Ässät - Tappara ti 4.10.2005

  • 13 446
  • 100
Tila
Viestiketju on suljettu.

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Eiköhän ole jo aika avata ketju myöskin tälle kahden klassisen liigajoukkueen kohtaamiselle. Se kuinka klassinen itse pelistä on tulossa jäänee nähtäväksi mutta tuskin mitään ihan suurta kiekkojuhlaa nähdään ajankohta huomioon ottaen.

Lähtökohdat ovat taulukon puolesta ne, että Tappara johtaa sarjaa ja Ässät majailee sijalla yhdeksän. Piste-eroa on kertynyt toistaiseksi 9 pistettä Tapparan eduksi. Tappara sai tilastotappionsa edellisessä ottelussa KalPaa vastaan ja Ässät puolestaan kävi ihmettelemässä Kisapuiston valoja ja otti lukua SaiPaa vastaan. Ei siis parhaat lähtökohdat kummallekaan joukkueista.

Ottelun kuva on etukäteen varsin selvä. Ässät tulee alussa päälle kuin höyryveturi ja koittaa saada hurmosta päälle, jolloin myös Isomäen yleisö syttyy mukaan. Tappara vastaavasti lähtee pelaamaan niin Rautakorpimaisesti omaa (puolustus)peliä kuin vain voi. Jos Tappara on alusta asti hereillä se voi kyllä estää Ässien rynnistyksen heti alkuunsa sillä liikkeessä vierailija peittoaa kotijoukkueen. Tämä onkin ottelun jatkon kannalta avainasia sillä mikäli Tappara saa päälle sen luistelurallin mitä siltä on nähty parhaillaan, on Ässät hätää kärsimässä. Jos taas ei saa, on luvassa ongelmia omaan päähän rajallisen vääntövoiman vuoksi. Ässät ajaa taatusti lujaa maalille ja Kuopion kaltainen lepsuilu johtaa vääjäämättä takaiskuihin.

Toinen ratkaiseva tekijä on varmasti ylivoimapeli. Tapparan ylivoima on ainakin ollut varsin tehotonta suhteuttuna vastustajan jäähyjen määrään. Kuopiossa tosin yv tuotti tulosta suht hyvin. Ässien ylivoimaa en ole nähnyt mutta voisin olettaa että paljon riippu Kivenmäestä ja puolustajista. Kivenmäki on ainoa Ässä-pelaaja jolla riittävästi käsiä tiukempaankin paikkaan ja vastaavasti Toivolan tyyli on ollut käyttää paljon puolustajia ylivoimalla.

Materiaalietu on kuitenkin Tapparalla ja kun muistetaan että Rautakorpi on ollut varsin voitokas Ässiä vastaan viime vuosina, niin Tappara lähtee otteluun suosikkina. Melkein voisin väittää että ottelun lopputulos riippuu siitä saako Tappara oman koneensa jälleen käyntiin. Jos niin käy, jää Ässät jalkoihin.

Tulosveto: Ässät 1,2-Tappara 3,4,5
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
J.Grönvall kirjoitti:
Tämä onkin ottelun jatkon kannalta avainasia sillä mikäli Tappara saa päälle sen luistelurallin mitä siltä on nähty parhaillaan, on Ässät hätää kärsimässä. Jos taas ei saa, on luvassa ongelmia omaan päähän rajallisen vääntövoiman vuoksi. Ässät ajaa taatusti lujaa maalille ja Kuopion kaltainen lepsuilu johtaa vääjäämättä takaiskuihin.

Samaa mietiskelin täällä. Tappara on ollut todella riippuvainen liikkeestä tällä kaudella. Mitä paremmin jalat ovat liikkuneet suhteessa vastustajaan, sitä selvempi ero on ollut lopputuloksessa. Näinhän se on ylipäätään jääkiekossa, mutta aikaisempina vuosina Tappara on tasoittanut puutteita liikkuvuudessa kaksinkamppailujen voittamisen ja muun fyysisen väännön kautta. Tällä kaudella Tappara on ollut vaikeuksissa etenkin omassa päässä, kun vastustaja saa kulmaväännöt käyntiin ja blokit osuvat kohdilleen.

Puolustuksessa ainoastaan Grönvall ja White ovat isokokoisia ja vahvoja pelaajia. Loppujen vahvuudet ovat enemmän tai vähemmän liikkuvuudessa ja kiekollisessa pelissä. Hyökkääjien täytyy tulla nöyremmin puolustuksen apuun, jos Tappara aikoo jatkossa pisteitä hyvällä tahdilla napsia. Etenkin parin viime pelin ykköskenttä on ollut vaikeuksissa omassa päässä.

Yhdellä ketjulla homma sen sijaa toimii molemmissa päissä. Laine-Öhman-Virkkunen on ollut vakuuttava molemmissa päissä kenttää. Ketjujohtaja Öhmanin teholukema +7 (+8 -1) kertoo, missä mennään. Huomionarvoista on vielä ketjun takana suurimmaksi osaksi luutiva pakkipari White-Pukka. Heistä ei pahemmin ole ollut apua hyökkäyspäässä, vaan tilanteet ja maalit on ketju pystynyt luomaan kolmen hyökkäjän voimin.

Ässistä ei ole vielä ehtinyt kunnon kuvaa muodostua. Muutama ensimmäinen peli sujui hyvin, mutta kahdessa viimeisimmässä ottelussa ei ole syntynyt maaliakaan. Ässistä löytyy ärsyttäjiä useampaan kuin yhteen ketjuun, mutta maalintekopuolella taitaa Kivenmäen hartiolla olla suuri taakka, kun vahvistuksia ei ole näkynyt. Maalivahdeista en ole kumpaakaan pitänyt erityisen suuressa arvossa. Ehkä huomisillan jälkeen mielikuva hiukan muuttuu, pelaa maalilla sitten kumpi tahansa. Toivottavasti näin ei käy, vaan Tappara tehtailee tasaisesti kolmella ketjulla maaleja porilaisten verkkoon.

Saa nähdä, mitä kivaa Ässät Grönvallille keksii, vai keksiikö mitään.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Borre kirjoitti:
Saa nähdä, mitä kivaa Ässät Grönvallille keksii, vai keksiikö mitään.

Tässä taitaa olla illan tärkein kysymys itse ottelun voittajan ohella. Itsehän olen tässä asiassa liputtanut jo liikaakin "koston" puolesta ja tämän jälkeen koitan jauhamistani hillitä. Joka tapauksessa nyt punnitaan joukkueen kunnia ja jos Grönvallia ei nuijita, niin olen helvetin pettynyt meidän kovanaamoihin. Sanoo Toivola mitä tahansa Nielikäiselle ja kumppaneille, niin näiden pelaajien on tehtävä hommansa huomenna myös niistämällä "Kasun" nokka ja mieluiten mahdollisimman verisesti.

Itse matsista sen verran, että Ässät ovat nyt vedenjakajalla. Jos tästä matsista otetaan nollillla turpaan ja hävitään housut kintuissa, niin tilanne muodostuu liian tuskalliseksi. Jos taas taistellaan, taklataan ja mennään täysillä loppuun asti, niin tappiokaan ei ratkaise mitään. Pitää myös muistaa se, että Rautakorpi on voittanut Ässät lähimenneisyydessä jokaisella kerralla.

Pakko uskoa, että homma kääntyy iloiseksi ja Ässät pystyy voittamaan. Avausmaalin tärkeyttä tässä tilanteessa tuskin pystyy liikaa korostamaan.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Näkkäri kirjoitti:
Tässä taitaa olla illan tärkein kysymys itse ottelun voittajan ohella. Itsehän olen tässä asiassa liputtanut jo liikaakin "koston" puolesta ja tämän jälkeen koitan jauhamistani hillitä. Joka tapauksessa nyt punnitaan joukkueen kunnia ja jos Grönvallia ei nuijita, niin olen helvetin pettynyt meidän kovanaamoihin. Sanoo Toivola mitä tahansa Nielikäiselle ja kumppaneille, niin näiden pelaajien on tehtävä hommansa huomenna myös niistämällä "Kasun" nokka ja mieluiten mahdollisimman verisesti.

Itse taas olen helvetin pettynyt koko Ässien organisaatioon mikäli siellä jonkilaisia kostoretkiä järjestetään. Mitä on tapahtunut on tapahtunut eikä sitä enää voi muuksi muuttaa. Jääkiekko on jääkiekkoa eikä mitään muuta.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Näkkäri kirjoitti:
Tässä taitaa olla illan tärkein kysymys itse ottelun voittajan ohella. Itsehän olen tässä asiassa liputtanut jo liikaakin "koston" puolesta ja tämän jälkeen koitan jauhamistani hillitä. Joka tapauksessa nyt punnitaan joukkueen kunnia ja jos Grönvallia ei nuijita, niin olen helvetin pettynyt meidän kovanaamoihin.
En näe noissa pienissä kuiteissa tai muistutuksissa sinänsä mitään väärää, varsinkaan silloin jos temppu on ollut erityisen likainen tai törkeä. En kuitenkaan jaksa ymmärtää tätä vouhkaamista mitä tämän taklauksen tiimoilta ollaan käyty. Kyseessä ei kuitenkaan tainnut olla mikää törkeä tai tahallinen vastustajan vahingoittaminen, vaan lähinnä työtapaturma.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
En minä ainakaan jaksa sitä tajuta jos joku Ässäpelaaja leipoo halutonta (ei varmasti suostu tappelemaan) raumanseisoja Grönvallia päin pläsiä ja ottaa samalla itselleen ottelurangaistuksen. Jos sellainen ihme tapahtuu että Jannea kiinnostaisi tappeleminen se olisi eri asia. Kuitenkin haluan että hiukan jokainen sälli muistaa taklatessaan Grönvallia niin että niiteissä on hiukan enemmän voimaa kuin normaalisti.

Ässät voittaa tai sitten ei, niin helppoa se on. En oikein usko Ässien voittoon, sen verran tuloksetonta peli on viime aikoina ollut. Kärppiä vastaan oli sentään jotain yritystä 0-3 -tilanteeseen asti mutta sen mitä olen Lappeenrannan pelistä kuullut niin kovin haluttomia Ässät olivat olleet.

Itseltä taitaa ikävä kyllä jäädä matsi väliin, pojilla on kauden viimeiset ulkoharkat jalkapallossa ja täytyy olla heille kuskina. Harkat ovat tosin säävarauksella eli jos sataa niin suunnistan Isomäkeen.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
korkki kirjoitti:
En minä ainakaan jaksa sitä tajuta jos joku Ässäpelaaja leipoo halutonta (ei varmasti suostu tappelemaan) raumanseisoja Grönvallia päin pläsiä ja ottaa samalla itselleen ottelurangaistuksen.

Joo, toi on kyllä ihan totta. Olishan se pitänyt muistaa, ettei tätä Grönvallia saa edes itseään puolustamaan. Mutta ainahan kannattaa kokeilla ja antaa nimenomaan hiukan extrapaukkuja miehelle sekä mailalla, että taklaamalla. Jos sellainen ihme kuitenkin kävisi, että joku saisi Jannen menettämään hermonsa, niin sehän olisi vaan kermaa kakun päälle löylytyksen muodossa. Toivotaan kuitenkin, ettei tule mitään työtapaturmia taklauksia annettaessa. Ainoastaan yksi aivotärähdyskin saattaa päättää pelaajan uran ja sitä tuskin kukaan toivoo.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Kyllä siittä Grönvallista voi tarvittaessa jotain irrota. Eipä miehen ole tarvinnut paljon itseään puolustella, poislukien Ruotsin keikka, missä muutaman kerran hanskat tippui....
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Kadoneen maalin metsästys

Ässät lähtee ravistamaan apinalaumaa selkämyksistään Tapparaa vastaan. Täytyy sanoa, että helpompiakin vastuksia olisi tähän saumaan sopinut, mutta toisaalta, maaleja on tehtävä voittaakseen. Oli sitten vastassa vaikka Vermuntilan Tempo HT.

Ihan kiva nähdä kenet valmennusjohto laittaa maalille. Itse ihan vain vaihtelun vuoksi laittaisin Nissen taas tolppien väliin, mutta Toivolan tietäen Tuomas torjuu seuraavaksi Oulussa. Eikä siinä, ei tämä Riksmannista ole kiinni ollut. Vaihtelua vain kaipaisin. Ketjukoostumuksissa moista saatetaan nähdäkin. Jopa jotain radikaalia, ehkä..

Muutakin mielenkiintoista saattaa huomisillassa tapahtua. Sillä ilman pidempää pelikieltoa selvinnyt (ei en ole nähnyt tilannetta, enkä vaadi pidempää pelikieltoa) Janne Grönvall astelee Isomäen jäälle, Tero Paappasen yhä pitäessä kaiteista kiinni sairaslomallaan. Nähtäväksi jää muistetaanko Grönvallia, varman vihellyskonsertin lisäksi, myös muin keinoin. Toivottavasti ei kuitenkaan mitään hölmöyksiä nähdä, enempää loukkaantumisia ei haluta. Tulivat ne sitten vahingossa tai eivät. Ja sitten vielä Virkkunen, mahtaako kurittaa patalaumaa maalilla, ehkä kahdella?

No, huomenna nähdään tämäkin klo 18.30 alkaen.

-paze-
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Aika realistisin lähtökohdin matsiin, viime viikkoisen Kärppä-selkäsaunan jälkeen. Jälleen suuri mahdollisuus haastaa kotikentällä isompaansa - eikä aikuisten oikeesti kotiotteluihin saa koskaan lähteäkään ennalta lyötynä.

Jos Tappara saa koneen käyntiin ja jalat liikkeelle, niin saatetaan olla helisemässä. Meidän viisikkopuolustamisen pitää toimia kiitettävällä tasolla ja Riksmanin napsia hyviä koppeja. Omaan hyökkäyspeliin pitää saada pikkasen maalaisjärkeä mukaan; jos heitetään päätykiekkoja niin sinne pitää olla ukko jo vauhdilla kiitämässä. Kovalla luistelulla ja haastamisella on mahdollisuus saada tilanteita ja/tai ylivoimia aikaan. Pitää käyttää omia vahvuuksia hyväkseen; isojen ja aggressiivisten karvaajien pitää antaa painetta ja pommeja ja näin ollen vaikeuttaa vastustajan hyökkäyksiinlähtöjä. Kuitenkin, syvälle ajettaessa taklaus aiheuttaa sen, että vastustajakin on poissa jatkotilanteesta. Jatkuvasti ei voi tietenkään pelata itseään karvauksessa ulos. Nopeat ja organisoidut vastaiskut kun on meille myrkkyä.

Ylivoimapeliin toivon mukaan on kehitelty taikatemppuja tai harjoteltuja kuvioita. Kakkosvaihtoehto voisi olla niinkin yksinkertanen, jotta kiekko viivaan, pari ukkoa maskiin ja vetoja maalille, mieluiten suoraan syötöstä. Jokunen kuti voi mennä ohi tai jäädä pelaajamassaan, mutta vain laukomalla voi onnistua, turhalla sahaamisella ja vastuunsiirtämisellä ei. Kun oikeanlaisella kiihkolla mennään maalille ja heitetään kiekkoa sinne, alkaa niitä makeita pomppu-räkämaaleja siunaantua.

Tepsi-matsissa oli havaittavissa tietynlaista peli-iloa ja vapautuneisuutta, kahdessa viimeisessä matsissa ei niinkään. Toivolan aikana on aika-ajoin saatu nauttia näyttävästä kiekonsiirtelystä sekä kovalla itseluottamuksella tehdyistä ratkaisuista. Nälkää sekä rohkeutta soisi nähtävän jälleen huomenna. Pelaaja, jota pidetään yleisarvioissa kädettömänä, voi yllättää tekemällä poikkeuksellisia ratkaisuja. Faktahan on, että vain yrittämällä voi onnistua. Mitä hävittävää siinä on, leimataanko epäonnistunut pelleksi? Alimpana ei kannata kikkailla ja päätykiekot kuuluu kuvioon nekin, mutta pääsääntöisesti haastaminen 1vs1-tilanteessa aiheuttaa säpinää. Pakki joutuu tekemään ratkaisunsa; neljä kertaa viidestä vie ehkä kiekon mutta aina sillon tällön arvioi väärin ja jää jälkeen, seurauksena joko maalintekopaikka tai ylivoimaa.

Timanttista puolustuspeliä ja 110 lasissa, siinä on meidän mahkumme voittaa vähämaalinen ottelu. Kotikentällä kun perseilyä ei voi hyväksyä missään olosuhteissa. Meidän pakka huutais ehdottomasti paria vahvistusta ykkösketjuun, mutta näillä sitä on saatana vielä taaplattava huominenkin. Todennäkösesti paikalle laahustaa hädintuskin kolmosella alkava määrä ihmisiä, mikä on toisaalta ymmärrettävää. Toisaalta ei, kun tässä olla vielä mitään menetetty ja Kärppä-matsia lukuun ottamatta ollaan pelattu kotona tuloksellista ja taistelevaa kiekkoa.

Paappasen tilanne on ikävä ja huolestuttava, mutta tuskin mitään suurta noutoa tapahtuu. Pientä yritystä saa tietenkin olla, isoja ja tarvittaessa vittumaisiakin pelaajia kun meiltä löytyy. Taklauksia, pikku-possua ja keppiä tuomarin selän takana. Ainahan sitä voi myös alkaa tökkiä vastustajan taitopelaajia tai pienempiä, isompien on yleensä pakko reagoida. Tuukka Mäntyläkin on sellanen vaahtosammutin, että työtapaturman mahdollisuus on isommilla taklaajilla aina olemassa.

...se on mielessä mutta pelataan nyt ensin; raastavalla pelillä yllätyspisteet jää Poriin 3-1. Ja Jannen pää punottaa!
 

JanJ

Jäsen
J.Grönvall kirjoitti:
Itse taas olen helvetin pettynyt koko Ässien organisaatioon mikäli siellä jonkilaisia kostoretkiä järjestetään.
Aijaa. Pitäisikö ässaäfanien olla pettynyt Tapparan organisaatioon, että siellä peluutetaan kädettömiä päähäntaklaajia? Ja meinaatko että jos vaikka Pasi nyrkkeilee puukäden kanssa, on koko organisaatio ajatuksen takana?
Nimimerkkisi kertoo paljon. Terkut raumalle.

Pettynyt olen jos Grönvallia ei kanneta arkussa kentältä. Ni.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onhan tämä klassikko! Tätä paria useammin finaaleissa ovat kohdanneet vain Jokerit-TPS ja Tappara-TPS, lisäksi Kärpät-Tappara yltää yhtä moneen finaalikohtaamiseen (3 kpl).

Noista finaaliajoista on kuitenkin niin kauan aikaa, ettei tästä mitä todennäköisimmin synny mitään elämää suurempaa ottelua. Tärkeintä on saada maalihanat taas auki, ja pelata hyvä peli. Pisteitä tulee jos on tullakseen. Tietysti niitä olisi hyvä nyt saada, koska seuraavaksi on edessä selkäsauna Hämeenlinnassa ja sitten oltaisiin jo aika pitkässä tappioputkessa.

Grönvallia on hyvä hiillostaa, mutta mihinkään älyttömiin jäähyihin ei kannata peliä hävitä.
 

Rami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
JanJ kirjoitti:
Ja meinaatko että jos vaikka Pasi nyrkkeilee puukäden kanssa, on koko organisaatio ajatuksen takana?
Kyllä täytyy olla! Vai onkohan Ässien organisaatio niin sokee, ettei ole vielä huomannu, ettei puukäsillä ole muuta käyttöö kuin hanskaaminen. Ja meinaakohan Pasi antaa tasoitusta ja nyrkkeillä vain yhdellä puukädellä?
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niin, itsehän tulen vierailulle kyseiseen halliin katsomaan peliä. Ihmetyttää että eräät kirjoittavat ottavat asiakaseen vain kirjoittaa ennakosta mitä jollekkin toisen joukkueen pelaajalle pitäisi tehdä? Voisin veikata mikäli joku lähtee kostamaan syystä tai toisesta Grönvallille, saattaapi lehdistössä sekä julkisuudessa nousta melkoinen haloo.

Tapparan osalta 5-3yv ei ole toiminut pitkään aikaan, liekö kunnolla toiminut viimeksi kun Mayer & Jutila olivat vielä kehissä, tähän odottaisin parannusta. Whiten mukana oleminenkin ratkeaa ilmeisesti lähiaikoina. Joka tapauksessa, pitkästä aikaa vieraspeliin. Saas nährä mimmonen tunnelma hallissa on.
 
JanJ kirjoitti:
Pettynyt olen jos Grönvallia ei kanneta arkussa kentältä

Minä taas olen pettynyt jos Tappara pelaa huonosti ja häviää. No, jääkiekkoakin voi seurata niin monelta kantilta...

Mutta eiköhän Rete osaa itseään puolustaa, jos joku humppatukka yrittää uida liiveihin. Toivottavasti näin ei kuitenkaan tapahdu, koska Janne Grönvall on varsin hyvä pelaamaan jääkiekkoa, eikä hän kauheasti auta joukkuettaan jäähyaitiosta tahi suihkusta.

Ässien otteita en kauhean tarkasti ole seurannut, mutta ilmeisesti ainakin Marko Kivenmäki on aloittanut kivasti. Ja onhan nimilistassa Pasi Peltosta, Jesse Joensuuta ja muitakin tuttuja nimiä. Eikä Riksmankaan ole mitenkään huonosti esiintynyt. Ihan täysi iltapuhde on Tapparalla edessä, jos orastava tappioputki halutaan katkaista. Ja halutaanhan se: 2-4 meille.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Olen aikalailla pazen kanssa samoilla linjoilla, että nyt on maalin metsästys melkeinpä se illan missio. Apinan koko harteilla kasvaa hetki hetkeltä, on vain todella sääli, että tähän saumaan osui sitten peli sarjajohtajaa vastaan. Tapparan tehokkuuden näin henk.koht. jo tällä kaudella Lukko-pelissä Tampereella, yksikin maali riittää, jos veskari pitää nollat. Toki ehkä siinäkin pelissä muutama maalipaikka tuhrittiin puolin ja toisin, mutta kuitenkin. Lehto on tulessa, mutta onneksemme voimme sanoa, että Juuso Riksman on aloittanut myös melko liekehtivillä otteilla. Nimittäin lukemat taululla eivät aina kerro koko totuutta. Silminnäkijähavaintojen perusteella esim. Lappeenrannassa rusettiluisteli sellainen patalauma, että siinä veskaria käy lähinnä sääli.

Jotain olisi tapahduttava, ettei tämä syystuska syvene entisestään. Case Grönvallin näkisin siinä valossa, että Jannen tai jonkun muun telominen ei tuo Teroa sen nopeammin pelikentille, mutta kaikki psykologinen peli tästä voitaisiin ottaa irti, vaikka kyseinen taistelumuoto yhdistetään usein vasta playoff-peleihin. Kun koko halli mylvii aina tietyn pelaajan pitäessä kiekkoa, ei voi ainakaan sanoa, etteikö pelissä ole tunnelmaa. Viime kaudella yhdessä pelissä paikan päällä koin tämän, ja nähdäkseni se jopa vaikutti kyseisen pelaajan tekemisiin.

Lisäksi padalla on riittävästi ärsyttävään pelityyliin pystyviä kavereita, näitä tulisi hyödyntää hiillostuksessa. Tosin ylivoima on ollut viime aikoina siinä kuosissa, että vastustajan ei tarvitse pelätä, että kiekko maaliin menisi.

Sekavin tuntein odottelen iltaa, ja Radio957:n selostajan itkua Marko "HC" Toivosesta. Tämä mies on loistoselostaja, mutta noita kommentteja olen kaivannut koko pitkän kesän. Se on urheiluviihdettä parhaimmillaan.
 

JanJ

Jäsen
Rixa kirjoitti:
Voisin veikata mikäli joku lähtee kostamaan syystä tai toisesta Grönvallille, saattaapi lehdistössä sekä julkisuudessa nousta melkoinen haloo.
Kertoo paljon lätkätoimittajien tasosta.
Grönvall taklasi Paappasta päähän, Paappasen vammat ovat vakavat. Näkökyvyn menetys niistä suurin. Missä on kohu? Pelkkä uran vaakalaudalla oleminen on yhdentekevää jos näkö ei koskaan palaudu entiselleen. Sitten jos joku Pasi menee nyrkkihippasille niin siitäkö nousee isompi kohu? Ilmeisesti. Heh heh.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
JanJ kirjoitti:
Pettynyt olen jos Grönvallia ei kanneta arkussa kentältä. Ni.

Saankomä ennustaa? Tulet pettymään.

Sinänsä on täysin ymmärrettävää, että oman joukkueen pelaajaa telonutta vastustajaa halutaan muistuttaa hieman tavallista kovemmilla otteille. Eikä siinä mitään, se kuuluu jääkiekkoon, mutta sillä voi olla kahden suuntaisia seurauksia: joko Ässät löytää ylimääräisen kipinän, jolla saavutta ottelun hallinnan fyysesti, tai sitten ylimääräinen "teema" sotkee normaalin pelin kokonaan ja pelaajat joko jäähyilevät tai lievemmässä tapauksessa ajelevat itsensä ulos tilanteista hakiessaan taklausksia liian innokkaasti.

Siinä mielessä on siis vain toivottavaa, että Ässät ei tyydy "pelaamaan omaa peliä", vaan antaa case-Grönvallin häiritä ajatuksia. Itse näkisin, että vastustajan kannalta suurin mahdollisuus Tapparan lyömiseen on erittäin tiiviissä puolustuspelissä, koska Tapparalta puuttuvat luontaiset maalintekijät, jotka sellaisen lukon (anteeksi ilmaisu Ässäketjussa) pystyisivät avaamaan. Jos pelistä tulee sekavampi tai kurittomampi, Tapparan suoraviivaisesti maalille etenevät hyökkäykset tuottavat väistämättä tulosta ennemmin tai myöhemmin.

Kalpaa vastaan pelattu ottelu oli säännön vahvistava poikkeus.
 

Keyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal FC
axe kertoi jälkipeleissä, että Öhman on tänään sivussa. Harmi, että alkukauden paras ketju hajoaa. Mielenkiintoista katsoa, ottaako Janne Öhmanin paikan vai siirtyykö kenties Hancock johtamaan kolmosta. Hancock tehnee kuitenkin paluun keskelle. Kokoonpanoja odotellessa...

Ensimmäinen maali porilaisille ja illasta tulee todella vaikea. Mitä pitempään Ässät pysyy maaleitta, sen suuremmaksi patapaitojen tehottomuustuska kasvaa. Sitten pari maalia Tapparalle ja homma alkaa olla paketissa.

Grönvall tekee kaksi maalia...
 

JanJ

Jäsen
Vaughan kirjoitti:
Saankomä ennustaa? Tulet pettymään.
En tule, koska en tuollaista odota.
Sarkastinen vastaveto sille, että joku pettyy Ässien organisaatioon jos Grönvallille kostetaan.
 

metsänpeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässät tänään

30Tuomas Nissinen, Maalivahti
34Juuso Riksman, Maalivahti AK

1. kenttä
24 Juhamatti Hietamäki, Vasen puolustaja AK
14 Mika Rontti, Oikea puolustaja AK
18 Jesse Joensuu, Vasen laitahyökkääjä AK
42 Leo Komarov, Keskushyökkääjä AK
29 Patrik Forsbacka, Oikea laitahyökkääjä AK

2. kenttä
6 Pasi Peltonen, Vasen puolustaja
5 Justin Forrest, Oikea puolustaja
21 Marko Kivenmäki, Vasen laitahyökkääjä
31 Aki Uusikartano, Keskushyökkääjä
8 Kristian Kuusela, Oikea laitahyökkääjä

3. kenttä
33 Atte Pentikäinen, Vasen puolustaja
10 Marko Toivonen, Oikea puolustaja
25 Pasi Nielikäinen, Vasen laitahyökkääjä
7 Mikko Rautee, Keskushyökkääjä
71 Matti Kaipainen, Oikea laitahyökkääjä

4. kenttä
52 Jesse Saarinen, Oikea puolustaja
23 Tuomas Takala, Hyökkääjä
37 Juha Kiilholma, Vasen laitahyökkääjä
22 Matti Kuparinen, Keskushyökkääjä
41 Jussi Peltomaa, Oikea laitahyökkääjä

Joitain muutoksia tehty. Saarinen 7. puolustaja ja Hietamäki Rontin parina, Tasku kokonaan poissa ja Peltomaa nelosen laidassa. Riksman jatkaa maalissa.
 

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Voiskohan joku ei-kuumapää kertoa mitä sille Paappaselle oikein kuuluu. Onko minulta mennyt jotain ohi, kun täällä mouhotaan sokeutumisesta ja uran päättymisestä. Samalla liiga ilmoittaa loukkaantumislistallaan että äijällä on aivotärähdys ja palaa kehiin 14.10. Itse taklauksesta ilmeisesti voi olla montaa mieltä (joista minä en ole mitään kun en ole sitä nähnyt), mutta luulisi että kaverin kunto tällä hetkellä ei olisi niin selvästi mielipidekysymys.

Itse pelistä täytyy sanoa että Tapparalta ei voi odottaa muuta kuin ryhdistäytymistä ilmeisen lepsun Kuopion reissun jälkeen.
 

tapparammies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
JanJ kirjoitti:
En tule, koska en tuollaista odota.
Sarkastinen vastaveto sille, että joku pettyy Ässien organisaatioon jos Grönvallille kostetaan.

Sarkastinen vastavetosi osui mahdollisesti sarkastiseen vastavetoon sille, että joku olisi pettynyt ässien kovanaamoihin, jos Grönvallin vahinkoa ei kosteta.

Mutta mikäs siinä. Ehkä joku heittää vielä vastavedon omaan vastavetoosi...
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Gagarin kirjoitti:
Voiskohan joku ei-kuumapää kertoa mitä sille Paappaselle oikein kuuluu. Onko minulta mennyt jotain ohi, kun täällä mouhotaan sokeutumisesta ja uran päättymisestä. Samalla liiga ilmoittaa loukkaantumislistallaan että äijällä on aivotärähdys ja palaa kehiin 14.10. Itse taklauksesta ilmeisesti voi olla montaa mieltä (joista minä en ole mitään kun en ole sitä nähnyt), mutta luulisi että kaverin kunto tällä hetkellä ei olisi niin selvästi mielipidekysymys.
Viime tietojen mukaan on ainakin koko lokakuun sivussa/ treenauskiellossa. Päätä särkee edelleen ja näkemisessä on jotain häikkää (tarkemmin en tiedä). Aivotärähdys on siis ollut todella paha, muistaakseni Paappasella ei ole aikaisemmin ollut aivotärähdystä. Seurauksen perusteella Grönvall olisi siis tarvinnut enemmän pelikieltoa, mutta ei niitä tuomioita seurausten perusteella jaeta.
 

tapparammies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tappara tänään (www.sm-liiga.fi):

34 Mika Lehto, Maalivahti AK
58 Pekka Tuokkola, Maalivahti

1. kenttä

6 Marko Kauppinen, Vasen puolustaja AK
21 Pasi Puistola, Oikea puolustaja AK

37 Timo Vertala, Vasen laitahyökkääjä AK
44 Quinn Hancock, Keskushyökkääjä AK
38 Sami Venäläinen, Oikea laitahyökkääjä AK

2. kenttä

55 Janne Grönvall, Vasen puolustaja
18 Tuukka Mäntylä, Oikea puolustaja

19 Mika Viinanen, Vasen laitahyökkääjä
27 Petri Kontiola, Keskushyökkääjä
17 Teemu Nurmi, Oikea laitahyökkääjä

3. kenttä

23 Mikko Pukka, Vasen puolustaja
4 Brian White, Oikea puolustaja

33 Teemu Virkkunen, Vasen laitahyökkääjä
8 Janne Ojanen, Keskushyökkääjä
92 Teemu Laine, Oikea laitahyökkääjä

4. kenttä

9 Ville Mäntymaa, Vasen puolustaja

15 Ilpo Salmivirta, Hyökkääjä

24 Marko Ojanen, Vasen laitahyökkääjä
22 Jarkko Pyymäki, Keskushyökkääjä
28 Marko Mäkinen, Oikea laitahyökkääjä

Eli siis kuten on ounasteltu, Hancoock ottaa 1. kentän ja Janne menee Öhmanin paikalle, laidoillaan nopeat Teemut. Voi olla ihan kova ketju tuo 3.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös