Satakunnan herruus – Ässät vs. Lukko

  • 1 462 164
  • 15 388

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Onnea Rauma! Onneksi kuitenkin vielä mestaruuksien määrässä se Satakunnan suurempi ja parempi kaupunki johtaa 5-2 ;)
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Co.

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Ei tää kyllä hyvältä vaikuta, että kello alkaa lyömään 20.00 eikä ketjuun olla saatu vielä yhtään kunnon provoa. Onnitellaan vaan ja kaikilla on kivaa.

Fanit teki ittensä pieneks. Satakuntalainen yleisö, missä teidän ylpeys on?!
 

Co.

Jäsen
Onnea Rauma! Harmi vain että tällainen ratkaiseva ottelu pelattiin tyhjässä Turkuhallissa tiistai-iltapäivänä, mutta minkäs teet. Ehtiipähän lämmitellä saunan rauhassa vielä pelin jälkeenkin :) Lukko oli kyllä ylivoimainen läpi kauden, ei todellista haastajaa löytynyt missään vaiheessa.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Aikamoinen koronalinko näyttäis rauman tori olevan. Siellä saa satasairaalan teho-osasto valmistautua ensi viikolla tulee koko viikon.

Linko tai ei, niin on tietysti arvoja ja on arvoja. Tämä hetki on tietenkin sellainen, että tietyt inhimilliset tekijät vain nousevat elämää suuremmiksi, enkä siitä kyllä raumalaisia syytä..

Huimaa katsottavaa on kyllä tuo suora lähetys Rauman torilta, selvähän se on ettei tuota viranomaisten puolelta edes yritetä hallita. Ehkä huimimpaan mittasuhteeseen asiat nousevat kun miettii, että noista ihmisistä tuolla käytännössä kukaan ei ollut edes syntynyt Lukon edellisen mestaruuden aikaan, merkittävällä osalla eivät edes heidän vanhempansa. Yli kaksi sukupolvea on käsittämätön aika..

Onnea vielä täälläkin. Kyllä tässä itse kullakin on raumalaisia tuttuja, eihän heiltä porilainen oikein elämässään välttyäkään voi. En tiedä ovatko nyt tuolla kaduilla, mutta yritän kuvitella mitä nyt käyvät läpi ja pelkästään heidän vuokseen olen iloinen..
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
Tämä hetki on tietenkin sellainen, että tietyt inhimilliset tekijät vain nousevat elämää suuremmiksi, enkä siitä kyllä raumalaisia syytä..
Juu tottakai mutta eihän siellä ole edes maskeja kellään mikä nyt olisi yksi fiksun juhlimisen edellytys tässä tilanteessa. Kaikilla on kuitenkin varmaan elämää myös mestaruuden ja jääkiekon jälkeen ja Virran happiviikset on siitä hyvä muistutus.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Onnea Rauma! Harmi vain että tällainen ratkaiseva ottelu pelattiin tyhjässä Turkuhallissa tiistai-iltapäivänä, mutta minkäs teet.
Ei olis normi kautena eronnut paljon puolityhjästä Turkuhallista.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Muisto vain jää.
 

Liitteet

  • Screenshot_20210511-210409.png
    Screenshot_20210511-210409.png
    12 KB · kertaa luettu: 386

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Juhlikaa nyt Lukko-fanit vaikka läpi yön, työläisen täytyy nyt lähteä tutimaan, että jaksaa huomenna taas orjana vetää oravanpyörässä
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Pakko avautua tännekin. Olen ollut Lukko-fani vuodesta 1957. Nähnyt ja kokenut mestaruuden 1963. Muuttanut Treella 1970, Olen AINA ollut Satakuntalaiaen kiekkoilun kannattaja ja vaikka muuten 1970 Tampereelle Satakunta pysyi suosikkinani. Vuosina 1975-78 minulla oli jopa sarjan seurannan (ja työkaverin sponssauksen johdosta) Tapparan kausikortti, mutta edelleen sydän oli satakuntalaisen kiekon puolella. 1978 ke4väällä olin kaannustamassa onnistuneesti Ässien voittoa Tapparasta. Iloitsin.
Nyt kun luen tätä ketjua uskoni satakuntalaiseen yhtenäisyyteen - jota 70-luvulla oli - on murentunut nollille. Olen HYVIN pettynyt ns. ässäakannattaijien jatkuviin provoihi n ja Lukon menetyksen aliarviointiin. Enää ei ole Satakuntalaista identiteettia vaan Porissa mieluummin toivotaan Tampereen tai Turun voittoa. Sanon itseni irti ns. satakuntalaisuudesta, kiitos ässä-fanit - kuka vaan muu kuin Ässät. Uggh.
 

Co.

Jäsen
Nyt kun luen tätä ketjua uskoni satakuntalaiseen yhtenäisyyteen - jota 70-luvulla oli - on murentunut nollille. Olen HYVIN pettynyt ns. ässäakannattaijien jatkuviin provoihi n ja Lukon menetyksen aliarviointiin. Enää ei ole Satakuntalaista identiteettia vaan Porissa mieluummin toivotaan Tampereen tai Turun voittoa. Sanon itseni irti ns. satakuntalaisuudesta, kiitos ässä-fanit - kuka vaan muu kuin Ässät. Uggh.

Itse näen tilanteen kyllä hyvin erilaisena. Monet Ässien kannattajat joiden kanssa on tullut keskusteltua tämän kauden pudotuspeleistä, ovat suhtautuneet Lukon menestykseen vain positiivisesti. Ja onhan tässä(kin) ketjussa rehtejä onnitteluita ja Lukon ylivoimaisen suorituksen kehujia. Oman käsitykseni mukaan myös iso osa näistä provoista joita täällä lentelee, on pilke silmäkulmassa heitettyjä juttuja, puolin ja toisin. Toki sekaan mahtuu myös elämänsä liian vakavasti ottavia tapauksia.

Ja joo, itsekin kyllä liputin TPS:n puolesta tässä finaalisarjassa, mutta vain siksi, että olisin halunnut nähdä kovan haaston selkeältä altavastaajalta.
 

PeeloPata

Jäsen
Onnittelut Raumalle ja Lukolle! Viimeisen vuoden nähty Rauman Lukon dominointia. Nauttikaa sen ootte ansainnut! Ens kaudelle Virta lähtee ja joukkueesta iso osa pelaajia, olisko siis Ässien vuoro puolestaan dominoida Satakuntaa tai edes tuoda jonkinlainen vastus derbyihin!
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pakko avautua tännekin. Olen ollut Lukko-fani vuodesta 1957. Nähnyt ja kokenut mestaruuden 1963. Muuttanut Treella 1970, Olen AINA ollut Satakuntalaiaen kiekkoilun kannattaja ja vaikka muuten 1970 Tampereelle Satakunta pysyi suosikkinani. Vuosina 1975-78 minulla oli jopa sarjan seurannan (ja työkaverin sponssauksen johdosta) Tapparan kausikortti, mutta edelleen sydän oli satakuntalaisen kiekon puolella. 1978 ke4väällä olin kaannustamassa onnistuneesti Ässien voittoa Tapparasta. Iloitsin.
Nyt kun luen tätä ketjua uskoni satakuntalaiseen yhtenäisyyteen - jota 70-luvulla oli - on murentunut nollille. Olen HYVIN pettynyt ns. ässäakannattaijien jatkuviin provoihi n ja Lukon menetyksen aliarviointiin. Enää ei ole Satakuntalaista identiteettia vaan Porissa mieluummin toivotaan Tampereen tai Turun voittoa. Sanon itseni irti ns. satakuntalaisuudesta, kiitos ässä-fanit - kuka vaan muu kuin Ässät. Uggh.

Harmi, että koet asian noin pitkän linjan satakuntalaisena kiekkoihmisenä.
Oma tuntuma on varsin erilainen. Moni tuntema Ässien kannattaja suo mestaruuden Raumalle. Facebookissa ollut varsin hyviä kommentteja puolin ja toisin. Reilua onnittelua ja toisaalta myös hyviä voittajia.

Toivottavasti juhlat maistuvat sinulle ja muille Lukon kannattajille!
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
On niin mahtava fiilis, ettei viitti edes vittuilla porilaisille!

Ens kaudelle Lukollekin isoja muutoksia luvassa, aika vähän on tippunut mitään ennakkotietoja tulevan vuoden joukkueesta.

Mutta nyt juhlitaan!

P.S. Kiitos Atu JVDT-nimestä
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Olen HYVIN pettynyt ns. ässäakannattaijien jatkuviin provoihi n ja Lukon menetyksen aliarviointiin. Enää ei ole Satakuntalaista identiteettia vaan Porissa mieluummin toivotaan Tampereen tai Turun voittoa. Sanon itseni irti ns. satakuntalaisuudesta, kiitos ässä-fanit - kuka vaan muu kuin Ässät. Uggh.
Provoa tullut molemmilta puolilta ihan kiitettävästi. Välillä todella väsynyttä ja välillä osuvaa. Satakuntalaista yhtenäisyyttä voi olla, mutta ainakin itse vedän Ässien ja Lukon väliin paksun rajan.

Toivottavasti korkki pysyy siellä päässä auki viikonloppuun asti ja saadaan kivat pöhinät.

E.

Harmi, että koet asian noin pitkän linjan satakuntalaisena kiekkoihmisenä.
Oma tuntuma on varsin erilainen. Moni tuntema Ässien kannattaja suo mestaruuden Raumalle.
Ja siis suon Raumalle nyt mestaruuden, olivat kiistatta paras joukkue Liigassa. Haastaisivat tosissaan tällä hetkellä tittelin Euroopan parhaasta joukkueesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös