korona sanoo "heippa".
Suora kysymys johon toivon rehellistä vastausta: jos Lukko vaikuttaa yhtä, tai edes melkein yhtä, vahvalta vielä esim. helmikuussa niin toivotko koronan keskeyttävän kauden? Ja käytä mielellään se "Lukko pettää aina keväällä"-kortti ainoastaan jos aidosti uskot näin käyvän.

Voin aloittaa tämän satakuntalaisen luottamuksen ringin kertomalla että jos tilanteet olisivat toisinpäin ja Lukolla olisi vaikeaa samalla kun Ässät olisi mestarisuosikki(en joukossa) niin meikäläinen kyllä varmaan toivoisi, että kausi keskeytyisi.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suora kysymys johon toivon rehellistä vastausta: jos Lukko vaikuttaa yhtä, tai edes melkein yhtä, vahvalta vielä esim. helmikuussa niin toivotko koronan keskeyttävän kauden? Ja käytä mielellään se "Lukko pettää aina keväällä"-kortti ainoastaan jos aidosti uskot näin käyvän.
Eikös se tuossa edellä aika suorasti myönnetä. Ja kyllä mulle aika moni porilainen on sen face to face sanonut että onneksi oli korona ettei se viimeinen ja ainoa sivu kuittivihosta jää pois käytöstä. Inhimillistä toki mutta olisko se kuitenkin vähän niin kuin Pexi sanoo, oksettavaa kilpailuetua koronan avulla. Noh, kyllä tässä Pori Rauma nokittelussa lähes kaikki keinot sallitaan.
 
Viimeksi muokattu:

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suora kysymys johon toivon rehellistä vastausta:

Yhden Ässien mestaruuden olen joutunut jo kokemaan ja vielä erittäin epämukavissa olosuhteissa, joten pahin on koettu, niin voinkin sanoa että itse en ainakaan toivoisi kauden keskeytymistä, vaikka se sitten tarkoittaisi Ässien mahdollista mestaruutta.

Minun mielestäni ainakin on kovin ihmeellistä, kuinka joku edes jaksaa toivoa kauden keskeytymistä, jos oma joukkue on niin paska ettei pärjää. Rehellisesti sanoen jopa oksetti, kun muutama nimimerkki naapurissa veti ylävitosia keväällä, kun kausi keskeytettiin, koska se tarkoitti Lukon haaveiden kaatumista.

Jokainen saakoon huvinsa mistä sitten ikinä saakin.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voin aloittaa tämän satakuntalaisen luottamuksen ringin kertomalla että jos tilanteet olisivat toisinpäin ja Lukolla olisi vaikeaa samalla kun Ässät olisi mestarisuosikki(en joukossa) niin meikäläinen kyllä varmaan toivoisi, että kausi keskeytyisi.

Kyllä minäkin olen sellainen vanhan liiton kannattaja, eli en toivo Lukolle mitään hyvää. Jos Ässillä ei ole keväällä saumoja play offeihin ja Lukko dominoi liigaa, niin minulle sopii oikein hyvin kauden keskeytyminen, ehkä jopa toivon sitä. Mulle Lukon menestys on helpompi hyväksyä, jos Ässät pärjää samaan aikaan. Luulen, että pystyisin aika hyvin kestämään jopa sen, että Ässät häviäisi finaalisarjan Lukolle. Kamalin tilanne on juuri se, että Ässät kyntää ja Lukko jyrää. Jotain lohtua taapertamiseen tuo se, jos naapurilla menee suurin piirtein yhtä huonosti. Näin se vaan menee, minkä sille mahtaa. Itse olen kasvanut siinä ympäristössä, kun Isomäessä taputettiin aina kun siellä kuulutettiin Lukon olevan häviöllä omassa pelissään. Näin oli vielä 90-luvun alkupuolella ainakin. Nykyäänhän on sitten yleistynyt se, että hypitään naapurin kelkkaan siinä vaiheessa kun omat ei pärjää. Minä en siihen kykene.
 

Venkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ässien mestaruuden jälkeen en ole menettänyt yö uniani. Jotenkin käsittämätöntä jos joku toivoo tämmöisessä tilanteessa että kausi peruttaisiin. Jokainen kannattaja varmasti toivoi syksyllä että kausi päästäisiin aloittamaan normaalisti ja saataisiin keväällä päätökseen, ja olkoot mestari kuka tahansa. Nyt kun omalla joukkueella menee vähän huonommin ja toisella paremmin niin ollaan valmiita luovuttamaan. Onse mestarijoukkue sitten Lukko, Ässät tai joku muu niin ylpeä saa olla omasta joukkueesta ja siitä että on saatu pelata kausi loppuun! Tsemppiä Poriin päin!
 

Patalogo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät #90 #96
Suora kysymys johon toivon rehellistä vastausta: jos Lukko vaikuttaa yhtä, tai edes melkein yhtä, vahvalta vielä esim. helmikuussa niin toivotko koronan keskeyttävän kauden? Ja käytä mielellään se "Lukko pettää aina keväällä"-kortti ainoastaan jos aidosti uskot näin käyvän.

Voin aloittaa tämän satakuntalaisen luottamuksen ringin kertomalla että jos tilanteet olisivat toisinpäin ja Lukolla olisi vaikeaa samalla kun Ässät olisi mestarisuosikki(en joukossa) niin meikäläinen kyllä varmaan toivoisi, että kausi keskeytyisi.

Keväällä ennen case Kivenmäkeä juttelinkin muutamien raumalaisten kiekkoihmisten kanssa ja sanoin, että nyt taitaa olla lähellä kannun tulo kivikylään. Siinä sitä yhdessä vähän pähkäiltiin. Kunnes koitti se kuuluisa Kivenmäki-peli. En tiedä, jotenkin se ilta meni kyllä tunteisiin ja pahasti. Muksutkin kyllä "lamaantuivat" ja hiljenivät totaalisesti siinä pelissä. Eniten varmaan itseäni vitutti ne muutamat raumalaiset fanit, jotka eivät kyllä käyttäytyneet fiksusti. Samoin muksuni heidän käyttäytymistään ihmetteli.

Sen matsin jälkeen kyllä toivoin kaikkea pahaa lugulle ja ei haitannut yhtään vaikka kausi päättyi. Kyllähän tämä nykyinen tilannekkin ketuttaa (; itseä kun Lukko porskuttaa järkyttävänä koneena ilta toisensa perään. Olen kuitenkin alkanut henkisesti varautumaan siihen mahdollisuuteen, että kannua mahdollisesti nostellaan Raumalla kauden päätteeksi. Kun ajoissa valmistautuu, niin helpompi kestää se vuosisadan vittuilu mikä odotettavissa sieltä suunnalta. Ja kyllä, voin oikeesti raumalaisia onnitella jos kannun voittavat, vaikka se varmaan vituttaisikin ihan kympillä. Enkä missään tapauksessa toivo kauden keskeytymistä. Kaippa sitä on vanhaksi tullut ja ehkä viisaammaksikin...

Ja kyllähän Kalle on ihan helvetin kovaa työtä tehnyt Raumalla jota on pakko arvostaa ja kehua. Ja peksikin taitaa olla tällä hetkellä liigan kovin valmentaja. Lopuksi on pakko sanoa, että toivon todella Ässien ja Lukon kohtaamista kun pelit mitaleista alkavat. Siinä sitä saisi balsamia haavoille jos Ässät pudottaisi "varman" mestarin (; ja siinä tapauksessa saattaisi Raumallakin muutama ranne aueta...
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Itse olen kasvanut siinä ympäristössä, kun Isomäessä taputettiin aina kun siellä kuulutettiin Lukon olevan häviöllä omassa pelissään. Näin oli vielä 90-luvun alkupuolella ainakin.

(+ Koko muu teksti.)

Näin on itselläkin. Verenperintönä tämä ilo.

Eikö nykyajan mentaliteetti ole, ettei mistään saisi sanoa pahasti ja anteeksi pitää pyydellä menneiden vuosikymmenten juttuja. Joten sori siitä, ettei kannua ole herunut Raumalle yli viiteenkymmeneen vuoteen.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Taputtamiset Ässien tappiotilanteelle olivat arkipäivää ennen muinoin Äijänsuolla. Siinä kuuluttaja laittoi yleensä vähän extraa mukaan, kun porilaisilla meni huonosti. Joskus kun Lukko pelasi itse päin helvettiä, niin Ässien tappiokuulutus saattoi aiheuttaa jopa suurimmat aplodit pelissä. Myös Jokerien tai muiden suurempien seurojen tappiotilanteet aiheuttivat usein suosionosoituksen Äijänsuolla.

Kauden keskeytymisen toivomista koronan vuoksi en sen sijaan ymmärrä sen vuoksi, että jompikumpi porukoissa ei voittaisi mestaruutta. Kyseessä on maailmanlaajuisesti kuolemaa, ahdistusta ja taloudellisia ongelmia kylvävä tauti. Lätkä on niin pieni osa tätä kaikkea. Jos kauden keskeytyminen auttaa tästä kurjuudesta pois, niin ainakin LUKKOLAISENA kestän sen kyllä. Haluan, että tulevaisuudessakin pelataan.

Jos seurassa on asiat ja strategia kunnossa, niin yksi vitun korona ei estä voittamasta mestaruutta jossain vaiheessa uudestaan.

ps. Koronan seuraukset eivät lopu noin vain johonkin rokotteeseen. Tätä satoa niitetään vielä pitkään. Pysykää palstaveljet- ja flika terveinä!
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin, kyllähän aikanaan Äijänsuolla myös tehtiin niin, että kun Ässien pelissä vastustaja oli juuri tehnyt maalin, niin tilanteiden taululle tullessa oli vielä vanha tilanne, ja Ässien vastustajan maalisarake päivittyi taululla siitä ilmoittavan ”pling” äänen säestyksellä ja sitä juhlittiin katsomossa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Ensisijaisesti toivon koronatilanteen parantumista, tai edes pysymistä ennallaan. Jos kausi keskeytyisi, tarkoittaisi se todennäköisesti myös että aika monta lisäruumista olisi tullut. En oikein osaa tällaista toivoa. Ymmärrän toiveet Ässien konkurssista tai muusta sekoilusta, mutta kauden keskeytymisen toivominen (jos Ässät olisi voittamassa) olisi kyllä jo aika paljon liikaa. Tarkoittaisi myös yhden lempiharrastukseni (eli kiekon seuraamisen) keskeytymistä.

Sitäpaitsi painajaisten täyttymys tuli vuonna 2006 Ässien mestaruuden myötä. Silloin olin toivomassa häviötä enemmänkin. Nyt en enää jaksa niin innostua. Tottakai seuraan ja toivon tappiota, mutta en niin vouhota.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Korona ei ole häävi juttu. Menneen talven jutuksi saisi oikeasti loppua jo. Saataisiin kaikki hiljalleen palautumaan. Toivon mukaan normaali aika palaisi.

Mitä tulee ketjun hassutteluihin, niin Lukko möi toisen mestaruutensa Vehasen muodossa, kolmannen tuhosi Covid-19.

Olette oikeassa, aika keksiä uusi juttu, miten neljäs menetetään.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sitä minäkin ihmettelen että jotkut toivovat koronan keskeyttävän kauden niin "Lukko ei voita mestaruutta". Tai mikä seura tahansa. Eivät nämä näin ajattelevat luultavasti ole ottaneet sitä seikkaa huomioon että silloin jos korona tämänkin kauden keskeyttää, loppuu myös muiden seurojen pelit ei pelkästään Lukon, tai kuka sitä mestaruutta sitten onkin voittamassa.

Jos niin käy, että toi tauti ottaa taas Liigasta niskalenkin, niin lohduttaudun sillä faktalle että Lukko ainakin pelaa liigaa myös kaudella 2021-22. Kaikista muista seuroista ei voi samaa sanoa samalla varmuudella.

Tämä nyt ei välttämättä edes kuulu tähän ketjuun mutta olkoon ny.
 

Juippi88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Korona ei ole häävi juttu. Menneen talven jutuksi saisi oikeasti loppua jo. Saataisiin kaikki hiljalleen palautumaan. Toivon mukaan normaali aika palaisi.

Mitä tulee ketjun hassutteluihin, niin Lukko möi toisen mestaruutensa Vehasen muodossa, kolmannen tuhosi Covid-19.

Olette oikeassa, aika keksiä uusi juttu, miten neljäs menetetään.
Aistin sovittelua ja nöyrtymisen merkkejä JVDT edessä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
(+ Koko muu teksti.)

Joten sori siitä, ettei kannua ole herunut Raumalle yli viiteenkymmeneen vuoteen.
Joku rapanen kannu ei tässä väännössä paljoa merkkaa. . pääasia on että Lukko on koko ajan Ässien edellä... Niin kuin nytkin tai puhumattakaan kovimmasta liigakaudesta , joilla teillä jotain höpö pelaajia Rautakorpi vei yli 10 matsin verran. Sama meno jatkuu nytkin ja aina Ässät ottaa kuonoonsa. Nyt pelaajamarkkinoilla, yleisössä , budjetissa, pelituloksissa, sarjataulukossa ja kohta taas keskinäisessä kohtaamisessa. Se on ainut ja oikea ja paras!!! Tämä alistus on aivan helvetin kivaa!
 

nikke21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sitäpaitsi painajaisten täyttymys tuli vuonna 2006 Ässien mestaruuden myötä. Silloin olin toivomassa häviötä enemmänkin. Nyt en enää jaksa niin innostua. Tottakai seuraan ja toivon tappiota, mutta en niin vouhota.

Vaikka se 2006 mestaruudelta tuntuikin Porissa (ja ilmeisesti myös Raumalla), niin kyllä tuo viimeisin mestaruus kuitenkin tuli muutamia vuosia myöhemmin.

Itse en kyllä kauden keskeytystä toivo, vaikka Lukko pleijareihin kärkikahinoissa menisikin. Luotan, että kirous pysyy Rauman yllä ja löytyy toinen, urheilullisempi keino sössiä mestaruus.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Harmittaa vähän, että Lukon hieno kotiputki katkesi ja ennätys jäi saavuttamatta. Mutta ainahan voi aloittaa uuden voittoputken
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Lukolla ei taida olla yhtään edes aiemmin viitatun Lindholmin Ollin tasosta julkkisfania. En tarkoita titteliä, vaan asennetta, jolla kannatetaan - oikeasti.
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukolla ei taida olla yhtään edes aiemmin viitatun Lindholmin Ollin tasosta julkkisfania. En tarkoita titteliä, vaan asennetta, jolla kannatetaan - oikeasti.

Kyllä nyt harmittaa. Se on ihan fine, vaikkei presidenttimme Niinistö välttämättä kannata ihan yhtä ”asenteella” Lukkoa, mitä Lindholm kannatti Ässiä. Mutta kannattaa sentään oikeaa joukkuetta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös