Ässät vai Lukko – kumpi on se ainoa Satakunnasta?

  • 25 955
  • 83

Ässät vai Lukko – kumpi on se Satakunnan ainoa?


  • Äänestäjiä
    316

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oliko kahdeksan vielä silloinkin kun pelattiin niitä mitä perkeleen subway-pelejä olikaan kun Ässät sai valita vastustajan. Vai valitsiko edes Lukkoa. Enpä muistanut tästä nyt mitään.
Muistaakseni nämä valintapelit oli silloin kun oli viisi paikallista. Eli määrä nousi seitsemään ainakin jokusena vuonna.

Sekin oli silti vähemmän kuin kahdeksan.
 

67-Hgy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Perkele menin äänestämään, ennen kuin tuli luettua selostukset. No ihan sama. On nää paikallisväännöt sarjan herkku. Kaikki vieraspelit tulee käytyä paikan päällä katsomassa. Aina ennen peliä kiva kutina ja jännitys. Tuttuja myös lukkofaneissa ja niiden kanssa tulee kuittailtua. Raumalaiset ihan leppoisaa pikkukaupungin porukkaa, ei niiden kanssa mitään ihmeempää vääntöä tule erätauolla ja pelin jälkeen.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kappas, olen kyllä näköjään äänestänyt tässä, mutta en ole mitään kommentoinut.

Ässät ilman muuta. Seurana paljon karismaattisempi ja värikkäämpi, herättää tunteita puolesta ja vastaan. Lukko on lasillinen lämmintä maitoa, Ässät on pullo viinaa hitsarin povarissa. Satakunnassa on sukulaisia, pitkäaikainen exäni oli ja on porilainen, ja Porissa käyn ainakin joka kesä, jos en muuten. Jazzit kuuluvat jokaiseen vuoteen samalla tavalla kuin vappu, juhannus tai joulu. Ja toki olen Isomäessäkin välillä käynyt.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Äkkiä laskeskelin tuntemani omien joukkueiden nimimerkit niin taisi padalla olla viitisenkymmentä "omaa ääntä" ja Lukolla parikymmentä. No kertoo se sitten mistä hyvänsä niin ainakin siitä, että Sampolassa halutaan olla jossain Lukkoa parempia. Olkoon se jokin sitten tämä äänestys.
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Äkkiä laskeskelin tuntemani omien joukkueiden nimimerkit niin taisi padalla olla viitisenkymmentä "omaa ääntä" ja Lukolla parikymmentä. No kertoo se sitten mistä hyvänsä niin ainakin siitä, että Sampolassa halutaan olla jossain Lukkoa parempia. Olkoon se jokin sitten tämä äänestys.
Vaiko sittenkin ihan vain niinkin yksinkertaisesta asiasta, kuin että Rauma on kokoluokaltaan huomattavasti lähempänä Kankaanpään kokoista kaupunkia kuin Poria. Eli fanejakin lienee vähintään se tuplamäärä ylipäätään ja tällä palstalla.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Henkilökohtaisesti olen yllättynyt, että Lukko on saanut näinkin paljon, runsaan kolmasosan ääniä. Kuitenkin jos objektiivisesti ajattelee niin Ässät on historiassa selkeästi menestyneempi ja Pori on kaupunkina paljon isompi ja myös eri (kesä)tapahtumineen tunnetumpi. Lisäksi on vielä se myyttinen porilainen hulluus joka oman kokemukseni mukaan tosin on pelkkä iso myytti, mutta loistavasti brändätty joka tapauksessa. Niin ja varmaan värikkäämpiä pelaajiakin on aikojen saatossa ollut enemmän Porissa kuin Raumalla.

Veikkaan, että Lukkoa tässä äänestyksessä on hieman jelpannut turkulaiset. En nyt jaksa mennä analysoimaan minkä joukkueen kannattajat ovat Lukkoa äänestäneet mutta veikkaisin, että Tepsin kannattajia on aika paljon. En ehkä uskalla sanoa Lukon olevan tunteitaherättävämpi vastustaja Turussa kuin Ässät mutta uskon, että vähintäänkin aika tasoissa ollaan. Syynä varmaan ainakin maantieteellinen läheisyys ja pelaajaliikenne puolin ja toisin vuosien saatossa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sen verran pitää vielä jatkaa, että kysymys on mielestäni vähän hölmösti aseteltu koska ainakin itse näen sekä Lukon että Ässien identiteetin rakentuvan paljon myös toisen varaan. Tarkoitan siis sitä, että Lukon identiteettiin kuuluu vahvasti vastakkainasettelu Ässien kanssa ja toisinpäin. En toki osaa katsoa tilannetta ns. ulkopuolelta, voi olla että kaikkien näkökulmasta se ei kuulu. Eli jos toisen ottaisi pois, niin toisestakin katoaisi aika paljon.

Ja tähän loppuun vielä sellainen muistutus kun tässä nyt tuli vähän ikään kuin kehuttua Ässiä, että täysin perseestärevitty seura, kaupunki ja ihmisryhmähän Ässät, Pori ja porilaiset kuitenkin on. Tai no olen mä joskus mukavan porilaisen tavannut ja Jazzeillakin on ollut joskus ihan kivaa. Mutta noin niin kuin pääasiassa.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sen verran pitää vielä jatkaa, että kysymys on mielestäni vähän hölmösti aseteltu koska ainakin itse näen sekä Lukon että Ässien identiteetin rakentuvan paljon myös toisen varaan. Tarkoitan siis sitä, että Lukon identiteettiin kuuluu vahvasti vastakkainasettelu Ässien kanssa ja toisinpäin. En toki osaa katsoa tilannetta ns. ulkopuolelta, voi olla että kaikkien näkökulmasta se ei kuulu. Eli jos toisen ottaisi pois, niin toisestakin katoaisi aika paljon.

Ja tähän loppuun vielä sellainen muistutus kun tässä nyt tuli vähän ikään kuin kehuttua Ässiä, että täysin perseestärevitty seura, kaupunki ja ihmisryhmähän Ässät, Pori ja porilaiset kuitenkin on. Tai no olen mä joskus mukavan porilaisen tavannut ja Jazzeillakin on ollut joskus ihan kivaa. Mutta noin niin kuin pääasiassa.
"Erittäin hyvin sanottu siellä takana". ;)
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Vaiko sittenkin ihan vain niinkin yksinkertaisesta asiasta, kuin että Rauma on kokoluokaltaan huomattavasti lähempänä Kankaanpään kokoista kaupunkia kuin Poria. Eli fanejakin lienee vähintään se tuplamäärä ylipäätään ja tällä palstalla.

Tottakai, mutta jos tarkoituksena oli olla "jäävätty" äänestys, niin nuo määrät vääristää suhdelukua, vaikka Ässät edellä olisikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös