Ässät vs. HPK @ Isomäki, Pori. 10.02.02

• 2 854
  • 50

Rebound

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä tarkkailin ottelussa ainoastaan kahvausta ja painia ja ai kiesus kun sitä oli paljon! Huh hu! Olisin tietysti voinut seurata Palon ja muiden Ässä pelaajien mahtavaa taistelua vastassaan liigan tehokkain hyökkäyskoneisto, mutta onnekseni jaksoin uutterasti tarkkailla kauheaa painimista ja kahvausta. Oli kamalaa katsottavaa.

Oranssi69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näköjään kiekottoman miehen estäminen onnistuu muiltakin kuin Tapparalta. Turha on Jalosen tilittää, kun omatkin kahvaavat samalla tavalla.

The Rock

Jäsen
Kiitos Ässät!!!!

Kyllä piste teki nannaa vaikka peli oli mitä oli.

Tapparako muka ainoa joukkue joka kahvaa???

Kyllä tuomarit oli taas hukassa kun ritarimiehet laittoivat virvelit kainaloon ja kelasivat vauhdit pois, EI PERKELE!!!!

Sato ja Body olivat pelin parhaat, Korppi ja K.Peltonen pelin huonoimmat!!!!

PORI JYLLÄÄ!!!!! ja Rauma jää!!!!!!!! :D :D :D :D :D

F

Flonaldo

Hirveätä. Mutta sehän oli odotettavissa. Nykyään HPK:lle ei enää riitä se, että hävitään tv-ottelut. Nyt pitää vielä aina pelata kauden ylivoimaisesti huonoimmat matsit. Näkemistäni HPK:n peleistä (80% kaikista) Tappara- ja tämä Ässä-peli ovat kevyesti listan kärjessä - tai viimeisenä, ihan miten sen nyt tahtoo sanoa.

Kaikki joukkueet kahvaavat, painivat ja ylipäänsä käyttävät kaikkia mahdollisia keinoja silloin, kun oma peli on /cstä. Jotkut vaan käyttävät sitä ihan vakituisesti. Kahvaamisesta, painimisesta tai ihan mistä tahansa vastaavasta saavat ilmeisesti joidenkin mielestä jatkossa kommentoida ainoastaan ne joiden joukkue on koonnut kauden aikana 0 jäähyminuuttia.

Kahvaaminen, painiminen sun muut ovat perseestä. Kyllä sen saa sanoa, ja se pitää sanoa. Jäähyjä olisi pitänyt antaa Kerholle niin perkuleesti tänään. Mutta Bringblom jakeli niitä minuutteja taas tilanteista tyyliin Somervuori-Sheptak (2min vierestä katsominen) sekä Sillanpää-Satosaari (no mikä nyt olikaan, ei kuitenkaan kenellekään jäähyjä).

Nolla pistettä molemmille olisi ollut oikea ratkaisu. Ja Aallon Teemulle kolme tähteä, riipaundit sisään vaan.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Pöyristyttävä iltapuhde?

Niin, mainittakoon että varustauduin eiliseen telviisiomatsiin tunteella. Tiskasin sekä imuroin hyvissä ajoin ennen matsin alkua jotta haisevat astiat sekä lattialla pyörivät ässiä kannattavat pölypallot eivät pääsisi rikkomaan harrasta Kerholaistunnelmaa.

Ko. tv-ohjelma sinänsä osoittautui ns. b-luokan viihteeksi, tosin sillä erotuksella että kukaan ei näyttänyt tissejään, kuten näissä b-luokan tuotoksissa on yleensä ollut paitsi tapana niin myös suotavaa.

Nimittäin, joukkueet pelailivat 60 minuuttia ja jos olen oikein ankara niin vaatisin ässiä luovuttamaan saamansa yhden pisteen vaikkapa kansanterveydelle. Pallokerho saisi pitää yhden pisteen.

Toisaalta olen lempeä luonteeltani niin ehdotan että kansanterveys jätettäköön ammatti-ihmisten käsiin ja ässien piste annettaisiin Kerholle, koska miksi suotta päästää ässiä hämmentämään kansanterveyden parissa koska jääkiekossakin näyttää olevan hämmettävää, ainakin toistaiseksi.

Täältä tähän

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Re: Pöyristyttävä iltapuhde?

Viestin lähetti ervatsalo
Nimittäin, joukkueet pelailivat 60 minuuttia ja jos olen oikein ankara niin vaatisin ässiä luovuttamaan saamansa yhden pisteen vaikkapa kansanterveydelle. Pallokerho saisi pitää yhden pisteen.

Toisaalta olen lempeä luonteeltani niin ehdotan että kansanterveys jätettäköön ammatti-ihmisten käsiin ja ässien piste annettaisiin Kerholle, koska miksi suotta päästää ässiä hämmentämään kansanterveyden parissa koska jääkiekossakin näyttää olevan hämmettävää, ainakin toistaiseksi.

Suorastaan hämmentävä kommentti... :rolleyes:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Umpisurkeaa

Kyllä oli täyttä paskaa eilinen esitys. Leukaan sattui, kun haukottelin niin paljon. Omiin kohellettu maali sentään toi hommaan vähän tragikomedian aineksia, mutta muuten ei kyllä jäänyt valkopaitaisille paljoakaan kerrottavaksi äidille pelin jälkeen.
Sinänsä hyvä, että eilinen nahjustelu tuli telkkarista. Pääsi pari Tappara-fania toteamaan, että hei tehän kahvaatte ihan kauheesti. Nyt on olo parempi ja rauha maassa.

mummi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Samarkand AF, Ghizjablah Amur-dvaktay Sport
Että kyllä hävetti...

taas katella ja kiroilla Kerhon umpisurkeaa esitystä eilisessä TV-pelissä, jonka voitto ei itse asiassa tuntunut kiinnostavan kumpaakaan joukkuetta.
No, Kerho toki tälläs pari maalia, mutta niillä ei yltänyt kuin tasapeliin, kun se toinen maali tehtiin omiin.
Ei näköjään kiinnosta kauheesti toi runkosarjan voittokaan, jota nyt per**le tarjotaan oikein tarjottimella - mutta kun ei, niin ei...
Ollaan kaduilla ja kujilla viihdyttävää peliä tarjoavan, tehokkaan ja vauhdikkaan joukkueen maineeessa - niin eikun taas pitää oikein telkkarissa todistaa, että ollaan maalta, tyhmiä, syvältä ja poikittain... ja kohta ei oo kellään hauskaa!

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Jokerit kiittää Porin Piruja:D

Rebound

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Designer taisi nyt turhaan ottaa herne-maissi-paprikat sieraimiinsa sarkastisesta kommentistani.
Kyllä minä olen Hakametsässä nähnyt monen jengin pelaavan samalla tyylillä kuin HPK eilen tv-pelissä, ei tuossa mitään uutta ja ihmeellistä ollut. Olen nähnyt myös Tapparan kahvaavan mutta eilinen taas osoitti, etteivät ne luistelevatkaan jengit aina ole kahvaamatta, varsinkaan vierasotteluissa (käykää joskus katsomassa oman joukkueenne esityksiä myös näissä vieraspeleissä).

Mutta mikäs mä olen kritisoimaan, kuten Flonaldo sanoi, jotkut (lue: Tappara) joukkueet tekevät sitä vakituisesti. Ettei kuitenkin olisi niin, että Tapparakin kahvaa vain silloin kun oma luistin, ei syystä tai toisesta, luista siihen malliin kuin normaalisti. Olen kuitenkin "muutaman" matsin nähnyt Tapparaltakin tällä kaudella missä ei todellakaan Tapparan ole tarvinnut kahvata ollenkaan. Olen myös nähnyt HPK:n pelaavan niin ettei sen eilisen kaltaisesti tarvitse roikkua, painia ja kahvata, niinpä en usko minkään jengin perustavan peliään kahvaukseen tai painiin, joskus vaan tulee näitäkin otteluita joissa oma luistin ei liiku ja silloin turvaudutaan helposti tuohon kaverin tarjoamaan vauhtiin lyömällä kahva kylkeen.
Eli, niistäkää Designer ja Flonaldo nenänne ja hengittäkää hetki kunnolla, en pidä HPK:ta sen kahvaavampana jenginä kuin mitään muutakaan.

Ervatsalo oli kyllä täysin väärässä siitä pistejaosta. Pisteethän olisi pitänyt kaikki lahjoittaa Ässille, se sentään repi, raastoi ja taisteli, kaikki tämä vain ammattiylpeyden tähden.
Porilaista hulluutta (ja pelkkää hulluutta: Nielikäinen) kumartaen.
Rebound

Archon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Rebound
Minä tarkkailin ottelussa ainoastaan kahvausta ja painia ja ai kiesus kun sitä oli paljon! Huh hu! Olisin tietysti voinut seurata Palon ja muiden Ässä pelaajien mahtavaa taistelua vastassaan liigan tehokkain hyökkäyskoneisto, mutta onnekseni jaksoin uutterasti tarkkailla kauheaa painimista ja kahvausta. Oli kamalaa katsottavaa.

Keskityin myöskin "kahvan" seuraamiseeen. Mikä siinä tuli seurattua kun paikoitellen kameramies ei kiekkoa löytänyt.

Kahvaa on paljon ja selkeitä koukkaamisia, vauhdinriistoja vielä enemmän. En usko että joukkueilla tai pelityylillä on osuutta niinkään. Pelaajat pelaavat kuten sallitaan joten minkäs teet. Juuri marko Palon jäähy johtui tästä hölmöilystä. Pakki estää Paloa kahvalla pääsemästä kiekolliseen pelaajaan - jää myöhään tilanteesta ja kampittaa kaverin - ei kylläkään tarkoituksella - ja Palo jäähylle. Kyse on Liigan Tuomarilinjasta joka tuntuu olevan hanurista.

Pena "Sä koulutat niitä" Matikainen alkaa saamaan arvostusta tuosta heitostaan. Linja on huono tuomareiden määrästä riippumatta. Enemmän ukkoa penkille mailahäirinnästä niin alkaa peli siistiytyä taitokiekoksi. (Unohtamatta puhtaita niittejä, ne kunniaan)

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Rebound

Öö, en minä hernettä nenään ottanut. Tuo oli sellainen loppuheitto vaan, kevennykseksi yritetty mutta tarkoituksessaan epäonnistunut. Jotta molemmilla sieraimilla täällä on hengitelty.

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Mikä siinä on, että HPK on Porissa vieraillessaan aivan surkea?

Tämän olen jo sanonut varmaan moneen kertaan, mutta sanotaan vielä kerran. HPK on Tapparan lisäksi se toinen joukkue joka on kahvannut eniten. Tämä siis silloin kun Kerho on pelannut Ässiä vastaan Porissa. Myönnän, että Ässät kahvaa ja koukkii, mutta ei nyt noin paljoa. Voitto on ansaittava, ja HPK todellakaan sitä ei ansainnut, sen verran luokaton esitys.

Ihme, että Perrin sai tehtyä maalin. Ässissä pelatessaan vedot menivät ohitse samanlaisista paikoista.

Ainoat jotka pelistä erottuivat jotenkin olivat maalivahdit, Palo ja Pasi Peltonen, sekä Kenig Kerhosta. Tähtinen loisti surkeilla syötöillään, kiekko kyllä pysyy lavassa, mutta syöttötaito oli ainakin eilen täysin hukassa. Tuhri mm. 3-1 hyökkäyksen aivan käsittämättömällä tavalla. Muutenkin porilaisketju on aina pulassa kun pelataan omassa päässä, hyökkäyspäässä peli kyllä toimii, mutta täytyy sitä osata pelata joskus omallakin kenttäalueella. No onneksi tuli tasapeli, odotin meinaan aivan jotain muuta tulosta tästä ottelusta.

Eräiden puolustuspelaajien puuttuminen Ässissä on näkynyt virhemäärän vähenemisenä. Miettikää ketkä puuttuu, toinen myytiin ja toinen on jollain "komennuksella".

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Kerhonpojat radalla lauantaina?

Niin, tulipa tässä vasta jälkijunassa mieleen että voisiko Kerhon peräti läyhästen otteiden syynä olla se että muitakin pelaajia kuin Vujtek oli lauantaina radalla.
Vujtek oli ainakin lauantaina Ravintola Sirkuksessa, tosin lähinnä tanssilattialla eli ei siis ainakaan pelkästään iltapiimällä. Tosin suotakoon se loukkaantuneelle lääkkeeksi ja muutenkin.

Täältä tähän

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Kaikki valittavat kahvaamisesta jo sen minkä tarvitsee, joten siihen minä en puutu.

Minä puutun (jälleen kerran) tähän naurettavaan maalivahtien jumalasemaan.

Tällä kertaa tämän pelleilyn kärsijäksi joutui Olli Sillanpää. Kolmannen erän alun tilanteessa Sillanpää olisi Satosaaren torjunnan jälkeen kaartanut ehkä noin metrin päästä Satosaaren edestä ja jatkanut matkaansa vaihtoaitiolle.

Mutta Satosaari ottikin pari potkua ja siirtyi Sillanpään luistelulinjalle. Tuloksena törmäys, jonka voimasta Satosaari sitten mätkähti nurin. Tuomari Pakaslahti "näki" kaiken ja muistutti Sillanpäätä törkeästä ajelusta kahden minuutin jäähyllä. Ehtipä Willmankin muistuttaa parilla iskulla, että maalivahti on Pyhä.

Hyökkääjien pitäisi siis muistaa, että maalivahdit on syytä kiertää vähintään viiden metrin päästä, jottei ole vaarassa joutua jäähylle.

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Totta tosiaan, näytti vielä siltä että Satosaari vilkaisi Sillanpään tulosuuntaan ennen kuin lähti hötkyilemään. Jos Satosaari teki tuon tarkoituksella, niin minusta hänelle voisi samantien tarjota Jussi Markkanen-palkintoa kauden komeimmasta filmistä.

Re: Re: Pientä vinoilun makua

Viestin lähetti karhu
Niin ja tuo oli vielä pätkittynä hänen kommentistaan.Hän jopa kehui Ässien alkukauden sentteri kaartia aivan suomen parhaimmaksi.

Itse asiassa muistaisin Jalosen mairitelleen Ässiä jo syyskaudella. Olisiko ollut sen jatkoaika(muka)tappioon päättynyt Ässät-HPK-ottelu. Tiedä sitten oliko kyseessä silkka vieraskoreus, mutta Jalonen vaikutti tuolloin ihan aidosti vakuuttuneelta Ässien mahdollisuuksista. Uskoi Ässien olevan tällä kaudella vielä kova ryhmä.

Eikä siinä mitään, onhan tuo muinainen sentteriosasto paperilla yllättävänkin hyvä. Harmi vain, että ykkössentterin saamattomuus pilasi hommat käytännön tasolla. Perrin on minun silmissäni yksi kauden suurimmista syntipukeista.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Re: Pientä vinoilun makua

Viestin lähetti porin_karhu
Perrin on minun silmissäni yksi kauden suurimmista syntipukeista.

Sama täällä.

Ericiä ei varmaan silti isommin sureta, että hän petti odotukset Porissa. Tulihan siitä palkinnoksi peräti lippu mitalipeleihin. Kevätpuoli kannattaakin hoitaa ehdottoman pirteästi. Ties vaikka joku taas innostuisi sopimusta tarjoamaan.

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Ihmettelen vain minne Jalonen unohti Karjalaisen kun kehui Ässien senttereitä? :D Joo-o olisiko suurin syy Ässien ongelmiin kuitenkin valmentajien luomassa pelitaktiikassa. Joku nykyaikainen valmentaja olisi varmaan luotsannut joukkueen kahdeksan sakkiin... or not.

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Perrin

On se silti niinkin että siitä paikasta mikä Perrinille matsissa järjestettiin, olisi vaikka Mauri Eivolakin tehnyt maalin.

Kyse on ihan samasta jutusta kuin vaikkapa Kai Nurmisella; kyllä niitä maaleja sitten tempastaan vaikka kuinka monta, jos vaan muut järkkää tekopaikan. Ei auta, vaikka kuinka hankkiutuisi tekopaikalle ja vaikka kuinka olisi nopea ranne yms, jos kädettömät puusilmä ja -jalka ketjukaverit ei toimita kiekkoa oletetulle maalintekijälle.

JanJ

Jäsen
Sääntönä on ollut että kaikissa Ässien ja HPK:n kohtaamisissa Kerhon pelaaja taklaa Ässien molaria.
Tällä kertaa taklaus oli vähän heppoinen ja ukko jäi vielä jäähän makailemaan selkäsaunan pelossa, mutta molarin ajeluksi se silti tilastoitiin.
Muuten viime kerralla Porin ottelussa Semir antoi Määttäselle turpaan ja kunnolla molken ajelusta. Aivan ylimitoitettu OR palkintona. pyh...

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ässien maalivahdin koskemattomuutta on kieltämättä rikottu tällä kaudella poikkeuksellisen usein, ja joka kerta maalissa on tainnut olla Tommi Satosaari. Ei ehkä pelkkää sattumaa. Varomaton pelityyli vai tarkoitushakuista toimintaa, mene ja tiedä.

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Epäilen,että Satosaarella on pikkuisen tahallisuuttakin mukana.
Ainakin välillä, hänellähän on kokemusta näistä taklauksista Englannista missä maalivahdin taklaaminen oli kuulemma arkipäivää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy