Satakunnan herruus – Ässät vs. Lukko

  • 1 446 213
  • 15 354

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viimeksi kun tarkastin, niin Peter ja Tiivola oli hieman herkkä asia patayhteisössä.

Yhden ässähenkisen aivopieru.

Enemmän meen Peetteri on päässyt jostain syystä raumlaisse ihon alle. Pahemmin kuin Revon lauritähkäilyt.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Selkeästi.


Rauman kieli ja aboriginaalien mukaan Raum giäl on niin kummaa, ettei edes porilaine (ilman lopun ännää) pysty ymmärtämään. Tästä on ihan konkreettista kokemusta, kun pariin otteeseen jäänyt osittain ymmärtämättä, mitä sönköttää.
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jännä kyllä. Ei ole kovin värikäs pelaaja vaan tekee kentällä sen mitä voi tai jaksaa ja siinä se, poikkeuksena pari Lukkoa vastaan tehtyä maalia tuuletuksineen. Päässyt varmaankin juuri niillä erittäin hyvin ihon alle.

Ainut asia millä Tiivola on päässyt ihon alle on filmailut. Nekin onneksi vähentyneet, joten ainakaan minulla ei tällä hetkellä ole pahaa sanottavaa hänestä. Toki derbyn jälkeen voi tilanne olla eri (;
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tiivolan pisteet ensimmäisen viiden pelin jälkeen 2 + 4 = 6. Tiivolan ketjun laidoilla tällä hetkellä Kivenmäki ja Merkley, joka heräsi myös tänään horroksestaan ja laittoi tehot 1+1.
 

Holkkipolvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Hyvin onnistui tiivola eilenkin, siitäkin huolimatta että siltähän hakattiin silmäkin irti jossain vaiheessa (tai niin siinä ainakin reaktiosta päätellen kävi).
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Hyvin onnistui tiivola eilenkin, siitäkin huolimatta että siltähän hakattiin silmäkin irti jossain vaiheessa (tai niin siinä ainakin reaktiosta päätellen kävi).

Kyllä se maila naamaan kopsahti aika selvästi hidastuksessa katsottuna vaikka pelitilanteessa näyttikin hetken vähän ylidramatisoidulta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ehkä selittyy tällä:

"Luvut eivät ole kuitenkaan vertailukelpoisia. Satakuntalaiset ilmoittavat tällä hetkellä yleisömääränsä eri perusteilla.

– Me ilmoitamme myydyt liput niin kuin aina, Lukon toimitusjohtaja Timo Rajala kertoo.

– Se tarkoittaa myytyjä kausikortteja ja irtolippuja.

Ässät sen sijaan ilmoittaa yleisömääräksi todellisuudessa paikalla olevat ihmiset. Seura on perustellut muutosta viranomaismääräyksillä, joiden mukaan järjestäjän on tiedettävä, ketkä ovat paikalla."

Rajala huijaa viranomaisia, kuten Lukon perinteeseen kuuluu.
Viranomaiset eivät todellakaan ole julkisesti ilmoitetun yleisömäärän varassa, joten aivan turha puhua viranomaisten huijaamisesta tässä yhteydessä.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ehdotan ketjun otsikon muuttamista muotoon Lukko & Ässät vs muu Liiga.

Piti se tämäkin päivä nähdä, kun Satakunta dominoi Liigaa. Korkkaan karhun ja rupean syömään lapskoussia tämän kunniaksi!
 

Liitteet

  • Screenshot_20201017_205913.jpg
    Screenshot_20201017_205913.jpg
    217,7 KB · kertaa luettu: 163

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ehdotan ketjun otsikon muuttamista muotoon Lukko & Ässät vs muu Liiga.

Sen verran peruspessimisti nostaa päätään, että KalPalla ja Kärpillä on 2 peliä hyvää Ässiin nähden. Mutta mukava alku molemmilta joukkueilta
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ehdotan ketjun otsikon muuttamista muotoon Lukko & Ässät vs muu Liiga.

Piti se tämäkin päivä nähdä, kun Satakunta dominoi Liigaa. Korkkaan karhun ja rupean syömään lapskoussia tämän kunniaksi!

Minä ehdotan ketjun nimen muuttamista muotoon Satakunta vs. muu maailma :D

Olen melkein 30 vuotta seurannut liigakiekkoa, enkä ole nähnyt tuollaista sarjataulukkoa! Ja etenkin nyt kun kauden jääminen kesken uhkaa pahemmin kuin koskaan historiassa, niin sitä suuremmalla syyllä nyt tämän hetken kunniaksi!



 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tänä vuonna satakuntalaisfinaali, ellei toverimme Covid-19 pilaa taas raumlaisse kultajuhlaa.
 

ParasSektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä ehdotan ketjun nimen muuttamista muotoon Satakunta vs. muu maailma :D

Olen melkein 30 vuotta seurannut liigakiekkoa, enkä ole nähnyt tuollaista sarjataulukkoa! Ja etenkin nyt kun kauden jääminen kesken uhkaa pahemmin kuin koskaan historiassa, niin sitä suuremmalla syyllä nyt tämän hetken kunniaksi!



On ollut ja se oli jo pitkälti puolivälissä kautta. Joskus-90 luvulla. Ässät ,Lukko ja TPS. Silloin muut oli paperia ja länsirannikko vei kaiken.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä ehdotan ketjun nimen muuttamista muotoon Satakunta vs. muu maailma :D

Olen melkein 30 vuotta seurannut liigakiekkoa, enkä ole nähnyt tuollaista sarjataulukkoa! Ja etenkin nyt kun kauden jääminen kesken uhkaa pahemmin kuin koskaan historiassa, niin sitä suuremmalla syyllä nyt tämän hetken kunniaksi!


Olihan 90-luvulla hetkiä jolloin neljän parhaan joukossa olivat Lukko, Ässät ja vielä TPS:kin. Jokerit tietysti oli se neljäs joukkue.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Neljän parhaan joukossa kyllä, mutta siis onko ollut hetki edes yhden kierroksen ajan, kun Ässät ja Lukko ovat olleet sarjataulukossa ykkönen ja kakkonen? Nyt näyttäkää kuvakaappaus tai jokin todiste, olen kuitenkin syntynyt vasta 80-luvun alussa eli muistini historian suhteen ei ole aukoton..

Kehotan yhtä kaikki jokaista satakuntalaista kiekonystävää nauttimaan nyt sydämensä kyllyydestä, sillä todennäköisyydet jopa satakuntalaisfinaalille olisivat kovemmat kuin koskaan. Mutta koska vallitsevan koronahysterian ja yleisen sosiaalisen paineen takia kautta ei hyvin todennäköisesti tulla selviämään loppuun, niin siihen se sitten kaatuukin..
 

ParasSektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Neljän parhaan joukossa kyllä, mutta siis onko ollut hetki edes yhden kierroksen ajan, kun Ässät ja Lukko ovat olleet sarjataulukossa ykkönen ja kakkonen? Nyt näyttäkää kuvakaappaus tai jokin todiste, olen kuitenkin syntynyt vasta 80-luvun alussa eli muistini historian suhteen ei ole aukoton..

Kehotan yhtä kaikki jokaista satakuntalaista kiekonystävää nauttimaan nyt sydämensä kyllyydestä, sillä todennäköisyydet jopa satakuntalaisfinaalille olisivat kovemmat kuin koskaan. Mutta koska vallitsevan koronahysterian ja yleisen sosiaalisen paineen takia kautta ei hyvin todennäköisesti tulla selviämään loppuun, niin siihen se sitten kaatuukin..
Lukko vei suvereeniseti liigassa joskus. En muista vuotta ,mut varmasti raumalla muistetaan koska Vehanen kaupattiin pois kesken kauden.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Lukko vei suvereeniseti liigassa joskus. En muista vuotta ,mut varmasti raumalla muistetaan koska Vehanen kaupattiin pois kesken kauden.

Hölmö se on, joka raha-ahneudessaan (sic) myy mestaruutensa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Neljän parhaan joukossa kyllä, mutta siis onko ollut hetki edes yhden kierroksen ajan, kun Ässät ja Lukko ovat olleet sarjataulukossa ykkönen ja kakkonen? Nyt näyttäkää kuvakaappaus tai jokin todiste, olen kuitenkin syntynyt vasta 80-luvun alussa eli muistini historian suhteen ei ole aukoton..
Mä en ole ihan sataprosenttisen varma asiasta, enkä tämän takia rupea huonoilla jaloillani vintille kiipeämään ja Kiekkolehtiä esiin kaivamaan, mutta kaudella 1993-94 oli seitsemän kierroksen jälkeen tilanne jossa Lukko johti liigaa ja Ässät oli toisena. Ja mun mielestä samalla kaudella hieman aiemmin oli sarjatilanne toisinpäin eli Ässät johti jne.

Tuo kausi 1993-94 oli juuri se jolloin TPS:kin oli Lukon ja Ässäin ohella neljän sakissa, mistä tuossa aiemmin oli puhetta.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä en ole ihan sataprosenttisen varma asiasta, enkä tämän takia rupea huonoilla jaloillani vintille kiipeämään ja Kiekkolehtiä esiin kaivamaan, mutta kaudella 1993-94 oli seitsemän kierroksen jälkeen tilanne jossa Lukko johti liigaa ja Ässät oli toisena. Ja mun mielestä samalla kaudella hieman aiemmin oli sarjatilanne toisinpäin eli Ässät johti jne.

Joo, samanlaiset muistikuvat minullakin, enkä jaksa alkaa tarkemmin mistään tarkastamaan. Mielestäni vielä marraskuun lopussakin Lukko ja Ässät olivat, tai ainakin käväisivät sijoilla 1 ja 2, TPS ihan siinä samoilla pisteillä. Jokerithan taapersi tuossa vaiheessa vielä jossain sijalla 10, mutta antoivat Suhoselle kenkää ja siitähän ne lähti sitten nousuun. TPS vei lopulta runkosarjan, Ässät toinen, Jokerit kolmas ja Lukko neljäs.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Roku

Marlboro

Jäsen
Kaudella 17-18 neloskierroksella oli Lukko-Ässät ja eikös tuohon tultaessa joukkueet olleet kärjessä? Lukolla oli 8p ja Ässillä täydet 9p.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Mä en ole ihan sataprosenttisen varma asiasta, enkä tämän takia rupea huonoilla jaloillani vintille kiipeämään ja Kiekkolehtiä esiin kaivamaan, mutta kaudella 1993-94 oli seitsemän kierroksen jälkeen tilanne jossa Lukko johti liigaa ja Ässät oli toisena. Ja mun mielestä samalla kaudella hieman aiemmin oli sarjatilanne toisinpäin eli Ässät johti jne.

Tuo kausi 1993-94 oli juuri se jolloin TPS:kin oli Lukon ja Ässäin ohella neljän sakissa, mistä tuossa aiemmin oli puhetta.

Tuo kausi 93-94 oli juuri niitä aikoja kun aloin seuraamaan liigakiekkoa, sitä ennen joskus ala-asteella en ollut lätkästä edes kiinnostunut (kuten sanoin, olen syntynyt vasta 80-luvun alkupuolella). Näin ollen en muistakaan tilannetta jossa satakuntalaiset olisivat kahdestaan johtaneet liigaa. Minua ei siis kiinnosta mikään muu kuin se, että milloin satakuntalaiset ovat tätä ennen viimeksi olleet ykkönen ja kakkonen edes hetken. Minua ei kiinnosta TPS:n tai muiden sijoitukset paskan vertaa, vain se milloin viimeksi Ässät ja Lukko ovat olleet ykkönen ja kakkonen..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös